Skip to content

galaktoboureko.. μαϊ ετερναλ λαβ

February 26, 2009

gal3

Το γαλακτομπουρεκο ειναι το κλασσικο αποκριατικο γλυκο.  Μη κοιτατε που τωρα τα ζαχαροπλαστεια εχουν ολα τα ειδη γλυκων ολο το χρονο. Παλιοτερα ακομα και τα γλυκα ηταν εποχιακα.  Τα μελομακαρονα και οι κουραμπιεδες κυκλοφορουσαν μονο  τα Χριστουγεννα, οι σοκολατενιες ελιτσες μονο το Πασχα και τα γαλακτομπουρεκα απο Γεναρη μεχρι και Μαρτη.  Στα γεννεθλια του μπαμπα στις 13 Γεναρη δεν υπηρχε περιπτωση να μην εχουμε γαλακτομπουρεκο.

Ολοι εχουμε συνταγες για γαλακτομπουρεκο, η ενα καλο ζαχαροπλαστη να μας το προμηθευει.  Σκοπος αυτης της αναρτησης ειναι να σας φερω τη συνταγη οπως γραφτηκε πριν το 1925 απο τον ιδιο το Νικο Τσελεμεντε.

ts1

Τον πρωτο οδηγο μαγειρικης του Νικου Τσελεμεντε,  τον βρηκα στη βιβλιοθηκη του παπου.  Οταν ο παπους εφυγε τα βιβλια εμειναν εκει, μονα τους, και κανεις δεν τους εδινε σημασια.  Πηγαινα και τα σκαλιζα και διαβαζα ιστοριες στα Μικρασιατικα Χρονικα και στα τευχη του Μπουτζα.

p2260028

Αναμεσα τους ηταν κι αυτο το κημειλιο, εκδοσης 1925, γραμμενο στην καθαρευουσα και με μοναδες μετρησης υλικων που σημερα πια δεν χρησιμοποιουνται. Οκαδες και δραμια.  Για να καταλαβουμε τις αντιστοιχιες,  μια οκα ειναι 1,2829 κιλα και υποδιαιρειται σε 400 δραμια.   Προσεξτε επισης την μοναδα ογκου “χουφτα”. Φωτογραφιζω την συνταγη απο το βιβλιο για να μη χασει την αυθεντικοτητα του.  Στο τελος της αναρτησης διαβαστε τις οδηγιες για να φιαξετε ενα πινελο απο φτερα για να αλειφετε τα φυλλα του γαλακτομπουρεκου με βουτυρο.

Σας φιλω γλυκα.

g1

g2

g3

36 Comments leave one →
  1. February 27, 2009 12:32 am

    Kαλά το γαλακτομπουρεκο είναι εντελώς ‘σατανικό’ ! μια κουταλιά και πάς στην κόλαση αφού ο Τζόνι δεν πίστευε ότι μπορει να υπάρχει τέτοιο γλυκισμα. Λοιπόν βιβλίο με τέτοιες συνταγές σμυρνεικές με ιστορία και γραμμένη στη γραφή εκείνων των χρόνων 1867-1919 είναι το ‘τετράδιο της Ερατώς’ της Λιζας Μιχελή εκδόσεις Γαλατεια φιλιά πρωινά χχχχ

  2. February 27, 2009 2:25 am

    Καλημέρα,
    τον έχει η μαμά μου. Έτσι ακριβώς. Με τα δράμια, και την καθαρεύουσα!
    Αχ πρωί-πρωί!

  3. February 27, 2009 2:41 am

    Όσο αρέσει στον Ίωνα, τόσο το μισώ εγώ…Και όχι μόνον αυτό, όλα τα σιροπιαστά, τα απεχθάνομαι…Και τα γλυκά του κουταλιού…
    καλά κούλουμα, φιλιά πολλά…

  4. panathinaeos permalink
    February 27, 2009 5:34 am

    οποια οπιωδης απολαυσις η απαλη εισχωρησις των οδοντων εις την τρυφερην γεμισιν, η αναδειξη των αρωματων που αναδυονται απο το σιροπι! η συγχορδια συμπληρωνεται απο την περιδινηση και το κριτς κρατς των φυλλων!

  5. February 27, 2009 6:13 am

    Εγώ γαλακτομπούρεκο δεν έχω φτιάξει ποτέ μου. Η μαμά μου κάνει μια εξαιρετική και ουδόλως γλυκιά γαλατόπιτα. Αλλά από τα κορυφαία που έχω φάει ήταν στον Πύργο της Τήνου, στην σκιερή και απάνεμη πλατεία του χωριού. Για να φανταστείς πηγαίναμε τριάντα και τριάντα, δηλ. εξήντα χιλ από κει που μέναμε γιατί ο γλυκατζής άντρας μου το λάτρευε.
    Άντε να πω ότι και του Χατζή είναι καλό κι αν πάει κανείς κατά τη Θράκη, θα βρει θεσπέσια σε Ξάνθη (στον Τούρκο) και σε Κομοτηνή🙂

    Καλό τριήμερο Δέσποινά μου

  6. February 27, 2009 6:26 am

    Το έφτιαξα τη Δευτέρα και την Τρίτη το βράδυ έπλυνα το pyrex!!!
    Έπεσε αμαχητί🙂
    Φιλιά

  7. February 27, 2009 7:23 am

    και με λίγο γλυκό τριαντάφυλλο… κόλαση!!!
    Καλό ΣΚ Δεσποινάκι

  8. Κατερίνα permalink
    February 27, 2009 7:54 am

    Δεσποινιώ κολάζεις τη φίλη σου που είναι σε αυστηρή δίαιτα!!Ποτέ δεν έχω τολμήσει να φτιάξω γαλακτομπούρεκο.Μήπως θα πρεπε???Πολλά γλυκά,σαν κι αυτό, φιλιά και καλά κούλουμα Δεσποινάκιον!!!

  9. February 27, 2009 8:44 am

    Δεσποινάκι μου,
    μη μου πεις ότι κάθεσαι και φτιάχνεις μόνη σου γαλακτομπούρεκο. Θα σου πω μπράβο. Εγώ έχω ανακαλύψει ένα ωραίο ζαχαροπλαστείο που τα φτιάχνει φρέσκα φρέσκα. Τα χεράκια μου δεν θα τα κατάφερναν τόσο ωραία.

  10. orfia permalink
    February 27, 2009 8:45 am

    Το λατρευωωωωωωωωω!!!! Ειμαι ικανη να φαω ολοκληρο το ταψι…!!!Δυστυχως…. …. μια μπουκιτσα και αυτη με τυψεις…. Τοσο ωραιο και τοσες…θερμιδες…!! Και βεβαια το φτιαχνω και εγω απο το παλιο βιβλιο του Τσελεμεντε..αλλα νεωτερη εκδοση του 1970!!

  11. February 27, 2009 9:16 am

    Και που να δεις και της μαμάς μου, αμαρτία!!!
    Προς το παρόν σας περιλούζω ισομέτρως και εις τα άκρα με θερμάς ευχάς, ίνα περάσετε τις ακόλουθες μέρες όπως καλύτερα δύνασθαι!
    Διατελλώ ειλικρινώς!!!

  12. February 27, 2009 10:03 am

    If google translate is good, i undestand that galaktoboureko is a special cake or candy? And if it looks like in the image is great😀

    φιλιά from Romania… Did I write it right? :-s

  13. February 27, 2009 11:01 am

    Τι να σχολιάσω για αυτ’ή την γλυκειά παρασπονδία που προτρέπει το γαλακτομπούρικο βρε Δεσποινάριον?
    Καλά Κούλουμα Θα σου ευχηθώ μονάχα!
    Φιλιά

  14. February 27, 2009 11:12 am

    Δεσποινάριον,
    Με το γαλακτομπούρεκο χτύπησες φλέβα αδυναμίας. Σε όποια δίαιτα κι αν βρεθώ κατα καιρούς, κάνω την ιερή εξαίρεση και το απολαμβάνω μπουκιά μπουκιά. Δεν υπάρχει ευγευστότερο γλυκό στον κόσμο!
    Η μαμά μου το έφτιαχνε μόνο στη γιορτή του Αποστόλη (καλοκαιρινό) κι εγώ δεν τόχω φτιάξει ποτέ (γιατί αρνούμαι να φτιαχνω γλυκά που τα καταβροχθίζω μετά). Εξαίρεση αποτελούν οι μηλόπιττες με μήλα μαζεμένα απο τον Αλεξανδρίνο!
    Αντε με μέλωσες πρωινιάτικα!

  15. Marthaki permalink
    February 27, 2009 11:48 am

    Yπεροχο Δεσποιναριο!!!
    Ο παππους πρεπει να ηταν πολυ μερακλης, ισως απο εκει περνει και το Δεσποιναριο.
    Δεν ηξερα πως το Γαλακτομπουρεκο ηταν και αυτο γλυκο της εποχης.
    Στο δικο μας το σπιτι, η μητερα μου το εκανε το Πασχα.
    Και ποσο πολυ το λατρευω, αλλα λαβ λαβ λαβ ολα τα συροπιαστα!!!!
    Και στη Θεσσαλονικη εχουμε κατι συροπιαστα τρομερα, ετοιμαζομαι για την αλλη εβδομαδα!!!!
    Οσο για τα πινελακι με τα φτερα, ναι το εκανε και αυτο η μαμα.
    Καλη σου μερα.

  16. ΡΟΥΛΑ permalink
    February 27, 2009 1:37 pm

    Καλησπερααααα απο την Ξανθη!!!Δεσποιναριον επειδη πρωτη φορα κανω σχολιο θελω να σου πω ενα μεγαλο ευχαριστω για οσα μας προσφερεις.Καθε μερα εδω κ 8 μηνες περιπου σε επισκεπτομαι κ παρακολουθω ολα τα σχολια που αφηνουν με πολλη αγαπη οι θαμωνες(γελαω,συγκινουμαι,παιρνω μια δοση international,….)
    Αν μου επιτρεπεις να κανω μια επισημανση για το σχολιο της doratsirka για το γαλακτομπουρεκο απο τον ””’Τουρκο””’.Εδω τους αποκαλουμε ελληνες μουσουλμανους σε πεισμα της Τουρκιας που αλλα ονειρευεται.Ξερω doratsirka γλυκια μου το ειπες με καλη προθεση αλλα να, ξερεις αγγιξε κατι που μας “καιει”καπως εδω.φιλια a tutti που λεει κ το Δεσπονακι απο την πολη με τα χιλια χρωματα που ζει σε ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΟΥΣ ρυθμους.

  17. February 27, 2009 1:48 pm

    Καλησπερα στο γαλακτομπουρεκο…
    Ουπςςς…μπαρδον!!!!
    Στο γλυκοδεσποιναριον ηθελα να πω😉

    Τι θυμηθηκα τωρα!!!
    Εκει βρε συ..εκει στην γειτονια μας…
    Τα καλυτερα!!!
    Ριξε μια ματια εδω…http://www.xara.gr/index-g.htm

    Καλο βραδυ με μια ..παραλλαγη…
    Ενα μπαλακι παγωτο βανιλια πανω στο γαλακτομπουρεκο!!!

  18. February 27, 2009 4:37 pm

    γιάμι γιάμι!!!!!
    πράγματι όλοι έχουμε ένα ζαχαροπλαστείο που το φτιάχνει καλά…. και το εμπιστευόμαστε.
    αλλά αυτές οι σκαναρισμένες σελίδες είναι σχεδόν συγκινητικές!
    και ομολογώ πως δεν γνώριζα για την εποχικότητα του εν λόγω γλυκού, ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑΝ ΤΟΤΕ!!!
    (που δεν ήταν απλά, ένα ζαχαροπλαστείο μακριά! Σπουδαίο πράγμα η αφθονία, μα και επικύνδυνο μαζί!)

  19. February 27, 2009 5:04 pm

    Πεθαίνω γι’ αυτό το γλυκό! Μοναδική ανάρτηση με την παλιά αυτή συνταγή!

  20. luna permalink
    February 27, 2009 5:26 pm

    Δεσποινακι κοιτα συμπτωση, το μικρο μου εχει γεννεθλια 13 Γεναρη, συμπτωματικα και εγω σερβιρω παντα γαλακτομπουρεκο με την διαφορα οτι το χω πειραξει λιγο.

    (τον Τσελεμεντε αυτο, τον ειχε και ο δικος μου παππους και τωρα βρισκετε στα χερια της ξαδερφης μου)
    Καλο απογευμα σε σας και καληνυχτα σε μας

  21. February 27, 2009 9:10 pm

    @Penelope Φανταζομαι ετσι που τα περιγραφεις, να αρεσε τελικα στον Τζωννυ το γαλακτομπουρεκο. Δε ξερω αν θα το χαρακτηριζα σατανικο γιατι στο μυαλο μου σατανικο σημεινει ..σοκολατα.. η κρεμα ειναι αγγελικη!

    Της Λιζας Μιχελη το βιβλιο για την παλια Αθηνα ειναι ενα απο τα αγαπημενα μου, μ’ αρεσει ο τροπος που ανατρεχει στο παρελθον. Θα το εχω υπ οψιν μου. Εχω παρει στο προτελεθταιο μου ταξιδι το βιβλιο “Εδεσματολογιο Σμυρνης” επισης. ΧΧΧ

    @Σοφια Ωραιο δερματοδετο βιβλιο, ξεθωριασμενο απο τα χρονια. Απορω πως δε το πεταξανε γιατι μια φορα κι ενα καιρο η δικη μου μαμα ειχε αρχισει να πεταει “καθε παλιατσαρια” Χαιρομαι που κατεληξε σε μενα γιατι το προσεχω σαν μωρο.

    @Αρτανις Ουτε εμενα μου αρεσουν τα σιροπιαστα γενικα, εκτος απο το γαλακτομπουρεκο και τα μπακλαβαδακια βηρρυτου. Και μερικα γλυκα του κουταλιου. Καλη Σαρακοστη.

    @Παναθηναιε αγαπητωτατε μου οποια περιγραφη .. εισθε κι εσεις εραστης του γαλακτομπουρεκου. Επρεπε να φερω και νερακια με αυτη την αναρτηση. Ευχομαι ενα υπεροχο τριημερο.

    @Ντορα Τσιρκα Το φιαχνω μια φορα το χρονο αν και εχω ανακαλυψει ενα ζαχαροπλαστειο που το κανει εξαιρετικο εδω. Το θεμα ειναι να ξερω ποια μερα ειναι φρεσκο και θελω και μιση ωρα να παω. Οποτε σκεφτομαι.. μπελαδες, φιαξτο μονη σου. Τον Χατζη και τον Τουρκο τους εχω ακουστα, η φημη τους εχει ξεπερασει τα συνορα. Εγω Ντορα μου τριημερο.. δεν εχω, θα αναγκαστω να συμπτυξω την Καθαρη Δευτερα στην Κυριακη της Τυρινης. Ζοριζομαι η Γουασινγκτονιαν.

    @Γιωργη δεν εχω αμφιβολια, εισαι και μεγας μαγειρας και ζαχαροπλαστης εσυ! Φιλια και καλη Σαρακοστη.

    @μελισσουλα τι προτεινεις να μπερδεψουμε τα σιροπια; ΛΙΓΩΣΑ!!!! Καλο Σαββατοκυριακο.

    @Κατερινα, θαπρεπε θαπρεπε, εισαι απαραδεκτη. Εσυ τι θα κανεις το τριημερο, παιζει καποια εκδρομουλα; Φιλακια.

    @Μεροπη Στην Ελλαδα εχετε τα πιο καλα ζαχαροπλαστεια του κοσμου. Κι εγω αν ημουν εκει δε θα το εφιαχνα. Εδω σημερα συνεδιασα ενα επικαιρο γλυκο με ενα παμπαλαιο βιβλιο. Το γαλακτομπουρεκο.. δε τοφιαξα ..ακομα!

    @Ορφια Κοιτα ευτυχως εγω με ενα κομματι χορταινω. Ειναι κατι κι αυτο. Τα καινουργια βιβλια εχουν γραφτει με καινουργιες μοναδες μετρησης υλικων. Εχω και ενα πιο καινουργιο του. Κλασσικα βιβλια.

    @Ραδιο Μαρκονη Περιελουσθημεν ευχαριστως με τας ευχας και ανταποδιδομεν, Προσβλεπομεν εις μιαν εξαιρετον Αποκριαν ανευ καρναβαλλου καθοτι εδω υπερατλαντικως μονο απο Ριο και κατω οι ανθρωποι ξεφαντωνυν. Καλην Σαρακοστην Ευθυμιε! (χο)

    @Despina , what a surprise to see a girl with a greek name in Romania. Just because you cannot understand greek I want to say that this is a greek blog originating in Washington DC. Yes galaktoboureko is a custard like dessert in between fyllo layers. After baking it we pour syrup on it and it becomes absolutely delicious. I have an excellent site with a recipe in english: http://kalofagas.blogspot.com/2008/04/galaktoboureko.html

    So pupici from Washington!

    @Liakada, Φιλια, καλα κουλουμα και σε σενα Λιακαδιτσα και ειναι μερικες αναρτησεις που λιγωνουν εχεις δικιο.

    @ioustinaki Ειναι πεισαμος το ατιμουλικο, αλλα για να το φαω πρεπει να ειναι καταφρεσκο. Δε υπαρχει για μενα χειροτερο πραγμα απο γαλακτομπουρεκο ..μπαγιατικο του ψυγειου. Γι αυτο πρεπει να καταναλωνεται παραυτα, ενδυκνειται για συγγεντρωσεις, οπου αλλοι θα φανε το ..πολυ, κι εμεις ενα κομματακι για το καλο.

    @Μαρθακιον που μου ετοιμαζεσαι για βολτες! Καλα ο παπους ηταν ο μεγαλυτερος μερακλης και μπον βιβερ που εφτασε ποτε απο τα παραλια της Μικρας Ασιας. Κουκλος, γυναικας (αφου χηρεψε βεβαια) γλεντζες και καλοφαγας. Ισως ειμαι επηρρεασμενη που το φιαχναμε μονο χειμωνα εμεις, παντως οτι ειναι αποκριατικο αυτο υο ξερω. Εγω οπως ειπα και παραπανω, λαβ λαβ λαβ ενα φρεσκο κομματι γαλακτομπουρεκο αλλα τα καταϊφια με αφηνουν αδιαφορη. Αντε ποιος τη χαρη σου Μαρθακι. Μηπως θα σταθειτε καθολου στο Νταλλες ιντερνασιοναλ; λεμε τωρα!

    @ΡΟΥΛΑ 8 μηνες μπαινεις κι ενα γαλακτομπουρεκο σε εκανε να γραψεις. Καλως ορισες, απο δω και μπρος θα κανω αναρτησεις με λουκουμια, φυστικια, γαριδακια, τελοςπαντων οτι χρειαζεται για να γραψουν σχολια οι αγνωστοι φιλοι μου. Το καρναβαλι της Ξανθης ειναι γνωστο, εχω και δυο φιλαρακια εκει απο παλιο ιντερνετικο κονε! Ειναι πανεμορφη πολη και θαθελα να την επισκεφθω. Νομιζω οτι την εχω ξανακουσει την εκφραση ¨γλυκα απο τον Τουρκο” και ειχα την εντυπωση οτι ηταν και εκφραση των ντοπιων για καποιον που φιαχνει γλυκα εκει. Μα φυσικα και τους λεμε Ελληνες μουσουλμανους και θελουμε και οι ιδιοι να αισθανονται ετσι. Φιλια Ρουλα μου και σ’ ευχαριστω που εγραψες. Καλη Σαρακοστη.

    @personlich Αμαν παλιογατε αμαν τι μου εκανες! Θυμασαι οταν ανοιξε αυτο .. εκλεισε το Φουτζι απο διπλα. Το ανοιξαν δυο υπαλληλοι του Κανακη στη Νεα Φιλαδελφεια. Η σοκολατα του το παγωτο με κομματακια ηταν εξοχο και το καϊμακι του σε απογειωνε. Εκμεκ καταϊφ γατε μου και ελευθερας στην κολαση. Και το δεκατο εκτο..κατασκηνωση.. Παγωτο με καυσαεριο.. για κοιτα που εχουνε και ιστοσελιδα τωρα! Παλια μονο το σαλεπι ξερανε! Καλη νυχτα σου, χαρηκα με τη χαρα.

    @marizz Πως μ’ αρεσει που το φιλοσοφεις Μαριζακι. Εκτος απο το οτι ισως να το εκτιμουσαν περισσοτερο, μη ξεχνας τη χαρα της δημιουργιας και της προσφορας. Τελικα μονο αν το κανεις και δεις την ικανοποιηση στα ματια των αλλων, αποκτα νοημα το να φιαξεις κατι.

    @Κικη Πολλες φορες το κοιτω το βιβλιο συμβουλευτικα. συνηθως για υλικα. Πραγματικα λατρεμενο γλυκο.

    @ λουνα, ωω συμπτωση, να σου ζησει. Ειναι αγαπημενη μερα, εκτος απο τον μπαμπα μου εχω και μια πολυ αγαπημενη φιλη. Τωρα δε ξερω πως το εχεις πειραξει, αλλα αν σε πειραζει κατι σε μια συνταγη το αλλαζεις λιγο. Καλες αποκριες

  22. Marthaki permalink
    February 27, 2009 11:49 pm

    Οχι Δεσποιναριο μου, πηγαινω απο Σικαγο στο Νεουγουρκ, ΝJ απο εκει μαλλον Φρανκφουρτι και μετα εαν ειμαι τηχερη με Aegean Θεσσαλονικη η Αθηνα και μετα Θεσσαλονικη. Δεν ξερω……βλεπεις εχουμε πηλοτο στη οικογενεια και ετσι εχουμε και μερικα αβαντζ!!!!! Παντοτε μπυσνεσς κλασς!!!
    Αλλα Δεσποιναριο μου, σημερα ειμαι πολυ χαρουμενη την κορη μου, το Λιακι, την δεχτεικε το Rush Medical School. Καταλαβενεις λοιπον. Μολις τωρα τελειωσαμε το φαγητο που την Παρασκευη ειναι home-made pizza
    με σαμπανια!!!!!!
    Πολλα σου φιλακια και καλη σου νυχτα!!!!

  23. February 28, 2009 12:09 am

    Σύγγνωμη Δεσποινάκι αλλά ήθελα να πω στο Μαρθάκι ένα μεγάλο ‘congratulation’ για την κόρη της γιατί είναι μεγάλο πράγμα και καταλαβαίνω τη χαρά της !!!

  24. February 28, 2009 1:14 am

    Μάρθα βάλε κι άλλο ένα ποτηράκι σαμπάνιας για πάρτη μου. Σήμερα ολοκλήρωσα το νέο μου μυθιστόρημα. Το βρέξαμε με κρασάκι! Αλλά και η σαμπάνια δε μας χαλάει.
    ΄Κι εγώ φρέσκο το καταβροχθίζω Δεσποινάκι, εννοείται!
    Φιλιά αποκριάτικα

  25. February 28, 2009 8:50 am

    My grand-grandparents are originaly from Greece and that’s why I have a greek name😛.
    Regarding the recipe, i can say only it looks yummy. Definitely I’ll try it. Thx a lot!

  26. February 28, 2009 9:23 am

    μου τρέχουν τα σάλιααα😦

  27. February 28, 2009 9:46 am

    @Marthaki Γλυκεια μου Μαρθα, ποσο συγκινηθηκα σημερα το πρωι που διαβασα το σχολιο σου ..δεν περιγραφεται. Πρωτα πρωτα ενα μεγαλο συγχαρητηρια για την Λια. Ευχομαι καλες σπουδες, πολλες επιτυχιες κι εσυ να εισαι καλα να την καμαρωνεις. Να της δωσεις ενα φιλι στο μαγουλακι της απο μενα. Μπραβο και παλι μπραβο.
    Ετοιμαζεσαι λοιπον κι εσυ, και φυσικα το ταξιδι θα ειναι πιο χαρουμενο τωρα, αλλη ξεγνοιασια. Ετσι ειναι τα τυχερα για μερικα επαγγελματα, απολαμβανει ολη η οικογενεια. Σε φιλω πολυ και ο αυθορμητισμος σου να μοιραζεσαι τη χαρα σου μαζι μας, ειναι η αρχη για μια χαρουμενη δικη μου μερα.

    @Πηνελοπη, καρδουλα, κατι ξερω εγω που σε λεω ετσι, εισαι πολυ μεγαλη μαλιστα. ΧΧΧ

    @Ιουστινακι, συγχαρητηρια και σε σενα, φανταζομαι θα εφυγε ενα βαρος απο πανω σου, ευχομαι γρηγορα στις προθηκες των βιβλιοπωλειων και μπεστ σελλερ.

    @Despina, in the last half of the 19th century and the first of the 20th, many greeks went to Romania (mainly Bucarest and Galatsi ) because the commerce was booming. My granfather’s brother went there after the Smyrna holocaust but he did lot live long. Their name is quite possible of Romanian origin as I read. It was Drakoulis. There are many ties between grece and romania. Yes try the galaktoboureko, it is really divine.

    @mad Γιατρουκο μουυυυυυ.. που μολις δεις γλυκο ερχεσαι! Φιλακια!

  28. February 28, 2009 12:25 pm

    Ένα από τα αγαπημένα μου γλυκά!
    Χλιαρό ή κρύο ή και με λεμόνι (το έφτιαχνε μια θεία μου)
    από μένα δεν … γλιτώνει!
    Καταπληκτικό το απόσπασμα για τα πινέλα από πτερά!
    Καλό τριήμερο και καλά κούλουμα!

  29. February 28, 2009 4:01 pm

    Χαχαχαχα, το πινέλο από φτερά ήταν το κερασάκι στην τούρτα! Στο …γαλατομπούρεκο εννοώ.
    Πάω να δώσω ένα φιλί στο πινέλο μου και να του πω ότι το εκτιμάω που μου κάνει τη ζωή εύκολη και πλένεται και στο πλυντήριο των πιάτων!
    Φιλιά, καλή Σαρακοστή!

  30. February 28, 2009 4:46 pm

    ἄς ὄψεται αὐτή ἡ παλιοκρίση, ἀλλιῶς μή σοῦ πῶ ὅτι θά σοῦ πλήρωνα μέχρι καί τά ναῦλα γιά Ρόδο μόνο γιά ἕνα τέτοιο γαλακτομπούρεκο. Κι ἄς πᾶνε στ’ἀνάθεμα μετά οἱ θερμῖδες.
    Πληροφοριακά πάντως, εἴπα στή μάνα μου νά ἐκτυπώσει τίς φωτογραφίες τοῦ Τσελεμεντέ τοῦ παπποῦ σου, μπᾶς καί φᾶμε τίποτα τῆς προκοπῆς (καί νά ἔρθει στό σπίτι μέ τό ..μητρικό της τάπερ) -/αχ, ἕλληνες ἄχρηστοι μπεκιάρηδες…-

  31. February 28, 2009 7:33 pm

    όοοχι μη μπερδέψεις τα σιρόπια, αλλά στην κρεμούλα να βάλεις λιγο τριαντάφυλλο, μόνο τα πεταλάκια χωρίς το σιρόπι🙂

  32. February 28, 2009 11:29 pm

    @Βασιλη καλες αποκριες σε σενα και σε ολα τα κοριτσακια σου. Τι μου λες τωρα, η Ασπα δε φιαχνει γαλακτομπουρεκο! Α καλα περιμενε θα τη βαλω ποστα στο επομενο. Συγνωμη δηλαδη, χαζολογαει στα μπλογκς και δε φιαχνει γλυκα;😛🙂🙂

    @Aspa Καλα μιλαμε εισαι απαραδεκτη, το παιδι θελει γαλακτομπουρεκο με λεμονι. Χα χα τι πινελο εχεις απο κεινα τα πλαστικα.. τα καινουργια; Ολο αμερικανιες ειστε εσεις οι νεοι. Φιλακια και καλες αποκριες.

    @Γαβριηλ, σε μπελαδες τη βαλαμε τη μαμακα σου. Καλα βρε παιδι μου για Ελλαδα μιλαμε, καθε γωνια και ζαχαροπλαστειο. Τι να πουμε κι εμεις; Τα ξερω αυτα τα “μητρικα ταπερ” εχω πολλα χεχεχεχε!

    @μελισσουλα. Α!! αυτο δε το ειχα ποτε διανιηθει ουτε ακουσει, αλλα μου φαινεται καλη ιδεα, στ’ αληθεια. Θα παιξει στο επομενο.

  33. Marthaki permalink
    February 28, 2009 11:47 pm

    Δεσποιναριο!!!
    Σε ευχαριστω παρα πολυ για τις ευχες. Ναι, ναι….της εδωσα το φυλι σου στο μαγουλο και της διαβασα τις ευχες σου. Σε ευχαριστει πολυ.
    Πολλα φιλακια και καλη σου νυχτα

  34. March 2, 2009 7:36 am

    Whoa, I love that you used a recipe from such an old cookbook…take care of it, it’s a treasure.

    Galaktoboureko is a stand-out dessert and one of my faces too!

  35. March 2, 2009 9:05 am

    @Peter it is really a great book. It was the time when Greece opened the culinary doors to the European cuisine and you can see the influence in the recipes. The first delicate sauces the first ways of preparation. I adore the book. It is culinary history. Kali Sarakosti Panteli.

  36. azros permalink
    April 17, 2010 8:46 am

    Απεργία διπλωματών. Η Ένωση Ελλήνων Διπλωματών υπηρετούντων σε Ευρώπη και Β. Αμερική προέβη στην παρακάτω ανακοίνωση:

    Καταγγέλλουμε στον ελληνικό λαό τη φορολόγηση του επιδόματος αλλοδαπής μας. Ζητούμε συμπαράσταση από τον ελληνικό λαό, στο όνομα του οποίου πληρωνόμαστε τόσα χρόνια με το επίδομα εξωτερικού με σκοπό την προάσπιση των δικαίων του Ελληνισμού.

    Κλωστοϋφαντουργοί, εργάτες κοπής μετάλλου, εργάτες λιγνιτωρυχείων, απολυμένοι της Ολυμπιακής, ενωθείτε μαζί μας. Δεν θα αφήσουμε να περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης.

    Το πετσοκομμένο, από τη φορολόγηση με 40%, επίδομα εξωτερικού που θα δίνεται σε διπλωμάτες δεν θα είναι αρκετό για να αγοράσει μία γυναίκα διπλωμάτης μερικά ζευγάρια Christian Louboutin που κοστίζουν το καθένα περίπου 700 Ευρώ. Και χωρίς Christian Louboutin, σαν και αυτά που φορούν οι υπάλληλοι της Εθιμοτυπίας, πως θα ασκηθεί αποτελεσματική διπλωματία για την προάσπιση των θέσεων της χώρας μας;

    Έλληνα εργάτη, συμπαραστάσου στον αγώνα μας! Σήμερα εμείς, αύριο εσείς. Πρέπει να ενωθούμε όλοι.

    Με τι λεφτά θα φτιάξουμε τη γκαρνταρόμπα μας με όσα κουστούμια Hugo Boss χρειαζόμαστε για να τα αλλάζουμε δύο φορές τη μέρα ώστε, εντυπωσιάζοντας του συνομιλητές μας, να προωθούμε τα εθνικά συμφέροντα;

    Υπάλληλοι των stage, γενιά των 700 Ευρώ ενωθείτε με μας. Δεν θέλουμε να χάσουμε το επίδομα εξωτερικού.

    Ήδη οι προσλήψεις Εμπειρογνωμόνων γίνονται με το σταγονόμετρο. Πέρυσι προσελήφθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών μία Εμπειρογνώμων επί θεμάτων ζωγραφικής. Φέτος θα προσληφθεί μία άλλη Εμπειρογνώμων για θέματα μουσικής με διδακτορικό στο fagotto. Η βαθμολογική τους εξέλιξη θα γίνεται μέχρι το βαθμό του Πληρεξούσιου Υπουργού Α’ και αντίστοιχο θα είναι και το επίδομα εξωτερικού που θα λαμβάνουν. Εάν αυτό φορολογηθεί άγρια, όπως προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο, λίγοι άνθρωποι θα είναι πλέον διατεθειμένοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε θέματα ζωγραφικής ή μουσικής στο Υπουργείο Εξωτερικών.

    Μέχρι σήμερα δεν επιβαρύναμε το κράτος με έξοδα παιδικών σταθμών στο εξωτερικό, αφού βάζαμε τα παιδιά μας να παίζουν με διοικητικούς υπαλλήλους. Αυτό η Πολιτεία δεν το εκτίμησε!

    Η Ένωση Ελλήνων Διπλωματών υπηρετούντων σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, πιέζεται αφάνταστα πλέον, σε σημείο που δεν μπορεί να εξασφαλίσει στα μέλη της ότι θα υπηρετούν μόνο σε εύκολα πόστα της Ευρώπης ή της Βόρειας Αμερικής. Mε την κατάργηση των «άχρηστων» πρεσβειών και την επικράτηση των ευνοούμενων από την κυβέρνηση διπλωματών (αυτών που πηγαίνουν στη Ρώμη και στη Μαδρίτη δικαιωματικά ως πρώην Εισηγητές ή Μέλη του Ανώτατου Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Εξωτερικών), δεν μας περισσεύουν άλλες διαθέσιμες πρεσβείες, ιδιαίτερα μάλιστα όταν τα Προξενεία μας στην Ιταλία τα καπαρώνουν ανέκαθεν οι πρώην διπλωμάτες της ΣΤ1 Διεύθυνσης Προσωπικού και Πρέσβης στη Λισσαβώνα γίνεται πάντα ο πρώην Προσωπάρχης.

    Εργάτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και της ΒΙΟΧΑΛΚΟ ο Πρέσβης κ. Μητσιάλης έχει υπηρετήσει μόνο δύο φορές στη Ρώμη.

    Είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε ακόμα και τα πρόστιμα που μας επέβαλε ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης για παράνομα παρκαρίσματα των αυτοκινήτων μας για την τελευταία πενταετία, υπό την προϋπόθεση ότι η κυβέρνηση δεν θα φορολογήσει το επίδομα εξωτερικού μας.

    Ελάτε όλοι στη συγκέντρωση της ερχόμενης Δευτέρας στις 10,00 – 11,30 π.μ. στον αυλόγυρο του Υπουργείου Εξωτερικών, Βασιλίσσης Σοφίας 3. Θα περιφέρουμε ένα μαύρο φέρετρο που θα γράφει «Επίδομα Υπηρεσίας Εξωτερικού». Όλοι μαζί θα διατρανώσουμε την αποφασιστικότητά μας, να αγωνιστούμε για την υπεράσπιση των δικαίων μας. Θα βγάλουμε όλοι τις γραβάτες μας και θα τις κρεμάσουμε στα γύρω δέντρα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Δεν θα ξαναδείτε άλλη φορά διπλωμάτη με γραβάτα κύριε Δρούτσα. Δεν θα μας διακρίνετε πλέον από το μέσο Έλληνα πολίτη. Θα αντικρίζετε κύριε Δρούτσα έναν άνθρωπο χωρίς γραβάτα στο δρόμο και θα λέτε «Μήπως είναι διπλωμάτης, μεταμφιεσμένος σε απλό πολίτη;»

Leave a Reply

