Skip to content

Πασχαλινοι αποηχοι με “μεγειρετσι”

April 29, 2008

Παει περασε κι αυτο το Πασχα. Ηρθαν τα παιδια, ηρθαν οι αγαπημενοι φιλοι, και γιορτασαμε υπο βροχην. Τα καταφερε παντως ο Ερρικος να βγει λιγο εξω για να ψησει τα παιδακια και τα λουκανικα στη φωτια.

Τελευταια στιγμη αποφασισα κι εβαλα κι ενα μπουτακι αρνι στο φουρνο γιατι τον φοβηθηκα τον μπερμπαντη τον παλιοκαιρο.

Ολα εγιναν πολυ ομορφα και πολυ νοστιμα. Ακομα και η μαγειριτσα που παρα λιγο να ξεχασω να την φερω απο το ψυγειο στον κατω οροφο που την ειχα παει γιατι απανω ειχαμε πια το αδιαχωρητο. Ευτυχως μου την θυμισε ο Κωνσταντινος τελευταια στιγμη. Γεμιζει το πιατο του με μικρα μεζεδακια, τυρακια, αυγο, σαλαμακια για ορεκτικο, καθεται σε ενα ψηλο σκαμνι στον παγκο και με υφος απαιτητηκου καλοφαγα που μπερδεψε την πασχαλινη εδεσματολογικη ορολογια με ρωταει: Λοιπον μαμα που ειναι το “μαγειρετσι” μου? Γλομπακια αναβουν και τρεχω να φερω την μαγειριτσα και να αυγοκοβω σαν τρελλη εν μεσω της ομηγυρης των καλεσμενων.

Στην αρχη ενα μικρο κουπακι μαγειριτσα, στρωνει στομαχι για τα περεταιρω. Η μαγειριτσα μου ειναι μια απλοποιημενη εκδοχη της παραδοσιακης μιας και δεν διαθετω αντερα (εγω δηλαδη ναι ο χασαπης μου οχι). Σωταρω φρεσκο κρεμμυδακι σε ροδελλες σε ελαιολαδο και προσθετω μοσχαρισιο συκωτακι κομμενο σε μικρα κυβακια. Μολις τσιγαριστει λιγο, προσθετω ψιλοκομμενο ανηθο και ζωμο κοτας με νερακι περιπου ενα λιτρο και τα δυο. Βραζω την σουπα περιπου δεκα λεπτα. Προσθετω μισο φλυτζανι ρυζι για σουπα και σκεπαζω την κατσαρολα. Σε 15 λεπτα οταν το ρυζι πια ειναι σχεδον ετοιμο, προσθετω χοντροκομμενο μαρουλι και βραζω για ενα-δυο λεπτα ακομα. Πριν σερβιρω φιαχνω και περιχυνω τη σουπα με αυγολεμονο ενισχυμενο στο λεμονι.

Εφιαξα και μια σπανακοτυροπιττα μουρλια.

Και φυσικα την κλασσικη μαρουλοσαλατα. Και του χρονου λοιπον να ειμαστε ολοι καλα να ξαναγιορτασουμε.

Τελειωνω με ενα ομορφο δωρακι που μου εφερε η Λουκια. Ξερει την αγαπη μου για τα κεραμεικα κανατια που συλλεγω και μου εφερε αυτο γεματο τουλιπες, ροζ και μωβ.

Ακομα θελω να ζητησω συγνωμη απο το Κατερινακι που ειχε γραψει τοσα σχολια και ειχανε παει ολα στο σπαμ. Τοσες μερες δεν τα ειχα ελεγξει και τα βρηκα ολα μαζι.

Πολλα γλυκα φιλια. Καλες επιστροφες και παμε για καλοκαιρια!

Υ.Γ. Μολις ακουσα με πολυ μεγαλη λυπη οτι εφυγε απο κοντα μας ο εκπληκτικος καλλιτεχνης Μαριος Τοκας. Στεναχωρεθηκα παρα πολυ γιατι ηταν απο τους πιο αγαπημενους και ταλαντουχους μουσικους. Κριμα να φευγουν τετοιοι ανθρωποι ετσι αδικα τοσο νωρις. Ας ειναι ελαφρυ το χωμα που τον σκεπαζει. Αντιο Μαριε

” θα ‘μαστε μαζί το καλοκαίρι που θα ‘ρθει
τρελή μου άνοιξη”

21 Comments leave one →
  1. April 29, 2008 8:50 am

    Δεσποινάριον,
    Και του χρόνου γλυκειά μου. Νάσαι καλόκαρδη κι ευτυχισμένη με την οικογένειά σου και τους φίλους σας. Να ξαναμαγειρέψεις τις τρομερές λιχουδιές και τη μεγειρέτσα σου!
    Λοιπόν, κατάλαβα πως το νέο σου σπίτι είναι μεγάλο και μαγικό αλλά δεν είναι τόσο φιλικό με τα σχόλια. Κάθονται στο πλάι τα σχόλια και με δυσκολεύουν να τα διαβάσω όλα μαζί να γευτώ με πάθος τη διάδραση των μπλογκογειτόνων σου.
    Επίσης, όταν έρχεσαι επίσκεψη βγαίνει πάντα ο γούγλης με σένα προτρέτο και παραπέμπει στο Γούγλη. Ετσι, δεν άλλαξα τη διέυθυνσή σου μήπως μετανιώσεις και ξαναγυρίσεις στο μαζεμένο σου διαμερισματάκι.( wishfull thinking!)
    Σου στέλνω φιλιά σβουρηχτά γιατί είμαι όλο κέφι μετά το κείμενο της Μελισσούλας.
    Α! Και κατι ακόμη. Θέλουμε φωτογραφία με τα βλαστάρια σου να ανοίγουν τα αυγουλάκια τους!

  2. April 29, 2008 12:25 pm

    Ολα τα έφτιαξες όπως πρέπει Δεσποινάκι μου φιλιά πολλά και να είσαι καλά xx

  3. April 29, 2008 1:12 pm

    καλημέρα!!! και του χρόνου να είμαστε καλά….. Χριστός ανέστη!!!

    από ότι είδα όλα καλά ήταν… την επόμενη φορά που θα τιμήσεις το αρνάκι, φτιάξε την συνταγή που ανέβασα προχθές!! θα με θυμηθείς, καταπληκτική!!!

    το κεραμικό σούπερ!!!

    όσο για τον Τόκα.. κρίμα.. νέος πολύ!!!

    φιλάκια κουκλίτσα μμου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. April 29, 2008 2:09 pm

    Καλημέρα Δέσποινα μου,
    μμμμ πολύ ωραία φαίνονται τα φαγητά που έφτιαξες. Άντε και του χρόνου με υγεία. Από σήμερα χορτοφαγία…..
    Συγκλονίστηκα κι εγώ με το θάνατο του Μάριου Τόκα, τον οποία γνώρισα στα φοιτητικά του χρόνια προσωπικά. Του έχω και αφιέρωμα στο blog μου.

  5. April 29, 2008 3:29 pm

    Despoinoula, the entire trapezi looks wonderful and I’m glad you and your loved ones enjoyed the day.

  6. April 29, 2008 3:38 pm

    @Ιουστινη μου σ’ ευχαριστω για τις ευχες και του χρονου. Στο κατω μερος καθε αναρτησης υπαρχει (οπως και στο μπλογκερ) το link comments. Εκει υπαρχουν ολα τα σχολια μαζεμενα και μαλιστα κατω απο την αναρτηση. Επισης το ιδιο γινεται οταν κανεις κλικ στον τιτλο καθε αναρτησης. Ολα μαζι τακτοποιημενα. Εκεινα που καθονται στο πλαι ειναι περισσοτερο για τη δικη μου πρωτη ματια για να δω ποιος ηρθε προσφατα.
    Εκεινο με τον γκουγκλη παλι δεν μπορω να το διορθωσω, αλλα οταν βγαινει η σελιδα με τα λινκς μπορεις να πατησεις το “my web page” ακριβως κατω απο την φωτογραφια και θα σε φερει εδω. Γραφοντας εδω στην wordpress εχω βρει τοσαο πολλα αβανταζ που λυπαμαι που δεν την ειχα ανακαλυψει απο πριν. Επομενως αν θες το αλλαζεις το λινκ γιατι δε νομιζω να ξαναμετακομισω συντομα.
    Τωρα για φωτογραφιες. Ποτε δεν φερνω σε φωτογραφιες εδω φιλους και οικογενεια. Δικες μου οσες θελετε. Υπαρχει καποια αναγνωρισιμοτητα, καποια επιφανεια και δε θελω να υπαρξει καποιο προβλημα.
    Φιλια σβουριχτα επισης, χαρηκα που εγινα αιτια να γνωριστειτε με το μελισσακι μας.

  7. April 29, 2008 3:39 pm

    @Πηνελοπη μου γκυκεια, ετσι ειμαι των παραδοσεων, αυτες μας εμειναν πια. Πολλα φιλακια

  8. April 29, 2008 3:41 pm

    @ζαχαρουλα μου θαρθω να δω το αρνακι σου. Ειμαι σιγουρη οτι θαναι εξαιρετικο. Το κανατακι χανει στην εικομνα λιγο. Ειναι πραγματικα πολυ ομορφο.

  9. April 29, 2008 3:42 pm

    @Μεροπη μου θαρθω να διαβασω και το δικο σου. Χτες ειλικρινα ταχασα, πριν λιγες μερες τον εβλεπα και τραγουδουσε και αλλη μια φορα ελεγα Θεε μου τι σεμνος ανθρωπος τι ταλεντο. Τι μας στερησε ετσι που εφυγε.

  10. April 29, 2008 3:44 pm

    @Παντελη μου καλοφαγα και υπεροχε μαγειρε, εσυ εχεις μαθει ολο τον κοσμο σε διεθνες επιπεδο να αγαπα την ελληνικη κουζινα. Και του χρονου να ειμαστε καλα, το δικο σου αρνακι, πολυ πιο αυθεντικο.

  11. Κατερίνα permalink
    April 29, 2008 3:50 pm

    Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά, Δεσποινάκι μου. Τι λαχταριστές πατατούλες πω πω!!! και φαντάζομαι πως όλα θα ήταν υπέροχα! Τι κρασί συνόδευε αυτό το τέλειο Πασχαλινό γεύμα?? Πάντως οι τουλίπες (αγαπημένες) σε πρώτη θέση.
    Για τον Μ. Τόκα λυπήθηκα πολύ.Πολύ νέος φοβερό μυαλό.Νοσηλευόταν στο χώρο μας και είχα μιλήσει λίγες φορές μαζί του,αλλά αρκετές για να διακρίνω τη μεγαλωσύνη του! Είχε να δώσει πολλά ακόμη.
    Συμφωνώ και μου άρεσε πολύ το “πάμε για καλοκαίρια”!!Βουρρρρρ!!
    Γλυκοφιλάκια

  12. melissoula permalink
    April 29, 2008 5:24 pm

    πωπωω δεν παίζεσαι παιδί μου εσύ… πως να μην κουραστείς μετά.
    ωραία δεν είναι όμως όταν ευχαριστιούνται όλοι ε? ξεχνάς για λίγο και την κούραση!!
    Ναι λοιπόν, είσαι και δε μιντλ γουμαν εκτός απο θυληκός Μαμαλάκης🙂 και πρέπει να ομολογήσω ότι τα καταφέρνεις και στα δυο άριστα!! Και έχεις και τη δουλειά σου, είσαι το σουπερ-Δεσποινάριον!!!
    Φιλιά πολλά γλυκούλα μου, πάω να πάρω τηλέφωνο να κλείσω ραντεβού στη La Prairie

  13. April 29, 2008 6:28 pm

    μμμ…τι ομορφιες..
    Χριστος Ανεστη, χρονια πολλα Δεσποινακι! ..Στενοχωρηθηκα κ εγω αρκετα με τη ειδηση του τοσο προωρου χαμου του Μ. Τοκα.. Κριμα!

  14. liakos2 permalink
    April 29, 2008 7:38 pm

    Αγαπητή Δέσποινα μου έβαλες ιδέες με τη μετακομισή σου και προσπαθώ εδω΄και 2 ώρες να κάνω ιστολόγιο στο wordpress. Τα κατάφερα αλλά δεν έχω καταλάβει ακριβώς πως δουλεύει.Θέλω να αναβάζω παραμύθια μόνο και όταν το κάνω θά περάσω να σου πω αν θες να τα διαβάζεις. Ήθελά να βάλω το όνομα fairy,επειδή είναι για ξωτικά, αλλά το είχανε πάρει. Τελικά έβαλα το liakos2,που σημαίνει ταράτσα,λιακός, γιατί από όλες τις επιλογές μόνο αυτό ήταν ελεύθερο. Ποιός να ξέρει το λιακό? Είναι τοπική διάλεκτος.
    Πολύ ωραία τα φαγητά σου. Είσαι μια χρυσή νοικοκυρά και επιστήμονας και μαμμά!
    see you

  15. liakos2 permalink
    April 29, 2008 7:39 pm

    Η sofia είμαι,είδα το λιακός, και μπερδεύτηκα και γώ,,,χα…χα

  16. Mithymnaios permalink
    April 29, 2008 8:30 pm

    Κι όλα αυτά τα φάγατε, βρε Δεσποινούλα;
    Πάντως και όρεξη να μην είχατε τέτοια φαγητά την ανοίγουν.
    Και του χρόνου να είσαι καλά να φτιάξεις τέτοιες νοστιμιές.
    Και να μας καλέσεις…
    Φιλάκια

  17. April 30, 2008 12:59 am

    ωχ θεε μου θεε μου
    Εσυ βρε εχεις κανει ολα τα κοριτσια να θελουν να ερθουν στο wordpress
    και στεναχωριουνται που δεν το καταλαβαινουν?
    Αχ ατακτο κοριτσι, ατακτο

    Γιαχαμπιμπι
    να σε ρωτησω κατι?
    ο ετσι
    φτιαχνει μαγειρετσι?

  18. April 30, 2008 1:25 am

    ωρε κατι λουκανικα λεμε
    ωρε κατι μπριζολες
    τι’σαι εσυ μπλογκερ μου…

  19. April 30, 2008 1:42 am

    Χρυσοχέρα είσαι, μην το συζητάς καθόλου…Η μαγειρίτσα έστω και χωρίς άντερα, φάινεται πεντανόστιμη…Αφού περάσατε καλά, αυτό έχει σημασία…Και σε μας εδώ, έβρεχε…

  20. April 30, 2008 6:12 am

    @ Κατερινα. Πασχα συνηθως ανοιγουμε ρετσινες, αλλα εγω που δεν πινω ρετσινα ανοιξα μια Παραγκα του Κυρ Γιαννη. Εσυ τον γνωρισες πανω στον πονο του ετσι; Αντα παμε καλοκαιρι τωρα παμε!

    @μελισσουλα, σ’ ευχαριστω, ΤΙΙΙ ακομε δεν εκλεισες ραντεβου? Πρωτομαγια δεν ειπαμε. Αντε βιασου μην κλεισουν οι θεσεις!

    @καλλιτεχνουλα αθηναια Αληθως ανεστη μικρουλα μας.

    @λιακος2 Βλεπω κι εγω Λιακος2 και λεω α να καινουργιος νεος στο μπλογκ. Πως λεμε Ηλιας Λιακος καπως ετσι. Η λεξη ειναι γνωστη αν και την εχω ακουσει το λιακωτο.
    Οσο για την γουορντπρες θελει λιγη υπομονη. Μου πηρε αρκετο χρονο να συνηθισω αλλα εκ των υστερων λεω χαλαλι. Αν θελεις να ρωτησεις τιποτα ελευθερα, γραψε μου στο μεηλ. Χαρα μου αν μπορεσω να σε βοηθησω. Και χαρα μου να διαβασω τα παραμυθια. Γνωριζω και 2-3 αλλες κοπελλιες που γραφουν ομορφα παραμυθια. Σε φιλω πολυ.

    @ Μηθυμναιο Στρατο μου γλυκιε ελπιζω μια μερα να σας κανω κι εγω το τραπεζι. Στ’ αληθεια. Ειναι μεγαλη χαρα να μοιραζεσαι αυτα που φιαχνεις με καλους φιλους. Κοιτα παντα δινω στα παιδια μαζι τους για την επομενη μερα, και εχουμε κι εμεις 2-3 μερες χωρις να σκεφτομαστε τι θα φαμε.

    @ζερο Μα.. εγω κι ο ετσι μαζι το γιουβετσι αχ μπαρδον το μαγειρετσι γιαχαμπιμπι μου. Κρεατοφαγον πλασμα κι εσυ ε; εδω τους λεμε meat and potato kind of guys. φιλια!

    @Ναι αρτανις μου οντως ειναι πολυ νοστιμη κι ετσι. Εν τω μεταξυ υπαρχουν φιλοι που μου λενε, βαλε μου λιγη αλλα ασε τα συκωτακια απ’ εξω. Το συκωτι θεωρειτει παλιοφαγητο εδω.

  21. April 30, 2008 7:38 pm

    Γλυκό μου Δεσποινάκι!
    Χρόνια Πολλά!
    Χρόνια με γέλιο και χαρά!
    Πόσο ήθελα να δοκιμάσω τις νοστιμιές σου…
    Όλα μοσχοβόλησαν Πάσχα!
    Χάρηκα για Σένα!
    Και του χρόνου με υγεία!
    Φιλιά!

Leave a Reply

