Skip to content

fried green tomatoes with crabmeat

September 17, 2008

O κλασσικος καλοκαιρινος μεζες του αμερικανικου νοτου  που ενεπνευσε την ομωνυμη ταινια.  Εδω  σημερα, σε μια νοστιμη παραλλαγη απο το δεσποιναριον, που θελησε να φιαξει ενα δροσερο πρωτο πιατο την περασμενη Κυριακη. Προμηθευτηκε πρασινες τοματες απο τον farmer Jim (*) της γειτονιας της και σας παρουσιαζει την .. εκτελεση!

(*) Αυτον τον ευλογημενο τον farmer δεν τον λενε Τζιμ. Ουτε και ξερω πως τον λενε, ετσι τον εχω βαφτισει και δε ρωταω για να μη μου χαλασω το σεναριο. Εχει καταφρεσκα τοπικα λαχανικα,  καλλιεργει δε και ο ιδιος τοματες και καλαμποκια.

Κοβω τις τοματες σε φετες. Ετοιμαζω ελαφρυ κουρκουτι με αλευρι, νερο, αλατι και πιπερι.  Τηγανιζω τις κουρκουτιασμενες (!!!!) τοματες σε καυτο λαδι μεχρι να ροδισουν και απο τις δυο πλευρες.  Ετοιμαζω ενα μιγμα απο καβουροψυχα με λιγο φρεσκο βουτυρο και το ζεσταινω ξεχωριστα.  Οταν ζεσταθει και λιωσει το βουτυρο ριχνω το χυμο απο ενα λαϊμ.  Στρωνω τις τηγανισμενες τοματες σε μια πιατελα και ριχνω απο πανω το μιγμα του καβουριου.  Κανω επιθεση, εφοδιασμενη με μια μπυριτσα παγωμενη.

24 Comments leave one →
  1. September 18, 2008 12:45 am

    Aυτό το πιάτο μου ταιριάζει και είναι τόσο διαφορετικός ως μεζές,… Νασαι καλά βρε Δεσποινάκι που μας δίνει τόσο ωραίες ιδέες φιλί πρωινό

  2. September 18, 2008 12:55 am

    Δεσποινάριον,
    Είπα να κάνω μια βολτίτσα προς τα μέρη σου πριν πάω για ύπνο. Μόλις γυρίσαμε απ΄αυτή την υπέροχη ινδοκαναδική ταινία “Αμάλ”. Τρυφερή, αληθινή, ανθρώπινη.
    Λοιπόν, με έπεισες με τις πράσινες τηγανητές ντομάτες. Θα πάω κι εγώ στον Αδωνι (όχι για καφέ αλλά για κηπουρικά) , μετά στον Τζίμμη τον Ελληνα ψαρά για αληθινή καβουρόψυχα και θα φτιάξω το ορντεβράκι σου, που μου μυρίζει κιόλας δροσιά απο νότο.
    Κι ό,τι χρειαζόμουν μια καινούρια ιδέα για πρώτο! Κι αυτή η Πηνελοπίτσα με την τσίμπλα στο μάτι σε επισκέπτεται, βλέπω.
    Καληνύχτα κοιμωμένη του τζέτ λάγκ.

  3. September 18, 2008 1:32 am

    ΜΜΜΜΜ! Και δεςν ξέρω τι να μαγειρέψω σήμερα! Αλλά που να τα βρώ αυτά εδώ?
    Καλημέρα νόστημη!

  4. September 18, 2008 2:35 am

    μμμμ γιαμ γιαμ, καταγράφεται!

  5. September 18, 2008 2:55 am

    Με αυτό και το προηγούμενο ποστ, τσακίστηκα πραγματικά.
    Με το μεν προηγούμενο, γιατί τώρα τελευταία όλο εκεί συχναζω για φαγητό και είναι όντως πολύ καλό το φαγητό τους ( κάτι που σαν γνήσια ψαροφαγού με ευφραίνει πραγματικά )
    με το μεν σημερινό γιατί θέλω να πάω στον Αμερικανικό Νότο για το φαγητό τους
    Αν και δεν τρώω πολύ δε γίνεται να πάω κάπου και να μην δοκιμάσω τοπική κουζίνα. Ε, ο Αμερικάνικος νότος είναι απωθημένο μου
    Τον Αύγουστο του ’09 μάλλον θα είμαι Τέξας για αρκετό καιρό, αν καταφέρω να πάρω και το γιο μου μαζί μετά θα κάνουμε περιήγηση στα νότια και πιστεύω ότι θα μου φύγει και το απωθημένο

    ΥΓ Έχω καιρό να σου γράψω ελληνο-αμερικανιά ! Κάτι θα σκεφτώ πάντως … έσω έτοιμη !
    Καλή σου μέρα

  6. September 18, 2008 6:33 am

    πολυ special!!!

    : ))

  7. September 18, 2008 7:15 am

    Α, πριν πόσα χρόνια ήταν αυτή η ταινία;;;; Πωπω τι μου θύμισες!!… Και χθες συνάντησα στο δρόμο ένα πρόσωπο από τα παλιά (από τα πολύ παλιά όμως, ιστορία που τελείωσε το ’92)!…
    Φιλιά γλυκό μου δεσποινάριο🙂

  8. September 18, 2008 7:46 am

    πάρα πολύ ωραία ταινία δε μας μένει παρά να δοκιμάσουμε και το έδεσμα…
    Καλημέρα Δεσποινάκι!

  9. Κατερίνα permalink
    September 18, 2008 7:50 am

    Πολύ καλή ιδέά, να ζουλέψει και η Σμαράγδα και το Ψάριστον μαζί!!!Ήδη καταγράφηκε Δεσποινιώ! Τι μπύρα , τι μπύρα δεν μας είπες???Έδώ δροσούλες έχουμε αλλά η φίλη σου έχει πολύ δουλειά,και ετοιμάζεται για το συνέδριο στην Αττάλεια που λέγαμε(θυμάσαι?)Όσο για τα ψώνια,όπως κάθε χρόνο ξεκíνησα από την μεγάλη αδυναμία – ΥΠΟΔΥΜΑΤΑ – που έχει να κάνει φέτος μ ένα καταπληκτικό μποτίνι και γόβα (πάντα ψηλοτάκουνα) μαύρα για βραδιές total black!! Φιλιά ομορφοδεσποινάριον!!

  10. September 18, 2008 9:05 am

    Καλημερουδια, επειδη σημερα εχω πολλη δουλεια θα επιστρεψω αργα το (δικο μου) βραδακι να σας απαντησω. Επι τελους κοιμηθηκα μεχρι τις 7! τριαλαρο! μου μετεφεραν το μητινγκ για αυριο αλλα βρισκω ενα τοννο μεηλς επαγγελματικα που πρεπει να επιληφθω παραυτα, ο καφες στο ποδαρι σημερα, και να μη ξεχασω το απογευμα αργα το μπωτε σεσιον. Α και μου εχει κολλησει το τραγουδι του Μπιλαρου Βατομουρα βαρομουρα ματακια μου παμπονηρα!!! Πφφφ!!!!! Την κανω!!! Βατομουραααα!!!!

  11. panathinaeos permalink
    September 18, 2008 9:09 am

    πω πω πω !!! τι υπέροχο λαχταριστό μεζεδάκι είναι αυτό οικοδέσποινα; και μόνον η οπτική απόλαυση είναι μεγάλη! να είσαι καλά και να μας μαγειρεύεις τα ωραία σου.
    με την ευκαιρία, έχεις ποτέ κάνει αυτές τις πράσινες ντοματες γεμιστες;

  12. September 18, 2008 10:10 am

    Μμμ, θα λιώνει στο στόμα!

  13. September 18, 2008 10:13 am

    Γιατι;;…εχει και..αλλο χρωμα ντοματες;;;;
    Φτου γμτ…τωρα καταλαβα γιατι δεν μου δινουν αδεια οδηγησης!
    Δεν μπορεις λεει..να ξεχωρισεις στα φαναρια,το πρασινο απο..το κοκκινο!!!
    Και γιατι να τα ξεχωρισω βρε παιδια;
    Εγω θα ξεκιναω οταν ειναι αναμενο ..το πανω
    και θα σταματω,οταν ειναι αναμενο..το κατω!
    Τιποτα αυτοι!
    Δεν.. με καταλαβαινουν!
    .
    .
    Μια υπεροχη μερα να εχεις Δεσποινακι!
    Φιλακι!

  14. September 18, 2008 10:26 am

    Despinaki με αφήνεις να απαντήσω στο Ιουστινάκι@ioustinaki κανω προβες για το βιβλίο και απο το άγχος δεν με πιάνει ύπνος😉

  15. September 18, 2008 10:45 am

    Ουάου!!!! Είχα ακούσει για τις λεγόμενες πρασινες (οτι είναι ξεχωριστή ποικιλία), αλλά δεν τις είχα δει…Φαντάζομαι οτι θα έχουν πολύ ιδιαιτερη γέυση…

  16. September 18, 2008 3:04 pm

    oh my God!Jesus Christ!Holly shit…and the rest!
    Recipe in the book of recipes-check!

  17. September 18, 2008 5:20 pm

    xaxa Πανω απο ολα το beute session γλυκεια Despoinarion😉
    Αν και μεταξυ μας το καλυτερο beute ειναι το χαμογελο και ο προμεσονυχτιου υπνος!
    Καληνυχτες!

  18. September 18, 2008 7:57 pm

    @penelope Eιναι πραγματικα λιγο διαφορετικο, αλλα ταιριαζει στη δικια μας .. μεσογειακη γευση. Σημειωσε οτι εδω στο Μερυλαντ εχουμε και τα πιο νοστιμα και ψυχατα καβουρια. Φιλι βραδυνο!

    @Ioustinaki Νυχτα ηρθες και πραγματικα με βρηκες παλι.. κοιμισμενη. Καποια στιγμη με σκουνταγε ο Ερρικος για να μεταφερθω απο τον καναπε στο κρεββατι. Δεν εχω ακουσει για αυτη την ταινια αλλα πηγα και διαβασα λιγο και φαινεται ενδιαφερουσα. Θα δω αν εχει ερθει εδω. Να το δοκιμασεις το ορντεβρακι, που μπορει να σερβιριστει και σαν συνοδευτικο σε καποιο φιλετο σε συνδυασμο surf and turf. Οσο για την Πηνελοπη σαν πρωταρα που ειναι .. νομιζω .. δεν κοιμαται γενικα αυτες τις μερες!

    @Σοφια. Σοφακι αν υπαρχει κανενα μποστανι, κοψε τοματες πριν ωριμασουν. Τοσο απλο ειναι το πρωτο μερος. Τωρα καβουρι ειναι λιγο δυσκολο αλλα να τις σερβιρεις ετσι σκετες διπλα σε ενα φιλετο ψαρακι. Για δοκιμασε ετσι!

    @kikitri. Καλα τηγανισματα Κικη !!!

    @So_Far Να λοιπον αγαπημενη μου Σο Φαρ που μερικοι ηδη ηξεραν την Σμαραγδα και χαιρομαι που οι εντυπωσεις τους ειναι καλες. Παρελειψα να πω προχτες οτι μπορειτε να τους πειτε να το καυαρισουν το ψαρι, οποτε σας το φερνουν ανοιχτο .. χωρις κοκκαλα αλλα παντα με το κεφαλι στη θεση του.

    Ο αμερικανικος νοτος θα ελεγα οτι ειναι γαστρονομικα πολυ ενδιαφερων και ελπιζω να σου φυγει το απωθημενο. Απο το Τεξας με την Μεξικανικη επιρροη, ως τις νοτιοανατολικες ακτες με την κουζινα της Λουϊζιανας, και της Τζωρτζια, μεχρι και το Κουβανοεπηρρεασμενο Μαϊαμι. Ειμαι σιγουρη οτι και ο γιος σου θα ενθουσιαστει, και κοιτα, κλεισε μεσω Γουασινγκτον ετσι; Φιλια!

    @unamama🙂

    @δενδρογαλη Ωραια ταινια παντως, και κατι αλλες που γυριστηκαν στον αμερικανικο νοτο οπως Θελμα εντ Λουϊζ οταν τις βλεπω ονειρευομαι… Ποσο ομορφο ειναι πολλες φορες να συνανταμε ανθρωπους απο τα παλια! Φιλια γαταρα μου.

    @melissoula Ελατε να σας το φιαξω!!!!! Ματς!

    @Κατερινα Χα χα κρατα κι εσυ σημειωσεις.. εχω και παιδευω τις Βαρσταϊνερ ακομα παιδι μου. Το Σαββατοκυριακο ισως να παω να προμηθευτω και αυτη που ηπιαμε μαζι. Ο προμηθευτης μου εχει απιστευτη ποικιλια. Κι εδω δροσουλες απο χτες. Αρχισαμε βλεπω τα χειμωνιατικα ψωνια ε ; Χμμ παντως αυτο το μπλακ με εχει επηρρεασει κι εμενα. Ολο μαυρα κοιταω.. γιατι οπως και να το κανουμε αυτα τα ρημαδομωβ δε μου πανε.. και ιδιως τωρα που μαυρισα λιγακι.

    @panathinaeos Αγαπητε μου χαιρομαι που σας αρεσε ο μεζες!! Οχι δεν εχω κανει ποτε πρασινες τοματες γεμιστες. Σκεφτομαι τωρα.. ετσι αγγουρες που ειναι πως θα τις αδειασω.. Και με τι να τις γεμισω.. με ψαρικο υποθετω!! χμ.. βοηθεια αγαπητε!!!!

    @Ασπα Το μυστικο ειναι να παραμεινει λιγο τραγανο το πρασινο, να μη λιωσει. Γι αυτο χρησιμοποιουμε αγγουρες τοματες και οχι ωριμες. Αν εχουν κιτρινισει εστω και λιγο, λιωνουν στο τηγανι.

    @personlich. Μαγειρα μου εσυ!!!! Στραβε μου μαγειρα θα ελεγα! Ολα γκριζα σαν το γατονι της φωτογραφιας! Ε; Ευχαριστω χρυσο μου και εσυ επισης, αν και εκει που εισαι.. σιγουρα θα εχεις μια υπεροχη μερα. Φιλακι αχρωμο!!!!

    @Penelope. Χο χο .. ελευθερα.. αλλα δε καταλαβαινω γιατι σε πιανει αγχος. Εσυ ξερεις το θεμα σου και εισαι η μονη που μπορεις να μιλας γι αυτο ανετα! Φιλι!

    @Artanis Μα δεν ειναι ξεχωριστη ποικιλα, ειναι απλα αγγουρες αγινωτες τοματες. Και ειναι λιγο πιο υποξυνες και τραγανες. Διαφορετικη γευση αλλα αν βρεις αγγουρες τοματες .. μπορεις να δοκιμασεις κι εσυ!

    @Valisia Συγγρατησου αγαπη μου, πως κανεις ετσι!! τς τς τς!! τρελλοπαιδα!!!

    @liakada first things first my dear.

  19. panathinaeos permalink
    September 19, 2008 8:02 am

    αγαπητή μου, προτείνω τα ακόλουθα για τις γεμοστές πράσινες ντομάτες:
    α. απαλή απόξυση ώστε να αποκολληθεί η σάρκα
    β.ετοιμασία γέμισης με κύβους φρέσκου σολωμού, την σάρκα των ντοματών, άνιθο, κρόμια ψιλοκομμένα, ολίγον σκορδάκι, σάλτσα σόγιας, τζίντζερ στον τρίφτη, μπόλικο μαιντανό, ολίγο πιπέρι, ολίγο αλάτι και πληγούρι – ελαφρύ σωτάρισμα και χαλάρωση του μείγματος πριν το
    γ. γέμισμα των ντοματών
    δ. κάλυψη των γεμιστών με μείγμα από ψίχουλα, παρμεζάνα, φρέσκο βούτυρο και ψιλοκομμένο μπέικον, ράντισμα με ελαιόλαδο
    ε. φούρνισμα σε ζεστό φούρνο σε θερμοκρασία 250 βαθμών κελσίου για 20 λεπτά
    στ. αποφούρνιση και χαλάρωση για 10 λεπτά
    ζ. σερβίρισμα με σωταρισμένες πατατούλες σε φέτες, ραντισμένες με τον ζωμό από τα γεμιστά (ταψί)
    ένα ωραίο παγωμένο σαρντονέ και απολαύστε!
    υγ1. αναμένω τα αποτελέσματα και την άποψιν σας
    υγ2. αν είχα πράσινες ντομάτες θα πραγματοποιούσα το εγχείρημα, αλλά έλα που δεν
    υγ3. η διαίσθηση μου μου λέει ότι θα περπατήσει η συνταγούλα
    υγ4. αλλά…. μέχρι την τελική δοκιμή όλα είναι στη σφαίρα του φανταστικού
    γειά σου και χαρά σου καλή φίλη και μαγείρισσα και ….

  20. September 19, 2008 8:30 am

    @ αγαπητοτατε παναθηναιε καλη σας μερα!!!!
    Τυπωνω την συνταγη παραυτα και σκεφτομαι καποια στιγμη το Σαββατοκυριακο να την δοκιμασω, φυσικα με πληρη φωτογραφικη καλυψη και την απαραιτητη αναγνωριση στον εμπνευστη. Θα σπευσω να σταματησω στον φιλτατο Φαρμερ Τζιμ πριν κοκκινησουν ολες του οι τοματες.
    Αυτη ειναι λοιπον η ομορφια στο μαγειρεμα. Να φανταζεσαι το τελικο αποτελεσμα και να σε ικανοποιησει στο τελος. Ενδιαφερον παιγνιον και θα το παιξω μετα χαρας. Ευχομαι καλο Σαββατοκυριακο .. και καλες .. μασες οσονουπω!

  21. September 19, 2008 4:29 pm

    Γεια σου Δεσποιναριον ειμαι η ελευθερια και μου μιλησε η φωτεινη με τα καλυτερα λογια,σε παρακολουθω λοιπον απο τοτε που γυρισες απο τις διακοπες σου,μ’αρεσαν οι πρασινες ντοματες ετσι οπως τις παρουσιαζεις ,θυμαμαι και την ταινια αλλα να σου πω δεν ηξερα οτι υπαρχουν τετοιο χρωμα σε ωριμες ντοματες και μονο τηγανιυες τρωγονται ? ή οπως και οι αλλες οι κοκκινες .Παντως το κοκκινο μ’αρεσει περισσοτερο,ισως γιατι ειναι το χρωμα μου.Νασαι καλα.

  22. September 19, 2008 9:19 pm

    Καλημερα Ελευθερια και καλως ορισες εδω. Τι σου ειπε παλι αυτη η Φωτεινη; Να πω παλι οτι δεν ειναι ωριμες αυτες .. ειναι οι κλασσικες ντοματες αλλα αγγουρες. Αν τις αφησεις λιγο θα κιτρινισουν και μετα θα κοκκινινησουν. Οι τηγανητες πρασινες ντοματες ειναι ενας κλασσικος μεζες αλλα ισως να γινονται και αλλοιως, θα το ψαξω. Και παλι καλωσορισες

  23. September 20, 2008 11:38 am

    δεν εχω φαει ποτε πρασινες ντοματες…είναι πιο ξινες στη γευση;

  24. September 20, 2008 3:31 pm

    Ελαχιστα θα ελεγα, απλα ειναι πιο .. αγγουρες.

Leave a Reply

