Skip to content

μαμα μανουλα

February 7, 2009

cf84cf81ceb1cebc

τραμ στην οδο Πατησιων (προ 1955)

Παλιοτερα, καμια φορα τα Σαββατα, σας εγραφα τις κουβεντες που καναμε με τη μαμα στον πρωϊνο τηλεφωνικο Μαραθωνιο.  Ωρα Ελλαδας δυο, με περιμενει απικο στον καναπε με το φορητο τηλεφωνο στο χερι (εκεινη το λεει κινητο). Εαν παρω δυο λεπτα πιο νωρις μου λεει, πως ετσι σημερα πιο νωρις;  εαν δε αργησω πεντε λεπτα, παραπονιεται οτι αργησα.  Ετσι κι εγω εχω συντονισει το ρολοϊ μου με Γκρηνουϊτς για να μην μου στεναχωριεται,  αλλα τελικα ουτε αυτο το συστημα δουλευει, γιατι μονο το δικο της ρολοϊ παει καλα.

Την εχω βρει σε καλες φασεις μετα τις γιορτες που περασε παλι μια ψιλομελαγχολια.  Θελεις ο καλος καιρος που της επιτρεπει να πηγαινει περιπατο το πρωϊ,  θελεις η ανοιξη που μυριζει πιο εντονα,   οταν σηκωνει το τηλεφωνο και ειναι χαρουμενη τοτε φιαχνει και η δικη μου διαθεση.  Σημερα μαλιστα μου ειπε οτι πηγε μεχρι το Χοντος και πηρε βερνικι για τα νυχια και λακ για τα μαλλια. Οταν μια κυρια  περασμενα 80 κανει τετοιες εξορμησεις ειναι πολυ καλο σημαδι.

Σημερα λοιπον της ελεγα για το μπλογκ και το φεησμπουκ.  Προσπαθω να της εξηγησω διαφορα πραγματα και νομιζω οτι τα καταλαβαινει.  Της λεω πως γραφω διαφορες ιστοριες και ερχεται κοσμος και γραφει σχολια και εντυπωσεις, πως μεσα απο το μπλογκ μου εχει δοθει η ευκαιρια να γνωρισω ωραιους ανθρωπους αλλα να ερθω σε επαφη με παλιες γνωριμιες.  Αυτο της αρεσε παρα πολυ και μου ειπε “μπραβο κοριτσακι μου που ασχολεισαι με αυτα”. Της αναφερω την αναρτηση με τα τραμ και θυμαται δικες της ιστοριες τοτε που ηταν παιδι.

Ψαχνανε για κοπιδια για να φιαξουν φιγουρες για θεατρα σκιων. Επειδη ομως οι μεγαλοι δε τους δινανε, πηγαινανε στην μαντρα του Μιχα και παιρνανε σαρανταρες βιδες. Κρυφα το βραδυ τις αφηνανε στις γραμμες του τραμ και το πρωϊ τα κοπιδια ηταν ετοιμα.

Ο επιλογος ειναι παντα. ο ιδιος “Εμεις περασαμε ομορφα χρονια, κι εσεις περασατε ομορφα χρονια. Για ρωτα ενα παιδι σε εικοσι χρονια απο τωρα, τι θα θυμαται απο τα παιδικα του. Ολα σε ενα κομπιουτερ ειναι χωμενα.”

Εδω μου τα χαλασε γιατι ολη την ωρα σκεφτομουνα πως να της παρω ενα λαπτοπ να ερχεται να με διαβαζει και να μη μου σταναχωριεται, στο τελος ομως ερχεται παντα ο αφορισμος του παλιοκομπιουτερ.

Σας φιλω.

21 Comments leave one →
  1. Marthaki permalink
    February 7, 2009 10:40 am

    Καλημερα Δεσποιναριο,
    Αυτες οι μανουλες…..Προσπαθω να τηλεφωνω την δικη μου μανουλα σχεδον καθε μερα, δεν εχω μια ορισμενη ωρα, πριν τις δυο και μετα τις πεντε.Την δινω την ευκαιρεια να ξαπλωσει λιγο. Ετοιμαζωμε να παω να την δω για 2-3 εβδομαδες.
    Σε καταλαβαινω…..Ας τις εχει ο Θεος καλα!!!

  2. February 7, 2009 11:31 am

    Απο το κλάμπ των ξεηνητεμένων κορασίδων αναφέρω κι εγώ με τη σειρά μου πως τηλεφωνιέμαι με τη μαμά μου καθημερινά απ’ όποιο μήκος και πλάτος της γής κι αν βρίσκομαι.
    Με ρωτάει πάντα για τον καιρό, αν είμαστε καλά ντυμένοι εμείς και το παιδί μην κρυώσουμε.’
    Μου λέει τα δικά της και σμίγουμε τα Σάββατα όταν καταφθάνει η τοπική εφημερίδα της Λευκάδας στα χέρια της. Εκεί έχουμε σχόλια και κριτική για το άρθρο της εβδομάδας.
    Μου λέει τα της Λευκάδας, προπάντων τα εκκλησιαστικά νέα, γιατί αυτό είναι το μιλιέ της.
    Οταν πάω στην Ελλάδα, πάντοτε της ανοίγω το λαπτοπ και την κάνω μέτοχη του μπλόγκ. Τρελλαίνεται για το ίντερνετ κι αν δεν ήταν της προφορικής σχολής, σίγουρα θα είχε φτιάξει την ιστοσελίδα της.
    Φιλάκια στην κυρία Δάφνη, που δεν είναι καθόλου απαιτητική σε σχέση με τη μαμά της Μάρθας ή τη δική μου (καθημερινής επικοινωνίας λέμε!)

  3. luna permalink
    February 7, 2009 1:35 pm

    Εχω την δυνατοτητα να μιλω μαζι της καθημερινα απο αποψη κοστους.
    Καποτε το σκεφτομαστε και αυτοοοοοοο, τωρα πια ξεπεραστηκε.
    Οταν μιλαω μαζι της νιωθω ενα φτερουγισμα και εχω μια προδιαθεση να κλαιω , να κλαιω ομως ασταματητα!
    Μου λειπει αφορητα
    οσο για το λαπτοπ το ειπα και εγω, αλλα ελαβα αρνητικη απαντηση …
    “δεν επιασα κινητο στο χερι μου και θα εχω λαπ τοπι? ευχαριστω δεν θα παρω!”
    Καλο μας βραδυ και καλη σας μερα ? ειστε νωριτερα εκει αν θυμαμαι καλα!?

  4. February 7, 2009 1:46 pm

    Πες της ότι με το παλιοκομπιούτερ όμως μιλάς μέσω Skype τζάμπα και βερεσέ, βλέποντας άμα θες και το μουτράκι του συνομιλητή σου (με βιντεοκλήσεις)…

  5. February 7, 2009 1:46 pm

    Η μαμά μου (77 χρόνων) είναι πρόθυμη να μάθει κομπιούτερ. Την τελευταία φορά που πήγα στην Κύπρο πήρα μαζί μου και το λαπτοπ και το έβλεπε με πολύ ενδιαφέρον. Όταν δε της βρήκα και τραγούδια της Δανάης και τα έβαλα να τα ακούσει ενθουσιάστηκε!
    Να είναι καλά οι μανούλες μας Δέσποινα μου και να τις χαιρόμαστε όσο μπορούμε ακόμα.

  6. February 7, 2009 1:47 pm

    Ax αυτές οι μαμάδες. Τώρα μου θυμίσες ότι είναι καλή ώρα να της τηλεφωνήσω. Τα ίδια και εγώ με τις παραπάνω κυρίες του εξωτερικού καθημερινώς.. Η μαμα μου όταν με βλέπει με το λαπτοπ μου λέει ‘πας με αυτό το φιλαράκι παντού βλέπω’, εκείνη την ενοχλεί το φώς του pc και δεν μπορεί πολύ ώρα καμμιά φορά κάποιο Skype βρίσκεται και μιλάμε και βλεπόμαστε παρακαλώ! Δεσποινιώ Skype θέλει η κ. Δάφνη να σε βλέπει όταν μιλάει και να δείς μετά πως θα αλλάξει γνώμη για τα pc. Το Skype είναι ότι καλύτερο για μας για να έχουμε εστω και αυτή την επαφή αισθανόμαστε πιο κοντά.
    Τουλάχιστον να είναι όλες οι μαμάδες καλά γιατί λαχταράει η καρδιά μου μόνο με την σκέψη και είμαστε τόσο μακριά … Κάποια φορά με ειδοποιησαν ότι δεν είναι καλά και μεχρι να φθάσω ήταν πια βράδυ και οι ωρες στο αεροπλάνο μαρτύριο.
    φιλιά Δεσποινάκι μου

  7. panathinaeos permalink
    February 7, 2009 2:33 pm

    κι εγω με τα πολλα ταξιδια και την μακρα παραμονη πολλες φορες εκτος ελλαδος εχω την ιδια φροντιδα και επικοινωνια μεσω τηλεφωνου

    το λαπτοπ η το ντεσκτοπ ειναι μια λαμπρη ιδεα, ομως πως θα το χρησιμοποιει;

    εδω δεν θελει να παρει κινητο!

  8. February 7, 2009 2:57 pm

    @ a tutti Κι εγω την παιρνω καθε μερα παιδια αλλα για λιγα λεπτα απο το γραφειο. Τα Σαββατα μιλαμε μια με μιαμιση ωρα ομως. Αυτο ειναι ο Μαραθωνιος που λεω.

    @Μαρθακι μου τι μου λες, ετοιμαζεσαι για ταξιδι; Α! Τι καλα! Λοιπον μη ξεχασεις πακινγκ λαϊτ ετσι; Να περασεις ομορφα, θα μου λειψεις.

    @ Ιουστινακι δεν ειναι καθολου απαιτητικη και οπως ειπα και παραπανω τα καθημερινα μας ειναι ..εισαι καλα.. ειμαι καλα.. και φυσικα και ο καιρος. Τα Σαββατα εχουμε.. ψωνισες τιποτα; ποτε θαρθει ο Ερρικος.. τι μαγειρεψες, κοινωνικα, πολιτικα, οτι θες.. για ολα εχει γνωμη.
    Το λαπτοπ το ξερει περισσοτερο γιατι φορτωνω φωτογραφιες και της δειχνω σλαϊντ σοου.
    Αυριο εχεις την παρουσιαση σου, καλη επιτυχια (δεδομενη) και να περασεις ομορφα. Σε φιλω πολυ.

    @Λουνα, α εμεις της πηραμε κινητο, της το φορτωσαμε αλλα τζαμπα ο κοπος. Το αφηνε αφορτιστο, μπερδευε τους φορτιστες, και μια φορα.. η αποθεωση.. παιρνω τηλεφωνο και ηταν στη θεια μου τη Νικη την αδελφη της. Χτυπαει λοιπον και δεν απαντα κανεις, μεχρι που σε λιγο ανοιγει η γραμμη (ουτε ξερω πως μαλλον θα ψαχουλεψανε κατι) και ακουω απο μεσα την στιχομυθια .. Τι ειναι αυτο βρε Δαφνη μου.. ξερω γω βρε Νικη μου απο τον καναπε σου ερχεται. Τελικα παιρνω στο σπιτι της θειας και της ειπα πως να το κλεισει. Ναι τωρα που εκει περιπου οχτω εμεις εχουμε 2 το μεσημερι. Φιλια.

    @Γερασιμε αχ τωρα κατι λες, να δω την κυρια Δαφνη να κανει νταουνλοουντ απλικεσια (!) και να τρελλαθω τελειως!!!

    @Μεροπη να την χαιρεσαι κι εσυ την δικη σου, στα 77 ακομα ειναι καλα, λιγο μετα αρχιζουν να δυσκολευουν τα πραγματα. Παντως το παλευει με αξιοθαυμαστο τροπο.

    @Πηνελοπη καρδουλα, την αλλη φορα που θα παω θα της βαλω το σκαϊπ να δουμε τι θα πει. Το ξερω ειναι μεγαλη υποθεση να μιλαμε με αγαπημενους και να τους βλεπουμε κιολας, αλλα πιστεψε με, η κυρια Δαφνη δεν.. κι εγω λαχταραω και ξερω οτι υπαρχουν αλλοι αγαπημενοι πισω κοντα της. Φιλακια

    @Παναθηναιε αγαπητωτατε. Ουτε γυναικα για παρεα δε θελει η δικια μου.. τι..λεει.. να βαλω μπελα στο κεφαλι μου; Οσο τα καταφερνει δεν μπορω να της επιβαλω κατι γιατι αν ειναι να στεναχωρεθει, να λειπει το βυσσινο. Ας ζησει οπως εκεινη θελει.

  9. February 7, 2009 3:44 pm

    Η δική μου μαμά, αν και 70 και κάτι, είναι έτοιμη να αγοράσει, να μιλάει στο σκάιπ, με τον εγγονό της που λείπει, και μιας κα ιθα φύγουν και τα υπόλοιπα εγγόνια σε λίγα χρόνια, λέει να ετοιμάζεται. Να διαβάζει και μας.
    Δεν είναι όλα τα παιδια χαμένα στο κομπιούτερ, απλά στους μεγάλους ανθρώπους φαίνεται πολύ.
    Να είναι καλά η κυρία Δάφνη, που πάει και για λάκ, Να τα ακούμε μερικές μερικές, σαν την αφεντιά μου, που είμαι όλη την ελεύθερη ώρα μου στο κομπιούτερ!
    φιλιά και καλό Σ/Κ

  10. February 7, 2009 4:05 pm

    Δεσποινάκι μου καλησπέρα!
    Η δική μου τσαντίζεται που με βλέπει πολλές φορές μπροστά στον υπολογιστή, αλλά νομίζω πως του χρόνου που θα φύγει με το καλό ο γιος μου (που του χει κι αδυναμία) θα της έχω τον υπολογιστή μονίμως ανοιχτό να μιλά με τον εγγονό της. Έχει και περιθώρια ηλικιακά (65 χρονών) οπότε τη βλέπω σε λόγο με δικό της blog.
    Φιλάκια

  11. February 8, 2009 1:02 pm

    Ειναι ευτυχια να εχεις μανουλα.
    Εστω και μη της τεχνολογιας,ειναι παντα αξιολατρευτη!
    Καλη εβδομαδα γλυκοδεσποιναριον!

    Υγ..γελαω ακομα απο την εκπληξη!
    Πανω που εγραφα το σχολιο!!!
    Το χαρηκα σαν μικρο παιδι!

  12. February 8, 2009 1:09 pm

    Μακάρι να μπορούσε να σε διαβάζει η μανούλα, θα αισθανόταν ακόμα πιο κοντά σου. Η δική μου, έκανε μαθήματα computer αλλά δε θυμάται τίποτα, οπότε της τυπώνω ορισμένα από το blog και της τα δίνω… Και είναι τρισευτυχισμένη! Καλή εβδομάδα!

  13. February 8, 2009 2:51 pm

    Makari na ixere h mama mou, gia na mhn stenaxwrietai pou eimaste toso makrya…

  14. February 8, 2009 4:34 pm

    Αχ… η δική μου με υπολογιστές δεν έχει καμία σχέση, αλλά το κινητό της το θέλει με φωτογραφική μηχανή παρακαλώ!! Συνήθως της “σπρώχνουμε” με την αδερφή μου τα παλιά μας (που πάνω στο χρόνο τα αντικαθιστούμε) και είναι όλα ντηζαϊνάτα με τα megapixels τους και με τα όλα τους κι έχει κακομάθει. Κάποια στιγμή που της χάλασε το πιο τελευταίο της, πήγα και της αγόρασα ένα απλό και εύκολο στη χρήση και γκρινιάζει γιατί δεν έχει φωτογραφική🙂

    Πολλά πολλά πολλά φιλιά δεσποινάριον!!!

  15. menoima permalink
    February 8, 2009 6:43 pm

    Όταν η μητέρα μου μας άφισε, δέν υπήρχαν λαπτόπ και οι τότε υπολογιστές, όπου υπήρχαν, είχαν μέγεθος κτιρίου. Έτσι ποτέ σεν είχα τέτοιο πρόβλημα.
    Τα κομπιούτερς είναι μιά απο τις πιό σπουδαίες ανακαλύψεις της εποχής μας και μεγάλη βοήθεια, εκτός αν γίνουν τρόπος ζωής.
    Δυστιχώς, μιά μεγάλη μερίδα των νέων μας, έχει το κομπιούτερ σαν μοναδικό μέσο επικοινωνίας ή το φορητό (κινητό) τηλέφωνο. Έχουν χάσει την τέχνη της προσωπικής επαφής, της σχέσης απο κοντά. Εδώ δέ στο βασίλειο της τεχνολογίας, το πρόβλημα είναι πιό χτυπητό. Πόσες φορες δέν πρόσεξα παιδία, ζευγάρια, σε καφετέριες σε εστιατόρια, στο τραίνο, να κάθονται αμήχανα μαζί, χωρίς να μπορούν να πουν κάτι ο ένας στον άλλον.

    Καλημέρα Δεσποινάκι,
    Φιλάκια ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

  16. February 8, 2009 7:22 pm

    καλησπέρα Δέσποινα και καλη εβδομάδα.
    με συγκίνησες με την μαμμά σου.
    για την δική μου ισχύει ότι σου έγραψε και η Σοφία{ είμαστε αδελφές}
    δεν κρατιέται …θέλει λαπ-τοπ να στέλνει…μει
    αν πεις πάντως στην μαμμά σου για το skype θα αλλαξει γνώμη ..νομίζω.
    δεν υπάρχει μάνα να μην θέλει να δει το παιδί της, έστω και μέσα απο παλιοκομπιούτερ.
    φιλια καρυστινά

  17. February 8, 2009 8:39 pm

    @Σοφια. Ε καλα βρε Σοφακι, 70 ειναι μικρη ακομα, τα “παιρνει” που λεμε. Να τη μαθεις. Οσο για τα παιδια, δεν ειναι ολα ετσι αλλα ειναι πολλα. Προχτες ακουγα οτι φευγουν απο το σπιτι τους και πανε σε ιντερνετ καφε για να εχουν προσβαση σε “απαγορευμενα” σαϊτς. Καλα η κυρια Δαφνη ειναι Η κοκεττα. Παει και στο κομμωτηριο μονη της μια φορα την εβδομαδα. Καλη εβδομαδα σου ευχομαι.

    @Φωτεινη Χαααα καλα η δικη σου ειναι μικρουλα ακομα. Νο προμπλεμ. Θα μιλαει με τα εγγονια μια χαρα. Σε φιλω!

    @Γατε εχεις δικιο, κι εγω τρεμω, τρεμω συνεχεια. Να εισαι καλα. Δε πλεζουρ ις ολ μαϊν

    @Ασπα. Να!!!! θα τα τυπωσω και θα της τα στειλω ΑΣΠΑΑΑΑ!!! (καλα τι χαζη που ειμαι!!!) Καλη εβδομαδα!

    @Αρτανακι η δικη σου το εχει φρεσκο ακομα!

    @Δενδεογαλη. Εμ την καλομαθαινετε και μετα της δινετε ενα παιχνιδακι. Ειναι να μη παραπονιεται η γυναικα. Πολλα πολλα φιλια Κατερινακι.

    @Με νοημα μου καλο, καλημερα σε σενα μιας και ειναι πρωϊ εκει! Εχεις δικιο. Μαθαινουνε να μιλανε.. με τα δαχτυλα και ξεχνανε την πραγματικη τεχνη. Θυμαμαι οταν ημουν φοιτητρια που μαζευομασταν παρεες και γλωσσα δε βαζαμε μεσα. Παντως εχει δικιο η Σοφια πιο πανω (που ειναι και εκπαιδευτικος και βλεπει πιο πολλα) Δεν ειναι ολα ετσι. Για ποσο ομως; Σε φιλω πολυ.

    @Venceremos Καλη εβδομαδα και σε σενα. Πολυ μου αρεσει που οι δυο αδερφουλες κανετε βολτες στο νετ! Και πριν το μαθω αναρωτιομουνα.. καλα αυτες ειναι απο το ιδιο μερος, δε ξερει η μια την αλλη; Θα δω τι θα κανω με τη μαμα, αλλα ο υπολογιστης ειναι μαλλον .. αδυνατον πραγμα.

  18. February 9, 2009 2:13 am

    Και εγώ προσπαθώ να πείσω την δικιά μου μαμά να πάρει laptop και να ανοίξει blog, γιατί και καλά γράφει και έχει και ένα ταλέντο στην επικοινωνία, αλλά λέει ότι δεν έχει καιρό για τέτοια…

    Εδώ εγώ αναρωτιέμαι αν το blogging είναι και η καλλίτερη επιλογή για να επενδύσουμε τον χρόνο μας, πόσο μάλλον οι μεγαλύτεροι που έχουν εδραιώσει άλλους τρόπους επικοινωνίας …

  19. margarita permalink
    February 9, 2009 5:49 am

    τωρα με βαζεις σε σκεψεις .. Αν ειταν ακομα μαζι μας η μαννα μου αραγε πως θα αντιμετωπιζε αυτο το μεσο επικοινωνιας ?? Τωρα μου εχει μεινει να διαβαζω τα κιτρινισμενα – οντως — απο τα χρονια γραμματα τας .. αυτα μου εχουν μιενει.. οι καιροι δεν ειχανε τοτε μειλ και φλατ ρειτ.. Δεν ξερω τι μενει απο το σκαιπ.. και απο εναν χαλασμενο σκληρο δισκο.. Αντε βρε φιλεναδα .. μια εσυ μια η εκπομπη του Παπαστεφανου χτες στο δευτερο… Εχω ολοκληρη τη βδομαδα μπροστα μου να συνελθω.. Χαρηκα ομως ιδιαιτερα μαζι σου για την Επισκεψη στον Χοντο…. Ανεβασμενη η μαμα σου.. Μπραβο της..

    Φιλακια .

  20. Εβίτα permalink
    February 10, 2009 7:48 am

    Η μαμά μου είναι στα 86 και … αστροπελέκι! Ξεκοκαλίζει εφημερίδες/περιοδικά, βλέπει ειδήσεις κι έχει άποψη για όλα.
    Καταλαβαίνει και κατανοεί τη νέα γενιά (με τη δική μου είχε ένα πρόβλημα χεχεχε Οταν την ρωτάω πως κι έχει τέτοια ανοχή στα εγγόνια όταν εμένα μ΄έπρηζε για το αυτονόητο μου απαντάει μεγαλοπρεπώς : άλλες εποχές τότε, τώρα είναι αλλιώς …
    Όταν η κόρη μου έφυγε για μεταπτυχιακό στην Αγγλία κατάλαβε αστραπή τα περί μέηλ και σκάιπ, μένουμε πάνω-κάτω και δεν χρειάστηκε να τα χρησιμοποιήσει μόνη της, και μια χαρά πάρλαρε με την εγγονή!
    Η μαμά μου έχει τελειώσει το σχολαρχείο αλλά στην πρακτική αριθμητική δεν την πιάνει κανείς! Με την κόρη μου δέ συζητά τα απίστευτα ! Ενας αξιοζήλευτα ζωντανός άνθρωπος.
    Να τη χαίρεσαι τη μανούλα σου Δεσποινακι, μπράβο της!
    Να τις χαιρόμαστε κι όλοι οι υπόλοιποι τις δικές μας. Πολύτιμος ακόμη κι ο ίσκιος τους!

  21. February 10, 2009 7:54 pm

    @Εβιτα Ειναι το πιο ομορφο πραγμα να γερνα ο ανθρωπος και να διατηρει τη διαυγεια του. Να ζει την ζωη οπως αλλαζει και να τη δεχεται. Να θυμαται και να συγχωρει. Κι εμενα ετσι ειναι. Ευχομαι να ειναι παντα ετσι και να τη χαιρεστε. Πιστευω οτι οι μεγαλοι ανθρωποι θελουν μονο αγαπη για να εχουν ευτυχισμενα γηρατεια. Σε φιλω .. με συγγινησες.

Leave a Reply

