Skip to content

Cafe Sperl

July 5, 2008
tags:

Café Sperl
Gumpendorfer Straße 11

A – 1060 Wien

Ισως το πιο παλιο απο τα περιφημα Café της Βιεννης βρισκεται στο 6ο διοικητικο διαμερισμα της πολης στην περιοχη που γενικα ονομαζεται “Mariahilf”.

Δεν σας ολοκληρωσα ποτε τις αναρτησεις με τις βολτες μου στη Βιεννη τον περασμενο Απριλη. Εχω μερικα ωραια φυλαγμενα και τα βγαζω στην επιφανεια σιγα σιγα. Εξ αλλου καποια στιγμη μου φανηκε οτι ειχαμε κουραστει με τοση Βιεννη.

Κατηφοριζοντας απο το ξενοδοχειο μου που βρισκεται στην αρχη της Mariahilfe strasse το βλεπω καθε πρωι και καθε φορα υπενθυμιζω στον εαυτο μου οτι πρεπει να σταματησω να του αφιερωσω καποιο διωρο. Ακουω για πρωτη φορα για το Café Sperl πριν χρονια, φοιτητρια ακομα, οταν καποια μεγαλη εταιρεια εξαγωγης καφεδων φερνει μια σειρα απο τα μεγαλα καφενεια της Ευρωπης. Καφε Mozart, καφε Greco, καφε Sperl. Κλασσικη και σταθερη γευση μελανζ.

Μακρυα απο το πολυσυχναστο κεντρο το καφε Sperl βρισκεται σε μια ησυχη πλατεια. Μπαινεις και νομιζεις οτι γυρισε ο χρονος πισω. Ως επι το πλειστον ντοπιοι υπερηληκες το επισκεπτονται καθε πρωι. Μπρουτζινοι πολυελαιοι, μαρμαρινα τραπεζακια, ακομα και η ταπετσαρια των καθισματων λιγο ξεθωριασμενη.

Αγαπημενο απο παλια στεκι καλλιτεχνων και πολιτικων, παρ’ ολο που σημερα δεν εχει ακολουθησει τα νεα τρεντς των κεντρικων καφενειων, δινει μεγαλυτερη αισθηση “ζεστασιας” απο πολλα αλλα. Τρια μεγαλα μπιλιαρδα γεμιζουν την δεξια αιθουσα. Δεν ξερω αν χρησιμοποιουνται πια για το “αθλημα” γιατι των δυο οι επιφανειες ειναι καλυμενες με εφημεριδες και περιοδικα. Παιρνω κι εγω δυο τρια περιοδικα και αραζω σε μια απομερη γωνια για να ξεκουραστω απο ολο τον πρωινο ποδαροδρομο στα μουσεια της Μαριαχιλφε.

Ερχεται η σερβιτορα (πανκ στυλ και λιγο οργισμενη μαλλον απο τα δικα της) Τι θελεις; Λεω ενα καφε κι ενα γλυκο απο αυτο που εχετε μπροστα στο (ξεσκεπαστο) ταψι. Το ξεσκεπαστο φυσικα δεν το ανεφερω ουτε και τρωγομαι με τετοια, εχω διαβασει καπου οτι φιαχνουν μια γαλατοπιττα εκπληκτικη. Τι καφε συνεχιζει η βιαστικια. Θελοντας να πιω φυσικα τον μελανζ τον δικο τους, δειχνω ενα πακεττακι που ειχαν πανω σε ενα πρεβαζι. Απο αυτο, λεω. Αυτο, μου απαντα ειναι ολοκληρο πακεττο το πουλαμε αν θελεις. Να σου φερω μελανζ; Τελεια! δε χρειαζεται να συνεχισω να χαμογελαω αμηχανα στην κοπελια. Ερχεται ο μελανζ και αντι για τη γαλατοπιττα μου φερνει ενα ντοπιο τσηζκεικ. Πανω που ετοιμαζομαι να της πω οτι εκανε λαθος το ταψι, με παιρνει το αρωμα του τσηζκεικ και δε λεω τιποτα. Η μυτη μου δε με ξεγελα! Ειναι το πιο νοστιμο γλυκο που δοκιμασα στη Βιεννη.


Η μεγαλη φωτογραφια ειναι απο την ιστοσελιδα του καφενειου γιατι η δικη μου δεν βγηκε καλη. Οι υπολοιπες ειναι απο την καμερα του Δεσποιναριου.

20 Comments leave one →
  1. July 5, 2008 10:58 pm

    Δεσποινάριον, Κάπου βρήκα κι εγώ κάτι παλιές φωτογραφίες απο Βιέννη και θα αρχίσω να σε ανταγωνίζομαι.
    By the way;πολύ ωραίο το καινούριο πορτρέτο με τα κοραλλί χρώματα. Σου πάει το κοράλλι, ομολογώ. Οσο για τις κροκάλες, έχω κάτι Chanel tres chic! Να ντραπώ;

  2. July 6, 2008 1:29 am

    Αυτά τα καφέ σε Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία όπου πας και έχει σταματήσει ο χρόνος είνα πολύ όμορφη εμπειρία και πρέπει να σου πω ότι κάτι τέτοια ψάχνω κι εγώ όταν έχω χρόνο
    Έγραψες ότι ήσουν Βιέννη τον Απρίλιο και ξαφνικά συνειδητοποίησα πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός, 3 μήνες πριν !!!!
    Να έχεις μια όμορφη Κυριακή και πολλά φιλιά !

  3. personlich permalink
    July 6, 2008 5:27 am

    Φοβερη φωτογραφια!!!!
    Την… κλεβω αμεσως;)
    Μια καλημερα,ενα φιλι
    και μια υπεροχη Κυριακη να εχεις!!!!

  4. July 6, 2008 5:32 am

    Καλά, εσύ δεν θα έλειπες; Κι εγώ που νόμιζα οτι θα το είχες κλειστό το μαγαζί, και θα σου ξανάγραφα από Δευτέρα!!!
    Δεν πειράζει, σου έγραψα σήμερα…
    Φιλιά…Καλημέρες!!!

  5. July 6, 2008 6:12 am

    καλά εγώ τα ‘χω πάρει στο κρανίο με τη σερβιτόρα… τι αγένεια και εξυπνάδες. αν εξαιρέσουμε αυτή τότε το καφεδάκι σου φαίνεται σούπερ!
    να κανονίσω κανένα ταξιδάκι στη Βιέννη από φθινόπωρο λέω…

    υγ η φωτό καλήηηη!!!!

  6. July 6, 2008 6:26 am

    @Ioustinaki χα χααα οχι να μη ντραπεις καθολου. αλλοιμονο! Φετος κυκλοφορουν κι εκεινα τα τελειως διαφανη πλαστικα με τα σβαροφσκι απανω. Πηρα κι ενα με περλες και το μονο που σκεφτηκα ειναι μηπως κομπλαρω τις πεταλιδες! Το κοραλλι το αραχνουφαντο το εβαλα χτες πανω απο το μαγιω και πηγα και αραξα ατην πισινα της Λετισιας και πιναμε τσερβεζες νεγκρες με μια ωραια παρεα. Εξ ου και το ξυλινο αξεσουαρ. Αλλα πριν το βγαλω σκεφτηκα να με αποθανατισω σε μια καλοκαιρινη φωτογραφια για την μπλογκοπαρεα. Φιλακια!

    @so_far Ειδες πως περασε ο καιρος Σοφαρακι μου. Αλλα θα ηταν κριμα να μη φερω σιγα σιγα και τα υπολοιπα που καποια στιγμη τα προσπερασαν αλλα. Εκεινο που ξεχωριζει τα αυστριακα καφε απο τα Γερμανικα ειναι το παντα δροσερο ποτηρακι με το νερο που συνοδευει τον καφε. Ισως η επιδραση της ανατολης!!! Αυτο ειναι πραγματικα παλιο, η εξελιξη δεν το εχει αγγιξει, αυθεντικο και ιδεωδες για ηρεμες στιγμες και αυτοσυγγεντρωση.

    @personlich Βρε Κωστακηηη! δε που ειπες ποια σου αρεσε περισσοτερο! Παντως το μισο τσηζκεικ δεν ειναι γιατι ξερω οτι δε σου αρεσουν τα γλυκα! 😛

    @artanis Ναι εχω μινι διακοπες και τις περναω στον κηπο μου, στη βεραντα μου, στη γειτονισσα, πινοντας καφεδες, πηγαινοντας κια ψωνια διαβαζοντας και γενικα μιλαμε για πολυ αραλικι. Και οταν πεινασω φιαχνω μια σαλατιτσα. Αυτες οι διακοπες για μενα αρτανακι ειναι .. οι πιο χαλαρωτικες. Μου εμεινε μια μερα ακομα. Σκεφτομαι για θαλασσα, αλλα δυστυχως ειναι απο αυτες που δεν “κολυμπιουνται”

  7. July 6, 2008 6:27 am

    Ηθικό δίδαγμα:Στην Βιέννη ό,τι σου σερβίρουν το τρως και λες κι ευχαριστώ!

  8. July 6, 2008 6:37 am

    @μελισσουλα. Η σερβιτορα και οι αλλοι δυο σερβιτοροι – στο ιδιο στυλ αγελαστοι και αποτομοι – θα ελεγα οτι κατα καποιο τροπο ταιραζαν στο υφος του καφενειου. Αυστηρο χωρις παρεμβατικους νεωτερισμους και να λεει… ετσι ειμαστε και σ’ οποιον αρεσει. Κι εμενα να σου πω την αμαρτια μου μου αρεσε. Δε με εβρισε η κοπελλα. Αυτο μπορει να μην τραβαει την αμερικ(λ)ανα τουριστρια που της ειπανε οτι ο πελατης εχει παντα δικιο, αλλα τοσο το καλυτερο γι αυτους που ψαχνουν το αυθεντικο. Προσωπικα εκει ηρεμησα περισσοτερο. Απαξ και κατεφθασε το περιφημο μελανζ και το θεικο τσηζκεηκ, με αφησαν ησυχη στη γωνια μου, να διαβαζω και να φωτογραφιζω στα κλεφτα! Φιλακια σου!

  9. July 6, 2008 6:42 am

    @Βαλισια.. ευτυχως που οτι σερβιρουν εκει.. αξιζει να το φας. 😛😛😀😀

  10. personlich permalink
    July 6, 2008 6:50 am

    Επιμενω…
    υπεροχη φωτογραφια!!!!
    Κουκλα εισαι!!!
    Αντε και με πηραν χαμπαρι;)
    Το ξερεις οτι ειναι σημερα η παγκοσμια ημερα του φιλιου;
    Μουααατςςςςςςςς!!!!
    ΥΓ..Ακου πινανε μαυρες μπυρες με την Ισπανιδα!!!
    Χαθηκε το Rioja βρε κοριτσι;Πφφφ!!Μπυρες..πουαχ…

  11. July 6, 2008 6:57 am

    Μη μου πειςςςς!!!! Θα φιλαω οποιον βρω μπροστα μου σημερα!!! 😀😀😀 Δε θα ξερουν απο που θα τους ερχεται. Σ’ ευχαριστω βρε για το κομπλιμαν κι ας εκανα οτι δε καταλαβα. Μια χαρα ηταν οι μπυριτσες στη ζεστη διπλα στο νερακι..

  12. July 6, 2008 2:04 pm

    μμμμμμμ….το τζίσκέικ ελιναι το αγαπημένο μου γλυκό!! Και αυτά τα παλιά καφέ έχουν μια μαγεία!!
    καλή βδομάδα

  13. July 6, 2008 3:41 pm

    Πήρα χαμπάρι για την ημέρα και αφήνω παντού φιλιά!!!!
    Και ήμουν έτοιμος να γράψω διθυράμβους για τη μεγάλη φωτογραφία, ήμουν βέβαιος ότι την είχες τραβήξει εσύ!🙂
    Περισσότερα φιλιά …λόγω μέρας🙂🙂

  14. July 6, 2008 8:32 pm

    @Σοφιτσα καλη εβδομαδα

    @Μαρκονακη ευκαιρια εψαχνες κι εσυ ε; Εχουμε ξεφτιλιστει στα φιλια σημερα ολοι. χο χο . Κι οσα δεν προλαβαμε σημερα.. κι αυριο μερα ειναι. Καλη εβδομαδα.

  15. personlich permalink
    July 7, 2008 8:14 am

    Καλημερα και καλη εβδομαδα αγαπητον δεσποιναριον!

  16. personlich permalink
    July 7, 2008 8:14 am

    Παναγια μου…ξεχασα το φιλι!

  17. margarita permalink
    July 7, 2008 8:34 am

    καλα εγω ως συνηθως ασχετη ..προσπαθω να καταλαβω τι εχουν παθει ολοι με τα φιλια…τωρα που ενημερωθηκα αντε ενα καθυστερημενο Σμαααατς και απο μενα.. και το ασμα sealed with a kiss..οσο για τη γαλοτοπιττα, ειναι οντως εκπληκτικη , παντα πρεπει να αφηνουμε κατι για να εχουμε δικαιολογια να ξαναπαμε..

    φιλακια ξανα Μ.

  18. July 7, 2008 5:30 pm

    @personlich Καλησπερα αγαπητε μου Κωστα. Ηδη περασε το εν πεμπτον της εγρασιμης εβδομαδος. Καλο υπολοιπον. Εν ταξει ηρεμησε, εδωσες τοσα φιλια χτες που εχω περισευμα..🙂😛😛😛

    @margatita Δε πειραζει ματια μου, καλλιο αργα παρα ποτε. Να ξαναπαμε, ωραια περασαμε!!!! Μουατς!

  19. July 7, 2008 6:02 pm

    ωραια η Βιεννη και τα καφε της δσποινακι
    και φοβερές οι φωτογραφιες σου…

    αλλά και τα αφιερώματα στη Λαγκάδα που τα διάβασα
    τώρα επισταμένως… εντυπωσιακότατα

    φιλάκια από Ελλαδίτσα

  20. July 7, 2008 6:39 pm

    Σε ευχαριστω πολυ Ναταλια μου. Φιλια κι απο μενα.

Leave a Reply

