Skip to content

Ein grosser Brauner, Bitte

May 24, 2008
tags:

Την πρωτη φορα που διαβασα την λιστα στον καταλογο των καφε της Βιεννης, τα εχασα και δεν ηξερα τι να πρωτοδοκιμασω.

Ο καφες στη Βιεννη σερβιρεται παντα σε δισκακι μαζι με ενα μικρο ποτηρι νερο.

Στις δεκα ημερες που εμεινα, εμαθα μερικα πραγματα. Εφιαξα μια λιστα με τους καφεδες που μπορει να πιει κανεις

Melange: Ο πιο δημοφιλης και αγαπημενος καφες στην Βιεννη σερβιρεται σε μεσσαιου μεγεθους φλυτζανι με αφρογαλο οπως ο ιταλικος καπουτσινο.

Capuccino: Ο Βιεννεζικος καπουτσινο δεν εχει σχεση με τον ιταλικο, σερβιρεται με κρεμα σαντιγυ.

Grosser/Kleiner Brauner: Μικρος η μεγαλος καφες με λιγο γαλα μεσα.

Biedermeier: Ειναι Grosser Brauner με το περιφημο λικερ Biedermeier (βερυκοκο με eggnog)

Cafe Maria Theresia: Με λικερ πορτοκαλι και κρεμα σαντιγυ. Σερβιρεται σε κολωνατο ψηλο ποτηρι.

Schwartzer: ο κλασσικος εσπρεσσο, σε Grosser/Kleiner μεγεθη. Σε ψηλο ποτηρι με σαντιγυ λεγεται Einspänner. Σε φλυτζανι με σαντιγυ λεγεται Kapuziner.

Verlangerter Brauner: Καφες αραιωμενος με νερο.

Verlangerter Schwarzer: Εσπρεσσο αραιωμενος με νερο.

Flaker: οπως ο Verlangerter Brauner αλλα με ρουμι και σαντιγυ.

Franziskaner: με ζεστο γαλα και σαντιγυ.

Kaffee verkehrt: εδω το γαλα ειναι περισσοτερο απο τον καφε

Kaisermelange: με eggnog και brandy.

Mazagran: παγωμενος καφες με ρουμι και παγο.

Milchkaffe: με λιγο περισσοτερο γαλα απο τον Melange

Εκεινο που δεν καταλαβα ειναι πως ειναι δυνατον, με τοσα υπεροχα καφενεια που σερβιρουν καφεδες με προσωπικοτητα, πως ειναι δυνατον επεναλαμβανω, το Starbucks στην αρχη της Kaertner strasse να ειναι τινγκα στον κοσμο. Προσωπικα αυτον τον καφε ουτε να τον μυρισω δεν μπορω.


Σας φιλω γλυκα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε αντιπερισπασμο των τειων που σερβιρονται τις νυχτες στη Λονδρα.

17 Comments leave one →
  1. May 24, 2008 7:16 am

    Καλημέρα, και τώρα πάω να κάνω ένα φραπέ, να ηρεμίσω,,,,,
    καλή Κυριακή

  2. May 24, 2008 8:40 am

    Με βρισκεις να πινω τον δευτερο πρωινο γαλλικο συνοδεια φρυγανιτσας (ελιτ παντα) με βουτυρο και μελι τρουφας. Μιλαμε για πολυ τεμπελικο πρωινο Σαββατου.

  3. May 24, 2008 8:56 am

    Πω, πω, τί βλέπουν πάλι τα ματάκια μου…
    Φεύγω, φέυγω…Πειρασμός είσαι…
    Καλό Σ/Κ, καλή μου, καλά να περνάς…

  4. May 24, 2008 9:02 am

    Ουτε καφε να μη βαλω; Σκετο ετσι χωρις ζαχαρη. Καλημερα Αρτανακι και καλο Σ/Κ και σε σενα.

  5. May 24, 2008 10:06 am

    Δεσποινάκι μου,
    τους δοκίμασες όλους αυτούς τους καφέδες;;

  6. May 24, 2008 10:21 am

    Α! Μου κίνησες την περιέργεια για τους 2 καφέδες με λικέρ! Ξέρεις αν υπάρχουν πουθενά πιο κοντά από τη Βιέννη? Θεσσαλονίκη ή έστω Αθήνα ας πούμε?!

  7. May 24, 2008 12:22 pm

    Καλησπέρα
    φαντάζομαι θα έμεινες πολλές ώρες άγρυπνη για να συντάξεις αυτό τον κατάλογο!
    Πολλά φιλιά!

  8. May 24, 2008 12:35 pm

    Ότι η Maria Theresia έγινε καφές δεν το γνώριζα!
    Εμείς ζούμε στη χώρα του …φραπέ! Πολύ τάκα-τάκα :)))
    Καλό Σαββατοκύριακο.

  9. May 24, 2008 1:43 pm

    Καλημερα χαρα μας!
    Τα ιδια γνωστα κι εδω!
    Μονο που εγω,πινω σπανια καφεδες!Μονο αμα μεθυσω ας πουμε!
    Οπωςτωρα που μπηκα εδω!Τι αγαλιαση!Τι ραχατι ειναι αυτο!
    Τι τρανς!
    Καλο τριημερο κουκλιτσα μας!Ζηλευω λεμε!
    Υγ Καλα, δεν θα σε αφησω και ανενοχλητη ολο αυτο το διαστημα!
    Μπορει να μην πινω καφεδες,αλλα σε μερικα πραγματα,ειμαι εθισμενος!
    Φιλακια!

  10. May 24, 2008 2:38 pm

    Verlangerter Schwarzer: o αγαπημένος μου με τόσους που πίνω κάθε μέρα !
    Εϊναι απορίας άξιον αυτό που γράφεις για τα Starbucks .. θέμα μόδας ίσως, θέμα συνήθειας της τόσα χρόνιας μυσταγωγίας των ατμοσφαιρικών καφέ, τί να πω..
    και οι Αυστριακοί δεν είναι όπως οι Έλληνες που ακολουθούν το trendy , έχουν αντιστάσεις, τί να πω..
    o tempora o mores
    Πολλά φιλιά

  11. May 24, 2008 4:54 pm

    Despinaki o Johnny ψήφισε Melange! Τον έβαλα και αυτόν στο παιχνίδι δηλαδή του τα μετάφρασα και ψήφισε μιας και έχει κάνει στη Βιέννη..αρκετό καιρό εγώ caputsino άν το μαγαζί δεν προσφέρει τειον! xx

  12. May 24, 2008 9:37 pm

    @meropi Γλυκεια μου Μεροπη, οχι δεν τους δοκιμασα ολους. Μ’ αρεσει ο δυνατος καφες με λιγο γαλα ( η αφρογαλο ) Ετσι συνηθως επινα τον μελανζ.
    Αλλα δοκιμασα και το Μαρια Θηρεσια που ειχε γευση λικερ πορτοκαλιου και τον Μοτσαρτ με λικερ σοκολατα. Πιο πολυ απο περιεργεια, ε μιας και πηγα να μη φυγω χωρις “εμπειρειες”.
    Η σαντιγυ στον καφε δε μου αρεσει οπως γενικα δε μου αρεσουν οι καφεδες με περιεργες γευσεις, βανιλλιες, φουντουκια κλπ. Ουτε και τον εσπρεσσο μπορω, μου πεταγονται τα ματια εξω.

    @γιατρουληηη που να ξερω, εμενα απο την “Γουασινγκτον” ρωτας τι εχετε στη Σαλλλονικη? Λοιπον τι μου θυμισες, οταν ειχα παει Σαλλλονικη η φιλη μου η Γιαννα με πηγε σε ενα φιν φον καφενειο ονοματι Melia και φαγαμε και κατι υπεροχα μπισκοτουλινια!

  13. May 24, 2008 10:20 pm

    @Στυλιανο εεε… οχι δεν εχασα και τον υπνο μου .. κραταγα σημειωσεις.
    Φιλια!

    @Μαρκονακι, επινα πολυ φραπε οταν ημουν φοιτηρια στην Αθηνα. Μαλλον τον εχω ξεπερασει, πινω στις μεγαλες ζεστες και παντα με λιγο γαλα μεσα. Α! και τρια παγακια.
    Η Μαρια Θηρεσια, οπως και ο Φραντς Γιοζεφ εχουν δωσει το ονοματακι τους στα μισα Αυστριακα προιντα.

    @Κωστακη, ε αφου δεν εχετε και τιποτα καλους καφεδες εκει (χε χε) ασε που ποτε δε σερβιρετε νερο με τον καφε! Μπυρα που εχετα καλη υποθετω οτι την τιμας! Εγω παλι πινω 2 φλυτζανια την ημερα πριν το μεσημερι.
    Μ’ αρεσει πολυ ο ελληνικος καφες μα παρα πολυ. Αλλα αυτος παλι θελει παρεα.

    @So_Far Κι ομως.. κι εμενα μου εκανε εντυπωση και εσπευσα να το αποθανατισω. Οχι σε καμια γειτονιτσα.. διπλα στο Καφε Σαχερ λεμε. Σημεια των καιρων και μπιζνες σοφαρακι μου. Φιλια

    @Πηνελοπη. Ωραια κι εγω ψηφιζω Τζωννυ. τειον και βεβαια προσφερεται αλλα στην πολη του καφε βρε Πηνελοπακι αμαρτια ειναι..
    Δεν εχω τελειωσει ακομα με τα καφενεια της Βιεννης. θα επανελθω συντομα. Φιλια καρδουλα.

  14. May 25, 2008 1:56 am

    Ελληνικος καφες;;;
    ΛΕΩ ΤΟ ΦΛΥΤΖΑΝΙ!!!!
    Μπυρα πινω σπανια Δεσποινακι μου!Αν και εχουμε τις καλυτερες και χωρις συντηρητικα!
    Μονο αν εχει πανω απο 30 βαθμους εξω και ειναι σχεδον τοσο παγωμενη,οσο απο την καταψυξη!
    Περιεργο ακουγεται,αλλα εδω στην Γερμανια,η μπυρα δεν σερβιρεται κρυα!
    Ισως γιατι την πινουν σαν νερο!
    Ειπαμε:Εγω πινω μονο κοκκινο κρασακι!Και μαλιστα σχεδον μονο Rioja!
    Ειναι…κουλτουρα!
    Καλα…παραμιλαω!Τετοια ωρα ,εσυ εκει κοιμασαι!
    Ονειρα γλυκα κοπελα!
    Θα περασω αργοτερα αμα ξυπνησεις,να αφησω και ενα φιλακι!

  15. May 25, 2008 7:06 am

    Ε και δεν αφηνες ενα απο πριν να τοβρισκα τωρα που ξυπνησα να τοχω με τον πρωινο μου καφε; Ειδες χτες σκεφτομουνα να φιαξω ενα διπλο ελληνικο και παλι ντουγρου στην καφετιερα πηγα. Θα μου ελεγες και τον καφε να δω τι με φυλα το μοιρα μου. Ας ειναι παω μια βολτα στην μπλογκοσφαιρα.

  16. May 26, 2008 6:28 am

    Αχχχχχ!!! Λιγώθηκα από τους καφέδες!
    Μα πώς μου ξέφυγαν όταν είχα πάει εκεί;;;
    😉

  17. May 26, 2008 7:18 am

    Τι εννοεις; περιοριστηκες σε ενα ειδος; Καλα που τα ειχες τα μυαλα σου βρε γοργονα;

Leave a Reply

