Skip to content

Βιεννη – εισαγωγη

April 23, 2008

Η Βιεννη ειναι μια πολη ξεχωριστη. Στο κεντρο της Ευρωπης, πανω στη γραμμη που χωριζει τον δυτικοευρωπαικο απο τον ανατολικοευρωπαικο πολιτισμο. Οι δυο πολιτισμοι συνδιαζονται σημερα δυναμικα στη δημογραφια της πολης. Ειναι ομως και προφανης η συνυπαρξη τους στην αρχιτεκτονικη της. Προσωπικα δεν εχω επισκεφτει καποιo μερος πιο πολυμορφικο . Η πρωτη αισθηση ειναι η αισθηση του παλιου, του αυτοκρατορικου και του μπαροκ. Πολυ ομορφα ομως εμφανιζονται αναμεσα νεοκλασσικα και συγχρονα κτιρια. Η Βιεννη λογω της πολιτικης της στασης πριν απο τα μεσα του περασμενου αιωνα καταφερε να αποφυγει τους βομβαρδισμους και να μεινει σχεδον αλωβητη αρχιτεκτονικα. Ετσι διατηρει μεχρι σημερα την αρχοντια της γηραιας κυριας με νεανικη ομως διαθεση. Προσαρμοστηκε πολυ πιο ευκολα στη σημερινη εποχη απο τις γειτονισσες της Πραγα και Βουδαπεστη.

Τα πιο ζωντανα σημαδια της παλιας αιγλης, εκτος απο την οπερα ειναι τα περιφημα cafe’ . Θα αφιερωσω σε αυτα ειδικο κεφαλαιο γιατι ηταν απο τα πιο αγαπημενα μου αντικειμενα μελετης τις μερες που βρεθηκα εκει. Απο την αλλη μερια υπαρχουν κτιρια οπως το Haas House και το μουσειο μοντερνας τεχνης MUMOK που σε φερνουν στην σημερινη εποχη μεσα σε δευτερολεπτα. Οι Βιεννεζοι ειναι πολυ ευγενικοι ανθρωποι και πολυ συντηριτικοι. Μερικες φορες σκεφτομαι οτι οι οροι ευγενεια και συντηρητισμος πρεπει να εχουν καποια κοινη βαση. Επειδη πριν χρονια εζησα για τρια χρονια στο Μοναχο που ειναι πολυ κοντα σε εθνικιστικες τασεις με την Βιεννη, δεν μπορεσα παρα να συγκρινω τις δυο περιπτωσεις και βρηκα τους Βιεννεζους να υπερτερουν και στα δυο. Ευχαριστα στην ευγενεια, οχι και τοσο στον συντηρητισμο. Εκτος ομως απο τους κλασσικους Βιεννεζους κυκλοφορουν στην πολη πολλοι ξενοι κυριως απο ανατολικες χωρες και αρκετος αραβικος πληθυσμος. Κυκλοφορουν μεθυσμενοι και περιθωριακοι. Κυκλοφορουν τουριστες και καλιτεχνες.

Η Βιεννη ειναι ιστορια. Ειναι οι Αψβουργοι, ειναι η Μεταρρυθμιση, ειναι το μπαροκ, η απολυταρχια, ο πολεμος, η “κοκκινη Βιεννη” και η μεταπολεμικη Βιεννη.

Η Βιεννη ειναι τεχνη. Παραλληλα με το Παρισι και ευκολο καταφυγιο των διωγμενων της ανατολης, μετειχε αλλα δημιουργησε κιολας δικα της ρευματα. Ειναι ο σκοτεινος Schiele και ο συμβολιστης Klimt. Ειναι η Art Nouveau και η Art Deco που ειχα κοντεψει να ξεχασω οτι υπηρχε μεχρι που βρεθηκα στη Βιεννη.

Η Βιεννη ειναι μουσικη. Ειναι η οπερα, η οπερεττα, τα κονσερτα και η συγχρονη μουσικη με εμφαση στη τζαζ. Ειναι ο αυτοκρατορικος Μοτσαρτ και ο χορευτικος Στραους.

Η Βιεννη του Σιγκμουντ Φρουντ, η Βιεννη του βρωμικου Δουναβη, η Βιεννη με τα καλντεριμια και τα πεταλα των αλογων, η Βιεννη της τελευταιας μοδας αλλα και των παραδοσιακων Λοντεν, η Βιεννη του σνιτσελ και της πατατοσαλατας, η Βιεννη των λαχταριστων γλυκων.

Σ’ αυτη τη Βιεννη θα σας παω μερικες βολτες τις μερες που ερχονται λιγο μετα το Πασχα. Μου ειναι λιγο δυσκολο να ξεκαθαρισω τις 500 περιπου φωτογραφιες που εβγαλα. Αλλα αξιζει τον κοπο.

Θυμαμαι καποτε οταν γραφαμε μαζι με την Lady Blue σε καποιον αλλο χωρο που ειχε ρωτησει μια φορα. Τι χρωμα θαδινες σ’ αυτη την πολη; Η Βιεννη ειναι χρυση!

Σας φιλω γλυκα!

28 Comments leave one →
  1. Φλο permalink
    April 23, 2008 3:05 pm

    Καλωσήρθες! Η Βιέννη είναι η πιο πολυμορφική πόλη στην Ευρώπη, ίσως και στον κόσμο. Είχα πάει πριν δυο χρόνια και ανυπομονώ για του χρόνου. Περιμένουμε τα βιεννέζικα ποστ σου!

  2. April 23, 2008 3:20 pm

    Ahhh Vienna……I miss you. What an sexy city…some of the best desserts and bread I’ve ever had!

  3. margarita permalink
    April 23, 2008 3:27 pm

    δεν καταλαβαινω γιατι επρεπε τωρα που εχω ολο αυτο το στρες να αλλαξεις το λουκ του μπλογκ, αλλα η περιεργεια νικησε και να μαι και γω παλι..

    Ωραια η Βιεννη και με τζινακι και φλατ παπουτσακια εισουνα κουκλα..

    Μ.

  4. April 23, 2008 3:43 pm

    Τι αλλαγες ειναι αυτες?? Θα το ψαξω καλυτερα το μπλογκ σου το καινουργιο μετα τις γιορτες..
    Θα χαθω λιγο.. Φιλακια Δεσποινακι, Καλή Ανάσταση να εχεις, να περασεις καλα αυτες τις μερες!

  5. April 23, 2008 3:46 pm

    Superb ξενάγηση ! Ολα μας τα είπες και μας τα φωτογράφησες και επειτά εμένα λές ότι είμαι traveller και όχι τουριστας. Εσύ παιδί μου εχεις double Phd …xxx

  6. April 23, 2008 4:11 pm

    Ρε τι τραβαω ο μπλογκερ…
    Ζηλευωω λεμε αφορητα.
    Μου φαινεται οτι θα την κανω για Φιτζι.
    Να φερω και δοκουμεντα… ολοτσιτσιδος με το αισθημα στην αμμο.

  7. despinarion permalink*
    April 23, 2008 4:48 pm

    @Φλο μου καλως σας βρηκα. Μετα τις γιορτες σιγα σιγα θα γεμισει το μπλογκ Βιεννη.

    @Παντελη μου κι εγω δοκιμασα ανυπερβλητες νοστιμιες και κυριως στον τομεα της ζαχαροπλαστικης.

    @μαργαριτακι μου, αυτο που εκανε την επισκεψη στην Βιεννη αξεχατη (και το ξερεις) ηταν η δικη σου παρεα. Μαζι ανεβοκατεβηκαμε στη Γκλοριεττα (αλλα μονο εγω κρυωσα γκρρ) μαζι φαγαμε το ταφελσπιτς μαζι ειπαμε ειπαμε και παλι δε προλαβαμε. Θα σου στειλω φωτογραφιες μας αυτες που μας εβγαλε το γκαρσονι στο Γκριντσινγκ και ειμαστε τελειες. Και οι αλλοι καλοι ειναι τελοσπαντων χαχαααα!!!! Σε φιλω πολυ πολυ.

  8. despinarion permalink*
    April 23, 2008 4:52 pm

    @Πηνελοπη, εμενα μου κανει εντυπωση οτι θυμασαι μια παρατηρηση που ειχα κανει πριν αρκετους μηνες. Κρατας τα σημαντικα, ετσι ετσι. Οχι ακομα δε τα ειδες ολα. Εχω πολυ ομορφες φωτογραφιες ξερω οτι δεν ειναι δυνατον να τις φερω ολες αλλα σιγουρα οι καλυτερες θα φτασουν εδω.

    @ζερο Κανε ενα ντουσακι να φυγει η αμμος, και ριξε κατι απανω σου θα ξεπαγιασεις, εδω ειναι Βιεννη δεν ειναι παιξε γελασε. Αν και εδω που τα λεμε υστερα απο αυτα που ειδα, ενας γυμνος με αμμο στην Καρλσπλατς θα εκανε μια χαρα μπλεντ με τους υπολοιπους. Καλημερα μπλογκερινο μου.

  9. Κατερίνα permalink
    April 23, 2008 4:54 pm

    Μία Zaher torte,συνδιασμένη με σοκολάτα βατόμουρο, στη σκέψη, η περιγραφή σου και οι φωτο με ταξίδεψαν.¨Οσο για το χρυσό συμφωνώ απόλυτα,αλλά κολλάω και το κόκκινο, διότι είναι και ερωτική πόλη.Γεύσεις, καλντερίμια, μουσικές κλπ κλπ!! Σ ευχαριστούμε.
    Φιλούδια

  10. melissoula permalink
    April 23, 2008 5:25 pm

    εγώ θα πάρω τη Βιέννη του Klimt, της όπερας και της τζαζ. αα και του απφελστρουντελ με κρέμα βανίλια παρακαλώ!! Χάλια πέρασες παιδί μου….
    Καλυτεροι οι βιεννέζοι από τους βαυαρούς? όχουυ τι μου κάνεις..να αναθεωρήσω δηλαδή?
    φιλάκια πολλά

  11. April 23, 2008 5:58 pm

    Εκει στο ΜΙΤmediaLab μου εφιαξαν τη μνήμη 1000 MB ολα τα χωράει και ταξινομεί και τους βραδυνούς spy στο blog μου!!!!

  12. margarita permalink
    April 23, 2008 6:48 pm

    σιγα μην κρυωσες στην Γκλοριεττα!! μεσα στα τρενα και στα μουσεια ολο και καποιος βιεννεζος θα σε κανονιοβολησε με τα μικροβια του.. Ο σειχης ετσι λεει !! Δεν κολλαμε τιποτα στον καθαρο αερα.. μαλλον στον συνωστισμο … Αυτα παθαινει κανεις οταν απο την απλα της Μερυλαντ βρεθει στην στενουρα της Ευρωπης.. Αντε 7 μερες κρατανε και περναν.. Καλα ε δωσε μου και μπραβο που τα βρηκα και με το καινουργιο συστημα σου!!

    Μ.
    εκεινο το παγωτο το τοπφεν μιαμμμμμμ!!

  13. April 23, 2008 7:31 pm

    Ωραιότατα μας εισαγάγεις σιγά σιγά στο θέμα… Ανυπομονώ για τα καφέ!!! (Είμαι στο γραφείο και ο ήχος είναι στο off, αναγκαστικά – ετούτο το καινούργιο παλιομπλόγκ έχει μουσική; ακούμε τίποτα οι καημένοι οι αναγνώστες;;;)

  14. April 23, 2008 7:39 pm

    Καλορίζικο το νέο ιστοδιαμέρισμα! Αναμένω με ανυπομονησία τη Βιέννη της γεύσης!

  15. April 23, 2008 7:49 pm

    στην βιέννη δεν με έχει πάει ο λεγάμενος

    υγ καλή αφορμή για καυγά
    υγ μπας και πάρω κανά δώρο…

    υγ αχαχαχαχαχ

  16. April 23, 2008 10:11 pm

    Εισαι κακια ομως βρε Δεσποινα, πολυ κακια!!!!!!!!!!!
    Βρε Πασχαλιατικα θα μας στειλεις ντουγρου στην κολαση!!!!!!!!
    ημαρτον Δια μου και Ποσειδωνα!!!!!!!!
    Υποτειθεται λεει μεγαλοβδομαδα και εγω αμαρτανω με πνευμα και σαρκα, μεσα απο τις εξιστορισεις σου! θεος φυλαξει, εξω απο δω!!!!!!!

    θελω εδω και τωρα Αυστρια!
    μακια κουκλα μου και 1000merci για την ομορφη φωτογραφικη ξεναγηση!

  17. April 23, 2008 10:47 pm

    Hey you
    blogging out there in the dark
    feelling lonely
    feelling …Bienna
    do you miss it?

    Hey you… i’am going to Fiji… will you miss me?

    (τι γραφω ο μπλογκερ, τι γραφωωω)

  18. April 23, 2008 10:48 pm

    Πολυ ωρα ομως στην εισαγωγη
    εχουμε μεινει
    και αυτο με κανει και αναρωτιεμαι
    υπαρχουν… Δοκουμεντα?

  19. April 23, 2008 11:05 pm

    Εγω παντως,προτιμω το Μοναχο!Ειναι πιο αυθεντικο!
    Η Βιεννη ειναι καλη,αλλα μονο σαν τουριστας!Για λιγες μερες μονο!
    Για διαρκεια,ειναι απειρες φορες καλυτερα στην Βαυαρια!
    Και ειναι επισης χρυση πολη το Μοναχο!Οπως καθε πολη Μπαροκ ρυθμου!
    Παντως,εδω εμεις στην Γερμανια,σνομπαρουμε γενικα τους Αυστριακους!Και ενας λογος,αμα μιλας Hoch Deutsch!Διοτι αυτοι μιλουν σχεδον τραγουδιστα αλλα με ολα τα ρρρρ και τα χχχχρουυυ!
    Αν και στη Βαυαρια δεν μιλανε καλυτερα!
    Ωραιες οι φωτογραφιες σου!Μου ξαναθυμισαν καποια σοκακια!Περιμενω και εγω,το κυριως θεμα!Καμια πικαντικη ιστοριουλα απο τις βραδυνες σου εξοδους ας πουμε!
    Δεσποσυνη μου…φιλια γλυκα,σαν τα γλυκα …της Βιεννης!

  20. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:30 am

    @μελισσουλα. Κατσε δεν ειπαμε οτι ειναι καλυτεροι, απλα τους βρηκα πιο αναλαφρους, πιο ευγενικους αλλα και πολυ περισσοτερο συντηρητικους. Διαφορες σε σημεια, γενικα δεν μπορω να κρινω γιατι δεν τους εζησα. Οι Βαυαροι μια χαρα ειναι.

  21. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:32 am

    @Πηνελοπηηηηη δε ξανα μπαινω νυχτα στο μπλογκ σου. 😀

  22. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:34 am

    @Μαργαριτα Μπραβο καμαρι μου!!!!

  23. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:35 am

    @δενδρογαλη μου δεν εχω ασχοληθει ακομε με μουσικες επενδυσεις εδω.

  24. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:42 am

    @Πασταφλωρα ερχονται συντομα καλη μου.

    @τσαπερδωνα Δεν ειμαστα καλααα δεν ειμαστε καθολου καλα. Μα μονο με τις μπουκλες του ασχολειται ο νεος;

    @Αριστεα μου φιλακια και σε σενα

  25. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:50 am

    @μαι μπλογκερ
    I miss Vienna my blogger, I miss the nights in Vienna, the days in Vienna, the music in Vienna. If you go to Fiji, I will miss you my blogger, so stay!
    Blogging in the dark searching for δοκουμεντα.😛

  26. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:54 am

    @Kostas Πιο αυθεντικο σε τι; Να σου πω δεν εχω μεινει περισσοτερο στη Βιεννη για να εχω γνωμη, αλλα το Μοναχο δεν ειναι χρυσο ειναι Μπρουτζινο. Οπως τα λιονταρακια του. Φιλια γλυκα, θαρθουν και τα πικαντικα.

  27. despinarion permalink*
    April 24, 2008 7:57 am

    Ioustini Frangouli (02:48:56) : edit

    Δεσποινάριο,
    Ωραίο το κείμενο και οι φωτογραφίες απο τη Βιέννη. Αλλά η ομήγυρις ζητάει κάτι πιο πικάντικο και προσωπικό. Μας έχεις ανοίξει την όρεξη με ημερολογιακού τύπου ποσταρίσματα. Ασε που δεν βλέπω πουθενά τις συνταγές κι άρχισα να ανησυχώ. Η΄μήπως είσαι σε φάση Πασχαλιάς και περι άλλα τυρβάζεις;
    Φιλάκια και καλές προετοιμασίες

    @ Ιουστινακι συμμαχια με τον Κωστα κανατε και ζητατε πικαντικα. Καλα σε φαση Πασχαλιας ειμαι Καναδεζα μου, και συγχρονως τετοια ωρα σε φαση υπνηλιας. Καληνυχτα σου και ονειρα γλυκα

  28. April 24, 2008 8:04 pm

    Ασε αυτα τα miss me- miss you
    και δειξε μας τα Δοκουμεντα
    ειδικα αυτα που θα αποδεικνυουν
    πως επιασες εκεινο το κρυωμα.

    Αψουυυ

Leave a Reply

