Skip to content

η κουμπαρα, το μπεφ μπουργκινιον και το θεϊκο κλαφουτί

October 19, 2008

Η Λουκια ειναι κουμπαρα μου.  Και συνοδοιπορος πολλα χρονια (ιδια σχολη, ιδιο πανεπιστημιο μεταπτυχιακα, ιδια μυαλα (ολο στα φιν φον ο νους της) και ιδια τρελλα με τη μαγειρικη.  Ο Ερρικος κι εγω ειμαστε οι νονοι της κορης της της Ελενης και μενουμε σχετικα κοντα,  10 λεπτα με το τουτου! Χτες ειχα παει στο σπιτι της για φαγητο και παρεα.  Η Λουκια ειχε αποφασισει να φιαξει γευμα αλα γαλλικα.  Οταν εφτασα ολο το σπιτι μοσχοβολουσε απο ενα boeuf bourguignon που σιγοψηνοταν στην μεγαλη κατσαρολα.  Τα υλικα ολα ειχαν ηδη αναμιχθει και σκορπαγαν υποσχεσεις για μια απολαυστικη γευστικα βραδυα.

Κι ενω καναμε υπερανθρωπες προσπαθειες να μην βουτηξουμε στην κατσαρολα αγκαλια με μια φρατζολα ψωμι.. η Λουκια εβαλε μπροστα να φιαξει ενα αφρατουλι cherry clafoutis.

Στις φωτογραφιες βλεπετε την παρασκευη του Κλαφουτί απο τα λεπτεπιλεπτα ντελικατα και ολολευκα χερακια της Λουκιας.

Οι οδηγιες ειναι ακριβως ετσι απο τον καταλογο του Williams Sonoma.

Cherry Clafoutis

Ingredients:

4 eggs, separated

2/3 cup sugar

6 Tbs. all-purpose flour

2 tsp. vanilla extract

1 cup heavy cream

1/2 tsp. salt

1 1/2 lb. fresh cherries, pitted, or 1 1/4 lb.
frozen cherries, thawed and drained

1/2 tsp. lemon zest

Pistachio ice cream for serving (see related
recipe at left)

Directions:

Preheat an oven to 375ºF. Butter a large rectangular baking dish.

In a large bowl, combine the egg yolks and 1/3 cup of the sugar. Using a handheld mixer, beat on medium-high speed until ribbons form, about 8 minutes. Add the flour, vanilla and cream. Reduce the speed to low and beat until completely blended, stopping the mixer occasionally to scrape down the sides of the bowl.

In a small bowl, using a handheld whisk, beat the egg whites and salt for about 30 seconds. Add the whites to the batter and beat with the mixer on low speed until incorporated, 1 to 2 minutes.

Preheat the prepared baking dish in the oven for 4 to 5 minutes.

In a bowl, stir together the cherries, the remaining 1/3 cup sugar and the lemon zest. Remove the pan from the oven, pour in the cherries and top with the batter. Bake until the clafoutis is set in the middle, 30 to 35 minutes. Serve warm with pistachio ice cream. Serves 6 to 8.

Η μονη διαφορα ειναι οτι το παγωτακι μας ηταν νοτσιολα αντι για φυστικι. Πολυ καλο! Γεια στα χερια της κουμπαρας!!

Καλη εβδομαδα σε ολους.

Υ.Γ Το βιβλιο της αγαπημενης καρδουλας Πηνελοπης ειναι πλεον στα μπεστ σελλερς. Προσωπικα σαν πρωτη μπλογκοφιλεναδα της ευχομαι και εις ανωτερα, και επαγγελματικα και στην λιστα!!

20 Comments leave one →
  1. kyriaki permalink
    October 19, 2008 6:06 pm

    καλησπερα κυρια μου. Εγω ειμαι απο χωριο και δεν ξερω αγγλικα ουτε γαλλικα ουτε ξερω τι περιεργα ειναι αυτα που γραφεις, Χορτοπιτα με φυλο πλασμενο κ ανοιγμενο απο τα χερια μου, με χορτα του βουνου διαλεγμενα ενα ενα, κ τυρακι φρεσκο ομως, απο τον βοσκο που τυροκομαει διπλα, κ ψημενο στο τζακι , θελεις????? φιλια καρυστινα

  2. October 19, 2008 6:29 pm

    Καλησπερα κυρια Κυριακη. Αν θελω λεει!! Βεβαια η Καρυστος πεφτει λιγο πιο μακρυα απο την γαλλιζουσα κουμπαρα μου αλλα ευχαριστως θα εδινα ολα τα βοδια μπουρκινιον για μια χορτοπιττα απο τα χερακια σου. Καλως ηρθες.

  3. October 19, 2008 9:40 pm

    ΄Δεσποινάκι μου,
    Ωραία η Λουκία και κοντινή. Κολλητή να πούμε ΕΞΑΠΑΝΕΚΑΘΕΝ και κουμπάρα. Καλά έχεις και παράπονο πως τραβάς ζόρια μοναξιάς (εξ απόψεως σχέσεων με γυναίκες;;;)
    Α! Θα τραβήξω τις κοτσίδες μου για έναντονη διαμαρτυρία.
    Αλήθεια, γιατί μου εξαφανίζεται η φωτό σου όταν μπάινω στο μπλόγκ; Παιχνιδάκια κάνει;
    Φιλάκια σματς, σμουτς. Μόλις γύρισα απο εξόδους δουλειάς και είμαι πάλι παγωνάκι

  4. October 19, 2008 9:52 pm

    Ποια φωτο εξαφανιζεται Καναδεζα μου; Εγω τα βλεπω ολα!! Γιατι δε ξεκουραζεσαι μια μερα και γυρνας συνεχεια και μετα μπαινεις στο γυψο; Ηρεμησε βρε παιδι μου, πρωτα η Ιουστινη και μετα ολα τα αλλα! Σε γλυκοφιλω και κλεινω γιατι περιμενω τον Ερρικο να αφιχθει εντος δεκαλεπτου απο τας Ευρωπας. Α τουτ α λ’ερ!

  5. October 20, 2008 12:29 am

    Δεσποινάκι δεν ξέρω ποιός καλός αγγελος με έφερε σε αυτό blogπρίν ένα χρόνο αλλά κάθε φορά μου λύνεις τα χέρια σκεφτόμουν τι να κάνω που έχω ένα τραπέζι οσονούπω και όλα εδώ στο blog σου με ιδέες φωτογραφίες όλα λεπτομερώς.
    Είσαι super !!!! φιλί και ευχαριστώ

  6. October 20, 2008 3:19 am

    πολύ ωραίο το μπουργκινιόν.. εμάς μας το φτιάχνει η γαλλίδα Οντ και ενίοτε ο σεφ της Νεστλε🙂
    Καλημέρα και Καλή Εβδομάδα

  7. October 20, 2008 3:31 am

    Στράβωσε το στόμα μου στη προσπάθεια να διαβάσω το boeuf bourguigno!
    Το μόνο που κατάλαβα είναι το πολύ καλό παγωτάκι και γενικά πως η κουμπάρα είναι χρυσοχέρα!!! Χρρειάζομαι μαθήματα επειγόντως!!!!!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!

  8. October 20, 2008 4:42 am

    Ααααα!! Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται… Το ρίξαμε στις συνταγές βλέπω σήμερα…. Καλή εβδομάδα φιλενάδα, χαμογελαστή και ευωδιαστή σαν τα πιάτα των φωτογραφιών σου…:-)

  9. October 20, 2008 7:49 am

    Καλημερα καθημερινες αγαπες !!!! Πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να αλλαξει η ωρα σε χειμερινη ΤΩΡΑ!! Δεν αντεχω να ξυπναω πρωϊ πρωϊ εφταμισυ και να ειναι εξω ΝΥΧΤΑ! Δεν αντεχω τις μικρες μερες, δεν αντεχω να φοραω καμπαρντινα και μπουφανακι, δεν αντεχω τις Δευτερες! Μια ειναι η λυση, χειμερια ναρκη και να με ξαναδειτε τον Μαρτη! Σας φιλω με Δευτεριατικο κατσουφιασμενο μουτρο!

  10. Κατερίνα permalink
    October 20, 2008 7:59 am

    Kαλημέρα καλή εβδομάδα ομορφοδεσποινάριον με την καταπληκτική φωτο (αχ αυτή η φωτογένεια ,αχ!!!).σίγουρα πετάς σήμερα από χαρά.Καλώς δέχτηκες το καλό σου. Άξια τα κεράσματα και τα γλυκάκια από τους νονούς,που προσφέρεις.Δεσποινάκι, αν τρώμε τόσο, όσο λαίμαργα με τα μάτια μας κάνεις να βουτάμε, θα ακούμε στο τέλος ” ..¨ελα ζαργάνα μου εσύ!!!!!” Τέλεια όλα, Στα υπόψιν το γλυκοπαγωτάκι. Φιλιά ολόγλυκα.

  11. October 20, 2008 8:04 am

    Έλα βρε κατσούφω!! Μετά από τέτοιο τραπέζι και τέτοια ανάρτηση; Smile🙂

  12. panathinaeos permalink
    October 20, 2008 9:35 am

    οποια πανδαισια!

    ευγε στα λευκα χερακια της κουμπαρας για την μαγεια που δημιουργουν!

    ομως η γαστρονομικη μαγεια εν προκειμενω συνδυαζεται με την δαγκωτη τουφιτσα,

    οποτε χτυπαει κοκκινο το στροφομετρο και δεν ξερουμε πως θα στριψουμε με τοσα γκαζια!

    παλι οικοπεδο θα αγορασουμε παρασυρμενοι απο τα παθη!

    σε ευχαριστω για την επικουρεια αναρτηση και παρακαλω να διαβιβασεις τα συγχαρητηρια μου στην ιδοκτητρια των λευκων χειρων!

    υγ. προς αποφυγην παρεξηγησεων των μπλογκοφιλων σημειωνω οτι οι ζαργανες ειναι λεπτα ψαρακια, αρα το “ελα ζαργανα μου!” ειναι κοπλιμεντο και οχι προσφωνηση παρομοια της “γουρουνιτσα μου εσυ!” που ειναι μαλλον απαξιωτικη για την κυρια προς την οποια απευθυνεται, ενω το συμπαθεστατο ζωο εν προκειμενω δεν φερει καμμια ευθυνη! προσωπικα δεν συμμεριζομαι οποιαδηποτε απαξιωτικη προσφωνηση, καθοσον οπως με εμαθε Αφρικανη μάγισσα στο Κονγκο, καθε αρνητικη ενεργεια που εκπεμπουμε εχει ως κυριο (και μερικες φορες και μοναδικο) παραληπτη τον εαυτο μας!

  13. October 20, 2008 12:38 pm

    Very nice photo ipe o gatoulis!
    Selw sxolio me tetoia photo!
    Pls!

  14. October 20, 2008 1:22 pm

    Μου άνοιξε τόσο την όρεξη που μάλλον θα το επιχειρήσω.
    Ωραίες φώτο.

  15. October 20, 2008 1:46 pm

    Φαίνεται νόστιμο και εύκολο, θα το κάνω! Έχω μία συνταγή για κλαφουτί από μία φίλη Γαλλίδα και δεν την είχα κάνει ποτέ, αλλά τώρα θα δοκιμάσω αυτήν εδώ μια και τη συστήνεις. Σίγουρα θα αρέσει και στα κορίτσια. Πολλά φιλιά…

  16. October 20, 2008 3:06 pm

    Βρε Δεσποιναριον ! Βαλτη εισαι? Αντε τωρα εγω να κανω διαιτα η γλυκατζου! Πρωτη σκεψη ηταν να δοκιμασω να το φτιαξω την Κυριακη!
    τωρα ομως που το ξανασκεφτομαι μαλλον μαπα θα μου βγει με κατεψυγμενα cherries..
    Oποτε λεω να τη πειραξω λιγο τη συνταγη αντικαθιστωντας τα με φρεσκα βατομουρα!
    φιλια στις chef

  17. October 20, 2008 4:02 pm

    Πως το λέν είπες αυτό το εξωτικό φαγητό; boeuf bourguignon, μα καλά εγώ διαβάζω για κρίση και για κραχ στις ΗΠΑ, μα εσείς τα περνάτε μια χαρά!
    Καλοπέραση, μωρέ! Καλή καρδιά, καλό φαγητό, καλή παρέα! Τι άλλο χρειαζόμαστε. Αχ, βρε Δεσποινάκι με τα ωραία σου!!!
    Τη φρατζόλα τι την θέλατε, βρε παιδιά;
    Σ’ αφήνω τώρα, πάω στη κουζίνα να ρίξω μια ματιά. Μήπως κι έμεινε λίγο boeuf bourguignon!!!
    Φιλάκια αγαπημένη!

  18. October 20, 2008 7:42 pm

    @Penelope Περιμενε αποψε θα σου φερω κι ενα στιφαδο να γλυφεις τα δαχτυλα σου!! Σαν πρεσβειρα της Ελλαδας να φιαξεις κατιτις δικο μας ε; Φιλακια!!

    @Melissoula τι καλα σας μαγειρευουν κιολας εκει; Εμας γιατι δε μας μαγειρευουν και πρεπει να κατεβαινω στον γρουσουζη τον κινεζο τεσσερα πατωματα κατς ε; Α!!! Φιλια!

    @Radio Marconi Για πες plume multicolore και το χειλακι σουφρωμενο παρακαλω!! Μα τι λες τωρα, κι εσυ εισαι χρυσοχερης και το εχεις αποδειξει κιολας!! το κεϊκ σου ηταν σκετη ..κολαση! Πφ Καλη βδομαδα Θυμιε μου.

    @fevis. Πολυ μου αρεσε το δικο σου σημερα. Θα εκτελεστει συντομα!! Καλη εβδομαδα και σε σενα και πολλα φιλακια!

    @Κατερινα Αντε φαε και σε παραπεμπω στο σχολιο του αγαπημενο μου Παναθηναιου και να παρακαλας να σε λενε ζαργανα. Σ’ ευχαριστω φιλεναδα μου.

    @panther03 Ε μα Δευτεριατικα, τελος παντων αυρι Τριτη θα εχω συνιθισει ΠΑΛΙ!! Καλη βδομαδα!

    @panathinaeos Αγαπημενε μας. Θα διαβιβασω στην ωραιοτατη κουμπαρα μου τα συγχαρητηρια σας! Σας παρακαλω μη τρεχετε τοσο και μας παθετε τιποτα και μετα ποιος θα μας φιαχνει καλουδια να γουργουριζουμε! Θα αναγκαστω να φαω τα τσουλουφια μου! Α! παρεπιπτοντως αποψε φιαχνω τον βακαλαο με τις πατατες και θα σας φερω εικονα στην αυριανη αναρτηση.

    Εχετε απολυτο δικιο για την απαξιωση και δυστυχως την βλεπουμε τοσο συχνα. Η μαγισσα σας στο Κονγκο ειναι σοφη και χαιρομαι που μαθητευσατε κοντα της. Σας ασπαζομαι!

    @personlich Τι λες βρε γατονι! Να βγω στη γυρα μασωντας το τσουλουφι; Αλλο εδω στο σπιτι μου. Κυκλοφορω αχτενιστη!! ντανκε παντως!

    @stilitis Καλως ορισατε αγιε! Ευχαριστω κια το κομπλιμαν και θα ερθω να δοκιμασω τα υπεροχα σαντουιτσονια σας!

    @Aspa Ναι να βοηθησουν και τα ζουζουνακια!! Σιγουρα θα τους αρεσει Ασπα μου και γινεται ευκολα και μπορουν να βοηθησουν κιολας. Πολλα φιλια!

    @liakada Ναι νομιζω λιακαδα οτι με βατομουρα φρεσκα θα γινει πιο ωραια. Καλυτερα φρεσκα και εποχιακα πραγματα!

    @ΜΗΘΥΜΝΑΙΟΣ Στρατο μου γλυκε. Η φτωχια θελει καλοπεραση και μπεφ μπουγκινιον λεμε. Και καλη καρδια σαν και την δικη σου. Η φρατζιλα χρειαζεται για ατελειωτες παπαρες στην καταπληκτικη σαλτσα! Να σου πω Στρατο. Αν βρεις κανενα κεφτεδακι στο ψυγειο, φυλαξε μου ενα. Σε φιλω πολυ!

  19. October 21, 2008 6:08 am

    Μήπως σκέπτεσαι να ‘ρθεις; Αν ναι, να το κρατήσω. Αν όχι όταν έρθεις θα μαγειρέψει η γυναίκα μου. Είναι καταπληκτική μαγείρισσα!

    Φιλάκια κι από μένα καλή μου!

  20. October 21, 2008 8:07 am

    Μια μερίδα κλαφουτί please!

Leave a Reply

