Skip to content

la bouillabaisse de la protevousianne paresseuse

February 4, 2009

p20200401

Οι δυο του Φλεβαρη που μας περασε, λεγεται στην Αμερικα, Groundhog Day, και ειναι η μερα που η χαριτωμενη μαρμοτα  (σκατζοχοιρος) Phil, βγαινει απο την τρυπα της (και τη χειμερια ναρκη της), και εαν εχει ηλιοφανεια και δει τη σκια της, τοτε ο χειμωνας τελειωνει συντομα. Εαν παλι εχει συννεφια και δε δει τη σκια της, τοτε ο χειμωνας θα συνεχιστει για εξη ακομα εβδομαδες.

Αυτα εγω τα λεω.. μπαρουφες μπλε.  Αν ειναι δυνατον η πρωϊμη διαθεση μας για ανοιξη, να επηρρεαστει απο μια στραβη μαρμοτα. Εξ αλλου εγω χτες ειδα τον καρδιναλιο, σημερα ειδα και κατι αλλα πουλακια και διαλεγω να πιστευω οτι ενα πουλακι φερνει την ανοιξη.

Παρηγοριες στον αρρωστο. Σημερα παλι ειχαμε winter weather advisory και η κινηση στους δρομους ηταν φριχτη! Κρυο, καιρος να φιαξουμε μια σουπα.

Παει πολυς καιρος που φιαξαμε την νοστιμη ψαροσουπα της “ωραιοτατης” κουμπαρας σημερα θα δοκιμασουμε την μπουγιαμπεσσα της τεμπελας πρωτευουσιανας, που ειναι μια παραλλαγη της.  Αφιερωμενο στις βορρειες φιλες μου Μαρθα, Αντιγονη και Ιουστινη.  (Τι ομορφα ονοματα που εχετε και οι τρεις!) Εσεις οι υπολοιπες/οι οι μεσογειακες/οι,  θα παρετε τον ψαρακα και θα ξεχωρισετε τα φιλετα.  Θα βρασετε το κεφαλι του ψαριου και τα κοκκαλα με μυρωδικα και λαχανικα και θα φιαξετε ζωμο ψαριου, περιπου δυο φλυτζανια.

p2010015

Εμεις οι υπολοιπες που δεν βρισκουμε ευκολα φρεσκο ψάρακα,  μπορουμε να γευτουμε μια υπεροχη σουπιτσα.  Παμε:

p2010016

Σε μια βαθεια κατσαρολα ριχνω λιγο ελαιολαδο και σωταρω δυο ολοκληρα μετρια κρεμμυδια μεχρι να χρυσισουν απ’ εξω.

Προσθετω εξι μετριες καθαρισμενες πατατες, ενα μωβ γογγυλι κομμενο στα τεσσερα και μια φετα σελινοριζα καθαρισμενη.

Ακομα εξι καροττακια καθαρισμενα, δυο κολοκυθια σε χοντρες ροδελλες, και ενα ματσακι μυρωδικα (μαϊντανο, ανηθο, και αν σας αρεσει και θυμαρι), δεμενα με κλωστη γιατι αργοτερα αφου μου δωσουν το αρωμα τους και τη γευση τους, θα τα αφαιρεσω.

p2010018

Καπακι τεσσερα φιλετα ψαριου, δυο μπακαλιαρου και δυο συναγριδας.

p2010020

Τελος προσθετω αρκετα ντοματακια κομμενα στα δυο. Ριχνω ενα φλυτζανι ζωμο κοτας και τρια φλυτζανια νερο.  (Προσοχη οι μεσογειακοι θα ριξετε μεσα το ζωμο ψαριου ).  Σκεπαζω με το καπακι την κατσαρολα μου και σιγοβραζω για 20 λεπτα χωρις να το ξεσκεπασω καθολου.  Ανοιγω ενα Chardonnay και παω να διαβασω κανενα μπλογκ!

p2010022

Στα εικοσι λεπτα ανοιγω το καπακι και ριχνω οχτω γαριδες και οχτω χτενια.  Ξανασκεπαζω και σβηνω τη φωτια σε πεντε λεπτα.

p2010024

Τα ψαρια και τα θαλασσινα μου ειναι ετοιμα και σουπα μοσχοβολα.  Την αφηνω να κρυωσει.

Βγαζω προσεκτικα τα ψαρια και τα θαλασσινα σε ξεχωριστο πιατο.  Κοβω τα ψαρια σε μεγαλες μπουκιες.

Αφαιρω τελειως τη σελινοριζα και το μισο γογγυλι.

Σε αλλο πιατο βγαζω τεσσερεις πατατες, τεσσερα καροττακια και το εξι κομματακια κολοκυθι.

Σουρωνω τα υπολοιπα λαχανικα και ο ζωμος επιστρεφει στην αδεια κατσαρολα.

p2020038

Τα λαχανικα που περισεψαν τα περναω απο το πρες πουρε (μυλο) ωστε να παρει η σουπα μου μια ελαφρα πηχτουλη συσταση.

p2020041

Τελος ζεσταινω την σουπα μου και ριχνω μεσα τα ψαρικα και τα ολοκληρα λαχανικα. Σερβιρω προσεχοντας να εχει μια γαριδα κι ενα χτενι σε καθε πιατο.  Οσο ειναι ζεστη, στιβω απο επανω μπολικο λεμονι.

Σας φιλω γλυκα.

40 Comments leave one →
  1. February 4, 2009 10:03 pm

    Despina…looks delicious. Just last week I made Kakavia.

  2. Nicolas permalink
    February 4, 2009 10:13 pm

    Έλα βρε Δέσποινα, πρωί-πρωί, να μου μπερδέψεις την Marmota marmota (http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_Marmot) με τον Erinaceus europaeus. Άλλο ο αρκτόμυς και άλλο ο σκαντζόχοιρος!
    Σου χρωστάω και μια συνταγή, μόλις μπορέσω και τη βρω, θα τη σκανάρω και θα τη στείλω.

  3. Με νόημα permalink
    February 5, 2009 1:30 am

    Εδώ, στη χώρα των κατ’ εξοχήν ψαροφάγων, προσωπικά θα πρόσθετα και μερικές καβουροδαγκάνες και πεταλίδες. Να υπάρχουν άραγε εν Ουασιγκτώνι;
    Φιλάκια χχχχχχχ

  4. February 5, 2009 4:13 am

    Αυτό το μωβ γογγύλι μου χαλάει τη συνταγή, αλλά φαίνεται νοστιμότατη. Αυτές τις μέρες η μαμά μου έκανε σούπα με δράκαινες, χριστόψαρα και προσεχώς με ένα μεγάλο σκορπιό. Η ιδανική παρέα για τα κρύα του χειμώνα 🙂

  5. February 5, 2009 5:34 am

    Δέσποινα καλημέρα…
    Εχω γυρίσει από τον ψαρά και έχω πάρει ψάρια για να κάνω μια ψαρόσουπα για τον άνδρα μου που είναι λίγο άρωστος.
    Πριν αρχίσω να μαγειρεύω ανοίγω το blog σου και να η έκπληξη της συνταγής σου…της ψαρόσουπας. Γελούσα μόνη μου . Θα σου γράψω αργότερα για το αποτέλεσμα.
    Φιλιά Δήμητρα

  6. February 5, 2009 5:50 am

    Δέσποινα καλημέρα.
    Εχω γυρίσει από τον ψαρά και έχω πάρει ψάρια για να κάνω μια ψαρόσουπα για τον άνδρα μου που είναι λίγο άρωστος.
    Πριν αρχίσω να μαγειρεύω ανοίγω το blog σου και να η έκπληξη της συνταγής σου.της ψαρόσουπας. Γελούσα μόνη μου . Θα σου γράψω αργότερα για το αποτέλεσμα.
    Φιλιά Δήμητρα

  7. February 5, 2009 6:36 am

    Καλημέρα ..διαβάζω και μμμμ υπέροχη και καταπληκτικη…Κοίτα τώρα την συνταγη του ψαρά μας, που ειναι ο γαμπρός μου.
    πατατες, κρεμμύδια,σέλινο, καρότα, αλατι, λαδι, ψάρια, στην κατσαρόλα με νερο, μόλις να τα σκεπάζει. σε δυνατη φωτια, χωρις σκέπασμα, βράσιμο για 20 λεπτα ακριβώς.σβυνουμε και περιχυνουμε με πολλη λεμόνι, αφήνουμε 5-10 λεπτα, σερβίρουμε.
    ευκολο και πεντανόστιμο.
    τωρα που θα βρόυμε μολις..πιασθέντα ψαρια,σε ποικιλία που μόνο ένας ψαρας ξέρει και βρίσκει, αλλη ιστορία.
    φιλια καρυστινά

  8. February 5, 2009 7:58 am

    Δεσποινούλα μου, τι να σου πω, η γυναίκα μου έφτιαξε μια τούτες τις μέρες χάρμα ειδέσθαι, αν την καταφέρω και μου δώσει τη συνταγή θα σου τη στείλω.
    Έχουμε χαθεί; ή κάνω λάθος;

    Φιλάκια

  9. margarita permalink
    February 5, 2009 8:08 am

    Εμεις δηλαδη που δεν εχουμε ωραια ονοματα τι κανουμε?? δεν τρωμε σουπα?? η βαφτιζομαστε ξανα?? εδω ψαρι δυσκολα .. ειδικα γαι σουπα, αλλα η φοβερη αδερφη κανει μια πουρλια με χριστοψαρο… αλλα χαιρομαο μονο που βλεπω τις φοτο.. γενικα σημερα ειναι μοια θπεροχη ηλιολουστη μερα σιγουρα οχι σουπα .. φιλακια .

  10. February 5, 2009 9:14 am

    Despinaki μόλις γύρισα με το τσούρμο μου(αλβιονάκια με φίλους) και με ψαρικά φρέσκα φρέσκα από τον Νείλο και είμαι έτοιμη να φτιάξω ότι βλέπω στην φωτογραφία και ότι βγεί 😉 xxx
    Eπιτελους weekend έχω ψοφίσει με το σήκωμα από τα άγρια χαράματα 😉

  11. February 5, 2009 9:47 am

    @a tutti Αγαπημενοι μου ψαροφαγαδες. Πεμπτη σημερα και μητινγκ ντεη μου δινεται η ευκαιρια να χαζολογησω καμια ωριτσα πριν εξαφανιστω. Ενας ηλιος τεραστιος, τα χιονια λιωσανε (ετσι ειναι εδω στην protevousa) και ενα Σαββατοκυριακο πολλα υποσχομενο που φυσικα θα το μοιραστω μαζι σας οταν ερθει η ωρα. Ενα συννεφακι υπαρχει μονο στον ουρανο αλλα μεχρι αυριο θα εχει φυγει κι αυτο.

    @Peter Παντελη ειμαι σιγουρη οτι η κακαβια σου θα ειναι τελεια, το ξερεις οτι σε θεωρω τον απολυτο ελληνα γκουρμε ολων των Αμερικων!! Θα ερθω το βραδακι να χαζεψω η και να .. κλεψω.

    @Nicolas Που εισαι παιδι μου, εχεις απολυτο δικιο, δεν ειναι σκατζοχοιρος αλλα μου διεφευγε η λεξη “αρκτομυς” παρασυρμενη απο τις δικες μου ελευθερες μεταφρασεις. Παντα το λεω παλιοσκατζοχοιρο.
    Ναι θυμαμαι, κατι ειχες αναφερει απο την εποχη που μαζευαμε καστανα. Οποτε και αν μπορεσεις, θα χαρω.

    @Με νοημα. Μα εδω καλε μου ειναι η πολιτεια των καβουριων. Προσεξε ομως τι εγινε. Παιρνω τα φιλετα για την σουπα και μετα ανακαλυπτω στην καταψυξη τα χτενια και τις γαριδες. Εκει γινεται μια συντομη επεξεργασια στα πιθανα σεναρια και μου βγαινει η παρουσα! Στο λεω ομως, ειναι παρα πολυ νοστιμη. Την επομενη φορα. Πεταλιδες δεν εχω αλλα μου θυμησες ενα παλι στιχακι που μου ελεγε η μαμα μου οταν πηγαινε και κολυμπουσα στα βραχακια για να μαζεψω σαλιγκαρακια και πεταριδες.
    Μαμα μου μαμα μου
    στο βραχο μη μ’ αφηνεις
    γιατι φοβαμαι
    οτι θα με φανε
    οι πετροκολιδες
    και τα καβουρακια
    Πολλα φιλακια και σε σενα.

    @Ντορα Τσιρκα Το γογγυλι Ντορα δινει γευση. Το μισο το αφαιρω τελειως και το αλλο μισο παει στον πουρε. Αλλα δεν ειναι υποχρεωτικο. Σιγουρα και χωρις αυτο μια χαρα θα ειναι η σουπιτσα. Τιποτα πιο καλοδεχουμενο με τα κρυα απο μια ζεστη σουπιτσα.

    @Δημητρα κατ αρχας περαστικα στον αντρα σου γλυκεια μου. ΕΙμαι σιγουρη οτι η σουπιτσα θα του κανει καλο. Εσυ θα ακολουθησεις τη “μεσογειακη” μεθοδο που σιγουρα ειναι πιο καλη. Σκεφτομαι οτι ποτε δεν εχω δει μανιταρια και ψαρικα μαζι! Η κανω λαθος;

    @venceremos Μου αρεσει η συνταγη του γαμπρου σου Κυριακουλα. Ειναι η κλασσικη ελληνικη συνταγη. Ετσι την εφιαχνε η μαμα μου. Απο την μαμα του Ερρικου παλι εμαθα την πιο πηχτουλη που τα μισα λαχανικα γινονται πουρες. Σ’ ευχαριστω πολυ, θαθελα να ειχα κι εγω φρεσκα ψαρακια. Σε φιλω

    @Μηθυμναιος Στρατο οχι μονο χαρα ειδεσθαι υποθετω αλλα και χαρα γευεσθε. Σ’ ευχαριστω πολυ. Εχεις δικιο εχω ψιλοχαθει. Χτες ακουγα το ομορφο τραγουδι του Ανταμο και ημουν λιγο “down” για να αφησω σχολιο σε τοσο ομορφη αναρτηση. Σε φιλω Στρατουλη.

    @Μαργαριτα. Εχεις το πιο ομορφο ονομα παλιογρινιαρα αλλα εγω ημουν σε Νορθ Αμερικα στεητ οφ μαϊντ. Να δοκιμασουμε τη σουπα της Ελενης λοιπον. Οχι ολο να τρεχουμε στα.. τηγανια!! Πολλα φιλακια και να περασεις ομορφα αποψε.. αγαπημενη μου κουκλαρα!

    @Πηνελοπη καρδουλα, ποσο εξωτικο ακουγεται αυτο “με ψαρια απο το Νειλο” Αν ειναι μικρα τα ψαρια θα σε ταλαιπωρησει λιγο το καθαρισμα ισως. Αλλα δεν ειναι δυνατον να μη βγει κατι καλο! Οσο για τις.. ωρες το φανταστηκα. Σε βλεπω εδω τις ωρες που εγω.. χασμουριεμαι. ΧΧΧ

  12. Anonymous permalink
    February 5, 2009 10:01 am

    DESPINAKI
    EYXARISTO GIA THN AFIEROSH KAI POY BRISKEIS OMORFO TO ONOMA MOY( EINAI TO ONOMA THS GIAGIAS MOY THS HPEIROTISAS)
    EKANA TIS PROALLES THN SYNTAGH THS KOYMPARAS SOY KAI MAS ARESE EDO, ME FETES PSARI GIATI OPOS KAI SY DEN BRISKO EYKOLA OLOKLHRA PSARIA.
    8A KANO THN DIKIA SOY SYNTAGH OPOSDHPOTE!!!! GIATI KAI EGO EIMAI PARESSEUSE KAI PROTEVOUSIANNE (ME KANEIS KAI GELO !!!)
    EGO DEN EIMAI POLY FILOS TON PSARION ALLA MARESEI
    H PSAROSOUPA .
    FILIA POLLA 🙂
    ANTIGONH

  13. February 5, 2009 10:24 am

    Καλά, γέλασα πολύ μ’ αυτό το … “la protevousianne (με 2 n, παρακαλώ)paresseuse” – Αριστούργημα όπως και η μπουγιαμπέσα σου φαντάζομαι.

    Φιλικά,
    Ιρλανδός
    (πολύ ταλαιπωρημένος από … τον -σχεδόν- σωματικό έλεγχο στον οποίο με υπέβαλλε το wordpress για να περάσει αυτό το ρημάδι το σχόλιο !!!! Δεν ξέρω τί στο καλό συμβαίνει τώρα τελευταία).

  14. February 5, 2009 10:25 am

    Τελικά, δεν το βλέπω να περνάει το σχόλιο …
    Μάλλον τζάμπα γράφω…

  15. Marthaki permalink
    February 5, 2009 11:30 am

    Δεσποιναριο,
    Τα χιλια ευχαριστω για το αφιερωμα της τοσο νοστημης σου μπουγιαμπεσσας. Καπως ετσι την κανω και εγω αλλα νομιζω ποσο η δικη σου παραλαγη ειναι πολυ καλυτερη. Θα την εκανα σημερα αλλα εχω σολομο στο ψηγειο για σημερα. Την αλλη εβδομαδα θα την κανω και θα σου πω τα περι…
    Το ονομα Μαρθα ειναι της γιαγια μου, της μητερας του πατερα μου, που πεθανε πολυ νεα οταν η οικογενεια ηρθε στην Θεσσαλονικη απο την περιοχη εξω απο την Κωνσταντινουπολη. Ο πατερας μου μολις ηταν 5-6χρονων. Δυσκολα χρονια και δυσκολες καταστασεις.
    Πολλα φιλακια και παλι ευχαριστω για την τιμη!!!!!!

  16. February 5, 2009 11:48 am

    “de la protevousianne paresseuse”: Μα πού το σκέφτηκες; Ακόμα γελάω! Με αντιπροσωπεύει κιόλας! Φιλάκια!

  17. February 5, 2009 11:58 am

    Χορτασμένη από τη δική μου κοτόσουπα ήρθα να απολαυσω τη δική σου ψαρόσουπα χωρίς να κινδυνεύει η οθόνη να ορμήσω μέσα.
    Φιλάκια ζεστά-ζεστά. (νοτιάς βλέπεις)

  18. panathinaeos permalink
    February 5, 2009 12:24 pm

    ¨Μπαμπεσα Πρωτευουσιανα”

    δεσποιναριον εισαι μπαμπεσα
    κι εφτιαξες μια μπουγιαμπεσα
    και μας τρεχουνε τα σαλια συνεχως
    πως τωρα να μαγειρεψω εγω ο πτωχος;

    ουαι ουαι ιατατε,
    περαστε στο τραπεζι μας καλε
    η πρωτευουσιανα μαγειρευει
    κι ολον τον κοσμο κυριευει

    χαλαρα και ησυχα και παλι
    εβαλε ψαρακια στο τσουκαλι
    και σε λιγο θα σερβιρει
    και θ’ αρχισει πανηγυρι!

  19. February 5, 2009 3:17 pm

    από ψαράκια θαλασσινά εμείς εδώ παραδόξως έχουμε τα πάντα!! μέχρι και λαυράκι enlevé en Grèce μας φέρνει το μανορ και φτιάχνω ψαροσουπίτσες όταν κάνει κρύο αρκετά συχνα, η διαδικασία μου πολύ παρόμοια με τη δική σου Δεσποινάκι αλλά με σέλινο πολύ σέλινο γιατί μου αρέσει πάρα πολύ προφανώς 🙂
    Φιλάκια και πολύ καλό υποσχόμενο ΣΚ!

  20. Marthaki permalink
    February 5, 2009 4:55 pm

    Δεσποιναριο,
    Σημερα ειναι……World Nutella Day 2009 on February 5th!

  21. February 5, 2009 5:33 pm

    τι είναι καλέ αυτό το κόκκινο που το ‘χεις κλειδαμπαρωμένο?

  22. February 5, 2009 9:05 pm

    ἄν καί ἀπεχθάνομαι ὁ,τιδήποτε ψαρικόν (ἴσως ἐπειδή θεωρῶ ἰδιαιτέρως vulgaire νά μέ βλέπει μέ τά μάτια ὀρθάνοιχτα τό οὔτως ἤ ἄλλως ἀναίμακτο κουφάρι λίγο πρίν τό καταβροχθήσω -Παναγία μου! Πῶς τό ξεστόμησα τοῦτο;; κι εἶναι καί ἄγρια μεσάνυχτα ἐδῶ στά πάτρια…ἄπαπα!!!) , μέ τήν ἀνάρτηση αὐτή μέ βάζεις σέ πειρασμό νά κάνω ἀκόμα μία ὑπέρβαση..

    ὅσο λοιπόν έγώ τό σκέφτομαι, γιάααααα κόπιασε στό τσαρδί μου νά διαβάσεις τά …μεθεόρτια, καί τά λέμε ἀφού ἐπιστρέψω ἀπό μία ἐπιχείρηση-ἀστραπή στήν ἀκατανόμαστη Γείτονα!

    ὅρα : http://alloukiallou.blogspot.com/2009/02/blog-post.html

  23. February 5, 2009 10:40 pm

    @Aντιγονη Μου αρεσουν ολα τα αρχαια ελληνικα ονοματα και κυριως τα γυναικεια. Με γιαγια ηπειρωτισσα παω στοιχημα οτι ξερεις να φιαχνεις και ωραιες πιτες. Η δε “ωραοτατη” κουμπαρα θα χαρει αν μαθει οτι και η δικη της σουπα εγινε φιρμα! Κι απο μενα πολλα φιλια.

    @Ιρλανδε μου καλε, σε ειδα που σε πεταξε στα σπαμ. Κι εγω δεν μπορω να καταλαβω γιατι. Τι την επιασε την πρες. Γιατι σε ταλαιπωρει. Της ειπα να σε αφησει να περνας και θα εχω το νου μου. Καλα αν δε παινεσω τη σουπα μου….

    @Μαρθακι Παρακαλω Μαρθα μου και οταν φιαξεις καλη επιτυχια. Αυτοσχεδιασε κιολας. Και καλη ορεξη με τον σολωμο.

    Δυσκολα χρονια πραγματικα τοτε για οσους ηρθαν προσφυγες. Πολλα φιλακια και σε σενα.

    @Ασπα τελικα ολες σε ενα καζανι βραζουμε Ασπακι. Φιλακια

    @Φωτεινουλα, βλεπω το εμαθες το κολπο. Ερφεσαι..φαγωμενη. Εκει εσυ ειμαι σιγουρη οτι μπορεις να φιαξεις τελεια ψαροσουπα … αν αποφασισεις να μπεις στην κουζινα δηλαδη 😛

    @panathinaeos

    Ζουλα σε μια βαρκα μπηκα…

    ουπς μπαρδον αυτο ειναι απο αλλο ρεμπετικο… αλλα ας το συνεχισω

    ζουλα σε μια βαρκα μπηκα

    με δυο συναγριδες βγηκα

    μ’ αχινους και καβουρακια

    δυο σκορπινες και λαυρακια

    του μπαχτσε τα κολοκυθια

    -δε σου λεω παραμυθια-

    κοκκινες καλες ντοματες

    μαρουσιωτικες πατατες (κι αυτο κλεμμενο)

    Ολα στο τσουκαλι μεσα

    για να γινει μπουγιαμπεσσα

    για ολη την μπλογκοπαρεα

    και για μενα την ..μπαμπεσσα.

    @μελισσουλα τυχερη εισαι. Το κοκκινο ειναι ενα δοκιμαστικο. Καλο ταξιδι

    @Μαρθακι!!! τι μου λες. Τρελλαινομαι. Δεν την αγοραζω γιατι δεν εχω αντιστασεις οταν τη βλεπω!! Αλλα.. σημερα αφου ειναι η μερα της.. μμμμ

    @γαβριηλ πολυ ωραια τα μεθεορτια και πολυ πρωτοτυπα. Και ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

    Ασε παιδι μου μη χαλαστεις με τα ψαρια, κανενα αρνακι να φιαξω η θα παθεις παρακρουση; 😀

    Προσεχε εκει στην γειτονα, καλο ταξιδι!

  24. February 5, 2009 11:07 pm

    Παρολίγο να μην προλάβω την υπέροχη ψαρόσουπα με τα τεμπέλικα φιλέτα του ψαριού. Εξαιρετική, η μοσχοβολιά της, φτάνει μέχρις εδώ. Μόλις ήρθαμε σήμερα και μας περίμεναν -17C. Περάσαμε όμορφα στην Ελβετία, που τη γυρίσαμε αυτή τη φορά σχεδόν ολόκληρη (πλήν της εντελώς ανατολής).
    Φιλιά απο τη Μελισσούλα, που ήταν μια υπέροχη οικοδέσποινα!
    Καληνύχτα!!!

  25. February 5, 2009 11:34 pm

    Καλωστο! Καλη ξεκουραση. Αποσυρομαι κι εγω παω για νανακια. Καληνυχτα Καναδεζα μου.

  26. February 6, 2009 2:07 am

    Πάντως 2 Φλεβάρη είναι τα γενέθλια μου…Οπότε γιορτάζω μαζί με την μαρμότα!

    Ωραία η ψαρόσουπα!!! Ιδίως την ώρα που ανοίγεις το Chardonnay και πας να διαβάσεις κανένα μπλογκ, είναι η καλλίτερη φάση.

    Καλημερούδια!!!

  27. Με νόημα permalink
    February 6, 2009 3:17 am

    Παισί κου, παιδί μου
    στον βράχο δέν σ΄αφίνω
    στο βράχο επάνω,
    στο βράχο μόναχο.
    Φιατί θα σε φάνε
    οι ασπρόκολλινες
    τά καβουράκια
    καί οι άχίνοι.
    Νά κι ένα ς χάνος
    το στόμα του ανοίγει
    και κινδυνεύεις
    νά σε κάταπιεί. ΧΡΑΠ…..
    Φιλάκια πολλά

  28. February 6, 2009 6:58 am

    Apapa!!! Ti mou ekanes Despoinario!!! Steile twra mia meridoula stin NZ pou peinaei to Artanaki…

  29. February 6, 2009 8:44 am

    @Λιλακοοοο εκ των υστερων μας τα λες. Να ζησεις. Παντωε εισαι μαϊ καϊντ οφ φρεντ. Ενα κατεβατο λεπια διαβασες, και σου αρεσε η φαση με το κρασακι. Ευγε ματια μου και καλο Σαββατοκυριακο. Σε φιλω

    @Με νοημα, εχε χαρη που ειναι εφταμισυ το πρωϊ και ακομα δεν εχει ανοιξει ακομα το ντηπαρτμεντ λογοτεχνια στο τσερβελλο μου. Επιφθλασσομαι για καποια αλλη στιγμη. ΧΧΧ

    @Αρτανις. Α ολα κι ολα, εσεις κι αν εχετε ψαρουκλες!!!! Πφ!

    Ευχομαι καλο Σαββατοκυριακο σε ολους.

  30. February 8, 2009 12:06 pm

    “Βρε κορίτσι μου”!!!!!
    Happy Birthday!!!!! κι ό,τι επιθυμείς!

    Τί ανάρτηση ήταν κι αυτή!
    Έλα, σήμερα είναι η μέρα τών… θαυμαστικών.
    Πολύ ωραία κι… “αριστοκρατική” η ψαρόσουπα, μοσχοβολάει μέχρι την Νέα Υόρκη.
    Μα εγώ, που “έχω πρόβλημα μεγάλοοοο”
    ο Δημήτριος, (μου) ΔΕΝ ανέχεται μυρωδιές καυόλου μα καθόλου… και τώρα με τους πάγους Δεν φεύγει να βγει έξω, να κάνω τη δουλειά μου…
    (Βρε έγγυος ήμουν στην πρωτο-κόρη του, και ζήτησα να κάνω πατάτες τηγανητές…
    ΟΧΙ!!!! Μυρίζει το σπίτι!!! ανοίγει πόρτες -παράθυρα-… φεγγίτες…
    “Εχω πρόβλημα, σου λέω”
    Και σήμερα έχουμε κι εμείς 39 χρόνια επέτειο! Ξέρω: μα ακόμη αντέχω…
    “Love for ever” που γράφει κι Στράτος.
    Θα σε δω σύντομα,
    Υιώτα (Αστοριανή)
    ΝΥ

  31. February 8, 2009 12:08 pm

    …Μόνο που δεν μπορώ να “κολλήσω” το Ηλιανθάκι μου, δεξιά, στο “σχόλιο”
    που με χαρακτηρίζει, για να σου χαμογελάσει… επισήμως. Υιώτα

  32. February 8, 2009 8:37 pm

    Καλησπερα Υιωτα μου. Τι βλεπουν τα ματακια μου; Εφιαξες τη γραμματοσειρα σου ε; Πραγματικα η σουπιτσα ηταν καταπληκτικη και οτι πρεπει για το χειμωνα.

    39 χρονια γαμου; Υιωτα μου σου ευχομαι να ζησετε πολλα πολλα χρονια μαζι και αγαπημενοι. Φυσικα και θα με δεις, θα περασω να αφησω τις ευχες μου.

    Σημερα μας αποζημιωσε ο καιρος ..ενα καλοκαιρακι απιθανο. Σε φιλω.

  33. marizz permalink
    February 10, 2009 3:54 pm

    to blog sas nomizo to anakalipsa kanontas browsing sto blogroll tis ritsmas.
    an thimamai kala. den exei pia simasia.
    simasia exei oti den eimai sigouri an einai o amesos logos i i ekpliktiki fotografia pou me travaei kai me kalei na mpeno sixna pikna na sas diavazo.
    einai pragmatiko parathiro se enan kosmo, ton diko sas.
    kai einai omorfos kai eilikrinis.
    einai poli poli omorfo na ton moirazeste. (kala leei i mama sas)

  34. February 10, 2009 7:51 pm

    Αγαπητη Μαριζ, σ’ευχαριστω που ερχεσαι, και τι ομορφα λογια ειναι αυτα που μου λες. Πραγματικα με συγγινεις. Εσυ εχεις μπλογκ; Η απλα διαβαζεις;

  35. marizz permalink
    February 12, 2009 3:24 am

    έχω και εγώ, αν και ακόμη νέο, μερικών μηνών, αλλά το παλεύω!
    http://www.marizz.wordpress.com

  36. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    June 20, 2009 6:54 pm

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
    Αναρτήθηκε από GEORGE ZERVOULAKOS στις 12:45 μμ
    Παρασκευή, 19 Ιούνιος 2009
    ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
    Στο Αργος είχανε κάτι στρατιώτες, δύο αγάλματα ατόφια και τα πουλούσαν σ΄ Ευρωπαίους. Χίλια τάλαρα γύρευαν.
    Πήρα τους στρατιώτες παράμερα, τους μίλησα:

    «Όσα τάλαρα και να σας δώκουνε, είναι ντροπή να βγούν από την πατρίδα μας. Γι’ αυτά πολεμήσαμε»
    έγραψε ο αγράμματος Μακρυγιάννης.
    Αυτά τα μάρμαρα, είναι η μεγάλη κληρονομιά που αφήσανε στην ανθρωπότητα κείνοι που ζήσαν εδώ, αυτοί οι ελάχιστοι πληθυσμιακά, στον ελάχιστο γεωγραφικά τούτο χώρο,έδώ γύρο. Στην Ακρόπολη, στην Αγορά, στο Θέατρο , στην Πνύκα.σ΄ολόκληρη την Αττική.
    Και μεγαλούργησαν, και γέννησαν τις μεγάλες ιδέες, που φωτίζουν ες αεί την ανθρωπότητα .
    Δημοκρατία, Νόμοι, Ιστορία, Φιλοσοφία, θέατρο, Τέχνες, Λόγος, Επιστήμη, Πολιτική.
    Για αυτά τα μάρμαρα πολεμάμε,προμαχούντες όλης της οικουμένης.
    Εδώ, «φυλάττοντες Θερμοπύλας».

    Γιά , να διασωθεί αυτή η παγκόσμια περιουσία, σαν κοινό κτήμα της ανθρωπότητας, οσο θα υπάρχει Γή.
    Ας αγωνιστούμε όλοι μαζί οι άνθρωποι, να κατανοήσουμε και να μοιραστούμε αυτές τις αιώνιες αξίες.
    Το Ελληνικό Μέτρο που εκφράζει ο Παρθενώνας, να γίνει τρόπος ζωής. Αν δούμε τον κόσμο με τη ματιά της κλασικής αρχαιότητας θα καταφέρει ο πλανήτης μας να είναι ζωηφόρος, να μήν πεθάνει από την απληστία μας,
    Η Ελληνική σκέψη ας γίνει τρόπος ζωής .
    Αναρτήθηκε από GEORGE ZERVOULAKOS στις 7:12 πμ
    Πέμπτη, 18 Ιούνιος 2009 Δεσποινάκι καλησπέρα, μόλ΄θς γύρισα από το μουσείο μας Γιώργος. δε σε ξέχασα

    • konstantinos permalink
      September 30, 2009 5:33 am

      Το κείμενο σας είναι καταπληκτικό, θλιβερό από την άλλη, διότι είναι ρεαλιστικό.
      Εμένα με φοβίζει κάτι άλλο, δεν ξέρω κατά πόσο απέχει από την θεματολογία του κειμένου σας. Έβλεπα στα εγκαίνια του Μουσείου των Μητροπολίτη και τους ακόλουθους του, ίσως με δυσαρέσκεια ίσως και όχι. Εκεί μου πέρασε μια άσχημη εικόνα στο νου μου. Μια ακρόπολη που μετά από μακροπρόθεσμα σχέδια, περισσότερο από δεματιών μάλλον, να είναι ξεγυμνωμένο από ότι σχετίζεται με την Αρχαία Ελληνική μας καταγωγή, και αντί τα Μάρμαρα, ένας Χριστιανικός Ναός να δεσπόζει πάνω από την Πρωτεύουσα μας.

  37. June 21, 2009 4:32 am

    Γιωργο μου ουτε εγω σε ξεχασα, ερχομαι και σε διαβαζω. Ομως τα σχολια σου τα εχεις κλειστα και δεν μπορω να σου γραψω εκει. Πολυ ωραιο το κομματι αυτο. Τι να πω εγω, εβλεπα νωριτερα ολη τη γιορτη στην τηλεοραση και θαθελα να ημουν εκει.

  38. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    July 13, 2009 2:23 pm

    Σήμερα ανέβασα στο bloggs την πρώτη συνέχεια του καινουργιου μου βιβλίου
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΒΕΛΗΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ. Θα δημοσιευθεί σε συνέχειες στο GEORGE ZERVOYLAKOS BLOGSPOT
    αγαπητό Δεαποινάκι περιμένω την γνώμη σου. Νομίζω πως πρώτη φορά δημοσιεύευται βιβλίο στο διαδύκτιο.
    Καλημέρα
    Γιώργος

  39. george zervoulakos permalink
    June 7, 2010 7:41 pm

    Δεσποινάκι καλό καλοκαίρι, με χαρά θα σας ξαναδώ .Σε άλλο τόπο θα βρεις ένα δωράκι

    ΓΙΏΡΓΟΣ

Leave a Reply

