Skip to content

risotto milanese με κροκο Κοζανης

July 30, 2008

Ειχαμε μεινει στο.. κουταλα ..καμερα και παμε. Εκεινο το βραδακι της Κυριακης φιαξαμε το περιφημο ριζοττο μιλανεζε με τον κροκο που εστειλε η Βαλισια.

Πρωτα σερβιρουμε ενα ποτηρακι κοκκινο κρασι στην μαγειρισσα. Αρχιζω με ελαιολαδο και βουτυρο σε ενα μεγαλο τηγανι. Μολις καψει προσθετω ενα φλυτζανι ψιλοκομμενα κρεμμυδια και ανακατευω μεχρι να μαλακωσουν και να γινουν διαφανα. Ακολουθει ενα φλυτζανι ρυζι ARBORIO και ενα κουταλακι του γλυκου ινες κροκου, και το ανακατεμα συνεχιζεται μεχρι να στεγνωσει το μιγμα και να φανει οτι διψαει για κατι δροσερο.

Εκει ακριβως του δινουμε να πιει ενα φλυτζανι λευκο κρασι και το βλεπουμε να ζαλιζεται λιγακι. Οχι μονο ζαλιζεται αλλα εχει αρχισει να παιρνει εκεινο το υπεροχο κιτρινο χρωμα. Η κουζινα εχει ευωδιασει απο την εντονη μυρωδια του κροκου. Βαθεια εισπνοη και μια γουλια Chianti.

Το κρασι εξατμιζεται γρηγορα και το ρυζακι αποζητα κι αλλο υγρο. Δε θα το ζαλισω αλλο. Εχω διπλα ετοιμο ζωμο κοτας και αρχιζω να ριχνω μεσα λιγο λιγο. Οχι περισσοτερο απο 1/3 του φλυτζανιου καθε φορα. Εν τω μεταξυ χαμηλωνω τη φωτια στο μετριο, ανακατευω, και πινω μια γουλια Chianti.

Βγαζω το μπλοκι (So_Faaaaaaar) με την παρμεζανα απο το ψυγειο να συνελθει απο το κρυο.

Μολις πιει το ζωμο, προσθετω λιγο ακομα. Αυτο επαναλαμβανεται περιπου για 10 λεπτα, μεχρι να γινει το ριζοττο απ’ εξω αλλα να διατηρησει την al-dente υφη στο εσωτερικο. Αυτο σημαινει οτι η ευθυμη μαγειρισσα καθε τοσο δκιμαζει δυο σπειρια ρυζι.

Βρισκω ενα ομορφο βαθυ πιατο, απο τα ιταλικα κεραμεικα που εχω μαζεψει κατα καιρους, γιατι ενα ομορφο φαγητο πρεπει να σερβιρεται σε ομορφες πιατελλες. Ριχνω μεσα το αχνιστο ριζοττο, και τριβω απο πανω φρεσκια παρμεζανα.

Σερβιρω αμεσως.

Οι ελιτσες στο πλαι ειναι ασχετες με το ριζοττο, αλλα χρησιμευουν στο να συνοδευουν το κρασι της μαγειρισσας ωστε να μη τα παιξει προκαταβολικα.

Ενα ακομα μεγαλο ευχαριστω στην Βαλισια που ειναι ενα παιδι σπανιο.

14 Comments leave one →
  1. July 31, 2008 1:37 am

    Θα εκτελεστεί το μεσημέρι! Χτές πήρα μοσχαράκι και το έκανα στη γάστρα με τσιγαρισμένα κρεμμυδάκια, πατατούλες και μελιτσάνες, αφού τα τηγάνισα στο λάδι από το κρέας. Φυσικά με ντοματούλα, μμμμμμ, να το δικιμάσεις, είναι πεντανόστιμο!
    φιλάκια

  2. Κατερίνα permalink
    July 31, 2008 2:11 am

    Καλημέρα. Το πες και θα γίνει!!!Θ ακολουθήσω όλα τα βήματα. και πρώτα απ όλα το κρασί στην μαγείρισσα!!!!!Πω πω κακά μαντάτα.τέτοιες τάσεις πρωί πρωί!!! Βουρρρ για δουλειά τώρα .
    Φιλάκια γλυκιά μου

  3. July 31, 2008 4:09 am

    Μπράβο στην μαγείρισα!
    Είμαι σίγουρη ότι έσκισες…Μιαμ μιαμ μιαμ μιαμ…Θα το κάνω στην παρέα μου στη Νάξο που θα έχω κι όλα τα σύνεργα.
    Σ’ευχαριστώ για την συνταγή!
    Can’t wait!

  4. margarita permalink
    July 31, 2008 4:14 am

    καλα βαλτες ειστε ολες και ολοι εδω?? με την διαφορα της ωρας που μας διακρινει διεβαζω ολα αυτα τα γαστρονομικα περιεργες ωρες με μονη διεξοδο αργοτερα μια καντινα που καμμια σχεση δεν εχει με ολα αυτα που βλεπω ( και επιμενω στη γνωμη μου για το ριζοτο)
    ΕΛΕΟΣ… ευτυχως που με τη ζεστη που μας εχει βρει αρκει ενας ντακος οσο για το ποτο σταθερα κρυο προσεκκο με ροδακινο… Κοινως φατε ματια ψαρια και κοιλια περιδρομο..

    Μ.

  5. July 31, 2008 7:42 am

    Πεμπτη σημερα, το μητινγκ αρχιζει στις 10:30 κι εχουμε χαλαρο πρωινο. Ζεστη, λιακαδα, υγρασια, πρωινος καφες, πρωινος καναπες, ενα μικρο μπισκοττι με φουντουκακια, και συναντηση στην πλατεια της μπλογκοσφαιρα με τις πρωινες φιλεναδες. Τα εχω λατρεψει τα πρωινα της Πεμπτης.

    @Σοφια Ειναι πραγματικα πολυ πιο νοστιμο το φαγητο μαγειρεμενο σε πηλινο. Εχω διαφορα γιουβετσια και ενα πηλινο ταντζιν ξερεις το σκευος που μαγειρευουν οι μαροκινοι. Μελι γινεται οτι βαλεις μεσα. Λουκουμι ακουγεται το δικο σου.

    @Κατερινα Τοπες κι εγινεεεε μωρο μουυυ το πες κι εγινεεεε… Γεια σου βρε Κατερινιω με τα τραπεζια σου. Θαρθω να με κανεις τραπεζι δε γλυτωνεις!!! Φιλακια καλημερα!

    @Βαλισια Στη Ναξο ε Βαλισια μου; Παρεπιπτοντως θελω να τονισω οτι μονο αρμποριο ρυζι πρεπει να χρησιμοποιειται για το ριζοττο. Αλλοιως οποιοδηποτε αλλο ρυζι θα βγει .. λαπας και μετα θα κυνηγατε την μουρλη μαγειρισσα. Καλες διακοπες κοριτσακι και σ’ ευχαριστω για αλλη μια φορα. Χωρις τον κροκο σου @@@ μιλανεζε θα φιαχναμε😛😛😀😀

    @Μαργαριτα πω πω πρωι πρωι.. νια νια νια δε μ’ αρεσει αυτο δε μ’ αρεσει εκεινο, πφφ! Ειδες τι σου κανει η διαφορα της ωρας, σε ανακατευει. Ενταξει .. εσενα θα σου φιαξω μια τηγανια πατατες να σε δω να χαμογελας. Κατεβα Ελλαδα να παμε μαζι στο ..γνωστο.. τηγανι να τσακισουμε μπακαλιαρακια και χορτα και ασε τα προσεκα με τα φιν φον ροδακινα για στιγμες τετ α τετ. Τι ντακο μου λες, βρισκεις μυζηθρα και παξιμαδια στο Φικτουαλιεν; η το φτιαχνεις με πρετζελς και εμμενταλ; χο χο χο χο χο !!!! Ματς μουτς !

  6. July 31, 2008 8:40 am

    Αυτά είναι ψηλά γράματα για μένα!!!
    Είναι sos? Να το μελετήσω μην πέσει στις εξετάσεις?
    Οι φωτογραφίες δίνουν άλλη γεύση! Μου άρεσε το πιάτο, πριν και μετά!
    Άντε, πότε θα φύγεις εσύ!
    Καλές διακοπές δεσποιναριον, θα μου λείψεις!

  7. xara permalink
    July 31, 2008 9:02 am

    Γλαφυρότατη η περιγραφή (έτσι θα έπρεπε να είναι γραμμένα τα βιβλία μαγειρικής), καταπληκτικές οι φωτογραφίες και γαργαλιστική η μυρωδιά μέχρι εδώ πέρα!

  8. margarita permalink
    July 31, 2008 10:09 am

    ολα τα απαραιτητα για επιβιωση και δυσευρετα στη ξενητεια μεταφερονται στη βαλιτσα.. παληα μου γνωση κοσκινο.. δεν εχει μοντελακια μεσα αλλα τυρια μπαχαρια κλπ..

  9. personlich permalink
    July 31, 2008 1:29 pm

    Χμ…γκουχ ..γκουχ..αυτο δεν ειναι περιγραφη εκτελεσης συνταγης..!!!
    Περιγραφη ερωτικης πραξης μου φερνει!Με το συμπαθειο δηλαδη!
    Τοση αγαπη για την μαγειρικη;
    Αμα ειναι ετσι,ασε με να γινω το ..σκευος σου!!!
    Η; ο νηστικος..καρβελια ονειρευεται…
    Η; οντως ο ερωτας,περναει απο…το στομαχι:)
    Ετσι νοιωθω…ετσι μαρτυραω!
    Εσυ,εκανες τοσο κοπο να το μαγειρεψεις..κι εγω το γαιδουρι,το..εφαγα ολο;)
    Να δω τωρα,τι θα βρουν οι επισκεπτες σου γλυκοδεσποιναριον!
    Υγ φτου γμτ..δεν παει μετα η Rioja;)
    Καλησπερα Δεσποινακι μου!
    Ειμαι..φευΓατος!

  10. July 31, 2008 8:05 pm

    @Θυμιε ματια μου κι εσυ θα μου λειψεις. Φιλια στα ζουζουνακια σου. Καλα μπανια και καλη ξεκουραση. Εγω θα λειψω 15 Αυγουστου με 15 Σεπτεμβρη.
    Ενταξει την περασες τη χρονια, προβιβαζεσαι με αριστα. Φιλακια.

  11. July 31, 2008 8:06 pm

    Χαρα, χαρουλα ποσο χαιρομαι που γραφεις. Λες να επιχειρησω με αυτο το στυλακι .. πλακα θαχει.. Σε φιλω!

  12. July 31, 2008 8:08 pm

    @μαργαριτα, βαλιτσα μπακαλικο, πφ! Ελπιζω να εχεις κανει λιστα στην φοβερη αδελφη να σου φερει πραμματκια.

  13. July 31, 2008 8:30 pm

    @γατονι, και μετα μου μιλας για θεωριες πεπερασμενων συνολων. Λοιπον προσεξε! Σ’ αυτη τη ζωη σημασια εχει οτι μας αρεσει να το κανουμε με παθος, αλλοιως ας μη το κανουμε καθολου.
    Ναι μ’ αρεσει να μαγειρευω και δε πειραζει που τοφαγες ολο. Ευκαιρια ψαχνω να ξαναπεριγραψω την εκτελεση της συνταγης😛
    Τωρα αν ο ερωτας περναει απο το στομαχι, οχι ιδιεταιρα, φαε τον αμπακο και θα σου πω εγω μετα!!!! Θα βογγας και οχι ετσι οπως θαθελες.. 😛
    Το ξερω μωρε οτι εισαι φευΓατος κανεις δεν αμφιβαλλει πια γι αυτο. Γεια σου Κωστη μου.

  14. keryDoksdoody permalink
    April 14, 2011 6:35 am

    Great tip! I will add this site to my bookmarks.

    pro gaming chair

Leave a Reply

