Skip to content

danish design

May 15, 2009

2193-2-person-new_large

Θα ημουν παιδακι δεκα χρονων, οταν η μαμα σε μια φαση “remodeling”, αποφασισε να μας  φιαξει καινουργια επιπλα στα δωματια μας.   Βεβαια τοτε δε ρωταγαν ενα παιδακι δεκα χρονων πως θα ηθελε να ειναι το δωματιο του.  Θυμαμαι  ομως εκεινη την εποχη, οτι η αγορα επιπλων ειχε κατακλυστει απο τα “Δανεζικα” .  Η μαμα, λατρις του κλασσικου στυλ,  ηταν ορκισμενη εχθρος αυτων των “καρφωμενων ξυλων”  οπως τα ονομαζε εκεινη, και πολυς ακομα κοσμος.  Τωρα δεν την αδικω,  ισως τοτε η αγορα να ειχε επισης πολλες απομιμισεις, αυτο που λεμε “δανεζικο στυλ” η  “τυπου κερκυρας” καταλαβαινετε!

Η μαμα οταν μιλουσε για επιπλα εφιαχνε με τα χερια της καμπυλες  και προφερε τη λεξη “κονσολιτσα” ,και μετα ενωνε τα δαχτυλακια της και με μια κινηση σαν να τα ανοιγε..ελεγε ” με συρταρακια” .   Η κονσολιτσα με τα συρταρακια.. ακομα υπαρχει στο χωλ της,  αλλα ευτυχως στα παιδικα δωματια εφιαξε κατι πιο μοντερνο.  Οχι δανεζικα φυσικα!  Τα επιπλα, της τα εφιαχνε καποιος επιπλοποιος ονοματι κυριος Ξενος, που δεν υπαρχει πια.  Και θα πρεπει να ηταν πολυ καλος γιατι τα επιπλα της μαμας σαραντα χρονια τωρα δεν εχουν παθει τιποτα, απλα δυο τρεις φορες αλλαξε τις βελουδινες στοφες.

Το δωματιο που μου εφιαξε ο κυριος Ξενος ηταν πολυ ομορφο. Μου αρεσε πολυ και περασα απειρες ωρες εκει.   Εφυγα και δεν αλλαξε τιποτα.  Η μαμα χρησιμοποιει λιγο το παλιο μου γραφειο για την αλληλογραφια της, που κι αυτη σταματησε τωρα.

Πρεπει ομως να πω εδω οτι τωρα που μεγαλωσα ειμαι λατρις του δανεζικου στυλ.  Θαυμαζω πολυ ενα λαο που ακομα και στην καθημερινη του ζωη χρησιμοποιει αντικειμενα καλοσχεδιασμενα σε απλες γραμμες και ζωντανα χρωματα.

Το ξυλο και το γυαλι και τελευταια και το πλαστικο ακομα,  γινονται πρωτες υλες για αντικειμενα που μας ομορφαινουν τη ζωη.  Πριν λιγα χρονια στην Κοπενχαγη,  δε σταματησα ουτε λεπτο να θαυμαζω την ευρηματικοτητα τους και τα αντικειμενα που εβλεπα, απο τις τουαλεττες εστιατοριων ας πουμε, μεχρι τα πομολα στα τραμ.  Η τεχνη κομματι της καθημερινης ζωης.

Η καμπυλη, ο ελικας, η ευθεια παιρνουν ζωη στα διακοσμητικα, στα επιπλα, στα σερβιτσια, παντου.  Δεν πηγα πιο περα, μονο στην Κοπενχαγη εμεινα,  και εφυγα με την αισθηση οτι ειναι απο τις λιγες πολεις που προχωρανε σωστα στο χρονο.  Με σεβασμο στο παλιο και την παραδοση, με κεφι στο παρον, με ενθουσιασμο για την αντιμετωπιση του μελλοντος.  Και φυσικα παντα .. μετα μουσικης.

colorful

bo

Ετσι θαθελα να φιαξω τον χωρο στο ρετιρε της Πευκης.  Ετσι ακριβως. Θα μου την πεσουν ολοι.  Που δεν ειναι πρακτικοooοο…. και που θα ακουμπισεις κατι.. (blah blah).  Με εχει πιασει ενας απεριγραπτος μινιμαλισμος. Νομιζω οτι κουραστηκα με το φορτωμενο μου σπιτι εδω.  Θελω να πηγαινω καπου τα καλοκαιρια, εγω ,  και πολυ ασπρο γυρω μου.

lone128a

Οι φωτογραφιες ειναι απο το ιντερνετ,  απλα μαζεψα μερικα αντικειμενα και ωρισμενους χωρους που μου αρεσαν για να στολισω την αναρτηση.

UseIt2

menu

Οι επομενες τρεις φωτογραφιες ειναι μερικα σουβενιρ που εφερε το δεσποιναριον απο εκεινη την επισκεψη στην Κοπενχαγη.

P5100180 (960x1280)

Γυαλινη και μεταλλικη θηκη για μικρα κερακια.  Το ανταλλακτικο κερακι μπαινει στην επανω θηκη.  Μεσα στον γυαλινο κυλινδρο, το δεσποιναριον βαζει  αναλογα την εποχη διαφορα διακοσμητικα. απο λουλουδια,  μικρα φρουτακια σαν τα κερασια, μεχρι ξυλαρακια κανελλας που βλεπετε εδω.

P5100181 (1280x668)

Σπιραλ θηκη για φακελλακια τσαγιου.

P5150014 (1024x745)

rubber sous-verres

Δινω στον Ερρικο να διαβασει την αναρτηση πριν την δημοσιευσω και μου δηλωνει.  Εγω δεν προκειται να σου την πεσω, ετσι το θελω κι εγω.  (Να δουμε που θα καθεται αφου θα εχουμε ΜΙΑ καρεκλα χο χο χο χο )   Προχωραμε ακαθεκτοι!

God nat

30 Comments leave one →
  1. menoima permalink
    May 16, 2009 12:04 am

    Μα θα πρέπει να μας έρθεις στην Ιαπωνία Δεσποινάκι μου. Εδώ είναι η πατρίδα του μινιμαλισμού. Συνήθως τα γιαπωνέζικα σπίτια (όχι τα γουέστερν στύλ) είναι επιπλωμένα με τίποτα που συνοδεύεται απο καθόλου. Είναι επίσης δεξιοτέχνες στην κατασκευή δωματίων πολλαπλών χρήσεων, με κάτι τεράστια ντουλάπια που αποθηκεύονται τα χρειαζούμενα της προηγούμενης και της επόμενης χρήσης.
    Φιλάκια
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    • May 16, 2009 9:15 pm

      Χρυσο μου νοημα, ευκαιριας δοθεισης θα ερθω και στην Ιαπωνια να μου κανεις μια ξεναγηση οσονουπω. Νομιζω οτι σε μενα ο μινιμαλισμος οφειλεται στο οτι με κουρασαν τα ..πολλα. Αυτο το τελευταιο δε μπορω να πω οτι το καταλαβα. Ανοιγουμε το ενα ντουλαπι, βγαζουμε το πλυντηριο, τελειωνει η μπουγαδα, μεσα παλι και ανοιγουμε το αλλο ντουλαπι και βγαζουμε το κρεββατι; Καλα βρε νοημα μου πως μπορεις και ζεις εκει ;; 😛 😆 Φιλακια ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

  2. May 16, 2009 12:16 am

    Ax Δεσποινάκι μου και αυτό το ποστ σηκώνει πολλά αχ γιατί και εμένα μου αρέσει η μου άρεσε ο μινιμαλισμός και ετσι ξεκινησα το αγγλικό σπίτι άσπρο με ξυλινα πατώματα με μπλαιντς (σιγά να μην έβαζα κουρτίνες πολύ passe) εμπαινες μέσα και αισθανόσουν λές και ήταν το σπίτι του Κομφούκιου πολύ ζεν λέμε (ντουλάπες να κρύβω όλα τα τσουμπλέκια μου) αλλά το βαρέθηκα το βαρέθηκα το βαρέθηκα (τρεις φορές και βάλε) και ήθελα να περιστοιχίζομαι από τα δικά μου πράγματα και να το νοιώσω ανθρώπινο και δικό μου και βολικό γιατί τελικά τι είναι το σπίτι μας είναι ένας εντελώς προσωπικός χώρος που μπορούμε να εκφραστούμε και ας κάνουμε λάθη που κοστίζουν dearly καμμιά φορα;)
    p.s γυρίζοντας global έχω καταλήξει ότι αυτό που με εκφράζει είναι going Dutch απλές γραμμές και comfort πάνω από ολα

    • May 16, 2009 9:37 pm

      Χα χα μου θυμισες την μαμα μου.. παραθυρα χωρις κουρτινες; που ακουστηκε; Α και δε θελω κουρτινες, μονο στην κρεββατοκαμαρα γιατι μου αρεσει να ακοιγω την μπαλκονοπορτα και ο αερας να παιζει με το βουαλ.. καλα μιλαμε τα εχω σκεφτει ΟΛΑ!
      Να σου πω, εκει δε μενω πολυ. Το εχω σκεφτει σαν δικο μου ξενοδοχειο. Απλο χωρις πολλες φιοριτουρες. Εξ αλλου δε του ταιριαζουν. Η δε μαμα εχει αρχισει, να παρεις το ταδε χαλι, να παρεις το ταδε σερβιτσιο. Να δω πως θα της εξηγησω γιατι δεν θα τα παρω. Πφφ!

  3. May 16, 2009 12:50 am

    καλά είναι πολύ πρωί και ξέχασα χχχ😉

  4. margarita permalink
    May 16, 2009 3:55 am

    Γιουπιιιιι… κλεινω καρεκλιτσα με θεα στη Πευκη…στο μινιμαλ
    Λοιπον κι εμας μας αλλαξε η μαμα το δωματιο καποτε ( ενα για δυο..) αλλα εμας μας εβαλε ραφια απο το Danish shop στην Πατησιων.. και υπαρχουν ακομα.. σηκωνουν το βαρος των paperbacks εδω και 35 χρονια…( τα αλλα τα ειχε κανει ο κος Σαββας) .. Βεβαια εγω δεν εκανα ποτε ενα σπιτι απο την αρχη.. Για λογους συναισθηματικους λοιπον εχω κρατησει κομματια απο το μητρικο μου ( πατρικο δεν ταιριαζει σε μενα) αναμνησεις λες και φοβαμαι οτι καποτε κατι θα ξεχασω… αλλα οσο περνανε τα χρονια ( αμααανν το παραδεχομαι..) πολλες φορες με πνιγουν και θελω να τα πεταξω… μετα ομως που παω σε σπιτια γεματα ντιζαινατα πραγματα νομιζω οτι ειναι ολα ιδια , κοπιες ..οπως τα κουρεματα τα παπουτσια η μουσικη…. συμπερασμα… γυρω μας πραγματα που μας κανουν να νοιωθουμε ανετα… και ας ειναι κονσολιτσες η Λε Κορμπισιε.. Η λεπτομερεια ειναι βασικη.. οι καινουργιοι διακοπτες στην κουζινα και τα πομολα πχ εδωσαν ενα χρωμα ανανεωσης …. Και μην ξεχνας εγω εχω περασει και απο το διακοσμητικο σοκ Ντουμπαι… θες καιρο να συνελθεις απο αυτο

    Προταση Παμε για σοπινγκ στο Ελσινκι??

    • May 16, 2009 9:44 pm

      Το εχεις δει; εννοω εχετε παει με τον Ερρικο νομιζω η κανω λαθος ;
      Στο Ελσινκι τι ακριβως θα ψωνισουμε; Δε τοχω για πολυ φιν φον! Εμενα παντως το δικο σου μου αρεσει πολυ. Σε αγκαλιαζει με ζεστασια. Οπως κι εσυ τους φιλους σου . Ματς μουτς γλυκουλι μου!

      • margarita permalink
        May 17, 2009 3:36 am

        οχι δεν εχω παει… και τωρα με επιασες στα πρασα.. κοσμηματα εχει..
        υπεροχες απλες γραμμες… (επανερχομαι στο σοκ Ντουμπαι.) και βεβαια τα παντα για τη κουζινα… και λιγο σεργιανισμα στο ιχνη του Καουρισμακι… παμε σου λεω..

  5. May 16, 2009 4:08 am

    αυτό το Σαββατοκύριακο δεν μπορώ να υποστηρίξω τίποτε σκανδιναβικό!
    ούτε τα marimekko που μου αρέσουν γενικότερα. τρελαίνομαι για το στυλ Phillippe Starck πολύ όμως ή Roche Bobois (les voyages ή les contemporains)!
    Καλό ΣΚ και ελπίζω να μη πάθω κανένα καρδιακό απόψε🙂

    • May 16, 2009 9:46 pm

      Τωρα γραφω .. μετα! Φανταζομαι να εισαι καλα ακομα!

  6. May 16, 2009 4:15 am

    Δεσποινάριον,
    Επειδή έχω πάθος ΚΑΙ με τα σπίτια, πρέπει να σου ομολογήσω πως κι εμένα αυτή είναι η φάση μου. Να μην περισσεύει τίποτε σε καμιά επιφάνεια και να είναι όλα σε λιτές γραμμές χωρίς φιοριτούρες.
    Θα σε συμβουλέψω στην Αθήνα – αντί να ξοδέψεις μια περιουσία στα Ντάνσκ- να εποσκεφτείς τα ZARA HOME, που έχουν μια ανεπανάληπτη κολλεξιόν εμπνευσμένη απο Φίλπ Στάρκ. Πιστεύω στα φτηνά, αναλώσιμα έπιπλα γιατί η αισθητική αλλάζει και μας ξεπερνούν οι διακοσμήσεις.
    Σε συνδυασμό με καναπεδάκια απο το ΙΚΕΑ, θα φτιάξεις το σπίτι του ονείρου σου και μάλιστα αρκετά οικονομικά, καθότι η Αθήνα είναι κίλερ στα έπιπλα. Ο,τι αγγίξεις χιλιάρικο, ότι αγοράσεις δεκαχίλιαρο!
    Συμβουλή απο μπέμπα του κόσμου (μόλις επισκέφτηκα το ΖΑΡΑ στην Αιξ κι έπαθα πλάκα!!!)
    Φιλάκια

    • May 16, 2009 9:50 pm

      Χμμμμ εχει και επιπλα το ζαρα χοουμ; Θα κανω προεργασια και θα επανελθω στο θεμα, μπεμπα. Ξερεις πως μεταφραζεται στα ελληνικα το Aix en Provence ? Κατσικα στην Προβηγκια!!! Φιλακια!

  7. May 16, 2009 9:55 am

    Σε παραπέμπω στο δικό μου σπίτι των ονείρων μου.Δες αυτό:

    http://valisia.blogspot.com/2008/03/blog-post_26.html

    Μα υπάρχει κάτι που δεν ταιριάζουμε;

    • May 16, 2009 9:55 pm

      Το θυμαμαι, εκπληκτικο σπιτι Βαλισακι μου. Καταργησαμε το χασμα των γεννεων!!

  8. May 16, 2009 12:15 pm

    Τελευταία,έτρεχα με το σπίτι,το ξέρεις!!Πραγματικά αυτή η αλλαγή με πέταξε στα ύψη.Το προηγούμενο βαρυ,με πολλά πράγματα,χρώμα,κλασικούρα.Μεγαλύτερος χώρος ναι, αλλά τώρα λέω με σιγουριά πια πόσο κουραστικός ήταν!!!Λιτη εντελώς γραμμή εδώ.Τίποτε περιττό έξω,παρά μόνο ότι με ευχαριστεί,οπτικά και αισθητικά.Όπως λέει και η Penelope, ό,τι με εκφράζει ακριβώς.
    Εντάξει βρε φιλενάδα,είπαμε ένα κάθισμα ok,αλλά μεταξύ μας τρύπωσε και κανένα να μη φαίνεται για τις δύσκολες ώρες.Μη κακοκαρδίσουμε το φανκλαμπ καλή μου!!Φιλιά γλυκά καλό Σαββατόβραδο

    • May 16, 2009 10:02 pm

      Παρολο που θελω να φιαξω το ρετιρε απλο, ζω πολυ ωραια και στο πολυπλοκο τωρινο μου εδω. Και λατρευω καθε γωνια του, γιατι την εφιαξα μονη μου. ΟΚ ΟΚ θα βαλω και μερικες ΠΛΙΑΑΑΝΝ!! Μπαααα!!! Φιλακια.

  9. Χριστινα permalink
    May 16, 2009 12:44 pm

    καλα εεε…εκανα googling στο danish design να βρω περισσοτερες ιδεες εν οψει μετακομισης απο Σεπτεμβρη κ επεσα πανω σου, τριτη κατα σειρα! εισαι φιρμα φιλεναδα πια🙂 θενκς φορ δε ινσπιρεισιον!

    • May 16, 2009 10:05 pm

      Μετακομιζεις; Που μετακομιζεις; Μονη σου μετακομιζεις; Χα χα ειδες, μεχρι κι εγω μια φορα εψαχνα κατι κι επεσα πανω μου!! Γιου αρ βερυ γουελκαμ!

  10. May 16, 2009 2:43 pm

    Κατι το υποπτον συμβαινει εις το βασιλειον της Μαγκουφανας!
    Μπαρδον..της Δανιμαρκιας ηθελα να πω!
    Μια καρεκλα μονο;
    Την βγαζουμε κι αυτην!
    Ετσι για να μην ..καθεται κανεις😉
    Ακου διακοπες..και καθισιο!
    Αααα..περιπου δεκα ετων το γλυκοδεσποιναριον τοτε..
    Χουμπλε χουμπε..πλινγκ πλιν σβινγκ..αρα 38 σημερα!
    Δεν μου αρεσει ο μινιμαλισμος.
    Ειναι εξ ισου ενοχλητικος οσο και το..Βικτωριανο στυλ!
    Αν και στο Βικτωριανο στυλ,εχεις το πλεονεκτημα να ..χαλβαδιαζεις την καμαριερα ωρες ολακερες, καθως ..η καημενη ξεσκονιζει..και ξεσκονιζει
    ..και ξεσκονιζει😉
    Τελος γλυκοδεσποιναριον..ρετιρε ευηλιον και ευαερον,σημαινει μαρμαρο..ξυλο
    και περγολα νοτιοδυτικη!
    Και ..πολλες γλαστρες😉
    Για ομορφα παρτυ!
    Φιλακια ευανταστα και καλο ΣΚ!

    • May 16, 2009 10:12 pm

      Παιρνεις αριστα στα μαθηματικα παλιογατο! Και εχεις δικιο τα υλικα ειναι εκει! Λευκη πετρα στο λιβινγκ ρουμ, ξυλινη σκαλα παει απανω στο δωμα οπου εχει χτιστο μπαρμπεκιου και περγολα ετοιμη και θεα Πεντελη και οταν εχει καθαρη ατμοσφαιρα πιανουμε και ακροπολη! Μισο να παω στην καβα στη γωνια, να παρω ριοχες. Σε περιμενω για το παρτυ παλιογατο!

  11. Marthaki permalink
    May 16, 2009 4:12 pm

    Αναρωτιεμαι γιατι οι περισσοτερες εχουμε το αισθημα “minimalist”?
    Λες να ειναι λογο ηλικιας? δεν ξερω… Παντως εμενα παντοτε μου αρεξε το δανεζικο στυλ. Τωρα βρησκομαι σε μια φαση “minimalist” και εγω, προσπαθω καθε μερα να κανω το σπιτι μου οσο πιο ελαφρο μπορω.
    Λιγα πραγματα, ανετα και οχι “τξακοις” οπως μου ελεγε μια φιλη πολωνεζα.
    Το παραξενο πραγμα ειναι οτι δεν εχω την ιδια φιλοσοφια σχετικα με τα κουζινικα. Εκει η φιλοσοφια μου ειναι “το χρειαζομαι, πρεπει να το εχω”.
    Καλο ΣΚ, με φιλια

    • May 16, 2009 10:19 pm

      Τα γουστα μας αλλαζουν Μαρθακι, αναλογα με τις μοδες και με το ποσο καλλιεργουμε την αισθητικη μας νομιζω. Οσο και να προσπαθησω να αλλαξω τα τωρινα δεν μπορω, δεν αποχωριζομαι ευκολα πραγματα. Τωρα ομως ειναι ευκαιρια να κανω κατι διαφορετικο. Φιλια Μαρθακι.

  12. Marthaki permalink
    May 16, 2009 4:15 pm

    Λες για αυτο το λογο, ο Δανεζικος λαος να ειναι ο πιο χαρουμενος στον κοσμο?

  13. May 16, 2009 6:40 pm

    Κι εμένα μ’ αρέσουν τα πολύχρωμα αλλά και εδώ και στην Ελλάδα έχω σε καφέ και μπεζ τόνους…τα παιδιά είναι ακόμα μικρά, κι έτσι, δεν σηκώνει πολύ (και ανοιχτό) χρώμα με τούτες εδώ…
    Καλησπέρα απο ΝΖ…

  14. May 16, 2009 10:28 pm

    Καλησπερα Αρτανακι μου. Θυμαμαι που ειχα πει στα δικα μου να προσεχουν πως καθονται στους καναπεδες, και μια μερα τους τσακωσα (τα αγορια) να κανουν αλμα εις υψος και να προσγεινονται στον καναπε. Πφφ παλιοζουζουνα!

  15. Χριστινα permalink
    May 17, 2009 4:43 am

    χεχε, δε μετακομιζω μονη Δεσποινακι μου! με τον Μπιλ ειμαστε πια πακετο αλλωστε..μολις αποφασισουμε περιοχη κ αρχισει η διαδικασια θα σε ρωτησω πολλααααα.
    αυτο που γυρναει συνεχεια στο μυαλο μου απο αποψη διακοσμησης παντως εδω κ καιρο ειναι σκουρα σχετικα (αλλα οχι μαυρα ή wegge) ακατεργαστα ξυλινα επιπλα..κατι σε εθνικ αποχρωσεις ..σε συνδυασμο με 2-3 καναπεδες εκρου κ ιδιαιτερα διακοσμητικα με εντονα χρωματα (αν θυμασαι ειμαι πολυ του εντονου χρωματος στο σπιτι). Οπαδος του μινιμαλ δεν ημουν ποτε, κ δε συμπαθω γυαλι κ inox γυρω μου. θελω ξυλα, ζεστα χρωματα, κερια κ παιχνιδιαρικη-παιδικη διαθεση στη διακοσμηση. Σε γενικες γραμμες συμφωνει κ το ετερον ημισυ, οποτε ελπιζω πως η επιλογη επιπλων θα κυλησει ομαλα:-)
    ανυπομονω για να γινουν ολ’αυτα αν κ καθε μετακομιση σημαινει σκοτωμα απο κουραση!

    • May 17, 2009 7:08 am

      Αχου Χριστινακι μου, πολυ χαιρομαι. Φανταζομαι πανω κατω ιδια περιοχη ε; Θυμαμαι πολυ στοργικα τις εποχες της αβεβαιοτητας, των αποριων, των αναζητησεων, της ασταθειας, των επενελεμβανομενων εξετασεων, και τωρα σκεφτομαι πως ολα μα ολα καποτε βρισκουν το δρομο τους. Πολλα φιλακια!

Leave a Reply

