Skip to content

αποκριες – ρετρο – γριππη

February 28, 2009

Την Χρυσουλα Στεφανακη την ανακαλυπτω στο μπλογκ του Γαβριηλ τις μερες του Βαλεντινου. Με εντυπωσιαζει η φωνη της και ακουω οσα τραγουδια ειναι διαθεσιμα στο γιουτιουμπ. Σημειωνω τη δουλεια της και κανω παραγγελια στον ταξιδιωτη μου να μου φερει τα CD. Τα τραγουδια παλια αλλα με μια απιστευτη φρεσκαδα. Διαλεγω δυο για τις αποκριες: Το πρωτο σε στιχους Αλεκου Σακελλαριου και Χρηστου Γιαννακοπουλου και μουσικη Μιχαλη Σουγιουλ Και Κωστα Γιαννιδη.  Το δευτερο σε μουσικη  Κωστα Γιαννιδη και στιχους Βασιλη Σπυροπουλου και Πανου Παπαδουκα.

Οι αποκριες παντα παραπεμπουν σε τραγουδια παλια, στην εποχη της ανθησης των επιθεωρησεων με τους Απαχηδες των Αθηνων και τις μουσικες του Νικου Χατζηαποστολου και του Θεοφραστου Σακκελαριδη.  Παραπεμπουν  σε ρομαντισμο και παιχνιδιαρικη διαθεση.

Το θυμαστε το παλιο τραγουδακι με τον Ζαχαρια και την Αντζουλινα;  Οι φωνες ανηκουν στους Ζοζεφίνα Γενοβέζου, Γιώργο Καρανικόλα και Νάσο Φακίδη. Η Αντζουλινα εκανε κουμαντο στην κουζινα.  Ολη τη βδομαδα κανονιζω να κανω κουμαντο στην κουζινα μου.  Αλλα αλλες οι βουλες του αλλαχ.  Παθαινει μια ιωση ο Ερρικος και του κοβεται η λαλια. Πλακωνει τα τσαγια και τις σουπες κι εγω ακυρωνω τη μαζωξη της Κυριακης.   Την μεταφερω για το επομενο Σαββατο που εχουμε και γιορτη στο σπιτι.

Ενα κομματι απο τον Βαφτιστικο σε μουσικη Θεοφραστου Σακελλαριδη.   Γελαω οταν θυμαμαι εκεινη την ιστορια με τον παπου.  Μου φερνει μια μερα ενα πικ απ για δωρο. Απο εκεινα τα φορητα.  Του λεω “ευχαριστω παπου αλλα τι θα βαλουμε να ακουσουμε;”  Την επομενη λοιπον,  ερχεται φορτωμενος δισκους.   “Επιλογη απο ελληνικες οπερεττες”,  “Τσιγγανα μαυροματα” και επιτυχιες της Ντορις Ντεη και της Παττι Πεητζ.   Κλασσικα βινυλια. Ετσι ζυμωνομαι με τα παλια ακουσματα της εποχης τους και συγχρονως προσπαθω να του κανω σεμιναρια για τους Μπητλς και τους Ρολινγκ Στοουνς.

Αλλο ενα παλιο τρελλο με τη Μαγια Μελαγια ( μα τ ι ονομα κι αυτο, αλλα σκεφτομαι τοτε τα ονοματα των ντιζεζ ηταν σκετο φιν φον.. Σουλη Σαμπαχ, Μπεμπα Μπλανς κλπ)  και μουσικη Γιωργου Μουζακη.

Σας φιλω γλυκα.

Πη Ες μπαινετε αφοβα, εγω δεν εχω κολλησει.. ακομα!

17 Comments leave one →
  1. March 1, 2009 12:08 am

    λοιπόν, αὐτόν τόν παπποῦ σου γιατί έγώ δέν τόν γνώρισα;
    (καί..γιατί οἱ ἀπόκριες μέ κάνουν εὐσυγκίνητο;)

  2. March 1, 2009 2:26 am

    Καταπληκτική η φωνή της Χρυσούλας Στεφανάκη. Όπως ακριβώς την περιέγραψες, “με μια απίστευτη φρεσκάδα” .
    Περαστικά στον Ερρίκο, μπαίνουμε άφοβα : οι κολλημένοι δεν κολλάνε!

  3. March 1, 2009 2:34 am

    Περαστικά σας!
    Μου αρέσουν πολύ τα παλιά τραγούδια! Πάρα πολύ, για όλα αυτα που αναφέρεις και συ.
    Καλά κούλουμα…και καλή βδομάδα

  4. fevis permalink
    March 1, 2009 4:20 am

    Περαστικά στο αγόρι σου φιλενάδα μου… Όσο για την μάζωξη, δεν πειράζει… Εσύ να είσαι κεφάτη και καλά και από ευκαιρίες, σωρός!!!! Φιλάκια….:-)

  5. March 1, 2009 4:59 am

    Ομολογώ πως μου έπεσε λίγο βαρύ το ρετρό!!! Η φωνή πάντως της Στεφανάκη …φρεσκαδούρα! Και αυτά τα ονόματα …εξωτικά!!!
    Καλημέρα, καλό μήνα και περαστικά σας!!!

  6. March 1, 2009 6:20 am

    εγώ λόγω πατρινών επιρροών έχω συνδυάσει το καρναβάλι με άλλες μουσικές! βέβαια ποτέ δεν ξεχάσαμε το καρναβαλικό εμβατήριο βάλε το ντόμινο Λενιώ που πρωτοακούστηκε στο καρναβάλι μας το 1909 και πάντα διασκεδάζουμε ξέφρενα με τις μουσικές της πατραϊκής μαντολινάτας που είναι σαφώς ρετρό!
    Καλά Κούλουμα και περαστικά!! και καλό μήνα

  7. March 1, 2009 9:18 am

    @Γαβριηλ χαρα μου, εφυγε νωρις ο παπους, ημουν στα 14 αλλα προλαβα να παρω οτι ειχε ωραιο απανω του εκτος απο τα γαλανα του ματια. Εσυ ακομα ουτε στη λιστα των γονιων σου δε θα ησουνα. Δε ξερω γιατι συγκινεισαι με τις αποκριες. Εγβ συγκινουμαι με ολες τις γιορτες λογω ..αποστασης.

    @Βασιλη ευχαριστουμε, ελπιζω να μη κολλησω (θα τον βαλω σε καραντινα) εχω 3 χρονια να παθω ιωση αλλα ξερω, τωρα που το ειπα θα αλλαξουν τα πραγματα. Καθαρη Δευτερα με χαμομηλια θα ειναι η πρωτη μας! 😀😀😀😆

    @Sofia Περιστασιακα μ’ αρσεουν κι εμενα. Εχουν την ωρα τους. Καλη Σαρακοστη

    @Ευουλα Ευχαριστω, εχει πολυ ησυχια .. το εχει ριξει στον υπνο και καλα κανει γιατι αυτα θελουν ξεκουραση. Εγω παλι επειδη εδω σημερα πρωτη Μαρτη αποφασισε να ..χιονισει φιαχνω φαγακια για ναχουμε ολη την εβδομαδα. Ολο και κατι θα σας φερω για μεζε. Το αλλο Σαββατο γιορταζει ο Θοδωρης μου (ο Τεντυ) και ισως να εχουν φυγει και τα χιονια.
    Φιλακια.

    @Ραδιο μαρκονη. Και το δικο σου ονομα ειναι ..εξωτικο μαρκονη μου. χο χο . Ωραια η Στεφανακη και φωναρα και κουκλαρα, καμια φορα ο Θεος μοιραζει τις χαρες πολυ χουβαρνταλιδικα. Φιλια και καλα κουλουμα.

    @μελισσουλα ναι σωστα, οι μαντολινατες ολης της δυτικης ακτης ειναι υπεροχες. Ειδες επρεπε να βρω και μια απο αυτες. Κολλησα στα αθηνεϊκα. Χτες εβλεπα στιγμιοτυπα. Πολυ ομορφα. Φιλακια.

  8. March 1, 2009 10:03 am

    Περαστικά στον Ερρικούκο σου,
    Τα τραγούδια πολύ απροπο, αυτά περίπου έπαιζαν στο Πάνθεον της Λευκάδας. Βάλς, ταγκό κλπ σε μουσική Γούναρη, Μουζάκη και έτσι.
    Το άλλο Σαββατοκύριακο θα γίνει της κακομοίρας κι εκεί κι εδώ καθότι Να ζήσουν τα Θοδωράκια μας!!!
    Ναι; Φιλάκια κυριακάτικα πασπαλισμένα με αγάπη

  9. March 1, 2009 10:29 am

    Καλημερα.
    Καλο μηνα γλυκοδεσποιναριον!
    Αχ αυτα τα κοριτσια με τα ..εξωτικα ονοματα και τα..χοντρα μαλλια😉
    Κοιτα μην κολλησεις,γιατι προσπαθω σχεδον κανα διμηνο να ξαναβρω την ..φωνη μου!!!
    Φιλακια!

  10. Ρουλα permalink
    March 1, 2009 2:59 pm

    Καλο μηνα,περαστικα σε ολους μας !!!Να σου πω ενα tip που ερχεται απο την εποχη των ντιζεζ?κρεμμυδι ωμο!!!Ετσι ελεγε η σμυρνια γιαγια μου κ την εποχη της γριπης μας ταραζε στα κρεμμυδια και μετα μασουλαγαμε γαρυφαλλο για να μη μυριζουμε.Επιανε ομως!!!
    Μαλλον θα οφειλεται στις αντισηπτικες ιδιοτητες που εχουν κ τα δυο.
    Καλη ευκολια στα φαγακια σου κ χρονια πολλα στο βλασταρακι σου!!!
    Φιλια απο την Ξανθη(ειχαμε περιπου 250.000 επισκεπτες σημερα)

  11. March 1, 2009 3:02 pm

    Περαστικά σοας, Δεσποινάριό μου…Μια γριπούλα έιναι, θα περάσει…καλά που έχει εσένα ο Ερρίκος να τον νταντεύεις, άλλο που δεν θέλουν οι άντρες…
    Καλό μήνα και καλά κούλουμα…Αν σε ξέρω καλά, θα σκίσει η γιορτή και το τραπέζι το άλλο Σάββατο…Περιμένουμε σχετικό ποστ…Φιλιά…

  12. panathinaeos permalink
    March 1, 2009 3:22 pm

    η ιαση απο την ιωση αλλα και η ενισχυσις του οργανισμου για να μην ιωθει, προυποθετει την ακολουθη θεραπεια:
    1. καλο κοκκινο κρασι (π.χ. Brunello di Montalcino)
    2. μοσχαρακι μπουρκινιον
    3. πεντε κουβερτες
    4. καλη μουσικη
    5. κερια
    6. ανθη
    7α. σεβρ με αχλαδι
    7.β σοκολατακια εξοργιστικα καλα
    περαστικα στον Ερρικο

  13. March 1, 2009 4:01 pm

    @Ioustinaki, ευχαριστω πολυ. Ελπιζω κι εγω οτι σε μια βδομαδα θα εχουν ολα περασει, εξ αλλου ειπαμε, ..χιονιζει, θα ψοφησουν ολα τα μικροβια.

    @Personlich Dru gu dru Gudrun gudrun dru gudrun ta braxiolia ths vrondun. Προσεχω προσεχω, ευχαριστω. Καλο μηνα και σε σενα. Σε φιλω.

    @ΡΟΥΛΑ Α! τι καλη ιδεα, παω να τον στουμπωσω στο κρεμμυδι και καπακι μετα τα γαρυφαλλα. Ελπιζω να μην αντισταθει στην καινουργια θεραπεια. 😆 Τι μου λες Ρουλα, τοσο κοσμο ε; Ε αυτο σημεινει οτι ο κοσμος εχει αναγκη απο διασκεδαση. Φιλια στην Ξανθη και σε σενα.

    @Αρτανις ευχαριστω πολυ. Το ξερω αυτα ολοι τα περναμε, δε θα μου κανει εντυπωση να κλεισει και ο δικος μου λαιμος αυριο. Ο Ερρικος δεν ειναι ανθρωπος που αποσυντονιζεται με κατι τετοια. Αποψε λεω να σκαρωσω κανενα τραχανα για το λαιμο. Φιλια.

    @Παναθηναιε αγαπητωτατε μου, τι τραχανα, τι λεω η αφρων! Μα η λιστα σας ανασταινει και νεκρους, οι στραβοι θα δουνε το φως τους και οι πονολαιμιασμενοι θα ..μιλησουνε παλι. Μα να γι αυτο ειναι οι φιλοι, αλλα να σας πω, μεχρι και τον αγωνα ειδαμε. Αλλα τιπτις. Σκεφτομουνα οτι θα ειστε κι εσεις κολλημενος στη μικρη σας οθονη. Σας ευχαριστω για την γκολντεν λιστ και παω να βρω αλλες 4 κουβερτες και κανενα αχλαδι! Σας φιλω.

  14. Anonymous permalink
    March 1, 2009 5:07 pm

    Χθες ο Σπύρος Παπαδόπουλος στη ΝΕΤ είχε μία εκπομπή με τέτοια τραγούδια, μου είπαν, αλλά δεν την είδα δυστυχώς. Όταν ήμουν μικρή τα άκουγα πολύ – είχε και εκπομπές εξ ολοκλήρου αφιερωμένες σ’ αυτά στο Β΄ Πρόγραμμα του ραδιοφώνου (μπορεί να έχει ακόμα, δεν ξέρω…) και τις ακούγαμε με την αδερφή μου ευλαβικά🙂

    Βρε Μανώλη τραμπαρίφα, βάλε τη διπλή ταρίφα! Άλαααα!!!

    Φιλιά νηστίσιμα🙂

  15. March 1, 2009 9:54 pm

    @ Anonymous Καλησπερα ανωνυμη. Νομιζω το γραψαμε ( το εχουμε αυτοματα καθε Σαββατο), θα το ακουσω. Καλη Σαρακοστη.

  16. March 2, 2009 9:00 am

    Καλημέρα…

    ΤΡΕΛΟ ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΕΞΩ ;;; ΤΡΕΛΟ ;;;;;;;

    Δεν έχω ξαναδεί να χιονίζει τόσο πολύ !!!!!🙂🙂🙂🙂

    ΦΙΛΙΑ !

  17. March 2, 2009 9:09 am

    Της Ποπης γινεται εξω!!! Ουτε αετο δεν θα μπορεσουμε να πεταξουμε στο καμπους. Κατσε μεσα Σι Ες μου και μη το κουνας ρουπι. Αργοτερα οταν σταματησει, βγες να φιαξεις χιονανθρωπο!!! Καλα μιλαμε για τρελλες χιονοθυελλες. Φιλια. (εχω μια χαρα σα παιδακι βρε!)

Leave a Reply

