Skip to content

πηλοβατιδες

November 1, 2008

Αφιερωμενο στην δενδρογαλη των δενδρων  και των υποδηματων της μπλογκοσφαιρας.

Ποτε πια δε θα ξεχασουμε την λεξη που μας εμαθε η Κατερινα! Οι γαλοτσες μας ελληνικα λεγονται .. πηλοβατιδες.  Χρωματιζουν τη ζωη μας και τις γαμπες μας τις βροχερες μερες. Οι πρασινες πηλοβατιδες ανηκουν στο δεσποιναριον. Παρακαλω να προσεξετε την λεπτομερεια με το σκαθαρακι στο πλαι. Ειναι χαρακτηριστικο ζουζουνισματος.

Οι κιτρινες πηλοβατιδες ειναι του Ερρικου. Τις φοραει στον κηπο οταν στοιβαζει κουτσουρα, η οταν βγαζει αγριοχορτα παριστανοντας τον κηπουρο.  Φωτογραφιες με στοιβαγμα κουτσουρων θα ακολουθησουν απρε λεζ ελεξιον!  Οι πορτοκαλιες πηλοβατιδες ειναι επισης του δεσποιναριου και εχουν ξανακανει εμφανιση στο μπλογκ. Στην τελευταια φωτογραφια εχουμε ενα εξαισιο συνδιασμο πηλοβατιδας με μπυρα σε τουριστικο τζοϊντ στο λιμανι των Χανιων.

Τελος οι φιν φον λουλουδατες πηλοβατιδες σε πιο νεανικο ντεσεν επανω ειναι του Δαφνακιου (κορουλας του Δεσποιναριου) που δεν τις εχει δει ομως ακομα! Την περιμενουν στο δωματιακι της οταν θα μας ερθει στο τελος του Νοεμβρη σουρπριζ! Το οτι θα βρεξει εδω πριν βρεξει στην Αθηνα.. δε το συζητω!

39 Comments leave one →
  1. November 1, 2008 10:48 pm

    μεγειάαα Δεσποινάριον!! πάρα πολύ ωραίες οι γαλότσες και οι δικές σου αλλά και του Δαφνακίου άλλο πράγμα… ζήλεψα θα πάρω κι εγώ, άσε που εδώ βρέχει περισσότερο από παντού και μου είναι απαραίτητες, εντάξει? :p
    Φιλάκια και μπον Ντιμάνς!

    πρώτη πρώτη σήμερα στα σχόλια γιατί είχα έξοδο… πήγα Jazz Onze και πέρασα τέλεια 🙂 🙂 🙂

  2. November 1, 2008 10:49 pm

    συγγνώμη η Δάφνη δεν ξέρει ότι έχεις μπλογκ? θα τις δει και θα χαλάσει η σουρπριζ…

  3. November 2, 2008 2:31 am

    Σαν την Μελισσούλα, θα σκεφτώ ότι είδη θα τις έχει δει!
    Πολύ επίκαιρο το πόστ, αν και έχουμε 25 βαθμούς, άπνοια και υγρασία.
    Αρχίζει να μου δίνει στα νεύρα η καλοκαιρία. Έχουν ξεραθεί τα πάντα.
    Τι ωραίες οι γαλοτσούλες! Οι πράσινες μου αρέσουν πιο πολύ.
    καλημέρες αγαπητή Δέσποινα

  4. November 2, 2008 3:37 am

    Αχ τι ωραία λέξη Δέσποινα μου!!! Πηλοβατιδες. Μπράβο στην Κατερίνα που μας το θύμισε. Ξέρεις τι θυμήθηκα τώρα??? Ότι το σάντουιτς στα ελληνικά λέγεται αμφίψωμο!
    Εδώ δυστυχώς δεν χρειαζόμαστε πηλοβατιδες. Χθες η θερμοκρασία έφτασε στους 28 βαθμούς.!!! Ακόμα τα καλοκαιρινά είναι σε πρώτη ζήτηση…

  5. November 2, 2008 4:38 am

    Πώς τα καταφέρνεις και ανάγεις σε τόσο μεγάλη και ενδιαφέρουσα ανάρτηση μικρά και καταφρονεμένα θέματα, δεν έχω καταλάβει! Είναι ταλέντο αυτό.
    Άκου πηλοβατίδες! Ομολογώ πως το άκουσα πρώτη φορά. Και η λέξη γαλότσα πώς προκέκυψε στην ελληνικήν?
    Εγώ πάλι, δεν έχω πηλοβατίδες. Να τις κάνω τι?
    Ακόμα και στο καταχείμωνο κυκλοφορώ με γόβα.
    Πολλά φιλιά

  6. November 2, 2008 4:42 am

    Καλά… Και “μπιπ” τις πηλοβατίδες έχεις φιλενάδα μου… Ειδικά οι λαχανί (που είναι και το αγαπημένο μου χρώμα) είναι σούπερ…. Άντε, μακάρι να τις φορέσετε σύντομα… Γιατί εμείς εδώ τις δικές μας βλέπω να τις χρησιμοποιούμε για βάζα έτσι όπως πάει ο καιρός ….:-)

  7. November 2, 2008 4:46 am

    ευχαριστω για τον συνδεσμο

    εχεις ενα υπεροχο ιστολογιο και τα ιστογραμματα για την Σικελια ηταν μαγευτικα!

    σε βαζω στους συνδεσμους.

  8. November 2, 2008 6:26 am

    Καλημερα στο γλυκοδεσποιναριον.
    Η λεξη..πηλοβατιδες,ειναι ενα υστερο,στερνο,νεο κατασκευασμα για να αποδωσει δηθεν στην γλωσσα μας,κατι μοντερνο που..δεν υπηρχε,πριν ανακαλυψουν και πολυ τις ιδιοτητες του πετρελαιου.
    Διοτι δεν ειναι ολες οι…λασπες..πηλος.
    Αρα..τις λεμε οπως θελουμε
    και τις αγαπαμε οσο ειναι..στεγανες;)

    Νιαου!

  9. November 2, 2008 6:57 am

    Αναρωτιέμαι, αν μπω σε ένα κατάστημα παπουτσιών και πω στους πωλητές ότι θέλω να αγοράσω πηλοβατίδες, τι θα μου απαντήσουν;
    Θα το δοκιμάσω και θα σας αναφέρω αποτελέσματα!
    Οι δικές σου πάντως … super!

  10. November 2, 2008 7:55 am

    Αχαχαχαχαχα τέλειες οι πηλοβατίδες σου (δεν την ήξερα τη λέξη, είδες τι μαθαίνει κανείς;;;) τέλεια και η ιδέα της fevis να τις κάνουμε βάζο γιατί εδώ όπως πάνε τα πράγματα μόνο για βάδην εντός του πηλού δεν είμαστε, αν και σε πείπτωση απεργί

  11. November 2, 2008 8:01 am

    (συνεχίζω) …απεργίας των σκουπιδιάρικων (που τη βλέπω νάρχεται) θα μας είναι απαραίτητες.
    Οπότε τρέχω να κατεβάσω και τις δικές μου από το πατάρι.
    Και μια καλημέρα (τι καλημέρα καλό απόγευμα να πούμε, είναι 2 η ώρα απομεσήμερο της Κυριακής) από την (καλοκαιρινή) Αθήνα και τα κοτσύφια στον ακάλυπτο μου κάνουνε παρέα. Υπέροχος ο Οκτώβρης που πέρασε, ένα γλυκό φθινόπωρο είχαμε, να δούμε τώρα τι θα γίνει. Κάνει τόση ζέστη που όλοι γύρω μου ρωτάνε :”λες να μας βρει σεισμός;”
    Ετσι για νάχουμε να λέμε

  12. November 2, 2008 8:12 am

    Α! της κυριακης τα πρωϊνα.. κουλουριασμενη στον καναπε να διαβαζω τα πρωϊνα σας παρεα με το καφεδακι μου. Της Κυριακης τα πρωϊνα ειναι τα πιο αγαπημενα μου. Υποσχεται ηλιο ο ουρανος και ζεστη το θερμομετρο. Οι πηλοβατιδες θα πρεπει να περιμενουν λιγο ακομα στο κουτι τους. Η ανομβρια (σχετικα μιλωντας παντα) ειναι γεγονος και στην συνηθως υγρη περιοχη μας. Τα ποταμια εχουν την σταθμη κατεβασμενη και τα ρυακια κοντευουν να .. μην εχουν νερο. Ισως, ισως λοιπον εαν δοκιμαζα αλλη μια φορα να χορεψω τον χορο της βροχης φορωντας τις εξαλλες πηλοβατιδες, κατι να γινοταν! Θα το αποτολμησω σημερα! Μονο να μη βρεξει και γινω μουσκεμα! Θα επιστρεψω εντος ολιγου για σχολια.

  13. November 2, 2008 8:31 am

    @μελισσουλα Μπον Ντιμανς σερι! Να περεις γαλοτσες να φωτισουν οι δρομοι της Λωζανης. Οι πιθανοτητες να δει η Δαφνουλα την αναρτηση ειναι ενα στα χιλια. Το διακινδυνευω. Κανει χιλια πραγματα αυτο το παιδι κι ερχεται εδω μονο οταν της το ψιθυρισω στο αυτακι. Ασε που σημερα μπορει να ειναι σε καποι ο ποταμι και να τραβαει κουπι! Οι πιθανοτητες ειναι μεγαλυτερες να τις δει ο Κωνσταντινος και να μουρθει αποψε που το περιμενω με μουσουδιτσα πονηρη και να με ρωτησει αν του εχω κι εκεινου καποιο σουρπριζ!

  14. November 2, 2008 8:33 am

    @Σοφια, ε βεβαια, σου αρεσουν οι πρασινες γιατι εισαι σοβαρη κοπελλα, τα κοριτσακια τα τρελλα προτιμανε το παιχνιδιαρικο ντηζαϊν! Κι εδω ζεστη αλλα ξηρασια. Ομορφος καιρος, αλλα εχεις δικιο, τελικα το πολυ κουραζει. Φιλια!

  15. November 2, 2008 8:36 am

    @Μεροπη Η παρατεινομενη ζεστη στην Ελλαδα τελικα μπορει να ειναι πιο κουραστικη αλλα συμφερει τωρα που τα καυσιμα ειναι φωτια και λαυρα. Η λεξη αμφιψωμο με παραπεμπει σε αμφιβολου ποιοτητας ψωμι και δεν μου ανοιγει την ορεξη οπως ενα βαρβατο σαντουϊτς. Καλημερα καλη μου!

  16. November 2, 2008 8:42 am

    @Φωτεινη. Και γιατι παρακαλω καταφρονεμενο θεμα οι γαλοτσες!! Για συνελθε χαρα μου με τις γοβες!!!! 😆
    Οι γαλοτσες (galoches) υπαρχει μια εκδοχη οτι προερχεται απο τις λεξεις chaussures gauloises. Καποια στιγμη προς το τελος του προ-προηγουμενου αιωνα προσετεθηκε στο ελληνικο λεξιλογιο παρεα με τη μαγιονεζα. Φιλια!!

  17. November 2, 2008 8:44 am

    @Δημητριε Ταξιδευτη. Ναι ομολογω οτι ερχομαι και χαζευω στο δικο σας συχνα. Και χαιρομαι που τα ταξιδια σας σας εφεραν και μεχρι την Ουασινγκτων. Ευχαριστω για τα κολακευτικα σχολια και για τον συνδεσμο.

  18. November 2, 2008 8:51 am

    @Ευουλα.. Α! μη στεναχωριεσαι, καποια στιγμη θα βρεξει κι εκει. Και οταν γινουν οι δρομοι ποταμια θα με θυμηθεις. Για φαντασου να τις κανω ολες αυτες .. βαζα.. ενα ανθοπωλειο δε με φτανει!! Φιλακια!

  19. November 2, 2008 8:53 am

    @Κωστη γατονι Καλα τωρα λες και δε το καταλαβαμε οτι το ονομα αυτο το εφιαξε η σουπερ λογοπλαστρια δενδρογαλη και μας εβαλε ολους στο τριπακι!! Σοβαρευομαι! Ετσι ειναι η γλωσσα, συνεχεια πλουτιζεται με καινουργιες λεξεις οταν χρειαστει να αποδωσουμε στη γλωσσα μας κατι ξενοφερτο. Ασε που τις αγαπαμε γιατι ειναι .. φιν φον!! Νιααρρρρρρ!!!

  20. November 2, 2008 8:55 am

    @Ασπα .. ασε μη το κανεις γιατι μπορει να νομιζει ο ανθρωπος οτι ζητας ανομολογητα πραγματα και να μη σε ξεπλενει τιποτα μετα. Χρησιμοποιησε την λεξη γαλοτσες. Τωρα που το σκεφτομαι εχω δει κατι παιδικες για την Εβελινα και την Εβιτα!! σα λουλουδακια θα ειναι!!! Φιλια!

  21. November 2, 2008 8:58 am

    @Κικη (με δοσεις) Παντως ο καιρος σε βοηθησε πολυ να απολαυσεις το ταξιδακι σου. Χαρηκα που ξαναγυρισες με κεφι και χορτασα οταν επιστεφτηκα τα γλυκο.. ξερεις!! Σεισμοι ας γινονται πολλοι και μικροι ετσι για εκτονωνεται ο Εγκελαδος και να περναει αυτος καλα κι εμεις καλυτερα. Φιλακια!

  22. November 2, 2008 9:53 am

    πριν φύγω για τη βόλτα μου ήρθα να σου πω..
    αυτό το εντομάκι που έχεις στη γαλότσα σου δεν είναι σκαθάρι, είναι bumble bee!!!!!!!!!
    το ξέρω εγώ.. ήρθε και μου το είπε 🙂
    φιλάκια

  23. aspasia permalink
    November 2, 2008 1:14 pm

    Δεσποινοζουζουνίσματα κυριακάτικα βλέπω εδώ στα μέρη σας!
    Με τέτοιες όμορφες γαλότσες, μήπως ήρθε η στιγμή να απαρνηθείς τη γεωδαισία για χάρη της κηπουρικής;

  24. FoodJunkie permalink
    November 2, 2008 1:17 pm

    KAΛΑ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ!!!

  25. November 2, 2008 2:15 pm

    Δεν το πιστεύω αυτό που συμβαίνει. Είναι το τρίτο συνεχόμενο σχόλιο που αφήνω. Να δω θα εμφανιστεί?
    Έλεγα πως εδώ έχω κι άλλες αροκάριες.
    http://fotografiesfotinis2.blogspot.com/2008/11/blog-post.html

    Και ξανά φιλάκια

  26. November 2, 2008 2:33 pm

    Στα νέα Ελληνικά ή στα Αρχαία;
    Επειδή εγώ νομίζω πώς λεγονται εμβάδες και ενδρομίδες…
    (Βέβαια μπορεί και να τις μπερδεύω με τις αρβύλες…Θα το κοιτάξω…)
    Όπως και νά ‘χει, πολύ χαρούμενα χρώματα…
    Καλή βομάδα αύριο, και φιλιά πολλά…

  27. November 2, 2008 4:13 pm

    Γεια σου Δεσποινακι , μονο πηλοβατιδες δεν θελουμε με 30ο θερμοκρασια.!!!Μ’αρεσαν οι λουλουδατες αλλωστε μ’αρεσει το κοκκινο.Μ’ανησυχει η ξηρασια και η τοση ζεστη λες εμεις εκει στη κρητη να γινουμε βορεια αφρικη??? Να σου πω μετα τι γοβα θα φοραει η φωτεινη μεσα στην αμμο!!!!!!Φιλακια ελευθερια

  28. November 2, 2008 5:00 pm

    Ωωωωωωω, ωραιότατες!!!…. Κι όχι μόνο λόγω χρώματος, αλλά και λόγω ζουζουνακίου και εκείνου του φάνσι στραπ 🙂 Τις βρίσκω πολύ αεροδυναμικές!

    Για τις λουλουδάτες δεν χρειάζεται να πω τίποτα… έχω αδυναμία!

    Εδώ βέβαια τις μαζέψαμε πάλι στα πατάρια και κατεβάσαμε τα βατραχοπέδιλα, χα!

    Όσο για τη λέξη, μη σας πάρω στο λαιμό μου – κι εγώ στο in.gr το βρήκα…

    Φιλιά πολλά γλυκύτατο κορίτσι και ευχαριστώ για την αφιέρωση 🙂

  29. November 2, 2008 6:06 pm

    @melissoula Α ωστε μαλισσουλα εχω στη γαλοτσα μου! Τι καλα! Που πηγες βολτα; Φιλακια.

    @aspasia Καποτε ημουνα πολυ κηπουρινα. Φυτευα, σκαλιζα και τι δεν εκανα. Τωρα εχω κακομαθει γιατι τα κανουν αλλοι. Μερικα γερανια και βοτανα παντως ακομα τα φυτευω. Μπα τη γεωδαισια δεν την αφηνω ακομα. Μου επιτρεπει να παιρνω πηλοβατιδες και αλλα αξεσουαρ!

    @Foodjunkie Ευχαριστω Ιωαννα μου!

    @Φωτεινη Τα αλλα δυο σχολια τα εβαλε η Πρες στα ΣΠΑΜ. Τοχει αυτο η Πρες οταν δει λινκς υποψιαζεται βρωμοδουλεια. Οταν επιμεινεις σκεφτεται.. α η Φωτεινη θαναι αστην να βαει το λινκ! Πολυ μου αρεσουν οι αροκαριες. Φιλια!

    @Artanis Α να ειδες .. εσενα επρεπε να ρωτησουμε εξ αρχης! Πολλα φιλια!

    @Ελευθερια Δυστυχως ετσι που αλλαζει το κλιμα, η Κρητη οντως θα γινει Βορρεια Αφρικη. Τωρα η Φωτεινη η εγω η εσυ δε ξερω αν θα το προλαβουμε, επομενως ας χαρουμε τωρα τις γοβες! Σε φιλω!

    @Δενδρογαλη Εγω ειπα αν δεν ερθει η Κατερινα αλλη αναρτηση δεν κανω. Ηρθες κι ετσι λυθηκαν τα χερια μου. Πολλα φιλακια και νασαι καλα! Με ενεπνευσες!

  30. November 2, 2008 6:21 pm

    αα πήγα πολύ ωραία βόλτα…
    μέχρι το κρεβάτι μου κι έριξα κάτι ύπνους άλλο πράγμα.. με πονούσαν πολύ τα πόδια μου από χθες το βράδυ που βγήκαμε δε μπορούσα να κάνω τα χιλιομετρά μου σήμερα 😦
    φιλάκια

  31. November 2, 2008 8:26 pm

    πηλοβατίδες ..δεν το ήξερα την καλησπέρα μου

  32. November 2, 2008 9:40 pm

    @μελισσουλα Αχ για μια τετοια βολτα ετοιμαζομαι κι εγω τωρα. ΖΖΖ Ξεκουρασου και αυριο παλι .. περπατας. Καλη εβδομαδα

    @αλκις Καλως ορισες Αλκις μαθαμε κατι και σημερα!

  33. November 2, 2008 10:22 pm

    Αγαπημένο Δεσποινάκι,
    Επέστρεψα η γυριστρούλα- καθησιό δεν έχω- και είδα τη φίν φόν ανάρτηση με τις γαλότσες-γκολουάζ πώς τις είπες; κι έπαθα μια ανάταση. Κοίταξα το ετυμολογικό λεξικό και είδα πως άλλοι επιστήμονες θέλουν τις γαλότσες να προέρχονται απο το galozze (μετεξέλιξη του calopia εκ του ελληνικού καλόποδος (καλαποδιού).
    Πάντως, η λέξη πηλοβατίς υπάρχει και σημαίνει γαλότσα ελληνιστί. Επομένως, η Κατερίνα λογοχρήστης είναι και ουχί λογοπλάστις.
    Τέλος, διαλέγω τις γαλοτσούλες της Δαφνούλας( ξέρω πως θυσιάστηκες για να της πάρεις τις πιό φιν φόν φάν) κι εσυ κράτησες τις σοβαρές μετα εντομιδίου (πώς το είπε η συνάδελφος Μελισσούλα;).
    Αυτό θα πεί μητρική αυτοθυσία. Αντε! Καλοφόρετες (όπου νάναι θα ρίξει καρέκλες) και καλά φυτέματα βολβών για την άνοιξη.
    Καληνύχτα. Η επίσημος καληνυχτάκιας!!!

  34. November 2, 2008 11:00 pm

    Γλυκο μου Ιουστινακι! Ει τελους μαζευτηκες!! Ολοι εδω οι διαβαζοντες τα σχολια σ΄ευχαριστουμε για την ετυμολογικη ερευνα και αναφορα! Ειμαι σιγουρη οτι το Δαφνακι εκει που τριγυρνα τα Σαββατοκυριακα σε ποταμια και θαλασσες θα ειναι εφοδιασμενη με τον πιο φιν φον τροπο. Εχει γραφτει σε μια ομαδα κωπηλασιας και τραβανε κουπι τα ερμα για ψυχαγωγια, αλλα σημερα μολις τελειωσε το κουπι με πηρε τηλεφωνο και μυρμουραγε οτι την πονανε τα ποδια της, ωσπερ αλλη μελισσουλα!
    Υπηρχε και ενα τριτο σχεδιο, σε μπλε ρουα με δελφινακι αλλα δε μας παν τα μπλε τα θαλασσια.
    Καλοκαιριασε κι εδω Καναδεζα, χτες εφτασε 24 βαθμους. Νοεμβρης με μασκα Σεπτεμβρη. Καλωσορισες και καλη εβδομαδα. Σε φιλω!

  35. November 2, 2008 11:23 pm

    Αχ! Τα μωρά μου τα κωπηλατούντα, πάγωσαν τα ποδαράκια της. Να, η μαννούλα με τις galozze κατ΄άλλους πηλοβατίδας (απο τον πηλοβάτην βάτραχον) για να ζεστάνει το κοκκαλάκι της Δαφνούλας της.
    Πάντως, θα ξετρελλαθεί απο τη χαρά της η νεαρά .
    Καλή μας εβδομάδα!

  36. PAPNIK-2008 permalink
    November 13, 2008 7:23 pm

    ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
    ΜΠΡΑΒΟ

  37. November 13, 2008 10:23 pm

    @Ιουστινη. Αυριο που θα ριχνει παλι καλαποδια, οι πηλοβατιδες θα παιζουν πρωταρχικο ρολο

    @PAPNIK-2008 Ευχαριστω πολυ.

  38. June 15, 2011 9:03 pm

    Εγώ πηλοβατίδες ήξερα ότι λέγονται κάτι φρύνοι που ζουν στη λάσπη (Pelobtes syriacus). Επίσης μια ακόμα σπάνια λέξη: Πετριχώρ λέγεται η μυρωδιά της βροχής σε ξηρό έδαφος.

  39. June 15, 2011 9:11 pm

    Παντα μαθαινουμε καινουργια πραγματα, ευχαριστω Bolko.

Leave a Reply

