Skip to content

στιφαδο στο πηλινο

October 20, 2008

Βρηκα λοιπον κατι ζουζουνιαρικα μικρα κρεμμυδακια προχτες στην αγορα, και σκεφτηκα να φιαξω ενα στιφαδο στο πηλινο. Περιμενα και τον Ερρικο την Κυριακη το βραδυ , και ειμουν σιγουρη οτι θα ηθελε κατι νοστιμο για δυο λογους.

Πρωτον μια βδομαδα τωρα στην Πολωνια, δεν ευχαριστηθηκε καθολου φαγητο. Τα κουπακια με το λαρδι που του φερνανε με καθε γευμα διπλα, του εκοβαν την ορεξη. Η αποθεωση ηταν οταν του παρουσιασανε για βραδυνο, μια παπια. Καλα ο Ερρικος βλεπει πουλια και παθαινει, η λιπαρη παπια ηταν η χαριστικη βολη.

Δευτερον στο αεροπλανο ως γνωστον εχει φαγητο “αεροπλανου” , τι αλλο να πω, αυτο τα λεει ολα. Στιφαδο λοιπον την Κυριακη το βραδυ, και μολις τελειωσει θα ξαναφιαχνουμε παλι βαλιτσες.

Στις επομενες φωτογραφιες βλεπουμε τη μεταμορφωση των κρεμμυδιων σε περλες και αργοτερα σε “λουκουμια” . Για το στιφαδο εφιαξα χυμο απο φρεσκες ντοματες, και τσιγαρισα λιγο το μοσχαρακι σε ελαιολαδο για να κρατησει το ζουμακι του μεσα. Ολα αυτα μπαινουν στο πηλινο σκευος με εξτρα παρθενο ελαιολαδο και δυο φυλλαρακια δαφνης. Το φαγακι ψηνεται για μια ωρα περιπου μεχρι να μελωσει και στο τελος προσθετω κοκκινο ξυδι.

24 Comments leave one →
  1. October 20, 2008 7:48 pm

    ε όχι και no comments! Μαζεύω τα σάλια μου απ το πάτωμα
    και να μη μιλήσω;
    ….και που ακριβώς μένεις;

  2. October 20, 2008 8:05 pm

    Α πα πα βρε Κωστα!!! πισω απο την πορτα περιμενες και μπουκαρησες μολις εκανα την αναρτηση. Κατι ακουγα εγω!!! Χρατς χρουτς! Ελα Αμερικα μενω ..Γουασινγκτων!!!

  3. October 20, 2008 10:57 pm

    Δεσποινάκι,
    Παιδί μου τί τέχνη είναι αυτή με τα κρεμμυδάκια; Πέρλες κανονικές απο τα νερά της Νότiας θάλασσας. Τύφλα νάχουν οι δικές μας.
    Τυχερός ο Ερρίκος σου, που βρήκε τέτοιο φαγητό, φαντάζομαι πώς θα μοσχομύριζε το σπίτι. Τρελλαίνομαι και που το σκέφτομαι.
    Αντε να σε χαίρεται ο καλός σου γιατί τέτοιο κορίτσι δεν υπάρχει. Με τα φουστανάκια του, τα καλουδάκια του, τις ιδέες του και τα υπέροχα μαγειρέματά του.
    Λοιπόν, οσονούπω θα αποκαλύψω σε ειδική ανάρτηση πώς μαγειρεύω κι ελπίζω να μην φάω σφαλιάρες απο σένα και το σέφ.
    Πάντως, οι πελάτες μου γλείφουν και τα δάκτυλά τους!
    Φιλάκια , φιλάκια, φιλάκια (για να μη σκέφτεσαι τις επόμενες βαλίτσες)
    Ο καληνυχτάκιας σου

  4. October 20, 2008 11:58 pm

    Πήραν φωτιά τα πήλινα! Μέχρι εδώ μοσχοβόλησε το στιφάδο σου Δεσποινάκι!! Καλημέρα :)

  5. panathinaeos permalink
    October 21, 2008 12:25 am

    ειναι 0721 το πρωι στην αθηνα κι εγω μολις διαβασα την αναρτηση και αναρτηθηκαν τα εσω μου! πως να συγκεντρωθω τωρα να ετοιμασω το ρεπορτ;

    σημειωνω με ιδιαιτερο ενδιαφερον τη διαπιστωση του Ερρικου οτι η Πολωνια γαστρονομικα ειναι πολυ πισω!

    καλο βραδι σε εσας εκει στας δυτικας περιοχας και καλως τον δεχτηκες τον ταξιδευτη!

  6. October 21, 2008 1:12 am

    καλημέρες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    μιαμ… σλουρπ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. October 21, 2008 1:38 am

    Πώ, πω,μου τρέχουνε τα σάλια!! Καλοφάγωτο!
    καλημέρα

  8. October 21, 2008 2:40 am

    καλημεραααα. στιφαδο??? το στιφαδο θελει λ α γο φιλτατο δεσποιναριον. λαγο με ξυδι κ κρασι. εεε καλα κ το δικο σου νοστιμο φαινεται…. φιλια καρυστινα- κυριακη[ venceremos]

  9. Κατερίνα permalink
    October 21, 2008 2:42 am

    Καλημερίζω την γλυκιά μου φίλη. Πόσο καιρό έχω να μαγειρέψω στιφάδο!!!Πολύ!και πραγματικά μου δωσες ιδέα!!Τα κρεμμυδάκια ποιος τα καθαρίζει??Nα μια απορία!!Είναι ένα θέμα αυτό!Έρχεται τόσο έντονα η μυρωδιά και η γεύση της δάφνης που γαργαλάει τον ουρανίσκο πρωι-πρωι!Θα τρελαθώ!Πρωινός ζεστός καφές στο γραφείο, με την σκέψη της υπέροχης σάλτσας του στιφάδου!Μας διέλυσες!
    Περί “ζαργάνας” ο λόγος!Το “έλα ζαργάνα μου .ΕΣΥ”σαν κοπλιμεντο το ανέφερα και συμφωνώ.Το “ζαργάνα”,με την έννοια,της φρεσκαδούρας που έχει το μουτράκι,όταν πάρεις λίγα κιλά, και το “εσύ” με την έννοια,οτι είσαι λατρευτό,για φίλημα!! Αγαπητέ Παναθήναιε , στο “γουρουνίτσα” δεν θα κόλλαγα το “εσύ”,διότι γουρουνίτσα και λατρευτή ,δεν γίνεται.Το “γουρουνίτσα” με παραπέμπει σε αναισθήτως λαίμαργο,και όχι σε γλυκο-λιχούδικο πρόσωπο.Αντι αυτού θα έλεγα επίσης,”πάπια μου και χήνα μου, ΕΣΥ”!!Τα σεβη μου αγαπητέ ΣΕΦ και ομολογώ οτι προσκυνώ συχνά τις προτάσεις σας. Με πολύ θετική ενέργεια, καλημέρα σας.
    Φιλιά ομορφοδεσποινάριον και καλό ξημέρωμα!

  10. October 21, 2008 2:58 am

    Καλημέρα από την (ακόμα) καλοκαιρινή Αττική. Τι ωραίο φαγητό ήταν αυτό που έφτιαξες για τον καλό σου!!!!
    Μόνο Σάββατο και Κυριακή έχω καιρό για ένα καλό φαγητό. Μου έδωσες ιδέα τώρα. Σ’ ευχαριστώ Δεσποινάκι μου

  11. FoodJunkie permalink
    October 21, 2008 4:08 am

    Καλημέρα Δέσποινα,
    Νοστιμότατο το πιάτο και όλα τα προηγούμενα ποστ που έχασα.

  12. aspasia permalink
    October 21, 2008 5:25 am

    Ωπα το Δεσποινάκι τσαχπινιές στην κουζίνα! Κρεμμυδάκια – πέρλες, κρεμμυδάκια – “λουκουμάκια” … Σκέτη απόλαυση!

  13. October 21, 2008 5:27 am

    δεν υπάρχει καλύτερο από το να γυρίζεις σπίτι και να σε συνεπαίρνουν οι μυρωδιές, να σε περιμένει ένα ζεστό και νόστιμο φαγάκι!! τι ωραία :))
    Θα μαγειρέψω κι εγώ το Σάββατο που θα έρθει το γκρουπ μάμα & μπαμπάς συν φίλοι!!!
    Καλημέρα Δεσποινάκι :)

  14. October 21, 2008 5:41 am

    Πώ, πω, τί ωραίο φαγητό…Μου έδωσες ιδέα για Σ/Κ…
    Να είσαι καλά, φιλάκια…
    καλοφάγωτο…

  15. October 21, 2008 6:25 am

    Καλά… Με έπιασε λιγούρα τώρα… Και να σκεφτείς πως δνε μου αρέσει το στιφάδο… Είμαι πολύ χάλια γιατρέ μου?
    υ.γ. Να την κόψουμε την συνήθεια αυτή με τις συνταγές λέω.. Να γυρίσουμε στα περιπατητικά posts, να κρατάμε και την σιλουέτα μας….:-)

  16. margarita permalink
    October 21, 2008 9:13 am

    Εβαλα μυαλο.. και ανοιξα να σε διαβασω μετα το μεσημεριανο φαγητο, γιατι στιφαδο πρωινιατικα δεν θα το αντεχα ,ουτε σωματικα, ουτε ψυχολογικα.. Μηπως θες να με υιοθετησεις?? Γιατι εμενα δεν με περιμαναν γαργαλιστικες μυρουδιες .. οταν γυρισα .. Βεβαια εγω την παπια την εφαγα ( και την μεριδα του Ε. ομολογω!!), αλλα στο τρενο της επιστροφης δεν ειχε τιποτις της προκοπης ( πωπω ομοιοκαταληξια) . Και ο σειχης αραχτος.. και ετσι.. ονομα και πραμα..

    Εμεις παντως το στιφαδο το τρωμε με λαγο η κουνελι.. -οσο για αυτους που εχουν προβλημα να καθαρισουν κρεμμυδακια τους προτεινω να φορεσουν την μασκα τους ( τα βατραχοπεδιλα δεν προσφερουν τιποτα ) και βουρ.. ειναι ακρως αποτελεσματικο.. Σταγονα δακρυ δεν πεφτει..

    μιαμ μιαμ Μ.

  17. October 21, 2008 1:29 pm

    Mωρέ,πολύ νόστιμο φαίνεται κι ο Ερρίκος θα νιώθει τουλάχιστον τυχερός,αλλά με τα αέρια μετά τι γίνεται;
    Όχι τίποτε άλλο,αν είναι να γίνει ο επόμενος τοξικός πόλεμος,να το αφήσουμε καλύτερα…
    Χιχι!

  18. October 21, 2008 3:56 pm

    Σσσσσςςς…..
    μην το πεις σε καμια,αλλα μαγειρευω υπεροχα!
    Κυριως ..για δυο!
    Να δοκιμασεις σε παρακαλω στιφαδο , με χταποδι αντι για μοσχαρισιο κρεας!
    Εχει λιγο παραπανω βαβουρα,αλλα..μμμμμμμ!Μιαμ!
    Φιλακια γλυκοδεσποιναριον!
    Υγ..και φινετσατη εκδοση,για αυτες που κλαινε οταν βλεπουν κρεμυδια,
    χταποδακι με μακαρονι κοφτο!
    Ιδια υλικα οπως στιφαδο.

  19. October 21, 2008 7:19 pm

    @Ιουστινακι με τις εκ βαθεων εξομολογησεις. Τα κρεμμυδακια ειναι μπιρμπιλωτα και παιχνιδιαρικα και θελουν να χοροπηδησου νεσα στο τηγανι. Αλλα ολα ειναι θεμα πειθαρχιας και οταν ο/η μαιτρ πει οχι.. παει και τελειωσε. Τα σουτζουκακια ας πουμε δε τα τηγανιζω πριν ( μεταξυ μας γιατι ψιλοβαριεμαι ) και ειναι υπακουα!

    Ο Ερρικος οταν ερχεται κουρασμενος δε τρωει και πολλα αλλα χτες το ψαρακι του ηρθε τακιμι. Μαλιστα με ρωταγε αν η σαλτσα εχει Pernot μεσα.. και τι θα πιουμε αποψε; Ηρθε ο καβα-μαν και βγηκαν τα τιρμπουσον.

    Σφαλιαρες δε θα φας ποτε! δε ειναι οι γευσεις που μας εφεραν αντικρυστα αλλα κατι αλλο πιο ζεστο κι απο φρατζολακι! Ασε που αν αναλογιστω τα πιατα που σερβιρα στον Κωνσταντινο μου το μπιφτεκι ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΜΠΑ τον πουρε.. ειμαι μαθημενη απο γευστικες εναλλακτικες..

    Οι επομενες βαλιτσες .. μα οι βαλιτσες δε πανε ποτε.. αποθηκη!! Φιλακια.

    @panther03 Το καλο που σας θελω να μπαινετε εδω κατα το μεσημερακι γιατι αλλοιως δεν σας εγγυωμαι τιτοτα! Κρεμμυδια πηρες; Καλημερα Γιωργο. ΣΟυ ειπα οτι τυπωσα το βοβλιο σου ΟΛΟ; Και θελω να το δεσω αλλα δε δενεται γιατι ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!!

    @panathinaeos Μα εφτα και εικοσι βρε ματια μου αξημερωτα ακομα.. σε κυνηγουσε το ρηπορτ; Κι εκεινο το “αναρτηθηκαν τα εσω μου! ” πως να το ερμηνευσω η ξενητεμενη; Κατι σε αναγουλα μου ακουστηκε.

    Νομιζω οτι σε καθε μερος υπαρχει καλο φαγητο αν πας διαβασμενος, αλλα μιλαμε τωρα για καταστασεις οπου πρεπει να συμφας με αλλους και δεν εχεις επιλογες, οπου σε πανε! Και γενικα η Πολωνια με τις “λαχανιδες” και τα “λιπατα” για να χρησιμοποιησω τις λεξεις του δεν φημιζεται για την Ωτ Κουϊζιν.

    @Ζαχαρουλα ΖΑΧΑΡΟΥΛΑΑΑΑΑ!!! Καλημερα κοριτσαρα μου!

    @venceremos Να σου πω τωρα. Για να φονευσω τους Μαπγκς Μπανηδες στον κηπο μου δε θα τοκανα, και οι λαγοι εδω σπανιζουν στο κρεοπωλειο. Επι πλεον βρισκω το κρεατακι λιγο σκληρο κι ετσι καταληγω στο μοσχαρακι που λιωνει. Καλουλι ητανε! Φιλια!

    @Κατερινα τι πανα πει ποιος τα καθαριζει; Τα βαζεις δυο λεπτα σε βραστο νερο και μετα τα ζουπας ΧΛΑΑΤΣ και πεταγεται απο μεσα ο καθαρος βολβος!! Προσεχε ομως σημαδι μεσα στην λεκανη που πρεπει να καταληξουν. Μη το κανεις παιχνιδι.. οποιον παρει ο χαρος γιατι σε ξερω τι παλιοπαιχνιδιαρα εισαι! Παπια μου σημαινει : αχ εσυ που περπατας και λικνιζεις τα οπισθια, και χηνα μου σημαινει: τι ωραιο ψηλο λαιμο που εχεις αχ ποσο θα του πηγαινανε δυο σειρες πελες!! Αυτη ειναι η σημειολογια των κομπλιμεντων! Χε χε!

    @Μεροπη Ειδες Μεροπη μου, χαιρομαι να σας δινω ιδεες. Σ’ ευχαριστω!

    @FoodJunkie Τωρα που κρυωνει (εδω) ο καιρος Ιωαννα ειναι πολυ δελεαστικο!

    @Ασπασια Ωπα ..αλα.. τα παιδια παιζει με οτι βρει!

    @μελισσουλα Καλως να τους δεχτεις και να περασετε τελεια. Το λεω αυτο ειναι δεδομενο γιατι υπαρχει αγαπη και δευτερον εσυ εισαι η καλυτερη οικοδεσποινα και ξεναγος! Καλημερα .. με ολη την εννοια!

    @Αρτανις Ωπ κι αλλη ζΟΥλιαρα! τρεχα για κρεμμυδακια!

    @fevis Λοιπον εχεις δικιο ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΑ απο αποψε βγαινουμε εξω και κανουμε βολτες.. τωρα που θα καταληξουμε.. αυτο ειναι αλλο θεμα!! Φιλια.

    @Μαργαριτα μου. Καλα εκανες. Με εμαθες πια! Μου το ειπε και ο Ερρικος οτι του την επεσες απο διπλα στο πιατο.. χε χε! Και που εδειξε φωτογραφιες εκει που πηγαινεις μπυρες στις Ιταλιδες. (Καλα η Τσιντσια τι κουκλαρα ειναι βρε!) Ουτε εγω κλαιω με τα κρεμμυδακια γιατι οταν τα βουτηξω στο βραστο νερο φευγει η σπιρταδα! Εμεις δε φιαχναμε λαγο και τον ετρωγα σε συγγενικα σπιτια και μετα ελεγα στη μαμα μου οτι δεν εχει ιδεα απο μαγειρικη! Σε φιλω, ειδα το μεηλ σου αλλα δεν απαντησα το πρωϊ γιατι ειχα πηξει!

    @Βαλισια Ειπα κι εγω δεν θα θιξει κανενας πια το σοβαρωτατο αυτο θεμα! Και να τη η κουκλαρα! χο χο !

    @personlich Χα χααα παλιογατο! Πριν ενα χρονο μου συστηθηκες σαν λατρης της μαγειρικης. Περασε ενας χρονος για να το ξαναναφερεις. ΟΜΩΣ αυτο με το χταποδι και το μακαρονι επειδη με λιγωσε τωρα παω να δω ποτε ειναι η επομενη πτηση για Φρανκφουρτη. Θα κανω μια σταση και στην Ανδαλουσια να παρω και μια κασα ριοχες γιατι καλα πληροφορημενες οινικες πηγες αναφερουν οτι ΜΟΝΟ αυτο το κρασι παει με αυτη την παραλλαγη του στιφαδου! Τωρα μαλιστα συνηλθες! Φιλια !

  20. October 21, 2008 7:42 pm

    Φαντασου να το ελεγα κι αυτο το..κουσουρι μου,τι θα τραβουσα;)

    Καλησπερα γλυκοδεσποιναριον!
    Κερναω!
    Φιλακια.
    Υγ…τριτος Ωχτωβρης Δεσποινα στο μπλογκοχωριο!
    Κι εφτα χρονια αλλου!
    Γερασαμε!!!

  21. October 21, 2008 8:00 pm

    Οταν κανεις απολογισμους κατι .. μαγειρευεις. Ποιοι γερασαμε; Δε φανταζομαι να υπονοεις εμεναααα ;;; Νασαι καλα Κωστη και που ξερεις μπορει να σου κοψει και συνταξη ο κυβερνοχωρος!

  22. October 22, 2008 6:06 am

    Μικρό μυστικό…για το στυφάδο.
    Για να ξεφουδήσουμε τα κρεμύδια πιό ευκολά τα βάζουμε σε μία λεκάνη με κρύο νερό για μισή ώρα.
    Μπράβο σας για τις καταπληκτικές σας συνταγές.

  23. October 22, 2008 7:06 am

    Καλημερα Δημητρα και καλωσορισες στο μακρυνο μου μπλογκ. Περασα απο το δικο σου υπεροχο στεκι με τα φανταστικα χρωματα και το τοσο .. νοστιμο θεμα! Και μαγευτηκα! Θα κανω βολτες με την ησυχια μου αργοτερα. Ειμαι σιγουρη οτι οι αναγνωστες εδω θα εκτιμησουν το.. μυστικουλι!

  24. August 22, 2012 4:14 am

    Σιελόρροια 7 το πρωί! Και το είχα σκοπό να το φτιάξω. Δεν χρειάζεται και ένα σπόρο από μπαχάρι η συνταγή; Αυτό που με ζορίζει είναι ότι δεν μπορώ να πετύχω τρυφερό μοσχαράκι! Παρά τις διαβεβαιώσεις των χασάπηδων πάντα μου βγαίνει σκληρό σαν ίνες από …λάστιχο! ‘Ο,τι μέρος κι αν αγόρασα το ίδιο αποτέλσμα… Μα πού τα βρίσκετε τα τρυφερά μοσχαράκια, εσείς οι νοικοκυρές, τέλος πάντων;;

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 30 other followers

