Skip to content

elections 2008 – the night before

November 3, 2008
tags:

Συνεχιζω σημερα με μερικες ακομα σκεψεις, λιγο πριν παω να πατησω τα κουμπακια στο ηλεκτρονικο ψηφοδελτιο του εκλογικου κεντρου της γειτονιας μου. Ενα περιεργο πραγμα λοιπον με αυτες τις εκλογες.  Συνηθως τα αυτοκολλητα (bumper stickers) στα αυτοκινητα παιρνουν και δινουν λιγο πριν την μεγαλη αναμετρηση.  Αυτη τη φορα παρατηρω εδω και εβδομαδες οτι κανεις δεν εχει διαφημησει στον ποπο του αυτοκινητου του τι προκειται να ψηφισει.  Ειδα μονο δυο αυτοκινητα με στικερς του Μακ Κεην και της Πεηλιν. Μονο αυτα.  Ξερετε τι εντυπωση μου δινει αυτο; Οτι ο κοσμος ξερει τι θα ψηφισει αλλα φοβαται  να το φωναξει.   Εγω βεβαια δε διαφημιζω ποτε και τιποτα στον ποπο του αυτοκινητου μου (εκτος απο ενα τεραστιο GR)  αλλα οι αμερικανοι γενικα εκφραζονται πολυ με τα bumper stickers και η απουσια τους κανει αισθηση.

Επισης δεν βλεπω γκρουπακια στα φαναρια με πλακατ να μοιραζουν αυτοκολλητα η να χαιρετανε με χαμογελα κολγκεητ.  Το μονο που ειδα χτες στην περιοχη Κολουμπια του Μερυλαντ ειναι ενα χαρουμενο γκρουπ ρεπουμπλικανων με μπαμπαδες, μαμαδες αλλα και παιδακια να επιδιδονται σε προεκλογικο παρτυ στο διαζωμα μιας μεγαλης λεωφορου.  Επρεπε να τους δειτε. Λες και ειχαν βγει ολοι τους απο πινακα του Νορμαν Ροκγουελ.  Με λιγο παλαιομοδιτικα κλασσικα ρουχα που θυμιζουν εντονα Νιου Ηνγκλαντ,  με ξανθα μαλλια και αστραφτερα δοντια η εικονα της χαρουμενης αμερικανικης οικογενειας. Δεν προσεξα αν ειχαν και σκυλο μαζι.  Επισης δεν κοιταξα αν επιναν και κοκα κολα εκει μες τη ζεστη.  Τωρα τα παιδακια τι τα θελανε μαζι, δε ξερω.  Με στεναχωρει αφανταστα οταν οι μεγαλοι θελοντας να προβαλλουν τις ποικιλες ιδεες τους, χρησιμοποιουν και παιδακια, που ακομα δεν εχουν διαμορφωσει ιδια γνωμη και δε καταλαβαινουν τις πονηριες τους.

Στις προεκλογικες καμπανιες ο νυν προεδρος Μπους δεν εμφανιζεται πουθενα για να υποστηριξει τον ρεπουμπλικανο υποψηφιο. Ακομα και οι ρεπουμπλικανοι καταλαβαν οτι κακο θα του κανει αλλα καλο οχι.  Συζητιεται (και κυριως μετα την ανειπωτη φαρσα των Καναδων πρανκστερς στην υποψηφια του ρεπουμπλικανικου κομματος) αν η Σαρα Πεηλιν εκανε καλο η κακο στον ΜακΚεην.  Ξερετε, το να ανηκεις σε ενα κομμα εδω στην Αμερικη ειναι θεμα οικογενειακης παραδοσης και πεποιθησεων (κυριως στην ηπειρωτικη Αμερικη)  Επομενως και εμενα να προτεινε για αντιπροεδρο (που δε με ξερει κανεις και δεν ειμαι κουκλαρα),  παλι ρεπουμπικανους θα ψηφιζαν. Η Σαρα Πεηλιν μπορει να ειναι κακιστη πολιτικη επιλογη αλλα εχει σεξαπηλ στους ανδρες, οχι μονο τους αμερικανους αλλα σε παγκοσμια κλιμακα.  Πολιτικη και αισθησιασμος, συνδιασμος που εχει περαση σε πολλα μερη του πλανητη μας εσχατως. Ποιος ξερει τον Μπαϊντεν σας ρωτω!

Καποιες απεγνωσμενες προσπαθεες γινονται τελευταια να προσηλυτισουν ψηφους οι ρεπουμπλικανοι σε δημοκρατικες πολιτειες. Στο Οχαϊο για παραδειγμα η Σαρα ξεθαβοντας ενα παλιο λογο του Μπαρακ που εκρουε τον κωδωνα του κινδυνου για το επαγγελμα των ανθρακορυχων προσπαθησε να τραβηξει ψηφοφορους απο την πιο ταλαιπωρημενη μεριδα της επαρχιας. Κοιταξτε πως χωριζεται σε δημοκρατικους (μπλε) και ρεπουμπλικανους (κοκκινους) ο πολιτειακος χαρτης της αμερικης. Το Ντι Σι δεξια ψηλα λιγο κατω απο την Νεα Υορκη και το Μερυλαντ ειμαστε μπλε.  Η Βιρτζινια κατω απο μας ειναι κοκκινη. (αλλα αυριο θα γινει μπλε)  Τωρα βλεπω την Καλιφορνια (που ποτε δε καταλαβα με τοσους μεξικανους μετοικους πως στα κουμαρα ειναι τοσο κοκκινη) και θελω να θυμηθω να τηλεφωνησω στη Δαφνη να βεβαιωθω οτι θα παει να ψηφισει.  Χτες βγηκε και το χαμογελο νεαντερταλ (βλεπε Αρνολντ Σβαρτσενεγκερ) και μας παροτρυνε να παμε με τους κοκκινους.

Το κακο με τους αμερικανους ειναι οτι βλεπουν αυτο το χαρτη που δεν αλλαζει και πολυ απο τετραετια σε τετραετια, και σου λενε. Τι να παω να ψηφισω, αφου η πολιτεια μας θα βγαλει αυτο που θελω ουτως η αλλως. Χτες ειχα εντονη συζητηση με τον Κωνσταντινο προσπαθωντας να του δωσω να καταλαβει οτι και μια ακομα ψηφος, αλλαζει δυναμικα τις στατιστικες οι οποιες καθοριζουν τις αναπτυσσομενες πολιτικες συνειδησεις και φερνουν σιγα σιγα τις αλλαγες. Ελπιζω να το καταλαβε.

Παω τωρα να μελετησω το ψηφοδελτιο και να αποφασισω τι θα ψηφισω στις προτεινομενες  συνταγματικες μεταβολες.  Σας φιλω και θα τα πουμε παλι μεθαυριο.  Βασιστειτε απανω μου, θα καθαρισω εγω! Πφφφφ!

15 Comments leave one →
  1. November 3, 2008 11:46 pm

    Εγώ χτυπιέμαι με το Night Show, όπου η Τίνα Φαίη έχει ξεσαλώσει μιμούμενη τη Σάρα. Εχω ξεραθεί στα γέλια. Εν τω μεταξύ κοροϊδεύουν και το φανατισμό των μίντια πιπλ με τον Μπάρακ. Ομπαμαμάνια, είναι η νέα λέξη στο λεξικό των Αμερικάνων.
    Πάντως, μην έχεις αμφιβολίες. Απο μεθαύριο πρωί θα πίνεις καφέ στο Οβάλ Οφις με τον Μπάρακ (αν δεν στις βρέξει η Μισέλ) και αποχωρήσοντος του Ντάμπλγιου!!!.
    Εγώ αυτοπροτείνομαι για μπέιμπι σίτερ των κοριτσιών. Πάντοτε λάτρευα τις σοκολά συμμαθήτριες του Αλεξ στο σχολείο.
    Και τώρα ήγγικεν η ώρα!
    Αλήθεια, τί ενδυμασία θα φορέσεις για την τελετή του ινογκιουρέισιον; Αυτό πρέπει να σε απασχολεί τώρα κι όχι αν θα πάει να ψηφίσει ο Κωνσταντίνος μας ή η Δαφνούλα (που θάχουν κι άλλες υποχρεώσεις).
    Ασε που με τέτοια μαμά, πιστεύουν πως η ψηφοφορία είναι υποχρεωτική και στις ΗΠΑ!!!
    Εδώ αύριο θάχουμε πάλι άνοιξη και θα στουρμφογυρίσω στα γαλλικά καφέ απο πρωίας.
    ΚΙ επισήμως καληνύχτα και καλό βόλι!!!

  2. November 4, 2008 2:33 am

    Λοιπόν, έχει πολύ πλάκα αυτό που γίνεται στο μπλόγκ σου Δέσποινα. Δεν τα πάω και καλά με τις ώρες, αλλά γράφεις εσύ βράδυ φαντάζομαι, πιο βράδυ απαντάει η Ιουστίνη, και εγώ πρωί πρωί. Αμερική Καναδάς Ελλάδα, σε ροή. Διαβάζω τα νέα στην γειτονιά και τη χώρα, μαθαίνω τον καιρό στον Καναδά, και μιλάμε για τα ίδια πράγματα, που μέσα από την τηλ.είναι σαν να συμβαίνουν στην ίδια γειτονιά. ΤΙ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ!
    Καλή επιτυχία νάχουμε ( μιας και νομίζω ότι το ποιός είναι πρόεδρος επιρεάζει όλο τον πλανήτη)
    καλημέρα

  3. November 4, 2008 4:32 am

    ωχουυ με μπερδεύει το μπλε και το κόκκινο… νομίζω πως οι καλοί είναι οι κόκκινοι🙂

  4. November 4, 2008 5:37 am

    Ωραίο το μπλογκ σου… το έβαλα και στ’ αγαπημένα μου για να το παρακολουθώ. Μου άρεσε πολύ και το τελευταίο αυτό προεκλογικό ποστ. Μόνο οι φωτογραφίες με χάλασαν… μα καλά, ούτε ένα σκουπιδάκι δεν πετάνε οι κερατάδες οι Αμερικανοί στους δρόμους;😛

  5. November 4, 2008 5:43 am

    YΓ: Άχου, εννοούσα τις φωτογραφίες από το προ-προ (κάτσε να μετρήσω…οκ)-προ-προηγούμενο ποστ (‘η σκια μου κι εγω’).

    ΥΓ του ΥΓ: Eπειδή βλέπω ότι γράφεις χωρίς τόνους, σκέφτηκα ότι μπορεί να σου φανεί ενδιαφέρον αυτό.

  6. November 4, 2008 6:14 am

    Οι ανταποκρίσεις βλέπω πέφτουν βροχή…
    Έχω εναποθέσει όλες τις ελπίδες μου πάνω σου despoinarion!!!!!
    Να μας βγάλεις ασπροπρόσωπους! (όχι πανιασμένους από το αποτέλεσμα!!!)
    Καλημέρα!!!

  7. Φλο permalink
    November 4, 2008 6:37 am

    I KEEP MY FINGERS CROSSED FOR OBAMA. ΕΊΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ, ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΚΕΙΘΕΝ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ, ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΝ ΟΜΠΑΜΑ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΙΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ.ΘΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ. ΕΧΩ ΑΓΩΝΙΑ…

  8. Εβίτα permalink
    November 4, 2008 7:37 am

    Μία απο τα ίδια κι εδώ …
    Απο τότε που απέκτησαν τα τέκνα μου δικαίωμα ψήφου βαριούνται να πάνε και άντε ξανά μανά να λέω για τη δύναμη της ψήφου μας, το δικαίωμα/υποχρέωση του καθενός, το αίμα που χύθηκε κλπ κλπ και γίνομαι γραφική και κλισέ ! Τελικά πάνε και ψηφίζουν γκρινιάζοντας αλλά πάνε. Εγώ βρε παιδί μου όταν πρωτοψήφισα δεν πάταγα στη γή απο τη χαρά μου. Νόμιζα ότι κράταγα στα χέρια μου τη ζωή μου και το μέλλον μου. Απομυθοποιήθηκαν πολλά μέσα μου αλλά ακόμα και τώρα όταν είναι να ψηφίσω μια συγκίνηση την έχω!
    (Είμαι καλά γιατρέ μου ή η κατάσταση είναι ανίατη;)
    Καλό βόλι !

  9. November 4, 2008 8:36 am

    Ελπίζω αύριο να ανοίξει μια καινούρια σελίδα στην παγκόσμια ιστορία… Και ο καινούριος πρόεδρος των ΗΠΑ να ξεχωρίσει, και για άλλα πολλά πέρα από το χρώμα του… Περιμένουμε όλοι τα καλύτερα από αυτόν… Καλή ψήφο φιλενάδα….:-)

  10. November 4, 2008 9:21 am

    Despinaki μου καλά κάνεις και τους υπενθυμίζεις στα τέκνα να πανε να ψηφίσουν κάτι τέτοια μικρά πράγματα που γίνονται μέσα στο micro περιβαλλον κάνουν την διαφορά και αρχίζονται να συμπεριφέρονται σαν πολίτες του ‘κοσμου’ και όχι καταναλωτές . Τώρα για τον Ομπάμα ναι μακάρι να βγεί δεν ξέρω βέβαια αν κάνει καμμιά φοβερή αλλάγή στην πολιτική της Αμερικής αλλά θα κάνει διαφορά στο χρώμα και είναι τόσο σοβαρό θέμα όχι μόνο στην Αμερική αλλά παντού δυστυχώς υπάρχει το γκρουπάρισμα μαύρου και άσπρου νομίζω και στη ίδια την Αμερική θα κάνει καλο ένα μαύρος προέδρος they will accept themselves και θα φιμώσει το στόμα κάποιον όπως τον James Watson nobel prize που είπε εκείνο το infamous ότι ‘οι μαύροι είναι λιγότεροι έξυπνοι από τους άσπρους’… Εχώ και αλλά να πω αλλά ας σταματήσω εδώ και να σου ευχηθώ καλή επιτυχία😉 xxxx

  11. margarita permalink
    November 4, 2008 10:43 am

    Για το αποτελεσμα και την προεκλογικη εκστρατεια του καθενα υποψηφιου δεν εκφερω δημοσια γνωμη , αλλα διαλιζομαι γενικα οταν ο κοσμος δεν παει να ψηφισει.. και εχει και τοσες ευκολιες εδω στην γερμανια τουλαχιστον .. οποτε θελει, στο σπιτι του κλπκλπ.. Αλλα αν βρεχει δεν πανε αν εχει καλο καιρο δεν πανε.. .. Που εγω που περιμενα πως και πως να ψηφισω για πρωτη φορα, μια η χουντα μια η ενηλικιωση στα 21 .. τι κυβερνηση ειναι αυτη με 59% συμμετοχη .. οποιος ξερει και μονο την απλη μεθοδο καταλαβαινει για τι πλειοψηφιες μιλανε..

    αντε και ες αυριον τα σπουδαια..
    Μ.

  12. November 4, 2008 11:29 am

    Καλά εννοείται είμαι όλη μέρα στο cnn.com – δεν ξέρω, αλλά μια αγωνία την έχω, όσο και να είναι αισιόδοξες οι προβλέψεις…

    Όσο για τη δύναμη της ψήφου, θα συμφωνήσω με την Εβίτα. Οι νεότερες γενιές δεν το καταλαβαίνουν, αλλά το “δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι” είναι ιερό – το λέει και η λέξη, είναι δικαίωμα, όχι υποχρέωση!

    Εγώ ψήφισα πρώτη φορά το 1989 και τότε, λόγω συνθηκών ψηφίζαμε κάθε τρεις παρά δέκα, αν θυμάστε. Κάθε φορά που έφτανα στην κάλπη αισθανόμουν μεγάλη περηφάνια… Παρά το γεγονός ότι έχω απωλέσει την αθωότητα του πρώτου καιρού προ πολλού, ακόμα και τώρα κάθε φορά που μααίνω στο εκλογικό κέντρο, αισθάνομαι ότι ψηλώνω και γίνομαι ατρόμητη, νομίζω ότι είμαι ισχυρή πολίτης… Ίσως αν όλοι επέλεγαν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, το αποτέλεσμα να ήταν καλύτερο – η αποχή δεν δείχνει αντίδραση, αλλά απάθεια.

    Καλό βόλι, Δεσποινάκι!!! Άντε και με τη νίκη (βρε τι πάθαμε – τέτοια συγκίνηση σε εκλογές, έχω πολλά χρόνια να αισθανθώ!!!)

  13. November 4, 2008 1:43 pm

    Βασιζόμαστε στην ανταπόκριση που μας στέλνεις από εκεί, ελπίζοντας το “Άσπρο” μπλογκ σου -και οι δημοσκοπήσεις- να έχουν δίκιο. Οπότε, μήπως, ειδικά για αύριο, εφ όσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με τις προβλέψεις, να το μετονομάσεις σε “Μαύρο” το μπλογκ σου (χα χα, πλάκα κάνω, μέσα στη γενικότερη αισιοδοξία που επικρατεί, παρακαλώ να μην εκληφθεί ως … ρατσιστικό το σχόλιό – κάθε άλλο).

    Φιλικά,
    Ιρλανδός

  14. November 4, 2008 3:45 pm

    χαχαχ!! Πολύ ενδιαφέρον είναι να έχουμε τόσο άμεση ανταπόκριση από το “αμερικανικο μέτωπο”..🙂
    Μάλλον πάντως όλοι είναι σίγουροι οτι θα βγει ο ομπαμα.. Τουλάχιστον εδώ αυτό έχει περάσει. Σε λίγο αρχίζει και στο Σκαι, μια εκπομπή με απευθείας ανταποκρίσεις απο Ηπα, κλπ΄..
    Φιλάκια πολλά!!

  15. November 4, 2008 8:46 pm

    Πριν αρχισω να απαντω στα σχολια θελω να πω οτι συμμεριζομαι τον ενθουσιασμο σας. Ο πολυς κοσμος εδω αλλα και δεθνως, η Ευρωπη, η Αφρικη, η Ασια θελει να εκλεγει ο Ομπαμα. Οχι τοσο για τον ιδιο τον Ομπαμα αλλα για να αλλαξει η εξουσια που ταλαιπωρησε και ταλαιπωρει την υφηλιο. Εκ φυσεως ειμαι συγκρατημενη. Θα χαρω αν γινει αυτη η αλλαγη, αλλα δεν περιμενω θαυματα. Και κυριως απο την μια μερα στην αλλη. Ας το δουμε ενα βημα καθε μερα και ας κρινουμε στην πορεια. Θα μου επιτρεψετε να ειμαι λακωνικη σημερα στις απαντησεις μου.

    @ioustinaki Αμφιβολιες δεν εχω. Μια αγωνια να αρχισουν τα αποτελεσματα να ερχονται ναι. Αυτη η διαδικασια παντα με καθηλωνει στην τηλεοραση. Στην τελετη της ορκομωσιας δεν προκειται να με καλεσουν (εστω κι αν τους ψηφισα) αλλα αν καλεσουν εσενα, πες πως θα πας και ελα σε μενα, θα περασουμε ζαχαρη!!

    @Σοφια Εχουμε γινει πιονια στη σκακιερα του κοσμου. Η κινηση καθενος επηρρεαζει το παιχνιδι.

    @melissoula. Φλιπ δε καλερς

    @gerasimos Καλωσορισες στην Ουασινγκτων Γερασιμε. Νομιζω εχουμε διασταυρωθει στο γραφειο της Μεροπης και στο σαλονι της Ευης. Σ’ ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια και για το λινκ. Αχ ασε πολυ θαθελα να γραφω με τονους αλλα μου παιρνει τριπλασιο χρονο. Θεμα πρακτικης ειναι αλλα που χρονος. Τυπωνω το αρθρο για να το διαβασω και θα σου πω εντυπωσεις. Οταν γραφω χειρογραφα μεχρι και δασειες βαζω απο κεκτημενη ταχυτητα. Θελω να σου πω οτι το ποστακι σου “ενας Ομπαμα δε φερνει την ανοιξη” , το βρηκα εξαιρετικο και περα για περα ρεαλιστικο. Θαρθω με την ησυχια μου να σε επισκεφτω και να διαβασω λιγο πιο προσεκτικα.

    @Radio Marconi Βασισου σε μενα χρυσο μου!

    @Φλο Τελικα ολοι εχουμε μια μικρη αγωνια, ετσι γινομαστε στις αναμετρησεις. Ευχομαι οι προσδοκιες τυου κοσμου να ευωδοθουν.

    @Εβιτα Η πολιτικοποιηση του ατομου δεν ειναι μονο θεμα οικογενειακης πλυσης εγκεφαλου αλλα και αποτελεσμα πολιτικων καταστασεων και τρεχουσων συνθηκων. Παντως ειναι γεγονος οτι φασουλι το φασουλι γεμιζει το σακκουλι.

    @fevis Ευχομαι κι εγω μαζι σου να αλλαξει τα πραγματα και εντος αλλα και εκτος (κατευθυνση που δεν ηταν προταιρεοτητα κανενος προεδρου μεχρι τωρα). Να σαι καλα φιλεναδα!

    @Penelope Φοβερες αλλαγες δεν περιμενω. Ισως γινουν αλλα που δεν τα φανταζομαστε, ισως να μη γινουν αυτα που θελουμε. Υπαρχουν στατιστικες για την ευφυϊα των διαφορων κοινωνικων ομαδων, αλλα φυσικα υπαρχουν εξαιρεσεις. Η ευφυϊα φαινεται στον αυθορμητο λογο και δε νομιζω να αμφιβαλλει κανεις για την ανωτεροτητα του ενος υποψηφιου εναντι του αλλου! Σιγα σιγα ακομα και οι στατιστικες αλλαζουν. Φιλι.

    @mαrgarita Γεια σου επαναστατρια μου εσυ!!!! Εχεις δικιο! Η μαμα μου ακομα και τωρα δε χανει την ευκαιρια να ψηφισει και να καταθεσει τη γνωμη της.

    @Δενδρογαλη Ξερεις πως ειναι να ψηφιζεις στην Αμερικη και να εισαι ξενος. Αισθανεσαι οτι εσυ με την διαφορετικη κουλτουρα και τα διαφορετικα βιωματα συμβαλλεις στη δικη τους αποφαση. Ετσι ειναι ομως. Εφ’ οσον ζεις εδω, απολαμβανεις, πληρωνεις φορους, ακουγεσαι!

    @irlandos Αγαπητε Ιρλανδε, δεν ειναι καθολου κακη ιδεα να κανω το ασπρο μαυρο αυριο. Ακομα εχουμε μιση ωρα για να κλεισουν οι καλπες στη ν ανατολικη ακτη. Αλλα οι καλπες στην αλλη ακρη κλεινουν σε τρεις ωρες. Υποθετω οτι μεχρι τα μεσανυχτα θα εχει διαμορφωθει καποιο αποτελεσμα. Αλλα μεχρι τοτε μπορει να κοιμαμαι.

    @roadartist Λοιπον ξερεις καλλιτεχνουλα μου, υπαρχει μεγαλυτερη πρεμουρα στον υπολοιπο κοσμο. Εδω ολη μερα στο γραφειο, κανεις δεν εκανε κατι διαφορετικο. Περα βρεχει στο Αϊβαλι βροντα! ΞΕΝΕΡΩΤΟΙΙΙΙΙΙΙ!!!!!!

    Λακωνικη ειπα;

Leave a Reply

