Skip to content

μεχρι εδω

January 8, 2009

limsun

Photo by Despinarion:  Chianti Counrty Umbria,  “sunflowers without borders” , July 2007

Οταν καποτε ο πατερας του μπαρμπα Χρηστου, στα τελη του δεκατου εννατου αιωνα, ερριχνε μια πετρα στις πισω πλαγιες της Παρνηθας και εκει που σταματουσε η πετρα το ονομαζε χωραφι του, ουσιαστικα οριοθετουσε την προσωπικη του περιουσια, που εμελλε να υποστηριξει οικονομικα αρκετες γεννιες μετα απο αυτον.

Αν  καποιος παρει τους πολιτικους χαρτες του κοσμου των τελευταιων  50 ετων και τους κανει φιλμακι, θα τρελλαθει με τις μεταβολες στην προβολη του.  Οι οριοθετησεις αλλαζουν με πολεμους, ανεξαρτητοποιησεις, συρραξεις απο μεσα κι απ’ εξω.  Αλλου παλι, καποιοι ερριξαν μια πετρα οπως ο σχωρεμενος ο πατερας του μπαρμπα Χρηστου (που μπηκε λιγο και στην αυλη του γειτονα) κει ειπαν.. εδω ειμαστε κι εμεις.  Στον δε γειτονα ειπαν, κατσε κι εσυ σε μια γωνια αλλα μη ζητας πολλα πολλα.

Και ενω τα συνορα σβηνονται και ξαναγραφονται στους χαρτες,  στα πλαισια οικονομικης αναπτυξης και συνεργασιας ξανακαταργουνται σιγα σιγα. Ακουω στις ειδησεις οτι ανοιγουν τα συνορα Ελλαδας – Βουλγαριας  και Ελλαδας – Ρουμανιας για ελευθερη μετακινηση και απασχοληση των κατοικων των εν λογω χωρων στην Ελληνικη επικρατεια.  Δεν εχω τα απαραιτητα στοιχεια να κρινω εαν αυτη η κινηση θα επηρρεασει  θετικα η αρνητικα την ελληνικη αγορα, δεν ξερω αν πρεπει να ξεφυγω απο τον ορο “ελληνικη αγορα” και να χρησιμοποιησω τον ορο “ευρωπαϊκη αγορα”,αλλα  τα δημογραφικα στοιχεια εντος των διοικητικων οριων θα αλλαξουν παλι, κι αυτο ειναι σιγουρο. Τα συνορα σιγα σιγα χαλαρωνουν σε πολλα μερη της Ευρωπης,  διατηρωντας μονο την διοικητικη τους υποσταση.   Tο χαλαρωμα των συνορων θεωρειται δημοκρατικη διαδικασια.  Αναρωτιεμαι αν οι νεες διαταξεις εχουν κατοχυρωθει νομικα η ειναι “μπατε σκυλοι αλεστε και αλεστικα μη δινετε”.   Αναρωτιεμαι κατα ποσο ειναι προετοιμασμενοι οι τελωνες και φαρισαιοι αρχοντες των συνορων (βλεπε παραμεθοριες περιοχες, αεροδρομια και λιμανια)  να εφαρμοσουν τις νεες διαταξεις και να αντιμετωπισουν τα περασματα σωστα.  Διοτι το να φυλας τα συνορα, σου προσδιδει και καποιο ..οφιτσιο μη γελιομαστε.  Υπαρχει βαση δεδομενων ανεπιθυμητων επισκεπτων;   Κατα ποσο προστατευεται ο ελληνας πολιτης απο αυτη την κινηση.   Διατηρουμε το δικαιωμα να αρνηθουμε την εισοδο σε υποπτα στοιχεια;  Η μηπως ετσι με ελαφρια καρδια βγαλαμε ενα νομο που ενω φαινομενικα ειναι δημοκρατικος  (καποιες ψαλιδες πρεπει να κλεισουν)  στην πραγματικοτητα ειναι αρπα κολλα;

Την ιδια ωρα που αναρωτιεμαι κατα ποσο μας περιοριζουν τα συνορα και οι οριοθετησεις στη ζωη μας, τσεκαρω τους αγκωνες μου να δω αν βρισκονται στο χωρο μου η αν εχουν μπει σε ξενο χωρο.  Δεν βλεπω να σκουνταω καποιον και ησυχαζω.  Υπαρχει η κοινη αποδοχη οτι ο χωρος μας περιοριζεται μεχρι εκει που δεν μπαινει στον χωρο του διπλανου.  Σε κρατη με πυκνους πληθυσμους επειδη ο φυσικος ατομικος χωρος μειωνεται (βλεπε Κινα) οι συμπεριφορες των ανθρωπων γινονται  ενοχλητικα διεισδυτικες.   Στο τελος αυτο επηρρεαζει την γενικη καλλιεργεια ενος λαου που μεταφερει την διεισδυτικοτητα οπου κι αν βρεθει.   Οι εγωϊστες ως επι το πλειστον ξεπερνουν τα ορια τους ακουστικα .  Θυμαστε τον τυπο στο διπλανο τραπεζι στο ρεστωραν που σας αναγκασε να ακουσετε  ολες τις αποψεις του περι διαπροσωπικων σχεσεων (αυτος και οι γκομενες)  λες και δεν ειχατε δικες σας;

Τα συνορα, ορια δεν εχουν.   Τα “ορια κοινης λογικης”  ειναι διαφορετικα για τον καθενα, τα  “ορια της ευπρεπειας”  στην κορυφη της λιστας της μαμας μου,  τα  “ορια της υπομονης”  στενευουν για ολους οσο πιο δυσκολη γινεται η ζωη.

Υπαρχουν ομως και  ανθρωποι που καταφεραν να ξεπερασουν τα ορια καθε εγωϊσμου, συμφεροντολογιας, να ξεφυγουν απο τα στενα ορια του “κρατους” και να δουν τον κοσμο απο ψηλα.  Ειδαν ποσο ασχημος ειναι και αποφασισαν τα κανουν κατι να τον “φιαξουν”  Και εφιαξαν τους οργανισμους  “διχως συνορα”  .  Διαθετουν τον ελευθερο χρονο τους, ταξιδευουν,   κινδυνευουν για ενα καλυτερο κοσμο.  Αγγιζουν καθε κοινωνικο η πρακτικο τομεα και προσφερουν υπηρεσιες, γνωσεις, χειρωνακτικη εργασια, υποστηριξη.  Η προσφορα δεν εχει συνορα.  Η ικανοποιηση δεν εχει συνορα.  Ακομα και την μαμα μου δεν την πειραζει που τα Σαββατοκυριακα δεν βρισκει τον γιατρο της. “Τρεχει παιδι μου με τους γιατρους χωρις συνορα” μου λεει με καμαρι.

limits2

Photo by Despinarion:  The sky is the limit

37 Comments leave one →
  1. January 9, 2009 12:07 am

    Δεσποινάκι μου,
    Τα Βαλκάνια δεν θα έχουν σύνορα πλέον λόγω Ενωμένης Ευρώπης. Οσο εγκατασταθήκαμε εμείς στα Παρίσια, τόσο θα έρθουν και οι βόρειοι σύμμαχοι στα δικά μας εδάφη (όσοι ήρθαν, ήρθαν). Στο θέμα της ασφάλειας μην ανησυχείς και με κλειστά τα σύνορα οι δραπέτες των φυλακών έμπαιναν στην Ελλάδα και τανάπαλιν.
    Εγώ πρέπει να σου πώ ότι πιστεύω στην ελεύθερη διακίνηση των ανθρώπων και των ιδεών και λατρεύω την κυρία Δάφνη που λατρεύει τους γιατρούς χωρίς σύνορα.
    Και μου αρέσουν τρελλά οι λευκές σαουθσιανές πέρλες σου. Σκίζεις στην καινούρια φωτό! Με γειά και με χαρά!

  2. January 9, 2009 12:55 am

    Λέω ναι στου γιατρούς χωρίς σύνορα μαζί με την κ. Δάφνη και τη μαμά μου αλλά το άλλο concept Eυρώπη χωρίς σύνορα με τρομάζει χχ

  3. menoima permalink
    January 9, 2009 1:39 am

    Σάν πολίτης του κόσμου, αφού πιό πολύ καιρό έχω ζήσει έξω απο την χώρα μου με γέννησε, απ΄ότι σ’ άυτήν, βλέπω τα σύνορα, τα κάθε λογής σύνορα, να οριοθετούν μια γή κι έναν πλανήτη που δέν ανήκει σε κανένα.
    Ας μήν γελιώμαστε, κι ας μήν σκεπτώμαστε στενα. Η ελεύθερη κίνηση των ανθρώπων, μόνο καλό μπορεί να φέρει.
    Ας ανατρέξουμε στην ιστορία μας, και θα δούμε, πως οι έλληνες πάντα εξελληνίζουν. Μετά τόσες επιδρομές, κατακτήσεις και κατοχές οι βάρβαροι, ποτέ δεν εκβαρβάρισαν τους Έλληνες (αυτό τόκαναν οι Έλληνες απο μόνοι τους). Δέν έχουμε λοιπόν να φοβηθούμε τίποτα.

  4. January 9, 2009 4:45 am

    @menoima Aυτό το ‘πολίτης του κόσμου’ δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει στην πραγματικότητα για ανθρώπους όλων των κοινωνικών τάξεων και άν προσάπτεται και αρμόζει μονο στους οικονομικά εύρωστους τους λεγόμενους ‘κοσμοπολίτες’ και σαν αποτέλεσμα η ίδια η λέξη να έχει εντελώς διαφορετική έννοια… και ποια είναι η μεταχείριση των λιγότερων προνομιούχων σε μία διαφορετική χώρα.. Είναι ερωτήματα που θα πρέπει να σκεφτούμε όσον αφορά την κατάργηση των συνόρων
    Δεσποινάκι με έπιασε το φιλοσοφικό μου 😉 καλημερούδια χχ

  5. January 9, 2009 4:47 am

    συμφωνώ απολύτως με Ιουστινάκι και με νόημα!!
    με βολεύει άλλωστε γιατί χάρη σ’αυτή την ελευθερη διακίνηση εγώ είμαι εδώ που είμαι!!
    Μπονζουρ

  6. menoima permalink
    January 9, 2009 5:29 am

    Penelope! Νομίζω πως η άνιση μεταχείρηση των ανθρώπων, δέν θα αλλάξει με το άνοιγμα των συνόρων. Μήν ξεχνάς πως οι διακρίσεις, γίνονται με βάσει το φύλλο, το χρώμα, την οικονομική κατάσταση, την θρησκεία, την ηλικία, την μόρφωση, την εμφάνηση, την σωματική διάπλαση, την υγεία, την σεξουαλικότητα και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Το άν το άν χρειάστηκε ή όχι διαβατήριο το θύμα των διακρίσεων, δέν νομίζω πως έχει και ιδιαίτερη σημασία.
    Όσο για το “πολίτης του κόσμου”, το χρησιμοποιώ ετιμολογικά. Σε διαβεβαιώ, πως δέν προέρχομαι απο κάποια προνομιούχα τάξη!

  7. January 9, 2009 6:35 am

    Menoima δεν έχω καμμία, μα καμμία αντίρρηση στο άνοιγμα των συνόρων, εγώ ειδικά που γυρίζω ανα τον κόσμο και λόγω εμπειρίας κρατάω τις επιφυλάξεις μου για το άνοιγμα μεν αλλά με κάποιες προουποθέσεις γιατί είναι πολλά μα πολλά τα ζητούμενα προς το παρόν στις χώρες της Ευρώπης! Δεσποινάκι συγγνώμη για την κατάχρηση αλλά άναψες φωτιές για ένα τόσο φλέγον ζήτημα χχ

  8. January 9, 2009 7:09 am

    σαν παραμυθι?
    να μπορουμε να γυρναμε παντου, να μας ερχονται απο παντου και ολοι να σεβομαστε το – μεχρι εδω – του διπλανου..
    δυσκολο?????
    φιλια καρυστινα

  9. January 9, 2009 7:42 am

    Κάτι συγκεκριμένο έχεις στο μυαλό σου για να τα γράφεις αυτά, τα οποία πλύ σωστά είναι βεβαίως βεβαίως. Η μαύρη αλήθεια είναι ότι όλα είναι καλά όταν υπάρει δουλειά για όλους, αλλά όταν τα πράγματα στενεύουν αρχίζουν οι λόγοι για να αρχίζουμε τους διαχωρισμούς, τις διεκδικήσεις, κλπ.
    καλημέρα

  10. January 9, 2009 11:03 am

    @Ioustinaki Αυτο το οσοι ηρθαν ηρθαν το σκεφτηκα κι εγω και αμεσως μειδιασα κανοντας την πονηρη σκεψη της κλασσικης ελληνιδας “εκ του ασφαλους λοιπον ο διαταξεις και οι νομοι”

    Δεν ανησυχω για τους δραπετες ειδικα, απλα αναρωτιεμαι για τη νομικη κατοχυρωση καθε νομου που βγαινει σε χαλεπους καιρους. Και εγω ειμαι υπερ της ελεθυερης διακινησης ανθρωπων και των ιδεων, αλλα αλλο διακινηση, αλλο εγκατασταση, αλλο απασχοληση. Η Ελλαδα σαν μελος της ΕΕ πρεπει να ανοιξει τις πυλες. Εγω που εχω μια ταση να προσπαθω να προχωραω στο χρονο και να φιαχνω σεναρια βασισμενα σε σημερινα δεδομενα αναρωτιεμαι για μερικα πραγματα .. διαβασε κι αυτα που θα γραψω στην καρδουλα Πηνελοπη.

    Χωρις συνορα καταστασεις σκαλιζα πληροφοριακα γιατι ο καλος μου γρεφτηκε στους σαϊεντιστς γουιδαουτ μπορντερς, και ειδα μητερες χωρις συνορα να νοιαζονται για τα ορφανα του κοσμου, ηξερα για τους δημοσιογραφους χωρις συνορα αποκομμενους απο καθε πολιτικη σκοπιμοτητα, ειδα.. ειδα.. και σκεφτομαι.

    Οι περλες ειναι μαγικες μπιλιες που φωτιζουν το προσωπο της γυναικας. Βγαλε τις περλες και μενει μια ποντικομαμη! Φιλακια πολλα και καλο Σαββατοκυριακο.

    @Πηνελοπη καρδουλα Νομιζω οτι εφ’ οσον ειναι γεγονος η οικονομικη ΕΕ ειναι γεγονος οτι θα χαλαρωσουν τα παντα. Καταλαβαινω αυτο που λες … σε τρομαζει, οταν δε ξερουμε την εκβαση των γεγονοτων παντα μας τρομαζει. Κανεις κι εσυ σαν κι εμενα, πας παρακατω εξεταζοντας διαφορα σεναρια που πιθανον να εξελιχθουν διαφορετικα απ’ οτι εμεις τα φανταζομαστε γιατι τα δεδομενα αλλαζουν.

    @Με νοημα. Για μενα αγαπημενο νοημα χρησιμοποιεις την εκφραση πολιτης του κοσμου μια χαρα, και την διαχωριζω απο την εννοια κοσμοπολιτης χωρις να αποκλειω την αρμονικη συνυπαρξη τους. Σε σενα λοιπον και στην @Πηνελοπη καρδουλα θα εξηγησω τι με στεναχωρει. Ωραια ολα αυτα ανοιγουν τα συνορα μπαινει βγαινει κοσμος, συνερχεται λιγο η αγορα και αρχιζει να βελτιωνεται λιγο η οικονομια. Καθομαι σε αποσταση μια πολιτις του κσμου με ελληνικο ομως αιμα στις φλεβες και βλεπω να αλλαζει οτι κληρονομια κουβαλαγα μαζι μου τοσα χρονια. Αλλαζει ο πληθυσμος, η γλωσσα, τα ηθη τα παντα. Η πολιτιστικη μου κληρονομια ειναι πια οτι διαβαζω στα βιβλα, και οταν σε 100 χρονια απο σημερα η αγγλικη θα ειναι η κυριως γλωσσα στη χωρα μου (εγω θα γυριζω στο μνημα) τοτε δεν θα υπαρχει πια αυτη η συνοχη η πολιτιστικη. Και τοτε @ νοημα θα ειμαστε κι εμεις βαρβαροι και δε θα μπορουμε να εξελληνιζουμε αλλους. Ουφ προτρεχω αλλα αυτο βλεπω να γινεται σιγα σιγα, φυσικα η ροη των γεγονοτων δε θα αλλαξει αλλα δεν παυει να με απασχολει.

    @Πηνελοπη καρδουλα, παντα οι λιγωτερο προνομιουχοι υποφερουν αλλα υποφερουν παντου. Γι αυτους η ξωη ειναι επιβιωση και επιβιωση σημερα σημαινει χρηματα. Δε βλεπεις τι γινεται σημερα, παρατανε πατριδες πτυχια και δουλευουν οπου βρουν για να επιβιωσουν. Παμε ομως σε αλλο κεφαλαιο και δε το πιανω κι ΑΥΤΟ ΕΔΩ! χχχ

    @μελισσουλα, μπονζουρ πετιτ, περα απο το τι βολευει εμας, και πολλοι απο μας βελτιωνομαστε προσωπικα απο τετοιες .. περιπετειες.. γενικα για την οικονομια ειναι καλο.

    @Με νοημα αγαπημενο και @Πηνελοπη καρδουλα, κανενα προβλημα, καντε καταχρηση, μακαρι να εκφραζονταν ετσι ομορφα ολοι, σαν κι εσας. Οχι μονο φλεγον εναι το ζητημα αλλα και πολυ δυσκολο στην αναλυση του, ασε που για να αναλυθει θα πρεπει να παραδεχτουμε ολοι οτι ουδεν καλον αμιγες κακου και .. δεν ειμαστε ετοιμοι να το κανουμε.

    @venceremos Δυσκολο Κυριακη μου, ομως οπως ειπα και πριν μερικα πραγματα εχουν δρομολογηθει και μας πανε, δεν τα παμε. Σε πολλες μεριες του κοσμου ο σεβασμος στον διπλανο, εχει γινει σχεδον νομος, διδασκεται ακομα και στα σχολεια. Ενα ομως ειναι αδιαμφησβητητη αληθεια σε μια ενας προς ενα επικοινωνια. Οταν σεβαστεις τον αλλο θα σε σεβαστει κι αυτος. Φιλια.

    @Σοφια. Ελα τωρα να σου πω να γελασεις. Ακουγα ειδησεις και οταν τελειωσαν αρχισα να γραφω χωρις τιποτα στο μυαλο. Αν παρατηρησεις το ποστ ειναι τελειως αχταρμας. Δεκα θεματα ανακατεμενα. Ολα πιασμενα στη λεξη συνορα. Να σου πω τι εκανα, μια ασκηση να δω αν μπορω να γραψω κατι με συνοχη και επισης να σου πω οτι τωρα που το διαβαζω το βρισκω αχαλουχου μπουχουλουχου. Ομως αυτα που γραφω τα αισθανομαι και οι απαντησεις που δινω σε οποιο επι μερους θεμα ξετεταχτει απο δω, ειναι πραγματα που πιστευω και με απασχολουν.

    Η ανεργια σαν απορροια της οικονομικης κρισης θα υπαρχει ειτε ανοιξουν τα συνορα ειτε οχι. Οι δικοι μας μπορει να απασχοληθουν αλλου. Αυτο παλι δημιουργει και οξυνει την αοριστια δημογραφικα με τα αποτελεσματα που ανεφερα και στο Πηνελοπακι. Φιλια Σοφιτσα μου.

  11. January 9, 2009 1:18 pm

    Τα σύνορα όπως τα ξέραμε, πάνε τελειώσανε… Το θέμα είναι τι χρήση αυτής της ελευθερίας κινήσεων θα κάνουμε…

    Φιλιά βροχερά (και κακόκεφα αλλά αυτό είναι μυστικό – μην το πεις πουθενά!)

  12. Κατερίνα permalink
    January 9, 2009 2:31 pm

    Καλησπέρα Δεσποινιώ μου.Χόρτασα διάβασμα σήμερα,μιας λόγω προβλήματος υγείας της αδελφής μου τρέχαμε λίγο και είχα μέρες να σε επισκεφθώ.Όλα καλά,είναι τώρα.Είμαι σίγουρη οτι ανησύχησες.Είμαι σε κανονική ‘αδεια ακόμη και έχω μερούλες να ξεκουραστώ,επιτέλους.
    Τα αποτελέσματα αυτής της διακίνησης που έτσι και αλλιώς, με όλους τους τρόπους γινόταν,δεν έχουν ακόμη φανεί!!!Ο Έλληνας από παλιά ξενιτευόταν,ναι, αλλά με στόχο πάντα την πρόοδο,τη δουλειά και τη συμμετοχή του ενεργά υπέρ του τόπου που ζούσε κάνοντάς τον δεύτερη πατρίδα. Μου βγαίνει ρατσισμός αλλά δεν έχω δει και λίγα γύρω μου!!! Είσαι μια κούκλα ‘οπως π’αντα χάρμα οφθαλμών!! Και το καλοκαίρι αα όλα κι όλα οι μπύρες ,μπύρες!!!!Φιλάκια καλή μου φίλη

  13. January 9, 2009 2:41 pm

    Έχω διάφορες αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις για το άνοιγμα των συνόρων, όπως και οι περισσότεροι πιστεύω, αλλά θαυμάζω απεριόριστα τους γιατρούς χωρίς σύνορα και όλες τις υπόλοιπες εθελοντικές οργανώσεις. Μπράβο λοιπόν στον καλό σου!!! Κάποια στιγμή να μας γράψεις περισσότερα για τη δουλειά που κάνουν… Φιλιά χωρίς σύνορα!

  14. panathinaeos permalink
    January 9, 2009 2:57 pm

    πολυ πολυ ενδιαφερον το θεμα που ανοιξες καλη μου – και πολυ γοητευτικη στη νεα φωτο – δεσποινα…
    εγω τα βλεπω λιγο οικονομικα τα θεματα αυτα…
    οταν ανοιξαν τα συνορα και μπηκαν το ενα εκατομμυριο και Αλβανοι, δεν ανοιξε μυτη, γιατι αυτοι οι ανθρωποι στην πλειοψηφια ηταν μεροκαματιαρηδες που πιασανε δουλεια σε γεωργικες και αλλες εκμεταλλευσεις με μεροκαματα πεινας και πολυ χαμηλωτερα απο το χαμηλωτερο μισθο.. για ΙΚΑ και ΜΙΚΑ ουτε συζητηση βεβαια!
    που και που εσκαγε και κανενα κακο φρουτο Αλβανικο, και ολοι οι μικροαστοι καταδικαζαν τους Αλβανους, ενω στα πλουσια χωρια οι ιδιοκτητες ετριβαν τα χερια τους απο τις υπεραξιες των Αλβανων!
    θελω να πω οτι στη βαση του φαινομενου υπαρχει παντα μια οικονομικη αναγκαιοτητα που συντηρει το φαινομενο για καποιο διαστημα ….
    το τι γινεται μετα ειναι και παλι θεμα οικονομικο…
    παρομοια φαινομενα και σε πολυ αγριοτερο βαθμο παρατηρηθηκαν με τους Πακιστανους, που εχουν κατακλυσει την Ανατολικη Αττικη και δουλευουν στα χωραφια και τις καλλιεργειες εκει…
    το οτι καθε εθνικη ομαδα εχει μεσα της και διαφορα φρουτα του κακου δεν αποτελει πρωτοτυπια ειναι ο κανονας
    αν πας στην πλατεια ομονοιας μετα τις 12 το βραδυ μπορεις να αγορασεις καθε ειδους “χαλασμενο” ναρκωτικο σε υπερβολικες τιμες η να την συντροφια μιας εξαθλιωμενης γυναικας η να αγορασεις λαθραια, η αν κανεις καμια βλακεια να καταληξεις χωρις πορτοφολι στο νοσοκομειο…
    φταινε τα συνορα για ολα αυτα;
    φταιει κατι αλλο;
    νομιζω οτι πρεπει να διαχωρισουμε τα κακα απο τα καλα φρουτα
    οι σκαρτοι παντα θα δημιουργουν προβληματα, δεν σημαινει το οτι ενας αλλοδαπος εκανε μια ληστεια τιποτα ιδιαιτερο για τους ομοεθνεις του
    τα λουμπεν στοιχεια ειναι λουμπεν, ανεξαρτητα απο την εθνικη τους προελευση…
    οσο για αυτους που ηρθαν εδω και βγαζουν το ψωμι τους χωρις να ειναι στο περιθωριο της νομιμοτητας, δεν φταινε αυτοι, αλλα οι εργοδοτες τους που τους εκμεταλλευονται φριχτα …
    οσο δε για εκεινους που δουλευουν σκληρα και “κονομανε”, ας αποτελεσουν παραδειγμα για τους καφενοβιους που περιμενουν να βρουν την δουλεια που τους πρεπει και κατηγορουν την οποια κυβερνηση για την ανεργια…
    η ευθυνη της καθε κυβερνησης εγκειται στην πρωτοφανη ανοχη της παρανομης εργασιας, της εργασιας με απαραδεκτους ορους, και εδω θα πρεπει να κοιταξουμε στις κλειστες τοπικες κοινωνιες που ευλογουν ολα αυτα και τα κρατουν κουκουλωμενα…
    ισως ξεφυγα απο το θεμα λιγο, αλλα δεν ανεχομαι την υποκρισια και την καλπικη ξενοφοβια των κλειστων κοινωνιων που δεχονται την αμειλικτη εκμεταλλευση της εργασιας των ανυπερασπιστων αλλοδαπων και μετα τους κατηγορουν και τους προπηλακιζουν…
    και βεβαιως μετα κοιτανε στραβα τον Αλβανο με το σπιτι και το αυτοκινητο και ριχνουν υπονοουμενα επειδη αυτος ειναι πιο πλουσιος και πιο εργατικος απο αυτους

  15. January 9, 2009 2:57 pm

    Δεν θα πω τίποτα άλλο παρά ότι το Δεσποινάκι μας ξέρει να γράφει!!!
    Έγραψες πάλι ;)…

    Φιλάκια!!!

  16. panathinaeos permalink
    January 9, 2009 3:01 pm

    μολις τωρα εντοπισα το διαμαντι ¨”αχαλουχου μπουχουλουχου” και δεν κρατιεμαι…
    ειπαμε βρε δεσποινα να εχουμε αυτογνωσια, αλλα αυτο το αριστουργημα σε κατατασσει στην κορυφη!
    ευγε!

  17. January 9, 2009 4:41 pm

    εχεις ακουσει για το ξεφραγο αμπελι….
    κατι τετοιο θα γινει….

  18. January 9, 2009 4:44 pm

    Oι γιατροί χωρίς σύνορα έχουν ψυχή δίχως όρια.Μας κάνουν υπερήφανους(ανεξαρτήτως εθνικότητας) ως άνθρωποι.Η μεγάλη τους διαφορά με τους υπόλοιπους γιατρούς είναι ότι γιατρεύουν νοοτροπίες και συμπεριφορές με τα μαθήματα προσφοράς που δεν αποτελούν κάτι εφήμερο.
    (Δεν θυμάμαι αν είπαμε τα “χρόνια πολλά” αλλά στα λέω τώρα…α!Και καλή χρονιά!)

  19. January 9, 2009 9:42 pm

    @Δενδρογαλη Ελα ματια μου, μην αφηνεις τη βροχη να σε στεναχωρει, να μην αφηνεις τιποτα να σε στεναχωρει. Φιλακια.

    @Κατερινα Ελα βρε Κατερινιω μου, νομιζα οτι με τν αδεια ειχες παει καπου. Χαιρομαι που η αδερφουλα ειναι καλα. Και ευχομαι καλη ξεκουραση για το υπολοιπο της αδειας.

    Νομιζω οτι αυτα που ειπες για τον Ελληνα, ισχυουν και για πολλους αλλοδαπους εδω σημερα.

    Σ’ ευχαριστω για το κομπλιμαν και τις μπυρες μας τις ονειρευομαι .. λεω να φερω και παρεα! χο χο !

    @Ασπα Οπως ειπα και στο Πηνελοπακι ειναι δυσκολο να μαντεψουμε τα αποτελεσματα κι αυτο μας φοβιζει. Οσο για το αλλο, ακομα δεν εχω τιποτα, γραφεσαι και περιμενεις να σου ζητησουν τη βοηθεια σου οπου χρειαστει.

    @Παναθηναιε ψαγμενε μου, μα ειναι και στην αιτια τους και στην εφαρμογη τους οικονομικα αυτα τα θεματα. Παω λιγο πιο κατω που ρωτας, φταινε τα συνορα για ολα αυτα; Μα φυσικα οχι, και ερμητικα κλεισμενοι να ειμασταν θα ειχαμε φαγωθει μεταξυ μας. Και δε ξεφυγες, μια χαρα εντος θεματος εισαι. Και ολοι αυτοι που μουρμουρανε για το τι σακκοι του Αιολου εχουν ανοιξει, ολοι εχουν εκμεταλλευτει απο ενα αλλοδαπο.

    Και μερσι για τα ποικιλα κομπλιμενδα.

    @Λιλακο προσπαθω , σε φιλω για τα γλυκα σου λογακια.

    @Δημητριος Μα αυτο θα ισχυει για ολους στην Ευρωπη. Ερχεται με το πακετο ΕΕ. Μαλλον να στρεψουμε την προσοχη σε μεταβολες νοοτροπιας.

    @Βαλισια Χρονια πολλα .. τα ειπαμε σπιτι σου .. Ειναι πραγματικα αξιεπαινοι και ουσιαστικα ειναι οι ιδιοι που γιατρευουν τις παθολογικες μας παθησεις. Εστω και μια μερα την εβδομαδα προσφορα ειναι τρομερα σημαντικη.

  20. Με νόημα permalink
    January 9, 2009 10:12 pm

    Θα αρχίσω με τον Παναθήναιο που χωρίς περιστροφές έθεσε το θέμα όπως ακριβώς θα το είχα εκφράσει κι εγώ, εάν είθελα να το περιορίσω στον Ελληνικό χώρο. Σε ζητωκραυγάζω φίλε μου αν και … βαζέλα, ορθώς ομίλησες!
    Όποιος θυμάται τα πιό παλαιά χρόνια, η Ελληνική ύπαιθρος είχε ρημάξει, αφού όλοι μαζεύτικαν στην Αθήνα. Ήρθαν οι Αλβανοί για να ξαναζωντανέψη η ύπαιθρός.
    Όσο για σένα δεσποινάκι μου…ας υπενθυμίσω ότι η ελεύθερη διακίνηση, δέν είναι κάτι καινούριο. Τα σύνορα και τα διαβατήρια είναι!
    Εάν πάλι μιλάνε όλοι Αγγλικά σ΄εκατό χρόνια, αυτό (άν θα γίνει), δέν θα οφείλεται στην ελεύθερη διακίνηση, αλλά στην συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται με διάφορους τρόπους (ΜΜΕ, Μόδα, μουσική, διαδύκτιο κ.λ.π.) για την διεθνοποίηση (globalization) του τρόπου ζωής.
    Αυτό όμως θα μπορούσε ναγίνει θέμα μπλοκοσυζήτησης απο μόνο του.

  21. January 9, 2009 10:25 pm

    Ohayou.

    Κι εγω Βαζελα ειμαι και συμφωνω με την επιδραση του διαδυκτιου στην ραγδαια μεταλλαγη της γλωσσας. Κι οι δημογραφικες μεταβολες παντως αλλαζουν τον χαρακτηρα του πολιτισμου. Αυτο με τη γλωσσα ειναι τεραστο θεμα. Καλημερουδια στην χωρα του ανατελλοντος ηλιου.

  22. January 10, 2009 2:53 am

    Ανοιξες πληγές στο DC Δεσποινάκι μου , οι liberal Oλλανδοί έχουν ήδη πολλά προβλήματα με του μουσουλμάνους μετατανάστες που δεν προνόησαν να τους εντάξουν στην ολλανδική κοινωνία, οι Ιρλανδοί οι κατεξοχήν μετατανάστες μόλις είδαν ότι μπήκαν πολλοί και δεν τους φτάνουν οι κοινωνικές παροχές για όλους το αλλάξαν το παραμύθι περί ελευθεριών, η Βρετανία αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με κυρίως την νεολαία της ‘λευκης’ εργατικης τάξης για την Ελλάδα τα ξέρουμε, για την Μέση Ανατολή οι εκατομμύρια εργάτες μετανάστες στοιβάζονται σε τέντες στην έρημο και αλλά πολλά.. Το άνοιγμα των συνόρων προυποθέτει κανόνες για να υπάρχει μία ανεκτή συνύπαρξη των ‘πολιτών’ από τους οποίους ένα μικρό ποσοστό είναι ‘πολίτες’. Bιαστηκά τα έγραψα αυτά και έχω και αλλα, αλλά θα γίνω ακόμα πιο πολύ αλλαχου μπουλουλου όπως είπες και εσύ…
    Φεύγω τώρα γιατι με περιμένουν 😉 χχ

  23. menoima permalink
    January 10, 2009 3:10 am

    Εσύ Δεσποινάκι μου δέν πειράζει που είσαι βαζέλα, μου φέρνεις τύχη!
    Φιλάκια ή τσου όπως λέμε εδώ!

  24. panathinaeos permalink
    January 10, 2009 3:48 am

    με συνορα η χωρις συνορα, ο βαζελος και η βαζελα πανε παντου και φερνουν διακρισεις πισω στα ελληνικα χωματα και χορταρια!
    ειναι κατανοητη η αμηχανια των οπαδων των ομαδων που διακρινονται μονον εντος συνορων (γιατι εκτος τους εχουν παρει και τις σκελεες)…
    σε αυτους λοιπον τους καθολα καλοπροαιρετους ελληνες και φιλους του ποδοσφαιρου λεμε: “ανοιχτε τα συνορα”! “αγκαλιαστε τη μονη ελληνικη ομαδα που μας κανει υπερηφανους”! (εντος των συνορων βεβαια ο καθενας ειναι οτι ειναι)
    φιλακια σε ολους, τσου (;) μου του (;) και πανω απολα, οπως λεει και η οικοδεσποινα μας “αχαλουχου μπουχουλουχου”!!!

  25. Με νόημα permalink
    January 10, 2009 4:58 am

    αχαλουχου μπουχουλουχου κι ότι άλλο αγαπάς μεγαλε….

  26. January 10, 2009 5:01 am

    λογω δουλείας πλέον μένω στην Αυστρία κοντλα στα Ιταλικά σύνορα. Μπένω στην Ιταλία και στη Σλοβενία, που βρίσκεται αρκετά κοντά, τόσο εύκολα που ο μόνος τρόπος να καταλάβω οτι έχω μπει σε άλλη χώρα είναι το ραδιόφωνο στο αμάξι και οι σταθμοί που πιάνω. Το συναίσθημα είναι απίστευτο, η εύκολη αλλάγη και μετακίνηση είναι κάτι που το χρειαζότανε η Ευρώπη, τώρα αν με ρωτήσεις αν το λατρεύουνε αυτό στην Ευρώπη, θα σου πω σίγουρα οχι. Οι Ευρωπαίοι είναι πολύ ρατσιστές και φοβούνται το νεό. Γενικά δεν σκέφτονται μακροπρόθεσμα και είναι πολύ στενόμυαλοι. Και εννοείται οτι έτσι ειναι ολοι οι λαοί της ΕΕ, με εξαίρεση την Ολλανδία και τις σκανδιναβικές χώρες.

    Οσο αφορά τα Βαλκάνια είναι πολύ ποιο πολύπλοκα τα πράγματα, εκει λατρέουμε να μισιούμαστε μεταξύ μας παρόλο που πολλά πραγματα, πλέον μας ενώνουνε.

  27. January 10, 2009 9:04 am

    Λόγω των ελληνο-γερμανο-ιρλανδικών καταβολών μου, αλλά και εξαιτίας των υπερ-εθνικών αντιλήψεών μου, δεν πιστεύω στην σπουδαιότητα των κρατικών συνόρων. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι για πολλούς (τους περισσότερους μάλλον), τα σύνορα έχουν σημασία και αξία.

    Αν το σκεφτούμε, για λίγο, με την προσέγγιση ενός γεολόγου, η γη δεν μας ανήκει. Είμαστε άλλωστε, ως είδος, ένα πολύ πρόσφατο στιγμιότυπο στα τεσσεράμιση δισεκατομμύρια χρόνια της ύπαρξης του πλανήτη μας. Οι δε ιστορίες των λαών μας, είναι μια ακόμα πιο αμελητέα “στιγμή”, μέσα σ’ αυτό το χρονικό σύνολο της Γης. Απλώς, βλέπουμε τους εαυτούς μας, τις ζωές μας και τις χώρες μας, ως το κέντρο του κόσμου.

    Σέβομαι τη σημασία που δίνουμε όλοι μας στα σύνορα που προσδιορίζουν τι είναι “δικό μας” και τι είναι των “άλλων”. Όμως γοητεύομαι περισσότερο με τις ιδέες (και αξίες) χωρίς σύνορα. Βεβαίως και από τους Οργανισμούς “δίχως σύνορα”, όπως οι Γιατροί κλπ κλπ.

    Πιστεύω στην Ενωμένη Ευρώπη. Κατά κάποιον τρόπο αποτελώ … προϊόν της ! Αισθάνομαι πολύ άνετα σε όλες τις επί μέρους πατρίδες μου. Επίσης, αισθάνομαι αρκετά άνετα σε πάρα πολλές άλλες χώρες με τις οποίες δεν με συνδέουν γενετικές ή πολιτισμικές καταβολές. Ελπίζω να υλοποιηθεί και να διαρκέσει το πείραμα της Ενωμένης Ευρώπης και να μην αποτελέσει ένα σύντομο διάλειμμα στην μακραίωνη ευρωπαϊκή ιστορία.

    Πάντως, λατρεύω την παγκόσμια γειτονιά του διαδικτύου που ήδη κατήργησε κάποια “σύνορα”. Και ακόμα πιο συγκεκριμένα απολαμβάνω τις παρέες όπως σ’ αυτό εδώ του μπλογκ, απ’ όλες τις μεριές του πλανήτη !!

    Να’ σαι καλά Δέσποινα,
    εσύ και το “παγκοσμιοποιημένο” μπλογκ σου,

    Φιλικά,
    Ιρλανδός

  28. January 10, 2009 9:23 am

    @Πηνελοπη καρδουλα, δεν ανοιγω πληγες, αυτες σε καποια σημεια υπαρχουν ηδη. Στη συζητηση που γινεται εδω φερνει ο καθενας ωρισμενες παραμετρους που ο αλλος ισως να μη τις εχει σκεφτει. Πολλες φορες οι δημοκρατικες διαδικασιες προηγουνται των δημοκρατικων νοοτροπιων και τετοια βλεπουμε ηδη και στην Ελλαδα με το να μην επιτρεπουν την ιδρυση τοπων λατρειας των μεταναστων.
    Συμφωνω οτι οι αλλαγες αυτες πρεπει να εχουν υποβαθρο αναλογα κοινωνικοπολιτικα μοντελα και αναλογη δεκτικοτητα. Στην Δανια οι μουσουλμανοι εχουν ενσωματωθει μια χαρα. Σε παγκοσμια κλιμακα οταν παει να λυθει ενα προβλημα, παρουσιαζονται επι μερους προβληματα.
    Και επειδη τα παγκοσμια προβληματα πολλαπλασιαζονται, δημιουργειται η αναγκη να επιλυθουν καταφευγοντας πολλες φορες σε λυσεις για τις οποιες μπορει να μην ειμαστε ετοιμοι ειτε νομοθετικα ειτε σε κοινωνικη βαση. Ομως το να μη κανουμε τις αλλαγες ισως να ειναι χειροτερο και κυριως στην οικονομια που ειναι η προυποθεση της επιβιωσης. Καλα καλα πηγαινε και φιλακια στα Αλβιονακια. Η γνωμη σου να ξερεις ειναι για μενα παντα μια ευκαιρια να σταθω και να ξαναδω τα πραγματα απο αλλη γωνια. Σε φιλω.

  29. January 10, 2009 9:36 am

    @Με νοημα Χααααα! αφου μου συγχωρεις την βαζελοϊδιοτητα, μια χαρα θα τα παμε! Σε φιλω.

    @Παναθηναιε χουλιγκανε των γηπεδων😛 στεκομαι με σεβασμο μπροστα σας και αδω “Συλλογος μεγαλος δεν υπαρχει αλλος” σε λα μειζονα ξεπερνωντας τα ορια των επιτρεπομενων ντεσιμπελ εντος του μπλογκ!!!!

    @γιαννη καλημερα,ολα γινονται τοσο γρηγορα στην Ευρωπη που δε προλαβαινει ο πολυς κοσμος να αποκτησει την απαραιτητη νοοτροπια. Αυτο που λες στενομυαλια και κυριως σε ανθρωπους που δεν μπορουν να αναλυσουν τις μεταβολες μπορει να ειναι αγνοια και φοβος. Χαιρομαι παντως που ηρθες κι απο δω, τα συνορα στο μπλογκ ειναι ανοιχτα.

    @Ιρλανδε εισαι κι εσυ αυτο που λεμε πολιτης του κοσμου και δε ξερω τι σχολιο να γραψω στο υπεροχο κειμενο σου. Απλα συγκινουμαι που υπαρχουν διαδικτυακοι φιλοι σαν εσενα. Ειλικρινα.

  30. Flo permalink
    January 10, 2009 9:53 am

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και τυχερή και λαμπερή όπως τα ηλιοτρόπια της Τοσκάνης !
    Μόλις πριν από λίγο έπεσε στα χέρια μου ένα κείμενο περί συνόρων και ορίων από το οποίο συγκράτησα το εξής, ότι γνωρίζουμε ότι τα όρια (τείχη, συρματοπλέγματα, μπαριέρες, φρουροί κ.ο.κ.) μπορεί να είναι διαπερατά, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν αμφιβάλουμε για την αδιαπερατότητά τους.Όσο πιο πολλά τα όρια τόσο πιο πολύς ο φόβος, έτσι νομίζω.

  31. January 10, 2009 9:59 am

    Πολυ πετυχημενο το κειμενακι και σωστο. Γιατι τα ορια ειναι πολλες φορες χειροπιαστα αλλα ο νους μας διεισδυει παντου

    Τα ηλιοτροπια ειναι απο εκεινες τις μερες που χαιρετηθηκαμε οι δυο μας κατω απο μια ασπρη ομπρελλα στην Περουτζια χωρις ποτε να φανταστουμε οτι καποια μερα θα ερχομασταν πιο κοντα τυχαια μεσω του μπλογκ. Και δε μου ειπες!! πως πηγε το τραπεζι;
    Καλη Χρονια Φλο!!!

  32. January 10, 2009 10:01 am

    Kαλημέρα, Δεσποινάκι!
    Χαίρομαι που είσαι on line. Έτσι σε αισθάνομαι λίγο πιο κάτω από το σπίτι μου, στο Δελφίνι δίπλα!
    Φιλάκια
    ΥΓ.Δελφίνι=τοποθεσία του Ρεθύμνου, 300 μέτρα από το σπίτι μου

  33. January 10, 2009 10:11 am

    Εδω ειμαι στο Δελφινι ματακια μου! Με το νου μου αγναντευω τη θαλασσα και σε περιμενω για καλαμαρακια. Φιλια πολλα.

  34. January 10, 2009 10:17 am

    Πολύ πρω’ι για σένα για καλαμαράκια (ήδη εγώ έφαγα για μεσημέρι κατσικάκι κοκκινιστό ) αλλά για μια σοκολάτα στο Chocolat απέναντι, δεν θα λεγα όχι. Αντίθετα, επιβάλεται.!

  35. January 10, 2009 10:25 am

    Ναι ειναι η ωρα του πρωϊνου καφε με πολυ ηρεμια και σουλατσο στην μπλογκογειτονια. Μη μου πεις οτι το μαγειρεψες κιολας γιατι θα μουρθει κολπος της ξενητεμενης! Καλα σοκολατιασματα!

  36. January 10, 2009 10:28 am

    Μήπως είμαστε στο MSN? Τώρα το κάναμε αχαλουχου μπουχουλουχου

  37. January 10, 2009 10:43 am

    Χε χε οντως αλλα δε πειραζει, τα προβληματα δε λυνονται εδω απλα συζητιουνται και στο τελος οπως σε οποιαδηποτε.. βαθεια συζητηση λεει ο αλλος.. παμε για καφε! Και ολα αυτα ειναι στα ορια της .. λογικης.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: