Skip to content

τα καλοκαιρια

July 20, 2009

Βαρατε με κι ας κλαιω.

Μετραω καμια δεκαπενταρια τσιμπηματα απο ζουζουνια που μου αφησαν καντηλες. Η μια μαλιστα διπλα στον αφαλο.  Περπατω και ξυνω την κοιλια μου. Το κυμα με ερριξε απανωτα στις αγαρμπες κροκαλες στα αβαθη νερα, και οι πατουσες μου πονανε απο την προσπαθεια να ισορροπησω πανω τους. Η ζεστη συνεχιζει να ειναι απελπιστικη.

Οταν ημουν παιδακι δεν ειχαμε τετοιους παρατεταμενους καυσωνες. Τα τελευταια χρονια πετυχαινω ολο και καποιο τετοιο καιρικο ξεσπασμα.  Ενα σουρσιμο στους δρομους της Σεβιλλης, μια λυποθυμια στο Αγκριτζεντο και ο Γολγοθας απο το ταβερνακι του Τακη μερα μεσημερι μεχρι το σπιτι για την καθημερινη σιεστα.

Τριτη μερα στον Καλαμο και μολις εχω αρχισει να παραδιδομαι σε αυτη την ξενοιαστη καθημερινοτητα. Μολις αρχισα να χαλαρωνω. Αστειο φαινεται οταν αναλογιστει κανεις οτι το Σαββατο θα βρισκομαι παλι πανω απο τον Ατλαντικο επιστρεφοντας στη βαση μου.

Ομως δε θελω να προτρεχω. Η σκεψη ειναι φευγατη γιατι βρισκομαι σε απολυτη χαλαρωση. Η χαλαρωση του καλοκαιριου ειναι λιγο συνωνυμη με την ατημελησια. Φτανει ενα μαγιο κι ενα λαστιχακι να κρατα τα μαλλια ψηλα.  Ουτε που καταλαβα πως περασε σημερα   το πρωϊνο κατω απο ενα πευκο, διαβαζοντας και μπαινοβγαινοντας στη θαλασσα.

Η επαφη με τα ελληνικα καλοκαιρια ειναι συνδεδεμενα με την νεανικη ηλικια, αλλα περισσοτερο με την παιδικη. Εκεινη την ηλικια που ξυπνανε τα αισθηματα για το αλλο φυλλο και που η ζεστη και η ανεμελια τα κανει πιο εντονα. Μου ερχονται στο νου εκεινα τα μεσημερια κατω απο τις φυστικιες στην Σαλαμινα (την ειχα γραψει πριν απο δυο χρονια την ιστορια με τον Τζεημς) που εκλεβα τα σινερομαντζα της κυριας Ελενης και τα διαβαζα κρυφα και μισες απο τις λεξεις δεν τις καταλαβαινα.

Αργοτερα στο ενα εξοχικο της νονας μου, στην Ερετρια, “δανειζομουνα” τα βιβλια του Δημητρη Ποταμιτη και καταβαινα στην παραλια μερα μεσημερι οταν οι αλλοι ξεκουραζονταν για να τα διαβασω ξαπλωμενη στις καυτα βοτσαλα. Αυτες οι αναμνησεις μου ηρθαν σημερα στο μυαλο ετσι οπως για μια στιγμουλα εκει στην ξαπλωστρα, αφησα για λιγο το βιβλιο και αγναντεψα απεναντι την ακτη αναμεσα απο την Ερετρια και τη Βαθεια. Καλοκαιρια μακρινα, αξεχαστα, τωρινα, τοσο λιγα.

Η ζεστη συνεχιζει να ειναι απελπιστικη.

P7190094 (640x480)

Ηλιοβασιλεμα στην Αγια Μαρινα στον Καλαμο (χτες το δειλινο)

23 Comments leave one →
  1. July 20, 2009 5:01 pm

    Δεσποινακι μου γεια απο ρεθυμνο, δεν το πιστευω ,σε διαβαζω και αναριωτιεμαι, μα ζουμε τελικα σε μια τετοια χωρα και δεν τον πηραμε χαμπαρι, και ολο κλαιγομαστε.Πρεπει να σε κανουν πρεσβειρα καλης θελησεως για διαφημηση της ελλαδας/Φιλια

    • July 22, 2009 4:05 am

      Χα χα να με κανουν και να με στελνουν συχνα να ανακαλυπτω καθε τι καινουργιο!!

  2. Evie permalink
    July 20, 2009 9:19 pm

    Γλυκό Δεσποινάριο,

    το ελληνικό καλοκαίρι ήταν που ήταν ανυπόφορο ζεστό άλλαξε και το κλίμα και το φάγε ο γάιδαρος ΟΠΩΣ ΛΕΓΑΜΕ.
    Το αίμα μου τότε ήταν ζεστό χειμώνα-καλοκαίρι δεν προλάβαινε να παγώσει. Τώρα άστα…δυστυχώς κακόμαθα.
    Τι να κάνεις όμως…. Καλοτάξιδοι να είσαστε πριν σας πιάσει ο καύσωνας που eρχετε από την Λιβύη.

    Τις σκέψεις σου του αύριο ρίξε στο γιαλό και
    ENJOY THE MOMENT, YOU ARE A LUCKY GIRL.

    Υ.Γ. Για τα τσιμπήματα την ερχόμενη φορά πάρε μαζί σου”Absorbine Jr” liquid extra strength, το μόνο που στην μυρουδιά δεν είναι ΣΑΝΕΛ 5.
    Όσο για τις ροδέλες είναι αλλεργικό reaction πάρε χαπάκι “Benadryl” επίσης βοηθά την φαγούρα.

    Ευχές για δροσιές από μια παλιά Αθηναία
    Εvie

    • July 22, 2009 4:09 am

      Ευη μου, τα καλοκαιρια ηταν θεοξερα καποτε και η ζεστη υποφερτη. Εκτος απο τις μεγαλες θερμογρασιες του υπουλου γκλομπαλ γουωρμινγκ, αυξηθηκε και η υγρασια. Αυτο πια τα κανει ανυποφορα. Οσο για τις καντηλες αρχισαν ηδη να υποχωρουν. Δροσιες δεν βλεπω αλλα δεν με πειραζει. Οπως ειπα και στην αρχη η αναρτηση ειναι..βαρατε με κι ας κλαιω!

  3. July 20, 2009 9:50 pm

    Aν δεις την ανάρτηση μου περί διακοπών νομίζω πως θα με βρίζεις! Ωραίο μπλογκ έχετε κυρία μου!

    • July 22, 2009 4:12 am

      Ευχαριστω δεσποινις μου, α σε διακοπες ποτε δε βριζω! Περασα χτες λιγο απο σενα και μου αρεσε η απολυτη γνωμη σου. Επιφυλασσομαι να ξαναρθω οταν πια γυρισω στην Γουασινγκτωνα. Καλως ηρθες.

  4. Αγγελική permalink
    July 20, 2009 11:55 pm

    Κιόλας πίσω το Σάββατο;😦

    Απόλαυσε τον Κάλαμο, κοριτσάκι μου! Απόλαυσε θάλασσα, ήλιο και ξενοιασιά! Και ουζάκια και μεζεδάκια. Και ό,τι άλλο μπορείς!

    Σε φιλώ πολύ

    (σήμερα ήθελα να σου στείλω sms “τι κάνεις;”, αλλά τα διάβασα εδώ)

    • July 22, 2009 4:13 am

      Ασε βρε Αγγελικη, πως περασαν ετσι οι μερες; Στον Καλαμο, μολις που αρχισαμε να χαλαρωνουμε τα μαξεψαμε και πισω. Οτι μπορω θα κανω. Διαλυομαι και μ’ αρεσει! Κι εγω σε φιλω!

  5. margarita permalink
    July 21, 2009 7:14 am

    τωρα καημενη τι να σου πω… εμας μας τσιμπανε τα ζωυφια χωρις το καλοκαιρινο αμπιεντε γυρω γυρω .. ξεπλωσε στα βοτσαλα .. διαβασε τα βιβλια… και πιες και παγωμενο ταμ ταμ στις παιδικες σου αναμνησεις..

    απο δευτερα παλι… οπου και να πας βρε μονο τα ελληνικα καλοκαιρια θα θυμασαι.. ειπαμε.. γεννηθηκαμε σε παραδεισο, μας τον κλεψανε και μας τον καταστρεψανε και τωρα τον ψαχνουμε.. αλλα και τα απομειναρια του καλα ειναι.. καλες βουτιες

    • July 22, 2009 4:18 am

      ΕΨΑ λεγεται η ωραιοτατη λεμοναδα που ανακαλυψα, απο τα μερη των δικων σου ειναι. Μια λεμοναδα ..με λεμονι και οχι απο κολοκυθι αλα ΗΒΗ. σε φιν φον μπουκαλακι. Διαβασα ενα οκλοκληρο βιβλιο τις 4 μερες, ενα ψυχογραφημα που μου χαρισε μια φιλη μπλογκερινα, και τωρα τι να πω. Καταλαβαινω τον εαυτο μου και τους αλλους καλυτερα? Εξηγησα πολλα? το μυαλο δε χαλαρωνει ποτε! Για τον παραδεισο, μπορουμε ελευθερα νομιζω να κατηγορησουμε τους αλλους μιας κι εμεις δε συμμετειχαμε ε; Οτι εμεινε ειναι για μας παντα παρηγορια και ωραιο. ειδα ομως και ομορφιες που θα τις πω σιγα σιγα. Φιλουρες.

      • July 23, 2009 10:07 am

        ΕΨΑ εκ Θεσσαλίας! Μοναδική και η πορτοκαλάδα της.
        Όσο για Κρήτη… έχουμε το ΜΠΥΡΑΛ. Μπυράλ διαφόρων εταιρειών.
        Η κρητική …-cola!!!

  6. July 21, 2009 8:47 am

    Να αισθάνεσαι τυχερή που φεύγεις το Σάββατο. Θα χτυπήσει 40άρια μεσα στο Σ/Κ.
    Καλό υπόλοιπο διακοπων.

  7. melissoula permalink
    July 21, 2009 11:03 am

    χαλάρωσε Δεσποινάκι και μη σκέφτεσαι το Σάββατο, απόλαυσε τη ζέστη και τους καύσωνες γιατί ομοιά τους δεν έχει πουθενά🙂
    φιλάκια

    • July 22, 2009 4:20 am

      Αυτο κανω Μελισσακι, αν και οι τελευταιες μερες παντα μου ειναι λιγο φορτωμενες, να προλαβω, να μη παραλειψω, να, να.. φιλακια και σε ευχαριστω πολυ.

  8. July 21, 2009 6:50 pm

    Καλό βραδάκι καλή μου φίλη στη δροσερή Αθήνα

    Αφιερωμένο σου Δεσποινιώ

  9. July 22, 2009 4:22 am

    Νταλαρα.. μου αφιερωσες χαρα μου; Καλα κραταω τον Καλατζη! Ευχαριστω, αλλα θα το ακουσω στην Αμερικα, ειναι τα μεγαμπαϊτς της Κοσμοτε βλεπεις. Ολοκληρο βιντεο…ςςςς.. Ευχαριστω Κατερινακι. Το βιβλιο το ρουφηξα!!!!

  10. July 22, 2009 5:43 am

    Χαίρομαι που σου άρεσε το βιβλίο Δεσποινούλα. Δεν είναι φοβερή ??? ΄
    Σε φιλώ με σμουατς και σμουτς καλημέρα

    • July 23, 2009 4:52 am

      Πολυ καλο Κατριν και για να μην αναρωτιουνται οι φιλοι, αναφερω οτι προκειται για το ” Το φαντασμα της αξοδευτης αγαπης” της Μαρως Βαμβουνακη. Σε φιλω κι εγω.

  11. July 22, 2009 8:51 am

    καλά να περάσεις στον Κάλαμο κι ας έμειναν μόνον λίγες μέρες ακόμη!!!Φιλιά…

    • July 23, 2009 4:53 am

      Φιλια Αρτανις μου, οι διακοπες.. δεν τελειωασαν ακομα!

  12. Με νόημα permalink
    July 22, 2009 11:13 pm

    Η Βάθεια με τα ωραία κορίτσια λέγαμε μικροί. Είχε το καλύτερο νυφοπάζαρο της περιοχής!!! Αλλά και ο Κάλαμος καλός είναι (?)
    Βέβαια εμείς στην Κύμη(ιδιαίτερη πατρίδα) πέρνουμε πρωτιά. Κύμη! Η κυρία του Αιγαίου και το μπαλκόνι του.
    Ρίξε και μιά βουτιά για μένα!!!!
    Όλα ρα αναδρομικά φιλάκια και μερικά ακόμα για το ταξείδι…
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

  13. despinarion permalink*
    July 23, 2009 4:55 am

    Φανταζομαι θα πηγαινες και σε κεινο το τρελλο Χολιντεη ιν Ευβοια ε; Εκει λικνιζομαστε τα βραδακια. Κοιτα τι μου εκανες με τα φιλια βρε!!! Χα χα κοψε λιγα, κοντευουμε να βγουμε εξω απο την οθονη!!!!! ΧΧ

Leave a Reply

