Skip to content

το μουσειο της ακροπλης

July 28, 2009

P7240146 (1024x768)

Ισως το τελευταιο σπουδαιο πραγμα που εκανα στην Αθηνα, ηταν να επισκεφθω το καινουργιο μουσειο της Ακροπολης. Το αφησα στο τελος, δε ξερω γιατι, ισως κατα βαθος ημουν σιγουρη οτι θα  δω κατι απολυτα ομορφο και σπουδαιο και θα φυγω με αυτη τη γευση απο την πολη μου.  Το μετρό (σταθμος Ακροπολης) σε αφηνει στην πισω μερια του μουσειου.  Αν και μου φαινεται αναποδο στην αρχη, συντομα συνειδητοποιω οτι δε θα ηθελα την βαβουρα ενος σταθμου αναμεσα απο την Ακροπολη και το μουσειο της.

Φτανοντας στην Διονυσιου Αρεοπαγιτου, και  βλεποντας για πρωτη φορα ζωντανα το μουσειο σκεφτομαι, προς τι ολη η φασαρια απο τους αντιρρησιες.  Το μουσειο ειναι ενα μοντερνο κτισμα, προϊον συγχρονης αρχιτεκτονικης και προσεγμενου σχεδιασμου.  Οχι, δεν ειναι χαμενο ουτε στριμωγμενο αναμεσα στα σπιτια. Οχι δεν κλεβει την παρασταση απο την Ακροπολη, αυτη αλλωστε τιποτα δεν μπορει να την κλεψει.    Και παρ’ολο που ειναι χαμηλοτερα απο το επιπεδο του πεζοδρομου,  ο περιπατητης εχει πληρη θεα του συγχρονου μουσειου.  Αυτα σκεφτομαι στην αρχη και επιφυλασσομαι να κρινω συνολικα αφου επισκεφτω το μουσειο σε ολα τα επιπεδα.

P7240171 (1024x768)

Δεν εχει πολυ κοσμο ακομα, οι ουρες μικρες αλλα ειναι νωρις, 10 η ωρα ακομα.  Εξωτερικα,  οι αρχιτεκτονικες μεταβολες που εγιναν για να φαινονται τα ευρηματα των προσφατων ανασκαφων ειναι πολυ ωραια σχεδιασμενες.  Συντομα, μαθαινω, θα επιτραπει η επισκεψη των υπογειων αυτων χωρων.

Η ανοδικη ραμπα απο το ισογειο στον πρωτο οροφο μιμειται την ανοδικη πορεια προς τα προπυλαια και  το γυαλινο πατωμα αφηνει ακομα  να φαινεται η υπογεια πολη.  Εδω κανω μια παρενθεση για να σημειωσω οτι δε θα αναφερθω στα εκθεματα. Πρεπει να πατε να τα δειτε μονοι σας αφιερωνοντας τουλαχιστο τρεις ωρες.  Εδω θα αναφερθω στο σχεδιασμο, στη λειτουργικοτητα και στην αισθητικη.  Παρατηρω οτι οι επεξηγηματικες πινακιδες ειναι διακριτικα τοποθετημενες στο πλαϊ καθε εκθεματος και δεν υπαρχει κατι που να παρεμβαλλεται αναμεσα στον επισκεπτη και στο εκθεμα.

Το μουσειο ειναι μεγαλο. Τα ευρηματα ειναι τοποθετημενα σε πραγματικες αποστασεις μεταξυ τους, δινοντας ετσι στον επισκεπτη τις πραγματικες διαστασεις των μνημειων.  Τα μικρα ευρηματα ειναι τοποθετημενα σε γυαλινες προθηκες που φωτιζονται (τουλαχιστο την ημερα) απο φυσικο φως χαρη στα λοξα ανοιγματα ετσι ωστε το εξωτερικο φως να πεφτει κατ’ ευθειαν απανω τους.  Αυτο αν δε το δειτε δεν μπορειτε να το φανταστειτε.  Οι φωτογραφιες στον εσωτερικο χωρο του μουσειου απαγορευονται αυστηρα.

P7240165 (1024x768)

Φτανοντας στον πρωτο οροφο και γυριζοντας  το κεφαλι πισω βλεπουμε στην καρδια του μουσειου ας πουμε τις καρυατιδες. Στην ουσια βρισκονται στον επομενο οροφο.  Εκτος απο τον τελευταιο οροφο που ανεβαινει κανεις με κυλιομενες σκαλες,  ολο το μουσειο φαινεται σαν ενας συνεχης χωρος που η αισθηση των οροφων ειναι σχεδον ανυπαρκτη.  Πως σε εναν ελικα εχουμε μια συνεχεια,  αυτη την εντυπωση μου δινει.  Στον τελευταιο οροφο εκθεματα μονο απο τον Παρθενωνα.  Ορθογωνιο περιμετρικο κτισμα στην πραγματικη διασταση.  Εξωτερικα ολο τζαμαρια με θεα προς ολες τις μεριες της Αθηνας.

Εκτος απο την απουσα Καρυατιδα, που πολυ σωστα τονιζεται η απουσια της,  αλλες παραστασεις “απουσες”  εχουν αντικατασταθει με εκμαγεια σε πιο ανοικτο χρωμα κανοντας την διαφορα πραγματικου-κατασκευασμενου αισθητη.

P7240148 (1024x768)

Η καφετερια στον δευτερο οροφο με το τεραστιο εξωτερικο μπαλκονι, δινει την ευκαιρια στον επισκεπτη να ξεκουραστει και να απολαυσει (οικονομικωτατα)  ενα απλο φαγητο η αναψυκτικο.  Ακομα επιτρεπει την φωτογραφιση της γυρω περιοχης.  Εκει στο μπαλκονι παρατηρω εκεινα τα πολυσηζητημενα νεοκλασσικα που  εγινε τοσος θορυβος για την κατεδαφιση τους.  Μερικα ειναι ακομα εκει, αλλα δεν εμποδιζουν την θεα προς την Ακροπολη τουλαχιστο απο εδω. Σημειωτεον οτι ουσα λατρις της νεοκλασσικης αρχιτεκτονικης, υπηρξα και αντιρρησιας υπερμαχος της διασωσης των νεοκλασσικων.  Σημερα πιστευω οτι δεδομενης της χωροταξικης ιδιομορφιας του χωρου και των ειδικων συνθηκων κατα τη διαρκεια της εκσκαφης, δεν θα μπορουσε ευκολα να βρεθει καλυτερη λυση.

Κι ενω απολαμβανω ενα γλυκο ελληνικο καφε (φιαγμενο στην πρεσσα με τα κατακαθια να αιωρουνται) και βλεπω οτι η συντηρηση του μουσειου γινεται απο κρατικο φορεα και αυτοματα ευχομαι μεσα μου να εχουν μεριμνησει οικονομικα για την συνεχη συντηρηση του μουσειου.  Γιατι ομολογουμενως τα μονα “στραβα ” που ειδα , εχουν σχεση με τις υπηρεσιες και οχι με το μουσειο καθεαυτο.

1. Το χαρτι στις τουαλεττες των γυναικων εχει τελεισει (11 το πρωϊ)  και οι  επισκεπτριες παιρνουν χαρτι απο το μηχανημα για τα χερια, ανταλασσοντας βλεμματα αλλοτε συγκαταβατικα, αλλοτε ειρωνικα. Φυσικα δεν υπαρχει εκει κανεις να επιληφθει του θεματος.

2. Οι φυλακες ΔΕΝ ειναι ομοιομορφα ντυμενοι.  Μερικοι με κουστουμια που φαινονται μονιμοι, αλλοι με μπλου τζην και πεδιλα, αλλοι με οτι βρηκαν στην ντουλαπα τους.  Λιγη ομοιομορφια δεν βλαπτει, ας μεριμνησει η διοικηση και για τους ” εποχιακους”  υπαλληλους.  Οι μονιμοι φαινεται να εχουν καποια στολη, οι δε κυριες φορουν ενα πολυ χαριτωμενο μαντηλι.

3. Τα δυο καταστηματα δωρων και σουβενιρ πολυ χαριτωμενα, αλλα τα ταμεια δεν λειτουργουν ολα.  Περιμενει ο κοσμος και εχουμε δυο υπαλληλους σε ενα ταμειο. Η μια ανοιγει τις χαριτωμενες χαρτινες σακουλες και η αλλη χειριζεται το ταμειο. Συγχρονως εχουν ανοιξει μεταξυ τους κουβεντουλα για προσωπικα θεματα.

Ας τα προσεξουν λιγο αυτα τα μικρα αλλα ουσιαστικα ατοπηματα οι ιθυνοντες και ας γινουν πιο αυστηροι με το service.

P7240174 (1024x768)

Παρατηρω οτι το 95% των επισκεπτων ειναι ξενοι. Αυτο δε μου αρεσει πολυ.  Θαθελα να εβλεπα περισσοτερους Ελληνες. Θα μου πεις ποσοι Αθηναιοι εχουν επισκεφτει την Ακροπολη;  Αντιθετα γκρουπς απο σλαβοφωνους αφιερωνουν χρονο και περισυλλογη μπροστα απο καθε μνημειο μας.  Οι Γιαπωνεζοι ειναι τελειως χαμενοι. Βλεπετε τους απαγορευσαν την καμερα.  Τρεχουν ως συνηθως και ειλικρινα δε ξερω τι κοιτανε. Μια ομαδα απο την σχολη Ικαρων εχει ερθει να δει το μουσειο. Με ξεναγο που ομως οι λεβεντες δεν παρακολουθουν.  Συλλαμβανω ενα να λεει.  Βαρεθηκα, παμε για κανα φραπε;  Οντως συσσωμη η σχολη αραξε με τις ωρες στην καφετερια, χα χα χα και χου χου χου.  Οι πιο συνηδητοποιημενοι επισκεπτες ειναι οι Γερμανοι.  Ακομα και τα παιδακια τους,  διαβαζουν τις λεζαντες και κανουν ερωτησεις. Ποιοι ηταν οι Λαπιθες,  τι ηταν οι Αμαζονες;

P7240176 (768x1024)

Η επισκεψη στο μουσειο οντως μου αφησε μια γευση απολυτης ομορφιας και λειτουργικοτητας. Ισως επηρρεασμενη απο τις ατελειωτες διενεξεις περιμενα να βρω κατι στραβο. Ομως οχι,  ο Τσουμι και η ομαδα του σεβαστηκαν τον χωρο, εφιαξαν ενα μουσειο που λουζεται απο το Αττικο φως, ενα λειτουργικο χωρο που πρεπει να ειμαστε περηφανοι που υπαρχει, ενα συγχρονο αρχιτεκτονημα που επεκτεινεται στο χωρο και στο χρονο αφου η προσοψη του αντανακλα πολιτισμο αιωνων.  Καμια φορα σκεφτομαι οτι δε μας πειραζει η ανειπωτη ασχημια στα πλοκαμια της Αθηνας που ερπει αναμεσα σε τεσσερα βουνα, ευαισθητοποιουμαστε για την κατεδαφιση δυο νεοκλασσικων,  εχουμε αρνητικη γνωμη για ενα μοντερνο κτιριο σε ενα αρχαιολογικο χωρο, ομως η ασχημια δεν ειναι αποτελεσμα μιξης αρχιτεκτονικων τασεων αλλα εμπεριεχεται στην ταση καθεαυτη.   Προσωπικα το βρισκω υπεροχο.  Και θαθελα να ζουσε ο Δημητρης Πικιωνης  η  ο Σολων Κυδωνιατης να μας πουν τη γνωμη τους.

Υ.Γ.1 Οι φωτογραφιες μονο εξωτερικες αποδιδουν ελαχιστα την ολοκληρωμενη εικονα που μονο απο κοντα μπορειτε να δειτε.

Υ.Γ.2  Η βολτα μετα το μουσειο συνεχιστηκε στον πεζοδρομο στην Αδριανου και κατοπιν προς το Θησειο. Μια καυτη Παρασκευη που κατεληξε στο αγαπημενο μου KU ZI NA στην οδο Αδριανου 9. Αλλα αυτο ειναι μια εντελως ξεχωριστη αναρτηση.

39 Comments leave one →
  1. July 28, 2009 11:32 am

    Χαίρομαι που είπες τα πράγματα με το όνομα τους..
    Πολύ γκρίνια όντως.. Μένω στην περιοχή και ήδη έχω πάει δυο φορές.. Σίγουρα αξίζει, να πάνε όλοι!!!

    • July 28, 2009 8:18 pm

      Το σκεφτηκα κι εγω καλλιτεχνουλα μου. Δε φτανει μια φορα για να πεις οτι τα ειδες ολα. Ουτε μια ουτε δυο. Ειλικρινα δε φανταζομουν ποσα ευρηματα επρεπε καποια στιγμη να βρουν το καταλληλο μερος για να προβληθουν. Και προσπαθω να αναλογιστω ποσα χρονια δουλειας απο αρχαιολογικα τημς ειδα εγω σε τρεις ωρες.

  2. July 28, 2009 12:09 pm

    Ax Δεσποινάκι μου, τι ωραία που τα γράφεις!! Δεν μπόρεσα να πάω ακόμα. Περιμένω την κόρη μου να επιστρέψει από τας εξοχάς, για να πάμε μαζί. Είναι η παρεούλα μου στις πολιτιστικές μου εξορμήσεις.

    • July 28, 2009 8:20 pm

      Να πας Μεροπακι, με παρεα παντα ειναι πιο ευχαριστη και απικοδομητικη η επισκεψη σε τετοιους χωρους. Παντα βλεπει κατι ενας που δεν το εχει δει ο αλλος. Πηγα με τον παρατηρητικωτατο Ερρικο που πολλες φορες μου υπεδειξε κατι που το δικο μου φευγαλεο ματι δεν προσεξε.

  3. Αγγελική permalink
    July 28, 2009 2:33 pm

    Έτσι μπράβο, κοριτσάρα!
    Δεν έχω πάει, αλλά μάλλον θα έχω παρόμοιες αντιδράσεις. Είμαι σχεδόν σίγουρη ότι οι αρνητικές γνώμες και η γκρίνια είναι εκδηλώσεις της γνωστής κακομοιριάς…

    • July 28, 2009 8:28 pm

      Ναι βρε Αγγελικη μου Νια νια νια νια.. και τις πιο πολλες φορες οι αντιρρησεις ειναι ετσι για να πουμε κατι κι εμεις. Ομολογω οτι ειχα επιφυλαξεις. Οταν το εβλεπα να χτιζεται γιαπι ας πουμε, τρομαξα. Τωρα στην τελικη μορφη οχι μονο με κερδισε αλλα ειμαι πια υπερμαχος. Τωρα που το ειδα απ εξω κι απο μεσα. Ναι μωρε λυπαμαι που θυσιαστηκαν μερικα σπιτια αλλα ετσι ειναι, πολλες φορες για να κανεις κατι καλυτερο θυσιαζεις κατι αλλο. Η επισκεψη αυτη μου εδωσε την ευκαιρια να απαντησω μονη μου στα δικα μου ερωτηματα και εμεινα απολυτα ικανοποιημενη.

  4. July 28, 2009 2:46 pm

    Για να το κάνεις πρώτη ανάρτηση, μετά τις διακοπές σου, αφού το είδες και τελευταίο, μου λέει…πολλά!
    Το Σεπτέμβριο που θα έχουν βγει τα αποτέλεσματα κια θα συνοδεύσω τον υιό μου για εγγραφή-σπίτι κλπ, θα το επισκεφθώ οπωσδήποτε!
    Φιλιά

    • July 28, 2009 8:30 pm

      Ειναι φρεσκο, ειναι κατι που με ευχαριστησε πολυ και ειναι κατι που (πιστεψε το αυτο) ειναι σοβαρο και με βοηθησε να μαζεψω τα σκορπια μου μυαλα μετα απο τις διακοπες. Φιλια Φωτεινουλα.

  5. July 28, 2009 6:23 pm

    Αγαπημένη,
    Τυχερή που είχες το χρόνο και το κουράγιο να επικεφθείς το νέο Μουσείο. Εγώ έπεσα πανω στις τελετές και έδωσα αναβολή εις εαυτήν, μια και θέλω να το απολαύσω πραγματικά.
    Το μουσείο εξωτερικά είναι ασύμβατο με το χώρο, δε νομιμοποιείται στα δικά μου μάτια. Εσωτερικά θα έχω άποψη αργότερα.
    Οσον αφορά στην πλειοψηφία των ξένων, καλύτερα το καλοκαίρι να μη συνωστίζονται και οι Ελληνες. Καλύτερα οι ξένοι να απολαμβάνουν το μουσείο χωρις το πατείς με πατώ σε.
    Μη φοβάσαι, απο το χειμώνα θα συρρεύσουν όλοι, όταν θα έχουν γυρίσει απο τις παραλίες και θα αναοίξουν τα σχολεία.
    Οσο για τις μικρές πρακτικές παρατηρήσεις, ας τα ακούσουν επιτέλους για να γίνουν λειτουργικοί. Δεβ επιτρέπονται δυσλειτουργικά φαινόμενα σε ένα μουσείο παγκοσμίου εμβέλειας.
    Καλώς μας ήρθες

  6. July 28, 2009 8:55 pm

    Ιουστινακι, ευχαριστω για τα καλωσορισματα. Θα ηθελα να ειμαι ακομα εκει εστω και με καυσωνες, ακομα δεν εχω καταφερει να βρω κατι εδω που να ειναι πιο δυνατο και να με κανει να επιθυμω την παλιογουασινγκτων.
    Εαν ξαναβρεθεις εκει σε συμβουλευω να πας πρωϊ πριν τις 10. Το πρωϊνο φως ειναι ενα πολυ σημαντικο στοιχειο του ολου σχεδιασμου. Και ο πολυς κοσμος ερχεται απο μεσημερακι και μετα. Επισης οπως ειπα πριν, μια φορα δε φτανει.
    Τωρα δε ξερω τι ακριβως δεν σου αρεσει, αλλα το κτιριο σαν σχεδιο αλλα κυριως σα λειτουργικο κατασκευασμα το βρισκω τελειο. Δε θα μου εκανε ουτε μια κακη απομιμηση νεοκλασσικου (εκτος εποχης) ουτε κατι αρχαιοπρεπες, τοτε θα λεγαμε για προσβολη. Το μεγεθος ειναι κατι που συζητιεται σε σχεση με την γυρω γειτονια, αλλα επειδη μιλησες για νομιμοποιηση, βρισκω κατι πολυκατοικιες της περιοχης πολυ πιο ” παρανομες” αισθητικα για την περιοχη της ακροπολης. Μ’ αρεσει εν τελει που το μουσειο εχει προσωπικοτητα, και μ’ αρεσει που παρ’ ολα αυτα δε..σηκωνει κεφαλι στον ιερο λοφο. Και μ’ αρεσει σαν συνολο. Μπορει οταν ειναι καποιος απανω στην ακροπολη να του δημιουργειται η αισθηση οτι ειναι στριμωγμενο, αλλα στον προαυλιο χωρο του μουσειου, μονο στριμωξιδι δεν αισθανεσαι.
    Καλως σας βρηκα αλλα θα σας την ξανασκασω!

  7. July 28, 2009 10:38 pm

    το μουσείο είναι εκπληκτικό, μέσα έξω! εχω πει χιλιες φορες σε διαφορα μπλογκ γιατι μου αρεσει και γιατι εχω ενθουσιαστει τρελλα. πολλα μπράβο στις ομάδες των Τσουμί και Φωτιάδη και φυσικά σε εκείνους που είχαν την ευθύνη επιλογής του συγκεκριμένου σχεδίου. θα ήθελα όμως να πω ότι ναι μεν κατά τις πρωινές ώρες το φως του ηλιου αναδυκνύει τα εκθέματα αλλά και αργά το απόγευμα υπό το φως του δύοντος ηλίου όλα γίνονται μαγικά!!
    εγώ δεν θα σου πω καλώς ήρθες αλλά θα σου ευχηθώ με το καλό να ξαναφύγεις ;)

    • July 29, 2009 12:11 am

      Η αληθεια ειναι οτι το θεμα εξαντλειται Μελισσοπουλον. Πριν ακομα σκαφτει ο τοπος ειχαν αρχισει οι συζητησεις, οι διαφωνιες και οι καυγαδες. Ειχα μια σχετικη θετικη αποψη, αλλα δεν μπορουσα να την στηριξω. Τωρα μπορω.
      Αυτο με τη δυση του ηλιου το πιστευω, και σκεψου, οταν ενας χωρος αλλαζει μορφη απο τον φωτισμο ειναι σαν να ζει και να μεταλασσεται. Ευχαριστω!!!

  8. Evie permalink
    July 28, 2009 10:42 pm

    Οι ενημερώσεις από τις πολλές Ελληνικές εφημερίδες ον λαιν είναι μια καθημερινή μου ρουτίνα. Πριν μπω στο Αρχοντικό σου Γλυκιά Δέσποινα διάβασα την σελίδα που είναι αφιερωμένη στο Πιάτο της Ακρόπολης

    εδω http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=79&la=2&catid=1&artid=1031495

    Μπαίνοντας στο καταστολισμένο σπιτάκι σου τι να δω νέα σου από το νέο Μουσείο. Ε, σήμερα ενθουσιάστηκε η παλιά Αθηναία, είδα φωτογραφίες Αθήνας και με έφερες για λιγάκι χρόνια πίσω.

    Μπράβο που σεβάστηκες τους κανόνες του Μουσείου διότι σε άλλα μπλογς βλέπω που έχουν βγάλει εσωτερικές φώτο, άλλοι απλώς ακουμπούν κι άλλοι πιάνουν τα αρχαία για να φωτογραφηθούν.

    Απορία μου, έχουν ταμπέλες να προειδοποιούν τον κόσμο για όλα η μόνο για τις φωτογραφίες?

    Το Μουσείο θα πρέπει να το δω για να κάνω κριτική το μόνο μου φαίνεται εύκολο για τον τουρίστα. Δηλαδή μπορει να επισκεφτεί την Ακρόπολη μαζί με το Μουσείο χωρίς να φεύγει μακριά.

    Τώρα αυτό που απέμεινε είναι να πάρουμε πίσω τα μάρμαρα να χαρεί η Μελίνα κι εμείς.

  9. July 29, 2009 12:26 am

    Καλως την Ευη. Χαιρομαι που σε φερνω λιγο κοντα στην αγαπημενη μας πολη. Τωρα ειπαμε, καλη η φωτογραφια, αλλα υπαρχουν και ορια. Στην ερωτηση σου, οχι δεν υπαρχουν ταμπελες. Την ωρα που προμηθευεσαι το εισητηριο, σε πληροφορουν προφορικα. Σε καθε χωρο υπαρχουν φυλακες. Πολλες φορες τους ειδα να επαναφερουν κοσμο στην τσξη. Και φυσικα αν δε το δεις μονη σου, οτι και να λεμε εδω, δεν πειθει.
    Κλεινω γιατι ενα απιστευτο τζετ λαγκ, με εχει διαλυσει. Ουτε ξερω τι γραφω πια.

  10. Με νόημα permalink
    July 29, 2009 2:59 am

    Δεσποινάκι μου τί υπέροχη ανάρτηση. Πήρα το θάρρος, την μετέφρασα και την έβαλα (εκτός απο εκείνα που είναι μόνο για Έλληνες) στα σημερινά νέα της ιστοσελίδας μας http://news.nostimia.shop-pro.jp/ ελπίζω να΄συμφωνείς!
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    • July 29, 2009 10:17 am

      Ευχαριστω για τα καλα σου λογια. Επισκεφτηκα την σελιδα αλλα δεν μπορεσα να αφησω σχολιο γιατι επρεπε ..λεει.. να το γραψω γιαπωνεζικα. Λιγο δυσκολο. Χτες γιαουρτακι, σημερα δεσποιναριον. Και μετα μου ελεγες οτι ειχες προβλημα να διδαξεις αγγλικα στους γιαπωνεζους. Προμο στη χωρα του ανατελλοντος ηλιου, ελπιζω να αρεσει στους αναγνωστες σου. Σε φιλω.

      • Με νόημα permalink
        July 29, 2009 10:20 pm

        Δεσποινάκι μου,
        Δεν θα μπορούσες να αφίσεις σχόλιο ούτε στα γιαπωνέζικα. Για τις απαντήσεις, θα χρειαζόταν κάποιος full time. Έτσι περιοριζόμαστε στην ενημέρωση και όχι τον διάλογο. Ευχαριστώ για την “αγγλικών φιλοφρόνηση” μετά απο διαμονή στην Αγγλια “24ων συναπτών” θ’άπρεπε νάμαι πολύ τούβλο άν δεν είχα καταφέρει κάτι καλύτερο.
        Μερικά ακόμα ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
        για δροσιά στην καλοκαιρινή ζέστη!

  11. July 29, 2009 9:18 am

    Δεν νομίζω ότι οι Έλληνες δεν θέλουν να πάνε.Απλώς μες στο κατακαλόκαιρο σιγά μην στήνονταν όταν την ίδια στιγμή θα δροσίζονταν σε μία παραλία.Άσε που έγινε πολύς ντόρος στην αρχή κι έβλεπες την πολυκοσμία και σε’πιανε ένα κατιτίς.
    Δεν έχω πάει ακόμα όπως καταλαβαίνεις,αλλά από έξω δεν μου αρέσει.Μου κάνει για γραφεία μεγάλης πολυεθνικής λογιστικής και χρηματοοικονομικής εταιρείας.
    Μου αρέσει πολύ το μοντέρνο όπως για παράδειγμα το μουσείο pompidou του Παρισιού που για την εποχή που φτιάχτηκε ήταν πολύ μπροστά.
    Δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια όμως.Θα πάω να το δω από κοντά και θα σου πω.

    Φιλάκια

    • July 29, 2009 10:31 am

      Οι ουρες πραγματικα ειναι απελπιστικες μετα τις 11 ακομα και με καυσωνα. Οταν περιμενεις σου αφαιρει απο ολη την εντυωση.
      Παμε τωρα στο στυλ. Ο προβολος και οι αρχιτεκτονικες παρεμβασεις που εγιναν για να αναδειξουν τα υπογεια ευρηματα, διασκεδαζουν την αυστηροτητα του ορθογωνιου σχηματος.
      Ανεφερες το μουσειο Πομπιντου. Βαλισια επαθα το πρωτο μου αισθητικο και πολιτισμικο σοκ οταν το ειδα για πρωτη φορα στην καρδια του Μαραί. Εκτοτε, το δεχτηκα μονο και μονο γιατι φιλοξενει παντα τις καλυτερες εκθεσεις. Μαλλον ειναι γιατι εχω προβλημα με τους..σωληνες στην αρχιτεκτονικη. Δε το εχω πει ποτε αλλα οι σωληνες του Καλατραβα σαν τεραστια χερουλια στο λεκανοπεδιο της Αττικης μου δημιουργουν το συναισθημα..να πιαστω να κατεβω!!
      Θελω επισης να τονισω οτι η επισκεψη μεσα κι εξω σε ενα μουσειο, αλλαζει παντα την αρχικη μας γνωμη, ειτε προς το καλυτερο ειτε προς το χειροτερο γιατι τελικα ολοι μας χρειαζομαστε ολα τα στοιχεια για να διαμορφωσουμε ολοκληρωμενη γνωμη.
      Ακομα να πω οτι τα μουσεια της Βιεννης (ταχω προσφατα) Μομα και Λεοπολντ) που ειναι μοντερνα αλλα κυριως το ΜΟΜΑ ειναι μοντερνα και ωραια και τα χωριζει τειχος απο την υπολοιπη πολη. Απο μονα τους ειναι μεγαλοπρεπη, σε μας ομως η μεγαλοπρεπεια θυσιαστηκε (και καλα εκανε) για χαρη του Παρθενωνα. Τωρα Βαλισακι ειλικρινα το μονο που πρεπει να τους απασχολει ειναι η συντηρηση, η βελτιωση στο σερβις και ολα θα πανε καλα.
      Φιλια και σ’ευχαριστω που γραφεις ζουμερα σχολια και με κανεις να παιρνω..φορα. Φιλακια χαρα μου.

  12. July 29, 2009 9:25 am

    Το να επισκεφτώ το μουσείο της Ακρόπολης είναι από τα πρώτα πράγματα που θα κάνω όταν θα πάω Ελλάδα, το έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου! Διαβάζοντας την ανάρτησή σου με έκανες να ανυπομονώ ακόμα περισσότερο, σ’ευχαριστώ γι’αυτό!!!
    Φιλάκια!

    • July 29, 2009 10:33 am

      Κωνσταντινα μου, το ωραιο ειναι οτι μια επισκεψη στο μουσειο μπορει να συνδιαστει και με μια ωραια βολτα και να κανει ενα πρωϊνο σου αξεχαστο. Εδω με τον καυσωνα.. και το ευχαριστηθηκα πολυ. Φιλακια.

  13. July 29, 2009 11:26 am

    Δεν έχω πάει ακόμη,υπολογίζω μέσα στο Σεπτέμβρη με τη σωστή παρέα ,οπως ΄λες και εσύ.
    Εντάξει τώρα περίοδος διακοπών λογικό να έχει πολλούς ξένους. Αλλά σκεφτόμουν αυτό που είπες για τους κοινόχρηστους χώρους που είναι λίγο παραμελημένοι.Δηλαδή όταν θα μπεί ο αγαπητός Έλληνας (και συγνώμη να μη παρεξηγηθώ κιόλας, αλλά δεν έχουμε δείγματα σεβασμού) τι θα΄γίνει??

    Άποψη πραγματική θα έχω όταν το επισκεφθώ ,αλλά εκ πρώτης μου αρέσει το μοντέρνο κτίσμα.Δεν θα μπορούσε ν ακολουθήσει την αρχιτεκτονική του χώρου κατά τη γνώμη μου. Έρχεται σε αντίθεση και αναδυκνύεται ακόμη περισσότερο αυτός ο πανέμορφος Ιερός Βράχος!
    Πολύ καλές εξωτερικές λήψεις ευχαριστούμε Δεσποινιώ φιλάκια

    • July 29, 2009 11:07 pm

      χμ, δε το καταλαβα το σχολιο με τον αγαπητο Ελληνα, και παω παρακατω.
      Πραγματικα μονο οταν το δεις μεσα κι εξω, τοτε θα εχεις ολοκληρωμενη αποψη, αλλα ειχα στο μυαλο μου μια εβδομαδα πριν αλλα τωρα.

  14. July 29, 2009 2:18 pm

    η αλήθεια είναι ότι είχαμε πολύ καιρό να νιώσουμε …υπερήφανοι ως έλληνες!
    ίσως από το 2004…
    ακόμη παλεύω να πάω, μαζί με κάτι φίλους εκ του εξωτερικού που αναμένω από επιδρομή στα νησιά…
    περίμενα ότι θα πήγαινα με μια φίλη άλλη ιταλίδα που ήρθε στην ελλάδα, μα με το που την συνάντησα είχε ήδη πάει… (εννοείται!!)
    οι έλληνες φαντάζομαι μετά από 2-3 χρόνια θα έχουν πάει σχεδόν όλοι(από περιέργεια, να δουν τι διάολο πάνε να δουν οι ξένοι!!!)
    τρελή χώρα, τρελοί κάτοικοι!
    καλό υπόλοιπο διακοπών Δεσπινάριον!!!!

    • July 29, 2009 11:10 pm

      Μαριζακι, επεστρεψα στην Γουασινγκτων αλλα σ’ ευχαριστω για την ευχη..γιατι εχω κι αλλες διακοπουλες καμινγκ! Καποια στιγμη θα τα καταφερεις να πας και τοτε θα νοιωσεις ακομα πιο περηφανη.

  15. Ρούλα permalink
    July 29, 2009 4:02 pm

    το ήθελα και το περίμενα να κάνεις την ανάρτηση έτσι όπως μας την περιέγραψες και όταν διάβαζα το κείμενο πανηγύριζα!!!κάθε φορά που κατεβαίνω στην Αθήνα ανεβαίνουμε στην Ακρόπολη,έτσι για ..προσκύνημα.τον περασμένο Οκτώβριο που περνούσαμε από το νέο μουσείο υποσχέθηκα στον εαυτό μου με την πρώτη ευκαιρία να οργανώσω επίσκεψη με την αδερφή μου που ένα διδακτορικό στην ιστορία τέχνης το έχει και θα είναι η πλέον κατάλληλη!είχα παρακολουθήσει όλες τις εκπομπές-αφιερώματα για το νέο μουσείο και το περιμένω με χαρά!!
    μου άρεσε το σχόλιο “Οχι δεν κλεβει την παρασταση απο την Ακροπολη, αυτη αλλωστε τιποτα δεν μπορει να την κλεψει” και “Μ’ αρεσει εν τελει που το μουσειο εχει προσωπικοτητα, και μ’ αρεσει που παρ’ ολα αυτα δε..σηκωνει κεφαλι στον ιερο λοφο”
    πολλά πολλά φιλάκια
    ευχαριστούμε!!!!!!!

    • July 29, 2009 11:12 pm

      Την αδερφουλα αλα μπρατσετα και στο μουσειο την επομενη φορα λοιπον. Θα χαρω αν ολοι εσεις που προκειται να πατε, γυρισετε και συνεχιστει η συζητηση. Ειναι ενα θεμα παντα επικαιροο και ενδιαφερον. Να εισαι καλα Ρουλακι, σε φιλω κι εγω.

  16. July 29, 2009 5:48 pm

    Καλησπερα στο γλυκοδεσποιναριον.
    Αψογη αναρτηση.
    Χωρις υπερβολες και ανουσια.
    Η αντικειμενικοτητα απο την ματια μιας σχετικης με το..αντικειμενο.
    Προσωπικα δεν το εχω επισκεφθει.
    Ομως,εχω μεχρι τωρα, πανω απο τριαντα διαφορετικες πηγες ερευνησει για το μουσειο.
    Πιστευω ακραδαντα,πως απο αρχιτεκτονικης ματιας,ειναι ενα σπουδαιο εργο.
    Παρεμβολη στον χωροχρονο.Δυσκολο εγκχειρημα.
    Δεν νομιζω πως θα μπορουσε να επιτευχθει κατι καλυτερο εκει.
    Και απο τεχνικης αποψης,αγγιζει τα πιο συγχρονα στανταρτς.
    Ελπιζω μονο να εχει προβλευθει στο επακρον η διατηρηση του.
    Στο μονο που θα διαφωνησω,ειναι η λειτουργεια καφετεριας ..με θεα!
    Την εξοδο και την θεα,την ασπαζομαι.
    Αλλα το παμε να ανεβουμε εκει και..πινουμε και κανα καφεδακι..αμα βαρεθουμε ..με ξενιζει λιγο.

    Και παλι μπραβο Δεσποινακι!

    Υγ..Φιλακια..γερασμενα ;)

    • July 29, 2009 11:25 pm

      Αχ τι καλα.. παιρνω αριστα δεκα παλιογατε. Ενταξει αντικειμενικη προσπαθω οσο μπορω, αλλα οταν ενθουσιαζεται κανεις γινεται και υποκειμενικος, αναποφευκτο ειναι. Ειχα αναφερει οτι εχω παρακολουθησει μαθηματα στατικης και αρχιτεκτονικης και το θυμασαι ε; Οτι ξερει κανεις παντα βοηθα στην κριση του, αλλα στην προκειμενη περιπτωση πιστευω οτι δε χρειαζονται ιδιεταιρες γνωσεις για να κρινουμε την αισθητικη και την λειτουργικοτητα. Παρατηρητικοτητα ειναι αυτο που χρειαζεται.
      Συμφωνω με την φραση “Δεν νομιζω πως θα μπορουσε να επιτευχθει κατι καλυτερο εκει.” Και να σου πω και για την καφετερια. Καλη ειναι ετσι, πραγματικα ξεφευγεις απο τον μουσειακο χωρο και αλλαζεις περιβαλλον. Αν λεμε αν παει ο κοσμος για καφε και επ ευκαιρια βλεπει και κατι.. ε τοτε Αϊ αμ ωλ φορ ιτ!!

  17. July 30, 2009 5:54 am

    Μόλις γυρίσω, το έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου…Να πάω να το δω, να το ευχαριστηθώ…
    καλημέρα Δεσποινάριο…

    • July 30, 2009 10:19 am

      Καλη… νυχτα Αρτανις που σε ταλαιπωρουμε δειχνοντας καλοκαιρια στους χειμωνες σου. Ευτυχως που εισαι καλοπροαιρετη και μας χαμογελας παντα. Φιλακια!

  18. July 30, 2009 7:45 am

    Όχι βρε τίποτε συγκεκριμένο,για τον αγαπητό Έλληνα! Το λέω γενικότερα γιατί πολλές φορές που έχω βρεθεί σε τέτοιυς χώρους, σε αναμονή τουαλέττας γίνομαι έξω φρενών από το πώς κινούνται σε ένα κοινόχρηστο wc.(πετούν χαρτιά κάτω, νερά,και και).
    Σε φιλώ με δροσερές καλημέρες

    • July 30, 2009 10:23 am

      Παντως εχω να παρατηρησω το εξης Κατερινοπουλον. Οταν βρεις ενα χωρο καθαρο και περιποιημενο τον σεβεσαι. Οταν….. κοιτας να βγεις οσο πιο γρηγορα μπορεις απο εκει, πετωντας και ριχνοντας. ΑΣΕ ΠΟΥ θα πρεπει να εχουν ενα ανθρωπο εκει οσο ειναι το μουσειο ανοιχτο να ψιλοκαθαριζει και να επιμελειται. Τουαλεττα ειναι, θα λερωνεται, ας προσεξουν τους κανονες υγειινης. Κι εγω φιλω χαραματα .. το τζετ λαγκ μου.

  19. July 30, 2009 7:48 am

    Ααααααα!!Αυτή η φώτο χμ!! Πρόσεξε μη τη προδώσεις ολόκληρη, ναι???
    Περίμενε λίγο!!
    Είσαι χάρμα πάντως, χάρμα!!

  20. July 30, 2009 8:11 am

    Δεσποινάκι μου καλε ο Τσούμης έκανε και τα αγάλματα να μιλάνε! σου μιλήσανε εσένα γιατί εμένα εκείνη η ‘κόρη’ χωρίς χέρια μπαίνοντας δεξιά στο πρώτο όροφο μου είπε ‘καλωσόρισες Πενέλοπη’ το είπα στο Τζόνι και δεν με πίστεψε :roll:
    Περί αισθητικής που είναι κατ’ εξοχή υποκειμενική και εγώ είμαι πολύ υποκειμενική και όσο ο Τσούμης να μην ήθελε να το ανταγωνιστεί αν δεν το έκανε σε ύψος το έκανε σε φάρδος και θαυμάσια(superb) η τεχνολογία και ο αέρας να μπαίνει να ανακυκλώνεται και το φώς από διαφορετικές γωνίες αλλο την ημέρα και αλλο την νυχτα για να ξαποστάνουν τα φουκαριάρικα τα αγάλματα και το μοντέρνο ‘όχι τόσο μοντέρνο’ εξωτερικά αρχιτεκτόνημα με το μπετό που ήδη αρχίζει να δείχνει κουρασμένο μου θύμισε πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη στη δεκαετία του’80 στην Αγγλία και Αμερική και πέρασα όσο το δυνατον γρηγορότερα την ρεσεψιόν γιατί ήταν ψυχοπλακωτική(για μένα) και ανέβηκα στο τρίτο όροφο για να δώ την καταπληκτική θέα την Ακρόπολη (εκείνη ολα τα λεφτά). Και το ‘σε εκείνο το χώρο έκανε ότι μπορούσε!’ το ακούω βερεσέ κάθε κτίριο που χτίζεται είναι κομμάτι πολιτισμικό στο τόπο που χτίζεται και ακριβώς δείχνει μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε και να δημιουργήσουμε αυτή την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.- Και ο όπως είπε και η Τζέιν Οστεν ότι αν κατι είναι αποδεκτό από την πλειοψηφία είναι και το σωστό για αυτό σωπαίνω και πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε πια Μουσείο με καταπληκτική τεχνολογία να συντηρήσει με θαυμάσια μέσα όλο αυτό τον αρχαιολογικό μας πλούτο και η Βρετανία κλπ δεν φτάνει ούτε το νυχάκι μας πια.
    Φιλιά πολλά συνεχίζω τις διακομές μου χχχχ
    υ.γ μου αρεσε η πεταλούδα ;)

    • July 30, 2009 12:55 pm

      Καρδουλα σ’ ευχαριστω που εγραψες σχολιο στις διακοπες σου. Σε περιμενα, ειδικα εσενα γιατι ηξερα οτι ειχες παει τελευταια, το εχεις μελετησει και ” βρεταννικα” οσονουπω. Η παλιο πρεςς παλι σε εριξε στα σπαμ (ειναι που δε γραφεις συχνα και δε σε γνωριζει :) :P )
      Για το φαρδος εχω να πω οτι αλλοιως δε θα .. χωραγε ολοκληρος παρθενωνας. Η εισοδος δε με ψυχοπλακωσε, αλλα τωρα που το αναφερεις, λιγος περισσοτερος φωτισμος δε θα ηταν κακος. Τα παιχνιδια του φωτος στους οροφους πραγματικα ωραια.
      Μ’ αρεσει επισης και το κουοουτ της Τζεην Ωστεν. Σωστωτατο.
      Καλο υπολοιπο διακοπων Πηνελοπη μου. Και πολλα φιλια!

  21. July 30, 2009 10:18 am

    Ουτε συ Κατερινακι μη την προδωσεις. Ναι; Χαρμα ηταν η φωτογραφος μου!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 30 other followers

