Skip to content

avignon

May 17, 2009

pb190049

Το παλατι των Παπων (εσωτερικη αποψη- main courtyard)

Την Αvignon την επισκεφτηκα  πριν τεσσερα χρονια (προ μπλογκινγκ) κι ετσι δεν εκανα ποτε αναρτηση με φωτογραφιες  απο αυτη την επισκεψη, θεωρωντας την α θινγκ φρομ δε παστ!  Πριν λιγες μερες φερνοντας φωτογραφιες στο καινουργιο λαπτοπ, σταματησα λιγο παραπανω στην Avignon σα να με επιασε μια νοσταλγια.  Ορμωμενη απο την γειτονικη πολη Arles, τη φημισμενη για τις αρεννες και το υδραγωγειο της,  εκανα εκδρομες στις γυρω πολεις, Nimes, Camargue, Chateauneuf du Pape (ευλογημενος κρασσοτοπος) και φυσικα και στην  Avignon στα συνορα της περιοχης  Languedoc-Roussillon με την Provence-Alpes Maritimes.  Ηταν ενα καταπληκτικο ταξιδι μαζι με τη Δαφνουλα μου.  Η Αβινιον ειναι γνωστη σε μας απο το τραγουδακι που μας μαθαιναν μικρα στα Γαλλικα, αν θυμαστε:

avignon

Sur le pont d’Avignon
On y danse, on y danse
Sur le pont d’Avignon
On y danse tout en rond

Les beaux messieurs font comme ça
Et puis encore comme ça

Les belles dames font comme ça
Et puis encore comme ça.

Την γεφυρα της Αβινιον δεν τα καταφερα να τη βγαλω φωτογραφια, αν θυμαμαι καλα εμεινα απο μπαταρια.  Ετσι φερνω μια εδω για να συμπληρωσω την εικονα απο το διαδυκτιο.  Οι φωτογραφιες που ακολουθουν ειναι απο αυτες που προλαβα να βγαλω περπατωντας στην παλια πολη και επισκεπτομενη το περιφημο παλατι των Παπων.

Απο τα πιο αγαπημενα μνημεια της Γαλλιας το γοτθικο παλατι των Παπων χτιστικε τον 14ο αιωνα οταν ο παπας της Ρωμης Κλημης ο 5ος μετεφερε την παπικη εδρα στην Avignon φοβουμενος την βια που κυριαρχουσε στη Ρωμη εκεινη την εποχη.  Η περιοχη ειναι σε υψωμα και δεσποζει του ποταμου Ροδανου. Φιλετακι θα λεγαμε.  Το παλατι χτιστηκε σε δυο φασεις, στην πρωτη το Παλιο (Palais Vieux) και αργοτερα το καινουργιο (Palais Neuf )  Το καινουργιο κομματι ειναι εκεινο που στις φωτογραφιες φαινονται οι πυργοι. Επισημη παπικη εδρα εμεινε η Avignon  μεχρι το περιφημο παπικο (η δυτικο) σχισμα οπου η Ρωμη ξαναγινεται η εδρα των Παπων, εκτος μερικων αντιφρονουντων που την διατηρησαν σαν εδρα, μεχρι τις αρχες του δεκατου πεμπτου αιωνα.

Εσωτερικα σε πολλες αιθουσες διατηρειται ακομα η παλια αιγλη των ξυλινων ταβανιων, των ταπετσαριων, των τοιχογραφιων και των περιτεχνων πατωματων.  Στη συνεχεια της ιστοριας το παλατι βαφτηκε με το αιμα των αντιεπαναστατων κατα την Γαλλικη επανασταση και αργοτερα στη Ναπολεοντεια Γαλλια εγινε και φυλακη.  Τελος μολις στις αρχες του εικοστου αιωνα το περιφημο παλατι των Παπων εγινε μουσειο και απο τοτε βρισκεται σε συνεχη αναστυλωση.

Η κουζινα στην Αβινιον δεν ειναι η τυπικη Γαλλικη με τις κρεμες τις και τα παχεια τυρια της. Ειναι περισσοτερο μεσογειακη.  Ετσι πιο φιλικη στη δικη μας παλεττα δεν υπαρχει περιπτωση να μη μας αρεσει, κυριως οταν συνοδευεται με ενα απο τα υπεροχα κοκκινα κρασια της κοιλαδας του Ροδανου.

pb190037

Στην τελευταια φωτογραφια βλεπουμε ζωγραφικη “trompe l’oeil” , ισως απο τις πιο πετυχημενες που εχω δει.

Η αναρτηση ειναι στα πλαισια των αναρτησεων ” που στην Vaulcluse να παω φετος το καλοκαιρι

21 Comments leave one →
  1. orfia permalink
    May 18, 2009 2:07 am

    Θελω να παω, θελω να παω, θελωωωω να παωωω….!!!! Καλα φετος εχω ξεσηκωθει με τα ταξιδια….. Δεσποινακι μου τελεια…παρουσιαση..Φιλακια..πολλα πολλα…Α! και καλημερεςςς!!:)

    • May 18, 2009 8:12 pm

      Ορφια πλησιαζει ο καιρος που θα φυγεις για το ταξιδι σου στην Ιταλια. Μη το σκεφτεσαι πολυ και θα δεις ποσο γρηγορα θα περασει ο καιρος. Φιλια κουκλα μου!

  2. May 18, 2009 2:36 am

    Εγω οτι ηξερα απο Αβιβιον
    ηταν οι γνωστες δεσποινιδες -σε δυο χρωματικα επιπεδα
    και οχι και τοσο καλης διαγωγης

    τωρα εμαθα περισσοτερα !:)
    η πρωτη φωτο ειναι συγκλονιστικη !

    καλη εβδομαδα Dep!!

    με ξεμυαλιζεις διαρκως !

    • May 18, 2009 8:15 pm

      Χαρα μου, εγω σε ξεμυαλιζω η εισαι ξεμυαλισμενη σαουδερν μπελ απο μονη σου; Δε ξερω τι ακουσες εγω παντως στο απανω επιπεδο επεδειξα αριστη διαγωγη! Μετα κατω.. μου τελειωσε η μπαταρια! Καλη εβδομαδα Ταλ.

  3. May 18, 2009 2:59 am

    Αχ… Δεν μπορώ… Θέλω να φύγω τώρα!!!. Και ας πάω και μέχρι την Λούτσα.. (που λέει ο λόγος..)

    • May 18, 2009 8:16 pm

      Λιιιγη υπομονη ακομα φιλεναδα, λιγες μερες μεινανε. Πολλα φιλακια. Και ολη μας η θετικη ενεργεια στα παιδια.

  4. May 18, 2009 3:37 am

    Καλά τι φιν φον χρώματα ανοιξιάτικα δροσερά είναι αυτά???Ανακαίνιση??Φιν φον με τα όλα του!!Θέλω επειγώντος ταξίδι,αχ έστω μια Μύκονο,μιας και δε κάθεται γι αλλού, έστω εκεί!!Σούπερ post!!Μου έδωσες μια ανάσα πριν μπω σε συνάντηση εδώ και βγω κουδούνι!Καλημέρα Δευτέρας με φιλιά

    • May 18, 2009 8:19 pm

      Μηλοοο μου και μανταριιινιιιι… αφου εγω η ιδια εχω ξετρελλαθει με την φινφονιἀ παιδι μου. Τι παει να πει..”εστω και μια Μυκονο” λες και ειναι η εσχατη των λυσεων!! Πφφ χρυσο μου. Ανταποδιδω της Δευτερας τα φιλια με τοκο εσπερινο.

  5. May 18, 2009 4:16 am

    η Avignon είναι μια τελείως άλλη μαγική πόλη κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, αν δεν την έχεις δει στη γιορτή της να τη δεις οπωσδήποτε!
    επίσης, αν βρεις την ταινία le bruit des gens autour επίσης να τη δεις, avignon, φεστιβάλ, μουσική, σουπερ :)

    • May 18, 2009 8:21 pm

      Ου λα λα!! Οχι δεν την εχω δει να φοραει τα καλα της. Και η ταινια που λες κατι μου θυμιζει, την ειδες τωρα προσφατα στην Αθηνα η κανω λαθος; Φιλακια.

  6. margarita permalink
    May 18, 2009 4:40 am

    τι ωραια καθε μερα και αλλου… ετσι για να παραμυθιαζομαι στο κοντεινερ-γραφειο .. στο Abt ειχες παει?? εχει κατι υπεροχες εκκλησιες ρομανικου ρυθμου και το καλιτερο ροζε που εχω πιει ποτε μου.. Τοτραγουδακι το ελεγε η μαμα μου που ειταν της γενιας γαλλικα και πιανου.. Ρωτα την φοβερη αδερφη πως το τραγουδουσα εγω με την ακουστικη μου μνημη.. νουμερο για βαριετε..
    Μ.

    • May 18, 2009 8:29 pm

      Χμ οχι δεν εχω παει! Εκεινο το φθινοπωρο (Νοεμβρης ηταν) ηταν ενα αριστουργημα. Ισως να γραψω καμια φορα για το Σατωνεφ ντθ Παπ. Θα μπορουσα να μεινω εκει. Μεσα στα αμπελια, πανω σε λοφο, μοσχοβολα, καλο φαγητο, το καλυτερο κρασι στα βαρελια, ηρεμα, πω πω σκεφτομαι οτι μερικα κομματια γης ειναι τοσο ευλογημενα!
      Θα μου το τραγουδησεις στο Μετσοβο οκ;

  7. Ρούλα permalink
    May 18, 2009 9:22 am

    bonsoir ma cherie!!!!quelle surprise!!!
    όταν άρχισα να διαβάζω την ανάρτηση το πρώτο πράγμα που ήρθε στη μνήμη μου ήταν το τραγουδάκι που μαθαίναμε και έλεγα αντί σχολίου να σου γράψω τους στίχους αλλά με πρόλαβες(άσε που δε θυμόμουνα τη δεύτερη στροφή).
    Η αδερφή μου η γαλλικού και γαλλοαναθρεμμένη φρόντιζε να παίρνω μικρές δόσεις από Γαλλία με φωτό και προσπέκτ αλλά θα ήθελα πολύ να την επισκεφθώ .Καλέ τι βλέπω,ένα κοριτσάκι με τους υπέροχους γονείς του να σουλατσάρει Sur le pont d’Avignon?
    πολλά φιλάκια ,merci bien pour le voyage
    p.s.αααχ που να στα λέω τι έπαθα….άσε καλύτερα

    • May 18, 2009 8:40 pm

      Μονζοὐρ Ρουλἀ. Εαν σου δοθει η ευκαιρια να πας, ειναιομορφη χωρα και ο νοτος εχει ιδιεταιρη γοητεια.
      Τι επαθες χαρα μου; Δε φανταζομαι να.. εφαγες κατι και να σε πειραξε; :lol:

  8. May 18, 2009 12:38 pm

    Tres belle… ;-)

    • May 18, 2009 8:41 pm

      Γοργονιτσα μου κολυμπησες κιολας ολο τον Ατλαντικο; Σουπερ εισαι!

  9. May 18, 2009 1:46 pm

    Φετος..ελα Γερμανια….

    Υγ..Καλη εβδομαδα ετεροχρονισμενον δεσποιναριον ;)

    • May 18, 2009 8:46 pm

      Γατε, ειναι μια επομενη αναρτηση “που στο Νταρμσταντ να παω διακοπες;” . Αν ειναι να με ξεναγησεις ερχομαι χε χε ! Καλη εβδομαδα και σε σενα.

  10. panathinaeos permalink
    May 18, 2009 2:04 pm

    καλησπερα δεσποιναριον
    παμε λοιπον στην αβινιον
    να φαμε ενα σενιαν φιλε μινιον
    συνοδεια καμπερνε σωβινιον
    και με επιμυθιον
    την επαυριον
    τας φωτο απο το γεφυριον
    μα αυτο ειναι της ζωης το ελιξηριον
    που ως ελατηριον
    και οχι πρατηριον
    εξηλθε απο το αναρωτηριον
    για να υποδεχθει το γοργονιον
    που μετακομισιον
    απο κοπεγχαγιον εις αβινιον
    για να μη γινει φιλετιον
    και παρασιτιον
    μαχαιριον κοφτεριον
    γραφτα ολα στο δεφτεριον
    και αυριον
    ακομη περισσοτεριον
    ευγε δεσποιναριον!

  11. May 18, 2009 8:55 pm

    Καλα μετα απο αυτο το.. επος αγαπητωτατε, τι σχολιο να γραψω
    ..οταν με την Αβινιον
    σκεφτεστε φιλε μινιον
    ..
    το μονο που μπορω να πω ειναι μια εκφραση που εσεις χρησιμοποιησατε παλιοτερα..
    επεσα ανασκελα και κοιτω τα αστερια συρ λε πον φυσικα.

  12. May 19, 2009 2:23 am

    Μου έχει κάνει πολύ εντύπωση η πρώτη φωτογραφία, είναι τόσο διαφορετική από τις άλλες, με αυτή την αισθητική και τις σκληρές γραμμές. (Έγραψα πολλά αλλά τα έσβησα!)
    Έπαιξε και στον “Κώδικα Da Vinci” η Αvignon ή κάνω λάθος?
    Καλημέρα!!!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 29 other followers

