Skip to content

συκα

June 24, 2008

Συνεχιζω με καλοκαιρινα ποστς. Ετσι για να μπαινω στο κλιμα σιγα σιγα και για να μη κατεβασω αποτομα ρολα για το φθινοπωρο. Ολοι ειναι φευγατοι. Φευγατοι απο τις εντονες σκεψεις και τους προβληματισμους. Μαζι κι εγω λοιπον. Φερνω μερικες φωτογραφιες απο το νησι και προετοιμαζομαι. Γραφω με ενα ελαφρο μειδιαμα στο προσωπο, απο αυτο που μαρτυραει προσμονη.

P1010219.jpg picture by despinarion

Τα συκα ειναι τα αγαπημενα μου φρουτα του καλοκαιριου. Ο καμπος ειναι γεματος συκιες. Οπως περνω απο διπλα τους, πρωι-πρωι, την ωρα που ποτιζουνε οι ντοπιοι τα μποστανια, μυριζω τη χαρακτηριστικη μυρωδια που βγαζει το φυλλο και το γαλα της συκιας. Πολλες φορες τα κλαδια τους γερνουν ως κατω απο το βαρος, και ειναι τοσο ευκολο να κανεις ετσι το χερι και να φτασεις το θησαυρο. Ειναι πεισματαρικα φρουτα, αργουν πολυ να ωριμασουν, αλλα οταν πια καμωθουν ειναι μελι. Το καλυτερο πρωινο ειναι. Αν τα κοψεις πρωι πρωι, δε θελουν ουτε ψυγειο. Τοσο δροσερα ειναι. Φρεσκα και ωριμα ειναι η πιο απολαυστικη μορφη τους, κι ας πασαλειβομαι να τα καθαρισω.

figs_2.jpg picture by despinarion

Τα ξερα συκα το χειμωνα δεν τα πολυσυμπαθω. Φιαχνω ομως μια λιχουδια με αυτα. Τα κοβω στα τεσσερα και τα μουλιαζω σε μπραντυ. Μετα τα ψιλοκοβω ακομα περισσοτερο και τα προσθετω σε σαλατα ροκα. Το μπραντυ νοστιμιζει το ντρεσσινγκ.

Μια καλη μαρμελαδα συκο ταιριαζει απολυτα με κατσικισιο τυρι, στις χειμωνιατικες παρεουλες.

Syka.jpg picture by despinarion

Απο το δεντρο λοιπον στο τραπεζακι μου. Αφρατα και ωριμα. Εδω θαρθει σε λιγο και ο καφες και τα κουλουρακια.

P8150151.jpg picture by despinarion

Και η θεα που απολαμβανει το Δεσποιναριον τρωγοντας συκα το πρωι.

.. και σιγα που δε θα ανακαλυπτε

και το αρωμα με μυρωδια συκου..

36 Comments leave one →
  1. June 25, 2008 1:59 am

    Καλα το σπίτι στο νησί έχει καταπληκτική θέα !!!! Καταλαβαίνω τώρα θα κάθεσαι στα καρφιά ……Με άρωμα σύκου πήγαινε να πάρεις το άρωμα της Ιουστίνης Jo Malone να δεις τι ωραίο είναι! φιλί
    p.s νομίζω ότι το δικό μου είναι το πιο ωραίο από όλα τα τερατάκια και εδώ τυχερή ήμουν για μία ακόμη φορά ;)

  2. June 25, 2008 2:33 am

    Απολύτως δικαιολογημένο το μειδίαμα που μαρτυράει προσμονή όταν σε προσμένουν αυτά! Για σύκα τρελαίνομαι κι εγώ, στον κήπο μας έχουμε τις συκιές που έιχε φυτέψει η γιαγιά μου και από όλα προτιμώ τα άσπρα σύκα!! Επίσης τέλειο είναι το balsamico με σύκο, εγώ πρόσφατα το ανακάλυψα και είναι σχεδόν σα λικεράκι!
    Οι Γάλλοι σερβίρουν το foie gras με μαρμελάδα σύκο… αλλά εμένα δε μου αρέσει καθόλου :)
    Καλημέρα Δεσποινάριον καλοκαιρινό!!!!

  3. Εβίτα permalink
    June 25, 2008 3:16 am

    Κι εμείς στον κήπο μας (προάστειο της Αθήνας) έχουμε μια τεράστια συκιά φυτεμένη απ΄τον μπαμπάκα μου που βγάζει μεγάλα μαύρα σύκα τα λεγόμενα βασιλικά. Ε, λοιπόν απ αυτή τη famous συκιά (φαίνεται στο Google Earth παρακαλώ!) όλη η γειτονιά έχει φάει καθώς και οι συνάδελφοι μου στη δουλειά, η μόνη που δεν τα τρώει είμαι εγώ γιατί τα σποράκια τους με πεθαίνουν.
    Αχ η προσμονή της άδειας μας κρατάει όλους, υπομονήηηηηηηηηη !

  4. June 25, 2008 5:22 am

    Ahhh soon, very soon I will pick fresh “sika” off the tree.

  5. Κατερίνα permalink
    June 25, 2008 5:57 am

    Είναι το μοναδικό φρούτο, που το ευχαριστιέμαι κλεμμένο απ τη συκιά!!Δεν χάνω ευκαιρία σαν το πετύχω, τσουπ να σταματήσω και να αμαρτήσω. Είναι εκπληκτικό ,αρκεί να μην σε πειράζει. Ποτέ δεν έιχα σκεφτεί, ρόκα με σύκα και μπράντυ.Θα τιμήσω την συνταγή σου,αγαπημένη και καλή φιλη, Δεσποινιώ.

  6. June 25, 2008 9:21 am

    Πως μ’ αρέσουν!!!! Αλλά πέρυσι έφαγα τόσα πολλά ένα απόγευμα, που δεν μπορούσα να πάρω ανάσα…

  7. June 25, 2008 9:54 am

    Κόντεψα να σκάσω καλή μου, βαρυστομάχιασα… Και τί έκανα νομίζεις, μόλις συνήλθα λίγο;
    Χα,χα,χα,χα…Ξαναέφαγα ασφαλώς…(Για να δω, το δικό τους θα περνούσε ή το δικό μου…)
    Είναι αυτό που λένε “τρελοκομέιο”;
    Αυτό ακριβώς…
    Φιλιά…

  8. personlich permalink
    June 25, 2008 10:02 am

    Φοβερη θεα εχει το γλυκοδεσποιναριον απο το μπαλκονι.
    Δεν ειναι απο την πλευρα,απο τα μαστιχοχωρια εννοω;
    Κι εμενα μου αρεσουν.Αλλα μονο πολυ ωριμα και παγωμενα.
    Το αγαπημενο μου ομως φρουτο που δεν το αλλαζω με τιποτα,ειναι το μαυρο το σταφυλι,το μοσχατο!!!Αυτο παει καλλιτερα με την φετα!
    Φιλια με γευση μοσχοσταφυλιου!
    Υγ το ξερω,ειμαι λιγο πειραχτηρι,αλλα….εχω πεθανει στο γελιο με ενα συνειρμο που εκανα σημερα το πρωι,βλεποντας το αρωμα..χε χε!
    Πες μου που το πουλανε σε παρακαλω!Θελω να το χαρισω απο το μπλογκ μου,σε μια κοινωνικη ομαδα που “αγαπαω” ιδιαιτερα;)
    Χο χο!

  9. June 25, 2008 11:52 am

    Καταπληκτική η φωτό με τα σύκα στο μπλε τραπέζι! Στο στήσιμο έχεις άποψη! (δεν πιστεύω να στήνεις κόσμο και στα ραντεβού ε?).
    Να έρχεται ο παππούς με ένα πιάτο γεμάτο σύκα το πρωί είναι μια εικόνα που την έχω και εγώ, ευτυχώς και τα παιδιά μου. Άσχετο αλλά να θυμίσω και τις τσαπέλες! Τα ξεραμένα σύκα το ένα πίσω το άλλο, που κάνουν κύκλο με τη τρυπούλα στη μέση και το σχοινάκι (βρε λες?).
    Σίγουρα θα περάσεις υπέροχα στις διακοπές σου!!! Φιλιά.

  10. June 25, 2008 1:57 pm

    εγω τρελαινομαι για το συκο γλυκο κουταλιου…το συνοδευω και με παγωτο βανιλια και ειναι super!
    εχω κι εγω κατι εξοχικες ‘συκο-αναμνησεις’ (χεχε λεξη να σου πετυχει!!!)…νωρις το πρωι με τη δροσουλα να παιρνουμε το πρωινο μας και να περναει ενας ηλικιωμενος κυριουλης με ποδηλατο κι ενα καφασι συκα στερεωμενο πισω…φρεσκοκομμενα απο το περιβολι του, παγωμενα, μεγαλα και γλυκα!
    μια, δυο, τρεις…μας εγιναν συνηθεια και αν δεν περναγε καποια μερα…στενοχωριομασταν!!!
    γλυκα φιλια σου στελνω…

  11. June 25, 2008 3:41 pm

    Δεσποινάριον τι ωραίες φωτογραφίες εδώ δεξιά…. όλο ομορφιές μας είσαι ;)

  12. June 25, 2008 7:45 pm

    Γειά σου πατριωτάκι
    σύκα ε?
    Στο μπλογκ μου υπάρχει μια ανάρτηση σχετική
    “η ζωή μα δίχως δέντρα”
    καλή σου μέρα

  13. June 25, 2008 7:48 pm

    Σ αυτό το blog

  14. June 25, 2008 8:29 pm

    @Πηνελοπη μου, δε με παιρνει να καθομαι απο τωρα στα καρφια. Θα τρυπησει ο ποπουλης μου μεχρι να παω στο νησι. Λοιπον περιεργευτηκα κι εγω τωρα με αυτες τις κολωνιες. Εψαξα και βρηκα που τις εχουν εδω. Δεν ειναι πολυ μακρυα, θα περασω το Σαββατοκυριακο. Γιατι αμα δε μυρισω δεν παιρνω. Αλλα οι περιγραφες και το ολο σεταπ ειναι σουπερ προμισσινγκ! Το τερατακι σου το λαχανι μασαει κι ενα κοκκινο γαρουφαλο. Φιλακια Πηνελοπη μου!

  15. June 25, 2008 8:34 pm

    @Μελισσουλα νομιζω το θυμαμαι που το ειχες αναφερει μια φορα κι εγω νομιζα οτι επινες ξυδια στ’ αληθεια. Αυτο με το φουα γκρα και την μαρμελαδα δεν το εχω δοκιμασει, αλλα υποτιθεται οτι εξουδετερωνει το παχος του. Θα ελεγα οτι ενα ζελε απο σταφυλι θα πηγαινε πιο καλα με το φουα γκρα.
    Κι εγω τα ασπρα συκα προτιμω, τα κοκκινα δε τα θελω. Καλημερα για τωρα.

  16. June 25, 2008 8:39 pm

    @Εβιτα Αχ κριμα βρε γλυκεια μου. Ξερω το παραπονο γιατι η μαμα μου πρεπει να προσεχει σπορια κουκουδα και λοιπα. Κι εχει τοσα πολλα σπορακια που αντε να τα βγαλεις. Τα βασιλικα συκα βεβαια ειναι τα καλυτερα. Στο πατρικο μου στην Αθηνα εχουμε μια συκια αλλα απο συκα τιποτα. Ειναι Ορνος ο ατιμος. Φιλια.

  17. June 25, 2008 8:40 pm

    @Peter Peter the fig eater.. βλεπω ετοιμαζεσαι κι εσυ Παντελακη!

  18. June 25, 2008 8:41 pm

    @Κατερινα, το κλεμμενο συκο εχει αλλη νοστιμια. Σωσταααα.. Φιλακια

  19. June 25, 2008 8:42 pm

    @αρτανις Ε καλα εκανες, αν μεινουν χαλανε, κριμα θαταν ! Ειναι βαρια τα ατιμα!!!

  20. June 25, 2008 9:05 pm

    @Personlich Οχι δεν ειναι απο τη νοτια Χιο. Ειναι απο την βορειοανατολικη πλευρα. Εκει εχει πιο πολυ πρασινο.
    Αμαν βρε Κωστα, ενα ειδος κρασι, ενα ειδος φρουτο, ενα ειδος διακοπες, πως περιοριζεις ετσι τον εαυτο σου τς τς τς! Μονολιθικο πειραχτηρι εισαι βρε παιδι μου.

  21. June 25, 2008 9:14 pm

    @ μαρκονακη, εσενα δε θα σε στησω παντως! Λοιπον πλακα πλακα ποτε δεν εχω στησει ανθρωπο. Μονο συκα. Ασχετο να θυμισω και τις παστελαριες!
    Φιλια!

  22. June 25, 2008 9:17 pm

    @unamama λιγο γλυκο συκαλακι ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ας βαλουμε και παγωτο να λιγωσουμε ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΗΛΑΔΗ! Αυτες ειναι “συκο-εμπειρειες” (πιο ωραια λεξη) Πολλα φιλακια!

  23. June 25, 2008 9:18 pm

    @μελισσουλα ειναι απο το Culinary Institute of America (Greystone) που πηγα τον Δεκεμβρη. Ειπα να στολισω λιγο.

  24. June 25, 2008 9:23 pm

    @kostaslogh Παω να δω..
    .. πηγα .. δε μουβαλες και το λινκ κι εψαχνα..
    πολυ ομορφο κομματι και πολυ συγκινητικο.
    Οπως τα πιο πολλα σου. Καλη μερα και σε σενα Κωστα μου.

  25. Blue permalink
    June 26, 2008 12:51 am

    Ωραία τα σύκα, δε λέω…. αλλά οι φωτογραφίες ωραιότερες!
    Η συκιά εδώ είναι γεμάτη μικρές πράσινες μπαλίτσες …. Την εποχή που θα είναι ώριμα όλα αυτά εμείς θα λείπουμε και θα τα φαν τα πουλάκια, ή κανένα από τα παιδιά του γείτονα που θα σκαρφαλώσει στη μάντρα να κόψει! Εμείς θα τρώμε τα σύκα του χωριού!!!

    Ετοιμάζομαι για θάλασσα. Θα κάνω μια βουτιά και για σένα Δεσποινάκι … αργούν πολύ οι διακοπές και λέω να σε δροσίσω!
    Καλημέρα και φιλιά!

  26. June 26, 2008 2:38 am

    Αχχ τι καλά που άφησες τα σύκα, είχα μια λιγούρα πρωί πρωί και ήρθα να κλέψω ένα!!

    Καλημέρα Δεσποινάκι

  27. personlich permalink
    June 26, 2008 7:51 am

    Ξεχασες και το..ενα αρωμα;)
    Ετσι ειμαι εγω γλυκοδεσποιναριον!Τις σταθερες αξιες,δεν τις προδιδω!
    Η; ολες μαζι θα πανε,αμα αξιζει.. ο κοπος;)χα χα!Ποτε δεν ξερει κανεις!!!
    Καλημερα χαρα μου.

  28. June 26, 2008 7:53 am

    @μαϊ λειντυ.. παρε τη φωτογραφια και δωσε μου αληθινα ωριμα συκα! Παιδι μου δωσε το κλειδι στη γειτονισσα να τα μαζεψει να κανει μαρμελαδα.. Ποσα θα φανε τα πουλακια πια! Πας για μπανιο ε; Υποθετω με ολα τα λιλιπουτεια μελη και με ολο τον εξοπλισμο. Τις μπυρες μην αφησεις πισω! Χε χε! Φιλακια κουκλα μου.

    @μελισσουλα. Νομιζω οτι θα τρωμε συκα για μερικες μερες. Καλο απογευμα!

  29. June 26, 2008 7:59 am

    @Personlich. Το δεχομαι καλο μου. Ο καθενας διαμορφωνει τις δικες του αξιες! Σωστα ξεχασα το περιφημο Κασαρελ!!! Ειναι πολυ καλο παντως που αφηνεις περιθωρια με το ποτε δε ξερει κανεις. Συνηθως για μενα οι αλλαγες και η εξελιξη ειναι κατι φυσικο και αναζωογονητικο, το βρισκω τολμη να δοκιμαζουμε κατι καινουργιο και πολλας φορες μας κερδιζει.
    Κολοβαραω μεχρι τις 8 σημερα, στο τσακ σε προλαβα. Καλο απογευμα.

  30. June 26, 2008 12:24 pm

    Συγνωμη μανταμ… η θεα αυτη βρισκεται στην Baltimore?
    Καλησπερα Δεσποιναριον.

  31. June 26, 2008 2:00 pm

    Δεν θέλω να ζηλέψεις αλλά η περιοχή που μένω λέγεται συκιές! Τις κανονικές εννοώ όχι τις άλλες!! Ομολογώ ότι από δω και μπρός θα τις βλέπω αλλιώς! Τις κανονικές,…όχι τις άλλες…χα…χα

  32. June 26, 2008 7:07 pm

    @ζερο Μπονζουρ Μεσιε, εαν ειχε τετοια θεα στην Μπαλτιμορ θα γλυτωναμε και τα ναυλα. Καλημερα μπλογκερινο.

    @Σοφια. Πολλα μερη στην Ελλαδα εχουν αυτο το ονομα. Καλημερα.

  33. June 27, 2008 1:05 am

    Καλημέρα
    το ωραιότερο φρούτο του καλοκαιριού. Μα τα ίδια γούστα έχουμε ρε γαμώτο;
    Πολλά φιλιά!!

  34. June 27, 2008 6:26 am

    Ειδες βρε φωτογραφε μου . Εμεις και τα 3/4 του ελληνικου πληθθσμου. Φιλια εκει στις ομορφιες που βρισκεσαι.

  35. Αχιλλεας permalink
    July 30, 2008 10:08 am

    Εγω ζω στο Λονδινο και μολις αρχισαν το συκα μας να ψυνωνται. Ε ρε γλεντι που θα γινει.
    Τι να γινει αλλοι θέλουν πολλά για να ειναι ευτυχισμένοι, εμεις εδω στιν ξενιτια το μονο που θέλουμε ειναι μια καλη σοδιά απο σύκα!!!!

  36. July 30, 2008 6:30 pm

    Καλησπερα Αχιλλεα, ελπιζω να καμωθουν στην ωρα τους να μην παραπονιεστε εκει στην ξενητεια :)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 30 other followers

