Skip to content

dans les petites cocottes

April 14, 2009

Σημερα ετοιμαζω  πατατουλες ψητες στο φουρνο, μια υπεροχη νηστησιμη συνταγη, που εχω ξεσηκωσει απο την  “ωραιοτατη κουμπαρα” μου.  Η κουμπαρα μου λατρευει να φιαχνει τις πατατες σε οποιαδηποτε μορφη, αλλα αυτη η σημερινη ειναι  η πιο αγαπημενη μου.

p4120047-1024x768

Ανακαλυψα κατι μικρα ατομικα κοκοττακια Αλσατιας, και επιχειρω να ψησω εκει τις πατατες μου.  Ετοιμαζοντας το φαγητο σκεφτομαι τι αλλο μπορω να μαγειρεψω στα κοκοττακια.  Ισως καποιο τουρλου!   Ισως ατομικα μουσακαδακια! Οι πατατες θα συνοδεψουν ενα φιλετο μπακαλιαρου.  Αλλη μια παραλλαγη σημερα ειναι οτι χρησιμοποιω πατατουλες  Organic Klamath Pearl (*)

Καθαριζω τις πατατες και τις πλενω καλα.  Καθαριζω ενα μεγαλο κρεμμυδι και το κοβω σε λεπτες φετες.  Στις κοκοττες Αλσατιας βαζω εναλλακτικα μια στρωση πατατες, αλατι, πιπερι, ριγανη και ραντιζω με ελαιολαδο.  Συνεχιζω με μια στρωση ροδελλες απο το κρεμμυδι.  Συνεχιζω μα αλλη μια στρωση κατα τον ιδιο τροπο και τελειωνω με μια στρωση πατατες.  Ριχνω λιγο ακομα ελαιολαδο και λιγο νερακι.  Σκεπαζω   τις κοκοττες και ψηνω σε δυνατο φουρνο για 45 λεπτα σκεπασμενες και μετα 10 λεπτα ξεσκεπαστες.  Τα τελευταια  τρια λεπτα αναβω το γκριλ  για να ροδοκοκκινισει η επιφανεια.

p4120058-1024x768

Τελος φερνω και τα φιλετακια του μπακαλιαρου κου εφιαξα στο φουρνο με φρεσκια τοματα, λιγο κρεμμυδι, σκορδο, herbes de Provence, ελαιολαδο  και λιγη καππαρη.

p4120064-1024x768

(*)

Αρχικα εισηχθησαν στην Αμερικη οι Klamath Pearl potatoes απο τους αγρους της Ιρλανδιας.  Η εξαιρετικη  τους υφη και χαρακτηρας τις εκανε γρηγορα τις αγαπημενες πολλων  αμερικανων σεφ.  Καλλιεργουνται σημερα στα υψιπεδα του  Ορεγκον  στην Καλιφορνια και συλλεγονται μικρες για να εχουν φρεσκαδα και υπεροχη γευση. Μεσα ειναι ασπρες και τρυφερες, δεν γινονται λιωμα και ειναι νοστιμοτατες σε ζεστα η κρυα πιατα (σαλατα)

30 Comments leave one →
  1. April 14, 2009 8:53 pm

    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και χαμόγελο!-EDO STO MANAXO EINAI2:45 KAI BLEPO TOUTA POU KANEIS MIAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM STILE KATI PROS TA EDO

  2. April 14, 2009 9:18 pm

    Επισης ΜΟΛΕΜΟU. Καλωσορισες. Τετοια ωρα ολα κλειστα στο Μοναχο ετσι; Τετοια ωρα ουτε τα ες μπαν ουτε τα Ου μπαν δε θα κυκλοφορουν. Και το Μαριενπλατζ αδειο θα ειναι. Καλο ξημερωμα.

  3. So_Far permalink
    April 15, 2009 12:36 am

    Καλημέρα νοικοκυροδεσποινάριον…ωραίες οι πατατούλες dans les cocottes d’ Alsace , θέλω να έρθω βοηθός μάγειρα… μπορώ να σου εφρμόσω ελαφρύ πλέγμα αντιστάσεων περιμετρικά της κάθε cocotte και με μικρή μπαταριούλα να ψήνονται στο τραπέζι ( λειτουργεί και ως εικαστικό δρώμενο ) , για το γκριλ θα χρησιμοποιήσουμε γνωστό εργαλείο μαγειρικής που μοιάζει με αερογράφο… ( στα γράφω αντί για CV για να πάρω τη θέση … όπως καταλαβαίνεις.. ή για να τη χάσω )
    Τα φύλλα που σου έγραφα στο προηγούμενο ποστ για το Περού , είναι φύλλα κόκας, ουδεμία σχέση βέβαια με τη γωστή χρήση
    Όσο για τις πατάτες Ιρλανδίας, θυμήθηκα το ιστορικό γεγονός που αναφέρει ότι είχε καταστραφεί από ζιζάνιο όλη η παραγωγή πατάτας στην Ιρλανδία και τη βούλιαξε στη φτώχεια με αποτέλεσμα το μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα των Ιρλανδών στην Αμερική
    Και τώρα αφού συνδυάσαμε την ιστορία, τη γεωγραφία και την ηλεκτρολογία πάνω από ένα πιάτο πατάτες, σας στέλνουμε την αγάπη μας από τα μακρινά
    Καλή σας μέρα δεσποινάριον, εκεί στο DC

  4. April 15, 2009 2:52 am

    Δεσποινακι μου καλημερα απο αθηνα που δεν λεει να φτιαξει ο καιρος,πραγματικα αντιπροσωπευτικος Μ.Βδομαδας, γιατι ο θεος εμας τους ορθοδοξους σκεφτεται και εναρμονιζει και τον καιρο, ωραιο τροπος μαγειρεματος πατατας νηστισιμης.Ασε εμεις εχουμε προβλημα γκρινια στο σπιτι ,θα μεινουμε νηστικοι αυτη την βδομαδα, δεν αρεσει τιποτα.Ολο εγκρατεια ειμαστε .Φιλακια

  5. April 15, 2009 3:33 am

    Πέραν του ότι λατρεύω οτιδήποτε εμπεριέχει πατάτες, με ενθουσίασαν οι ατομικές κοκότες… Σε βρίσκω πολύ επινοητική οικοδέσποινα φιλενάδα μου…:-))))

  6. April 15, 2009 3:54 am

    Ιρλανδικές πατάτες, παιδάκι μου, πρώτο πράμα !!!
    Εγγυημένες ! Αυτές ξέρετε, αυτές να εμπιστεύεστε (για να θυμηθούμε και τις παλιές διαφημήσεις).

    Και όπως σωστά παρατηρεί η αγαπητή και ενημερωμένη So_far, η αποτυχία της σοδειάς της πατάτας για πολλές συνεχόμενες χρονιές, ευθύνεται για τη μαζική μετανάστευση των Ιρλανδών (και για το μεγάλο λιμό της Ιρλανδίας με περισσότερα από ένα εκατομμύριο νεκρούς) στα μέσα του 19ου αιώνα (συγκεκριμένα στα 1845). Μόνο που δεν επρόκειτο για ζιζάνιο, αλλά για ασθένια: potato blight λέγεται στα αγγλικά – στα ελληνικά νομίζω ότι η ονομασία είναι “Φυτόφθορα”, δεν είμαι και σίγουρος.

    Κατά τα άλλα, ευχές
    και θα τα ξαναλέμε.

    Φιλικά,
    Ιρλανδός

  7. margarita permalink
    April 15, 2009 5:49 am

    τα ειπαν ολα… οσο για την πατατα και την Ιρλανδια .. διαβασα ενα φοβερο βιβλιο που αναφερεται στον ρολο της πεινας στην πολιτικη και την οικονομια .. ο ρολος της πεινας στην ιστορια..

    Ως γνωστον εμενα η πατατα ειναι η βασικη τροφη μου… και οχι μονο η βαυαρικη πατατοσαλατα..
    Στο κλιμα Μ. Βδομαδας αναχωρω για τα πετρια εδαφη … αρνια και πασχαλια…φιλια

  8. April 15, 2009 6:26 am

    Η ωραιοτάτη κουμπάρα, μου μπήκε στο μάτι …με το bold που έβαλες, ποιός νοιάζεται τώρα για τις πατάτες αν δεν είναι από τα χεράκια της? 🙂
    Αυτό με τον αντίκτυπο στην οικονομία της Ιρλανδίας με εντυπωσίασε!!!!
    Καλησπέρα σας!!!

  9. April 15, 2009 6:48 am

    @a tutti aksimerota! Ειναι μερικες αναρτησεις που οσο κοινες κι αν ειναι τα σχολια της την κανουν ενδιαφερουσα. Τα σχολια σας λοιπον σημερα με εκαναν να γελασω και αποφασισα οτι θα πιω τον καφε σπιτι (με τουρμπαν στο βρεμμενο μαλλι ωσπερ ταλιμπαν) και μετα θα παω στο γραφειο. Φυσικα και απαντω τωρα γιατι το βραδυ μαλλον θα ειμαι μπιζι αλλα αυτο ειναι ενα διαφορετικο κεφαλαιο.

  10. April 15, 2009 6:56 am

    @Σο Φαρ (ακι) μου καλημερα στας βορρειοανατολικας Ευρωπας. Λοιπον το κοντραψιον που περιγραφεις εχει πολυ ενδιαφερον. Κανεις δε σκεφτηκε μεχρι τωρα να δημιουργησει μια κουζινα βασισμενη στα θαυματα της τεχνολογιας και της επιστημης (εκτος απο κατι χημικους που κανουν φιουζιον) Και μετα θα καθομαστε γυρω απο το τραπεζι κι ενω οι συνδεδεμενες κοκοττες θα ψηνουν τα πατατακια. εμεις θα κραταμε (εν σειρα) τα χερια αν μεντιτασιον. Αυτα ειναι κολπα ζορικα που κανουν στην Ινδια οπως ξερεις.
    Χαρη σε σενα η σημερινη αναρτηση απεκτησε εγκυκλοπαιδικο ενδιαφερον (χο χο χο μαρκονη!!!!) και σου στελνω πολλα φιλακια.
    Υ.Γ Περσυ στο μουσειο Μουμοκ στας Βιεννας ειχα δει μια εκθεση μοντερνας γλυπτικης σε μια υπογα σε σχεση με το φαγητο και τα σκευη παρασκευης του. Η ιδεα σου σαν γλυπτο ξεπερνα οτι ειδα.

  11. April 15, 2009 6:58 am

    @Ελευθερια κουκλα μου, εμας μας αγαπα ο θεουλης! Να σου πω τωρα, κανε πατατες τηγανητες και χορτα, ειναι το καλυτερο φαγητο για νηστεια και αρεσει σε ολους! Ναχα κι εγω λιγα, και τη μαμα να μου τηγανισει πατατες!!!! μμμμ!!

  12. April 15, 2009 7:01 am

    @Ευουλα. Πατατοπαιδο κι εσυ ε; Εμ νοστιμια ειναι οι πατατουλες. Τα ατομικα σκευη μου αρεσουν γιατι κατ επεκταση δηλωνουν ιδιεταιρη προσοχη σε καθε καλεσμενο. Το κοκοττακι σας, το ταψακι σας κλπ. Φιλακια!

  13. April 15, 2009 7:05 am

    @Ιρλανδε μου σαν τα χιονια χρυσο μου! Την τελευταια φορα σε πεταγε η Πρες εξω και φοβηθηκα οτι σε χασαμε. Αν δε παινεσεις το σπιτι σου θα πεσει να σε πλακωσει λενε αλλα εδω εχω να πω οτι οι Ιρλανδικες πατατες αποδειχτηκαν υπεροχες. Και νοστιμοτατες. Ασχετα αν ειναι εισαγωγης ο σπορος και καλλιεργηθηκαν στην Καλιφορνια.
    Σε ευχαριστω προσωπικα και εκ μερους των αναγνωστων για την ιστορικη πληροφορια. Χρονια Πολλα και καλη Ανασταση.

  14. April 15, 2009 7:07 am

    @Μαργαριτα μου καλο ταξιδι και να περασεις ομορφα. Να μου φερεις νεα και εντυοωσεις απο ολα.
    Οι πατατουλες ειναι το πιο νοστιμο φαγακι κι εμεις ως γωνστον τις χρωσταμε στα κολπα του Καποδιστρια. Φιλακια.

  15. April 15, 2009 7:11 am

    @Μαρκονη επιτηδες εβαλα μπολντ για να το προσεξεις. Χο χο χο ! Αλλα εδω που ηρθες θα φας πατατουλες αν κοκοτ! Πραγματικα ειναι εντυπωσιακο αλλα και απολυτα κατανοητο οτι η ταπεινη πατατα η και το ταπεινο ρυζι μπορουν να δημιουργησουν τετοια προβληματα οταν η σοδεια παθει κατι.

  16. Κατερίνα permalink
    April 15, 2009 8:24 am

    Πω πω Δεσποινάκι τι πατατούλες είναι αυτές.Δε προλαβαίνω να τις φτιάξω όμως,κρίμα!!Όταν επιστρέψω,και μετά από τις Κρητικές κραιπάλες,σίγουρα!! Τι φιν φον φωτογραφία είναι αυτή μαμαζέλ??Super!!
    Σε φιλώ γλυκά και εύχομαι καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα.Να περάσεις τέλεια.

  17. April 15, 2009 8:31 am

    χαα τις εχεις παρει με 105 τις κοκοτες Δεσποινάκι!!
    δεν σας εχουν φερει ακομα, κοκοτακια πιπεριά, ντοματα ή καρδιά??
    ωραιες οι πατάτες αλλά αν δεν ειναι τηγανητές με ελαιόλαδο δεν τους πολυδίνω σημασία 🙂

  18. April 15, 2009 8:34 am

    Κοκκότες ; 🙂
    Έχει κάποια σχέση η ονομασία τους με το “κοκκότα ” που λεγόταν για κάποιες γυναίκες. Τι θυμήθηκα τώρα.

    Τις πατάτες να τις δοκιμάσω δυστυχώς δεν μπορω (που θα πάει θα γίνει κάποτε κι αυτό μεσω διαδικτυου) αλλα μου αρέσει ο τρόπος που παρουσιάζεις και περιγράφεις κάθε συνταγή. Μας ταξιδεύεις γευστικά .

  19. April 15, 2009 8:46 am

    Αγαπημένη μου,
    Μένω στις κοκότες που είναι θεϊκές. Αλλά εγώ με τα σκέυη της κουζίνας-παρα το μεγάλος πάθος- δεν μπορώ να πάιξω. Εχω μια κιουζινιέτ 1,5χ1,5. Μήπως ήρθε η ώρα να απαιτήσω τα δίκαιά μου; Η μήπως σωστά έχω επιλέξει την κιουζινιέτ για να… έχω δικαιολογία! (κι αυτό παίζει).
    Μια μι΄κρή παρατήρηση θα σου κάνω ως κόρη ιερέως και γνώστρια του αντικειμένου της νηστείας. Το ψάρι δεν είναι νηστήσιμο, τα οστρακοειδή είναι.
    Νηστήσιμα είναι τα είδη που δεν έχουν έχουν αίμα ή δεν προέρχονται απο είδη που έχουν αίμα. Δηλαδή νηστήσιμα είναι οι γαρίδες, το χταπόδι, τα σκαλοπάκια, αλλά όχι ο μπακαλιάρος και άλλοι ιχθείς, όχι το γάλα, το αυγό, το τυρί κλπκλπκλπ.
    Τέλος, ο Ιρλανδός με την ιστορία της πατάτας με έστειλε κανονικά. Απεσταλμένη σήμερα λέμε.
    Φιλούρες με ήλιο μαγικό

  20. orfia permalink
    April 15, 2009 9:54 am

    Ωραιες οι cocottes…. μου αρεσαν οπτικα..και φανταζομαι για να τις χρησιμοποιεις Δεσποινακι μου κανουν νιοστιμο το φαγακι. Εδω στην Αθηνα αραγε ..υπαρχουν??? Θα κανω ..ερευνα….η ζηλιαρα…:) Φιλακια πολλα.

  21. April 15, 2009 10:19 am

    Πολύ ωραία η πρόταση σου Δέσποινα μου. Θα τη δοκιμάσω.
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σου εύχομαι

  22. April 15, 2009 11:28 am

    Συγγνωμη τωρα ,
    οι κοκοτες ειναι αυτα τα υπεροχα πηλινα σκευη??
    Μα ειναι υπεροχα . Μπορεις να φας τα παντα απο κει μεσα!:)
    Υπεροχα Δεσποινακι μου
    κι εγω λατρευω οτι φαγητο εχει πατατα..
    -σε ολες του τις μορφες!!

    Καλη Ανασταση αν δεν σε προλαβω..
    με ολα του Θεου τα καλα!
    -και πολλη πολλη Αγαπη!

  23. April 15, 2009 12:38 pm

    Despinaki gia euxoules perasa..
    Kalo Pasxa kai kali Anastasi na exeis.. konta se osous agapas, filakia!

  24. April 15, 2009 2:00 pm

    Τηγανιτές πατατούλες, σε ελαιόλαδο, αλάτι, ρίγανη,λεμόνι και χορταράκια βραστά! Ευτυχώς που υπάρχουν και οι πατάτες και τρώμε όλοι μαζί το ίδιο.
    Καλή νύχτα και όνειρα γλυκά!

  25. April 15, 2009 8:41 pm

    @Κατερινα. Καλο ταξιδι και καλη Ανασταση Κατερινακι μου.

    @melissoula Πως μας τα εχουν φερει ολα αυτα τα περιεργα σχηματα αλλα προτιμω τις κλασσικες. Απο ολες τις πατατες κι εγω προτιμω τις τηγανητες της μαμας μου. Φιλουδια!

    @DespinaK Και οι δυο λεξεις γραφονται το ιδιο και δεν αποκλειεται η εννοια της κοινης γυναικας να προερχεται απο την κοτουλα.
    βρηκα:French, chicken, prostitute,a small fireproof dish in which individual portions of food are cooked and served Σ’ευχαριστω για τα καλα σου λογια Δεσποινακι μου και σου ευχομαι Καλη Ανασταση.

    @Τζουστινακι το κουζινιετ τι ειναι, δειγμα κουζινας; Χε χε, εξεπιτηδες το εκανες για να εχεις δικαιολογιες.
    Λοιπον ελα σκυψε να σου πω ενα μυστικο. Ο Ερρικος ειναι εγγονος (εκ πατρος) ιερεα επισης. Αυτα τα περι νηστειων τα ξερει ολα. Το ψαρακι ειχε ετοιμαστειι για την Κυριακη των Βαϊων, δεν το φαγαμε λογω μεξικανικου Πασχα κι ετσι.. απαρτησαμε τρωγοντας το την .. Δευτερα. Φιλακια.

    @Ορφια, τι λες να κανουμε μια επιχειρηση σαν το Ουιλιαμς Σονομα στν Ελλαδα και να φερνουμε τετοια μπιρμπιλικια!! Δε ξερω, ισως βρεις στα Βεφα’ς Χαουζ..

    @Μεροπη, καλη Ανασταση και σε σενα Μεροπακι.

    @Ταλισκερ τι να προλαβω, που θα πας, κοιτα μη ξεχασεις το καπελλο σου ετσι ;
    Τα σκευη ειναι σιδερενια και εχουν επικαλυψη εμαγιε. Φιλακια.

    @Roadartist. Καλη Ανασταση καλλιτεχνουλα μου, τις καλυτερες ευχες μου για σενα και για τους αγαπημενους σου.

    @Σοφια το καλυτερο φαγακι αυτος ο συνδιασμος. Καλο σου ξημερωμα.

  26. orfia permalink
    April 16, 2009 1:36 am

    Καλημερα και παλι Δεσποινακι μου. Βρηκα….τις κοκοτες…!!!.στο cook shop
    (αν δεν επιτρεπεται που γραφω το ονομα του καταστηματος..διαγραψε το .), τις ονομαζει κατσαρολες απο μαντεμι με κεραμεικη βαση καταλληλες και για φουρνο…. σε εξαιρετικο…κοκκινακι χρωμα….!!! Αυτες πρεπει να ειναι…!! Εννοειται… ..οτι θα τις προτιμησω…:) αν ειναι αυτες…!!Φιλακια…

  27. panathinaeos permalink
    April 16, 2009 10:40 am

    δεσποιναριον θα μας τρελανεις! θελω ολες τις κοκοτες εδω και τωρα! μικρες και μεγαλες, παχουλες και μη, να ερθουν στη σειρα για την μαγειρικη των ημερων! στελνω ολες μου τις ευχες για το Πασχα, και την Ανασταση!

  28. April 16, 2009 2:10 pm

    να πω στην Ορφία γιατί τις είδα τις κοκότες στο κουκ σοπ?
    ναι ειναι αυτές!! και μικρές και μεγάλες!

  29. orfia permalink
    April 16, 2009 6:04 pm

    melissoula thanks! Τελικα ειναι αυτες και σε πολυ ωραιο χρωμα…κοκκινες κα πρασινες..!!!

  30. April 16, 2009 8:43 pm

    @Orfia, χαιρομαι που ενετοπισες και θα αποκτησεις κοκοτιτσα. Εχω να πω, παρε μια μεσαιου μεγεθους. Μιλαμε για 4-5 μεριδες. Δοκιμασε την. Θα σου αρεσει, Οχι μονο μαγειρευει νοστιμα αλλα καθαριζει πανευκολα. Βελε μεσα ενα μικρο κοτοπουλακι αλανιαρικο, μερικα κρεμμυδακια και τοματα και ξεχνα το στο φουρνο. Για μιιιιιιι!!

    @Παναθηναιε αγαπητωτατε, επι τελους μαζευτηκες, δεν μπορω στο μπλογκ χωρις εσενα, εισαι ο φιλαρακης μου, και ο πειραχτηρης μου και ο καλλιτεχνικος μου διευθυντης. Ανταποδιδω τις ευχες για σενα και τους αγαπημενους σου.

    @μελισσουλα και Ορφια ντοντ μαϊντ μη!

Leave a Reply

