Skip to content

μαρτης γδαρτης παλουκοκαφτης

March 1, 2009

Οι παροιμες δεν εχουν βγει ετσι στα κουτουρου.   Απο κατι τετοιες τρελλες ατασθαλιες του καιρου προκυπτουν.  Να τι αντικρυζω πρωϊ πρωϊ μολις ανοιγω τα ματακια μου. Ηδη ολα ειναι ολοασπρα, κι ριχνει συνεχεια.  Βγαινω να παρω την εφημεριδα. Αναμεσα απο το χιονι βλεπω να ξεπροβαλλουν οι πρωτοι κιτρινοι κροκοι (χρωσταω φωτογραφια) . Θα προτιμουσα να ελεγα την αλλη παροιμια την καλη, αυτη που λεει : “Απο Μαρτη ..καλοκαιρι”

Αυτη τη στιγμη που γραφω ειναι πια βραδυ.  Συνεχιζει να ριχνει.  Ειναι απο αυτα τα περιεργα σχηματα του καιρου που παιζεται αν θα συνεχισει με χιονι η παγωμενη βροχη.  Αυριο το πρωϊ θα δουμε, αν θα κανουμε Καθαρη Δευτερα στο σπιτι η στο γραφειο.  Καλο μηνα λοιπον,  καλη σαρακοστη και,  μακαρι  να τελειωνουμε με τα χιονια.

march1

Καθαρη Δευτερα, μαγειρευουμε σαρακοστιανα

Ετοιμαζω τη νοστιμια απο το μπλογκ cookthebook που ετφιαξε ο navarino. Καλαμαρακια με σπανακι, διαφορα χορτα και μυρωδικα.   Βρισκω φρεσκα καλαμαρακια καθαρισμενα, και απο χορταρικα, σπανακι, κρεμμυδακια, πρασσα και μαραθο. Το φαγακι ειναι ευκολο και νοστιμωτατο.  Αφου το δοκιμαζω γι του λογου το αληθες το βαζω στο ψυγειο για να το φαμε αυριο.

Ξαναφιαχνω την χορτοπιττα της Ιωαννας που αυτη τη φορα γινεται τελεια, πιο λεπτο το φυλλο,  λιγωτερο ..στρουμπουλη και οτι πρεπει στο αλατακι της.  Με ετρωγε να την τελειοποιησω.

cook5

η κλασσικη λεπτομερεια

Φιαχνω ταραμοσαλατα στο ξυλινο γουδι που προμηθευτηκα απο ενα απιθανο μαγαζακι στην πολη της Χιου, παραδρομο της Απλωταριας, απο εκεινα που εχουν τα παντα, ειδη οικιακης χρησεως, γυαλικα,  καντηλια, σκουπες, γενικο εμποριο.  Σ’ αυτα τα μαγαζια μπορει κανεις να ανακαλυψει θησαυρους.  Ειχαν κι αυτο το σκαλιστο γουδι που μολις το ειδα αρχισα να   φανταζομαι μελιτζανοσαλατικες  και ταραμοσαλατικες καταστασεις.

cook8

η δευτερη λεπτομερεια, “το γουδι το γουδοχερι και ο κοπανος στο χερι”.

Ψηνω κοκκινες πιπεριες στο grill και ετοιμαζω μια νοστιμια για το αλλο Σαββατο.   Τις ξεφλουδιζω , και τις βαζω στο λαδοξυδο με σκορδακι και ριγανη.  Το λαδι  πρεπει να τις σκεπαζει.  Τις βαζω στο ψυγειο για μια βδομαδα  για να γινει το μαριναρισμα και θα καταληξουν μαλλον επανω  σε κροστινι , η οτι αλλο τελοςπαντων σκεφτω εκεινη την ωρα.

cook12

και η τελευταια κλασσικη λεπτομερεια

mille bacioni a tutti e buonanotte, και αμολατε καλουμπα λιγο και για μενα γιατι εγω μαλλον θα κανω πατιναζ στο δρομο αυριο.

18 Comments leave one →
  1. March 2, 2009 12:00 am

    Καλό μήνα Δεσποινάκι μου,
    Εδώ έχει ήλιο με τρελλά μπιλοζίρια σήμερα. Αλλά εσείς χιόνια στο καμπαναριό! Αυτό είναι ανήκουστο!
    Λοιπόν, τα νηστήσιμά σου φαίνονται εκπληκτικά. Αυτό το γουδοχέρι κάνει κάτι περίεργο (όχι και τόσο νηστήσιμο!)
    Καληνύχτα κι αμόλα καλούμπα!!!!!!!!!

  2. March 2, 2009 3:13 am

    Εδώ έχει έναν ήλιο, τέλειο! ΄
    Πολύ ωραία όλα. Μκάρι να ήταν στο τραπέζι!
    Καλή σαρακοστή

  3. So_Far permalink
    March 2, 2009 3:24 am

    Εδώ που βρίσκομαι εγώ να δεις χιόνι, δεν προλαβαίνει να λιώσει… Πέρασα για ένα βιαστικό γεια

  4. March 2, 2009 3:27 am

    Εδώ που βρίσκομαι επίσης τα ίδια από χιόνι.. η άνοιξη έρχεται μέσα με τέλη Απρίλη αλλά είναι ‘ορμητική’ όπως λένε οι ντόπιοι ( δεν ξέρω τί εννοούν, με αυτό το ορμητική )
    Πέρασα να σου πω γεια, εδώ που βρίσκομαι σύγφωνα με την ώρα Ελλάδας είναι μεσημέρι, εσύ έχεις βράδυ, οπότε ένα γεια νομίζω ότι ταιριάζει
    Πολλά φιλιά

  5. March 2, 2009 3:44 am

    πωπωω νοστιμιές πρωί πρωί… εμείς μετά από ένα γκλόριους ΣΚ σήμερα είμαστε μέσα στο συννεφάκι που μας έκανε τη χάρη να κατέβει πολύ χαμήλα και να μας καταβρέξει και στα μέσα της εβδομάδας χιόνι ξανά! Ο Μάρτης εδώ κάθε χρόνο είναι γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης σιγά που θα έκανε την έκπληξη φέτος 😦
    Καλή Σαρακοστή Δεσποινάκι

  6. March 2, 2009 3:48 am

    άι λάικ δε ρεντ μάνικιουρ!! μποκού 🙂

  7. March 2, 2009 3:50 am

    popo.. Edw pantws exei polu kalo kairo..
    Extes (kuriaki) kanane mpanio sti thalassa!!!

  8. fevis permalink
    March 2, 2009 3:54 am

    Πωπω νοστιμιές!!!! Εγώ δεν μαγειρεύω τίποτα σήμερα, εχτές τηγάνισα μερικά σνίτσελ και μερικές πατατούλες (ένα απλό ελαφρύ γεύμα) και σήμερα θα πάμε με παρεούλα σούπερ στο Απλά για νηστίσιμα… Φιλάκια πολλά χρυσοχέρα φιλενάδα μου!!!!

  9. March 2, 2009 4:16 am

    Καλημέρα και καλό μήνα!
    Εδώ…τι να πω! Είχαμε καρναβάλι με φοβερή επιτυχία γιατί ο καιρός μας έκανε τη χάρη και ήταν Μαγιάτικος. Εκανα νωρίς μια βόλτα μέχρι τη μαρίνα και απόλαυσα καθαρή ατμόσφαιρα, από αριστερά κάτασπρο Ψηλορείτη και δεξιά χιονισμένες Μαδάρες.
    Χάρμα οφθαλμών.
    Φιλιά πολλά

  10. March 2, 2009 5:01 am

    Όχι μόνο στο Ρεθυμνιώτικο καρναβάλι που περιγράφει η Φωτεινή από πάνω:-), αλλά και στο Ξανθιώτικο που βρέθηκα χθες εγώ (η Ξάνθη θα έλεγα είναι η… Πάτρα της Βόρειας Ελλάδας), ο καιρός ήταν πράγματι ανοιξιάτικος. Ποιος στη χάρη σου… σε ταξιδεύουμε από τη μια άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη…:-)

  11. flo permalink
    March 2, 2009 5:32 am

    Καλό μήνα & καλή Σαρακοστή Δεσποινάριον! (Το γαλακτομπούρεκο μου άνοιξε την όρεξη!)

  12. panathinaeos permalink
    March 2, 2009 5:35 am

    ειναι φανερο οτι κατι σκαρωνεις για το ερχομενο ΣΚ, οποτε αναμενω λεπτομερη αναφορα με λεπτομερειες πολλες! τον καιρο να τον αψηφησεις, κι εδω που εχει καλο καιρο τι κανουμε νομιζεις; μαγειρευουμε, οπως κι εσυ!
    υγ. ουδεν σχολιον για το “ντερμπυ”, ενα ματσο χαλια, μια ομαδα φοβισμενοι απεναντι σε μιαν αλλη ομαδα φοβισμενων, σουπερ πληρωμενοι παικτες που φοβουνται να παιξουν μπαλλα μπας και φανε κανα γκολ! απο ξεφτιλα σε ξεφτιλα, το μονο που σωζει το ελληνικο ποδοσφαιρο, ειναι ο ευρωπαιος παναθας, γιατι ο ελλην παναθας ειναι για τα κλαματα!

  13. March 2, 2009 6:19 am

    Τέλεια χρώματα, φαντάζομαι ότι και η γεύση θα είναι ίδια.
    Καλή Σαρακοστή.

  14. March 2, 2009 8:18 am

    Καλη σου μερα γλυκοδεσποιναριον.
    Καλο μηνα επισης.Το καλη σαρακοστη,το αφηνω στην..διαθεση σου 😉
    Εγω στην θεση σου δεν θα πηγαινα στην δουλεια.
    Ετσι απλα.
    Σημερα δεν πηγα.Οχι λογω καιρου βεβαια.Χαλια ειμαι.Δεν εκλεισα ματι αποψε.
    Σηκωσα το τηλεφωνο πρωι πρωι,εδωσα το παρον,και αφησα να τελειωσουν κατι οι Γερμανοι..χωρις εμενα!Βεβαια,μονο Γερμανους..δεν εχουμε στα διαφορα εργα…αλλα..ας ειναι καλα το φτηνο εργατικο δυναμικο των ανατολικων χωρων.
    Καθησα σπιτι λοιπον και προσπαθω να χαλαρωσω.
    Μολις εβαλα στον φουρνο τα γεμιστα μου.Στην γεμιση,εβαλα και κιμα.
    Δεν το εχουν δικιμασει ετσι οι δικοι μου.Με βλεπω να τρωω 3/4 μερες γεμιστα!
    Ωραιες οι λιχουδιες σου.Καπως ετσι μαγειρευω κι εγω.
    Οταν βρισκω χρονο. Δηλαδη,οταν δεν κενταω,οταν δεν πλενω σιδερωνω,βαζω σκουπα κι οταν κυριως εχω κατεβει απο τις.. κεραμοσκεπες! 😉
    Μπλα μπλα δεν ηθελες για να φτιαξει το κεφι σου;
    Στο προσφερα πρωινιατικα!Και με το παραπανω!
    Και μαλιστα ενυπογραφο!
    Φιλακια πολλα μικρουλα!

  15. March 2, 2009 8:23 am

    Καλημερα γλυκοδεσποιναριον!
    Καλο μηνα,καλη εβδομαδα και καλη σαρακοστη!
    Τον ξερω αυτον τον..απο πανω!
    Ισχυριζεται πως..ειμαι εγω!!!
    Μην ..τον ακους 😉
    Τα δικα μου φιλακια παρε!

  16. March 2, 2009 9:00 am

    @Ιουστινακι, και που να δεις σημερα! Μιλαμε για τον τρελλο χαμο εξω. Ηδη βλεπω εικοσι ποντους και συνεχιζει ασταματητα. Τι τρελλο χιονι ειναι αυτο! Παντως εμεις εχουμε τα καλαμαρακια μας. Μα τι λες τωρα για το γουδοχερι. Το ξυλινο γουδι ειναι μανακι για την ταραμοσαλατα. Μονο για μαγειρεμα το χρησιμοποιουμε το γουδοχερι. Φορ ρηαλ! Καλη Σαρακοστη.

    @Σοφια, τα καλαμαρακια ηταν ας πουμε προβα τζενεραλε για να δω αν θα τα φιαξω για τους καλεσμενους μας το Σαββατο. Απο λιακαδα τιποτα εμεις αντιθετα, σημερα γινεται ο χαμος ο μεγας απο χιονι.

    @Σο Φαρ (ακι) που εισαι βρε σκουληκαντερα μου σε καμια Σκανδιναυια εισαι! Πολυ το χαιρομαι οταν μου γραφεις σχολια μεσα απο απομακρα και εξωτικα λαγουμια. Σε φιλω.

    @Μελισσουλα, εινα απιστευτη η κατασταση εξω! Κι εδω ειναι κρυος ο Μαρτης, το σημερινο ομως ειναι λιγο σπανιο. Και μολις ελεγα προχτες οτι φτηνα τη γλυτωσαμε φετος, ΑΜ ΔΕ! ( Η Μαρτζορυ εφυγε απο το σαλον και ηρθε η ΛαΒιντα, μιλαμε για το καλυτερο μασαζ στις γαμπες εβερ)

    @roadartist. ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ; Ε οχι καλλιτεχνουλα μου, ακομα και στην Ελλαδα, αν δε παει Ιουνιος εγω η κρυουλιαρα ..δεν! Καλη Σαρακοστη.

    @Ευουλα, καλα εκανες, εσυ να φιαχνεις γλυκακια. Το Απλα το εχω διαβασει πολλες φορες στις αναφορες σας, στα υπ’οψιν μου. Φιλακια κουκλιτσα μου.

    @Καλα η Κρητη την ανοιξη ειναι απεριιγραπτη. Θυμαμαι οτι στο νησι σου ειχα μυρισει μυρωδιες που ηταν πρωτογνορες, κυριως σε μια βολτα στον Ψηλορειτη. Καλη Σαρακοστη Φωτεινουλα μου.

    @Γερασιμε, δεν εχω κανενα παραπονο, ειστε απιστευτη παρεα, και σας αγαπω ολους ξεχωριστα για οτι μου φερνετε απο οποιοδηποτε μερος της Ελλαδας. Το εβλεπα χτες το Ξανθιωτικο καρναβαλι και τι ξεφαντωμα. Καλη Σαρακοστη λοιπον.

    @Φλο, επισης Φλο μου, τα φιλια μου σε σενα και στον ..συναδελφο.

    @Παναθηναιε. Αγαπητωτατε μου φιλε φυσικα και θα φερω στιγμιοτυπα, οπως παντα. Οσο για την ομαδα, το φανταστηκα οτι θα σας απογοητευε πληρως. Στιγμες ειναι αυτες, η Παναθα μας θα ανανηψει. Σας ασπαζομαι και περιμενω να δω και τα δικα σας μαγειρεματα.

    @Βασιλη, θα τα τιμησουμε σημερα Καθαρη-λευκη Δευτερα. Ναι χτες που το εφιαχνα, ελεγα απο μεσα μου, για κοιτα αυτη ειναι αναρτηση.. σερπαντινα!

    @Κωστη μου γατε μαγειρα των κεραμιδιων. Εισαι πολυ πρωτοτυπος με τα γεμιστα καθαρη Δευτερα, φαε και κανενα λουκανικο Φρανκφουρτης να ερθει να δεσει το κουλουμο! Δεν παω πουθενα, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να παω πουθενα. Θα κανω λιγη δουλεια τελεκομιουτινγκ σταϊλ και μετα θα επιδοθω σε νοικοκυριστικα κολπα οπως κι εσυ. Για κεντημα δε νομιζω σημερα, αλλα ενα φτυαρισματακι δε το γλυτωνω. Να σφιξουν λιγο και οι μυς που εχουν χαλαρωσει, ολο κημπορντ κημπορντ. Καλη σου μερα νεαρε μου και φιλια. Μην εισαι χαλια βρε ολα μια ιδεα ειναι. Το θεμα ειναι η προσεγγιση της ιδεας. Πως τη βλεπουμε. Δες την λιγο χαλαρα. Οπως θα ειναι η μερα σου σημερα.

    @Γατε οι αποκριες περσαν βγαλε τη στολη του Κωστα παραυτα!

  17. luna permalink
    March 2, 2009 5:48 pm

    Τι μου θυμησες με το ….. ..”αμολατε καλουμπα” αυτο ελεγε και ο ξαδερφος μου, οταν ειμασταν μικρα!!!
    Δεν το καναμε οσο γρηγορα και με την τεχνη που επρεπε και το αποτελεσμα ηταν παντα ιδιο…ο χαρταετος προσγειωνόταν πανω στα πουρναρια και δεν τον ξανα/ακουμπουσαμε!
    Εδω ειχαμε δυο μερες ανοιξη , ομως μαλλον θα το ξαναγυρισει στο χιονι !
    Το γουδι ειναι μοναδικο εχω ενα παρομοιο αγορασμενο απο Ηγουμενιτσα αλλα μονο μαχλεπι κοπαναω και σκορδο.
    Εκανα και εγω το φαγητο του navarino-s με οτι βρηκα , αλλα τα πρασα δεν τα σκεφτηκα και εχουμε μπολικα.
    Σε φιλω και… κανε μια αγγελουκλα, εγω παντως εκανα… ειμαι θεομουρλη……..1

  18. March 2, 2009 8:42 pm

    Λουνα, ειναι τοσο πολυ το χιονι ωστε αν τολμησω να πεσω ανασκελα θα βουλιαξω μεσα. Οταν βγηκα εξω προσπαθησα με το χερι να παραμερισω τα χιονια μα μεσα σε ενα λεπτο κοκκαλωσε το χερι μου και πονεσε ως το κοκκαλο. Μπρρρ..
    Το ξυλινο γουδι το εχω για μελιτζανισαλατα και ταραμοσαλατα, ενα μπρουτζινο γι α μαχλεπι η μαστιχα, και ενα μαρμαρινο για σκορδο.
    Εχεις δικιο για τον αετο, θελει μαεστρια. Σε φιλω κι εγω.

Leave a Reply

