Skip to content

λαυρακι του αγιου ορους

August 2, 2009

Μια απο τις εκπληξεις που με περιμενε οσο ημουν στην Αθηνα ηταν ενα τηλεφωνημα απο τον αγαπημενο μου Γιωργο Ζερβουλακο που με καλουσε στο σπιτι του (μαυσωλειο το λεει ο ιδιος) για να γνωριστουμε. Βρηκα κι εγω ενα βραδακι λασκα και με χαρα αρριβαρισα στην πορτα του. Εδω πρεπει να αναφερω οτι οι συναντησεις μου με φιλους μπλογκερς δεν αποτελουν και δεν θα αποτελεσουν θεμα αναρτησης γιατι πιστευω οτι ειναι τελειως προσωπικα θεματα και δεν ενδιαφερουν την ευρεια μπλογκοσφαιρα. Εδω ομως εχουμε μια εξαιρεση γιατι ο ιδιος ο Γιωργος μου ειπε χαρακτηριστικα: ” Σου εχω μια εκπληξη για την ιστοσελιδα σου. Ξερω οτι σ’ αρεσει να μαγειρευεις και θελω να σου κανω μια επιδειξη”. Περα απο αυτο ομως στο σπιτι (η μαλλον στον κηπο) του Γιωργου, εφαγα το πιο νοστιμο φαγητο στην Αθηνα και φυσικα το κατεγραψα και το μοιραζομαι με σας. Επισης πρεπει να ομολογησω οτι πηγαινα με πολυ τρακ να συναντησω ενα μεγαλο ανθρωπο της τεχνης, αλλα με την πρωτη ματια και την πρωτη κουβεντα ολα αυτα εγιναν καπνος και τωρα μπορω να πω οτι σ’ αυτο το .. μαυσωλειο που ειναι γεματο τεχνη, εχω δυο καινουργιους φιλους που λαχταρω να τους ξαναδω.

P7220083 (1024x564)

Γαυρος σπιτικος μαριναρισμενος.

P7220084 (768x1024)

Το κρασακι βγηκε απο το τελευταιο μπουκαλι (τιμη μου που το ανοιξε για μενα)  και αναπνεει στην καραφα. Το κρασι ο Γιωργος το φιαχνει μονος του. Ειναι συνδιασμος αγιωργιτικου με μοσχοφιλερο Νεμεας.

P7220087 (1024x768)

Εδω εχουμε το περιφημο “λαυρακι του αγιου ορους”.  Ο Γιωργος εχοντας μεινει για μηνες σε μοναστηρι εκει,  εμαθε πολλα μυστικα απο την κουζινα των μοναχων.  Τελικα δεν τρωνε καθολου ασχημα εκει.  Το πιατο αυτο ειχε την πιο ωραια σαλτσα..των διακοπων μου. Θα προσπαθησω να σας το περιγραψω οπως μου το ελεγε και οσο το συγκρατησα μεσα στον ενθουσιασμο μου  και το κεφι μου, εκεινο το βραδυ.

P7220090 (1024x739)

Τριμμενο κρεμμυδι αρκετο, δυο φορες την ποσοτητα του ψαριου.   Στην κατσαρολα μαραινουμε το κρεμμυδι και προσθετουμε το ψαρι.  Ριχνουμε  ενα ποτηρι χυμο 3/4 πορτοκαλι και 1/4 νερατζι.  Προσθετουμε και μερικα δαμασκηνα. Σκεπαζουμε την κατσαρολα και τα αφηνουμε.. να λιωσουν.  Το ζουμακι απο αυτο τον συνδιασμο ειναι θεϊκο.  Δε σταματησαμε να βουταμε μπουκιτσες.  Οπως βλεπετε σερβιρεται με ψιλοκομμενο μαϊντανο.

P7220089 (1024x768)

Το πιατο αυτο λεγεται “Καπρικό”   και ειναι χοιρινο που αφου εχει μαριναριστει σε καλο κρασι, ψηνεται στο φουρνο μεχρι να γινει..παξιμαδι.  Θελω να προσεξετε το ντεκορ με τα φυλλαρακια.  Το φαγητο αυτο ηθελε απαραιτητα απο διπλα το κρασι του Γιωργου.

P7220086 (1024x768)

Το μαρμαρινο τραπεζι στον κηπο γεματο αγαπη και φιλοξενια, με ενα τεραστιο ανεμιστηρα να δροσιζει την ζεστη βραδυα, με τον ενθουσιασμο μιας φιλιας που αρχισε απο την αναρτηση ¨Για το ψωμι και για τον ερωτα”  και επισφραγιστηκε εκεινο το βραδυ, με τις ατελειωτες ιστοριες του Γιωργου που θα μπορουσα να τις ακουω, ωρες μαγεμενη.

Γιωργο μου, αν το διαβασεις, σας ευχαριστω παρα πολυ κι αν παρελειψα κατι στην περιγραφη με το λαυρακι, διορθωσε με.  Φιλια!

60 Comments leave one →
  1. August 3, 2009 4:02 am

    Μπέμπα μου,
    Α! τί απόλαυση να τρώς μαγειρεμένο φαγάκι απο το μεγάλο σκηνοθέτη, που καταθέτει την αγάπη του για τη ζωή! Μπράβο, αυτό το βράδυ άξιζε όλα τα λεφτά!
    Νάσαι πάντα καλεσμένη στα σπίτια ωραίων ανθρώπων. Και να σε τιμούν για την ευγένειά σου!
    Φιλιά απο Καναδέζα που την πήραν τα σορόπια απο τη συγκίνηση.

    • August 3, 2009 10:34 pm

      Μη σε πιανουν τα σοροπια ευαισθητη μου Καναδεζα. Η βραδια αξιζε παρα πολυ οπως καθε βραδια με καλη παρεα. Που θα παει, θα το φιαξω το μινιμαλ και μετα θα σας τιμησω ολους δεοντως. Μα ολους! Φιλακια.

  2. panathinaeos permalink
    August 3, 2009 6:03 am

    τελικα οι μοναχοι ξερουν πολλα μυστικα! αυτο το λαβρακι πρεπει να ειναι θεικο!
    ευγε στον ΓΖ για τη μαεστρια και τη φιλοξενια του δεσποιναριον!

    • August 3, 2009 10:36 pm

      Αγαπητωτατε μου Παναθηναιε ακολουθηστε τις συμβουλες του φιλτατου Γιωργου και θα με θυμηθητε (εαν δηλαδη με εχετε ξεχασει)

  3. August 3, 2009 7:24 am

    Just passed by for a good morning , sent up there to US
    Kisses Despoinarion !

    • August 3, 2009 10:40 pm

      Dear So_Far, I suppose you cannot read greek characters, right? Kisses to you too there in Nairobi. When you get back and you can read again, come and read this. It is about a lovely fish and a dear friend. You are amazing and you have indeed..love without borders.

  4. August 3, 2009 7:32 am

    Αγαπητη Κυρια!

    σας φερνω ενα μπιλιετο οπου η Κερα
    σας γραφει οτι ειναι πολυ θυμωμενη!
    Αναρταται λεει με ταχυτητα πολυβολου δεν σας προλαβαινει
    γιατι παλι αλλαζει σπιτι
    και νιωθει πολυ ασχημα που δεν ενημερωνεται για τα πεπραγμενα των διακοπων σας .
    Κερα ζηταει την κατανοηση σας
    καθως και τη μειωση του καταιγιστικου ρυθμου σας ενενα των υπεροχων στιγμων που πεεασατε στην πατριδα

    ουτως ωστε να προλαβαινει αυτη και καποιοι ακομα σιγουρα να σχολιαζουν διαβαζουν και ταξιδευουν με τα ποστ σας!!!

    υγ:κι τωρα που ντιαβασα αυτο κατεβατο μετα απο χιλιες προβες θελω
    καπου κατσω ξεκουραστω..με εξαντλησε κερα Σκαρλετ σε προβες να σας τα πω σε αψογα λληνικα!

    -Μαμυ!

    • August 3, 2009 10:52 pm

      Περιμενε αγαπητη να γραψω μια απαντηση για την κυρια σου. Η μαλλον θα στα πω και ελπιζω να εχεις γερη μνημη να της τα μεταφερεις. Και πρωτα πρωτα, που μετακομιζει παλι, εδω και χρονια ακουω οτι μετακομιζει. Τα χαλια ποιος τα εχει αναλαβει; Τα παιδια ποιος τα προσεχει;
      Ναι το ξερω, ποσταρω ασταματητα, αλλα πρεπει να τα πω ολα αυτα πριν μπαγιατεψουν. Μετα θαρθουν κι αλλα και τι θα κανω; Θα τα στοιβαζω; Πες της ομως οτι θα λειψω παλι για αρκετες μερες και θα της δοθει η ευκαιρια να τα διαβασει με την ησυχια της..εκει που θα μετακομισει. (Γιατι δε στεριωνει η ευλογημενη σε ενα σπιτι; ) ΠΕΡΙΜΕΝΕΕΕ .. να επισυναψω και την καρτ βιζιτ μισο λεπτο!
      Να ..σημερα δε θα ποσταρω. Οχι οτι δεν εχω υλικο αλλα εχω κατι αλλες ΜΠΙΖΝΕΣ. Ναι μπιζνες, ετσι το λεμε εδω!

  5. August 3, 2009 7:33 am

    …………..και παλι λαθη εκανα!

  6. Με νόημα permalink
    August 3, 2009 7:44 am

    Ε! Εγώ τί να πώ; “Απο Θεού άρχεστε”
    Αγιοργήτικο με Μοσχοφίλερο. Τί ενδιαφέρον συνδιασμός Κανέλλα, κεράσι και τριαντάφυλλο.
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

  7. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    August 3, 2009 7:54 am

    Λαβράκι Αγίου Όρους.

    Λαβράκια μετρίου μεγέθους ποσότητα ανάλλογα με την παρέα.
    μαθηματική σχέση ψαριού- κρεμμυδιού 1:2
    Τα κρεμμύδια από βάτικα μεριά μπαίνουν στην κατσαρόλα με με νερό ίσα νατα σκεπάζει.Βράζουν μεχρη εξαφανήσεως, τα στύβουμε και πέρνουμε το ζουμί.
    Το ψάρι είναι στη κατσαρόλα σε κομάτια-μερίδες, το σκεπάζουμε με το ζουμί.
    Πέρνουν δυό βράσεις και πέφτουν τα ξερά δαμάκηνα . Μαθηματική σχέση μια μερίδα τρία δαμάσκηνα.
    ‘Άμα σχεδόν έχει βράσει το ψάρι προσθέτουμε ένα νεροπότηρο ζουμί από λεμόνι και νεράτζι.Μαθηματική σχέση τρία λεμόνι ,ένα νεράτζι. + κρόκο μια πρέζα λίγη καφτερ’η πιπεριά. Βράζουν . Στην πιατέλα μαϊντανος. Κρασί ΚΌΚΚΙΝΟ Το καλό κοτσιφάλι Κρήτης.Καλή όρεξη.

    • Αγγελική permalink
      August 3, 2009 5:44 pm

      Υπέροχο ακούγεται (όπως και όλα τα σχετικά με τη συνάντησή σας) κι έσπευσα να αγοράσω τα χρειαζούμενα, αλλά … χρειάζομαι διευκρινίσεις… Θα έχετε την καλοσύνη, αγαπητέ κ. Ζερβουλάκο;

      – “1:2” σημαίνει 2 κιλά κρεμμύδια για 1 κιλό ψάρια ή δύο μέτρια κρεμμύδια για κάθε μέτριο ψάρι;

      – Για πόσες μερίδες (ή μάλλον καλύτερα για πόσα ψάρια) είναι το ένα ποτήρι χυμός λεμονιού-νεραντζιού;

      (εννοείται ότι ξεχνάω τα περί Βάτικων και νεραντζιού – πού να τά βρω η έρμη; Και τι λέτε για πορτοκάλι αντί νεραντζιού; )

      Ευχαριστώ πολύ

    • August 3, 2009 10:57 pm

      ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!! ο μαγειρας!!! Μπραβο βρε Γιωργο μου, νασαι καλα που τα εγραψες πιο αναλυτικα. Γιατι εχουμε και τις Αγγελικουλες μας που εβαλαν μπροστα κιολας να το φιαξουν. Εγω το εχω βαλει στο προγραμμα στις 15 του μηνα που εχω τραπεζι την ωραιοτατη κουμπαρα μου.

  8. August 3, 2009 8:34 am

    πάντα τέτοιους γενναιόδωρους και υπέροχους ανθρώπους να σου επιφυλάσσει το μπλογκινγκ Δεσποινάκι!
    Καλή εβδομάδα🙂

    • August 3, 2009 10:59 pm

      Δεν εχω παραπονο ΚΟΥΚΛΑ μου απο το μπλογκινγκ. Σ’ ευχαριστω!

  9. August 3, 2009 9:30 am

    Συγχαρητήρια στον κ.Ζερβουλάκο, μεγαλούργησε! Εγγύηση η καλή παρέα,θα ήταν μια εκπληκτική βραδιά. Αναντικατάστατο κορίτσι με τις περιγραφές σου μας βάζεις και εσύ σε πειρασμό. Έλεγα σήμερα να φιάξω φακή σαλάτα να μαζευτούμε λίγο αλλα πουουουουουου!!!Μμμμμμ και αυτές οι μπουκίτσες που έκαναν βουτιές! Τέτοιες ομορφιές πάντα κι ακόμη περισσότερες Δεσποινιώ.
    Καλή εβδομάδα με φιλιά
    υγ: κ. Ζερβουλάκο, αυτό το “μαθηματική σχέση” 1 προς, είναι ο πιο σαφής και γρήγορος τρόπος δοσολογίας που΄έχω διαβάσει, και πάλι να είστε καλά, με τ αγιορίτικα καλούδια.

  10. Flo permalink
    August 3, 2009 10:15 am

    Δεσποινάριο τι κάνεις? Από αυτά που διαβάζω πέρασες καλά, πάντα καλά. Εξαφανισμένη λόγω πολλής εργασίας & υποχρεώσεων & facebook(ing), βρέθηκα στη γειτονιά σου να δω αν είστε καλά. καλή επιστροφή και πολλά φιλιά.

    • August 3, 2009 11:02 pm

      Φλο μου, μια χαρα, χαιρομαι που σε βλεπω ξανα, και που σε ..βρηκα! Φιλια σε σενα και στον αγαπημενο σου.

  11. August 3, 2009 3:00 pm

    Πάντα καλές παρέες να κάνεις, Δεσποινάκι, και να γνωρίζεις ωραίους ανθρώπους.
    Πολλά φιλιά από Ρέθυμνο

    • August 3, 2009 11:03 pm

      Δεν τους εχω γνωρισει ακομα ολους. Εχω και στο Ρεθυμνο καναδυο! Φιλια χαρα μου.

  12. Αγγελική permalink
    August 3, 2009 5:48 pm

    Αχ, ατιμούλικο Δεσποινάριον, τι μου έκανες με το “το πιο νοστιμο φαγητο στην Αθηνα”!!!
    Σαν γνήσια γουλόζα, έσπευσα να αγοράσω τα υλικά και τώρα ζαλίζω τον άνθρωπο για διευκρινίσεις…
    Μάκια

    • August 3, 2009 11:06 pm

      Τι ειναι γουλοζα βρε χαρα μου; Να ειδες, πηρες και τις απαντησεις σου. Να σε δω τωρα μεσανυχτα ωρα Γενευης να μαγειρευεις τον ψαρακα. Μακια.

  13. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    August 3, 2009 9:49 pm

    Το 1:2 είναι ένα κιλό ψάρι προς δύο κιλά κρεμμύδια. Τα περί βάτικα είναι φαντασία λογοτεχνίζουσα.Ελπίζω να είσαι από τα Βάτικα.Το ζουμί είναι για ένα κιλό ψάρια.Προσοχη: Όχι μίξερ, θα γίνει πολτός.
    Το νεράτζι ίσως μπορεί να είναι πορτοκάλι. ΔΕΝ ΞΈΡΩ .Μπορεί όμως και γλυκολέμονο. Υπάρχει ακόμα στην Κρήτη. Θεϊκό.Σου βάζω δύσκολα;
    Ξέχασα ίσως δυό κουταλιές μανιάτικο λάδι+μια πρέζα κρόκο+μια μικρή πιπεριά καφτερή και λίγο αλάτι.
    ΚΑΛΉ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

    • August 3, 2009 11:09 pm

      Κι εγω σ’ ευχαριστω Γιωργο μου που απαντησες στις αποριες των φιλων εδω. Φιλια και χαιρετισμους!!!!!

  14. Αγγελική permalink
    August 3, 2009 10:25 pm

    Δεν είμαι από τα Βάτικα!
    Ναι, πολύ δύσκολα! Αλλά … στα δύσκολα είναι το ζουμί! 🙂
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!

  15. August 3, 2009 11:11 pm

    Στην κουζινα εσυ!!!!!! Χε χε! Και αυριο περιμενω μεζε!

  16. Evie permalink
    August 4, 2009 1:28 am

    Καλησπέρα γλυκιά μου.
    Μόλις διάβασα για το ωραίο φαγητο του Σεβαστού σου φίλου.
    Από τον παππού μου που έζησε στο Άγιο Όρος για πολλά χρόνια κάνοντας μεντιτεισιον θυμάμαι πολλές λεμονάτες κ κρασάτες συνταγές.

    Αντί για νεράντζι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Λαιμ χυμό και λίγο ελαφρύ ξύσιμο φλούδας του (ζεστ).

    Το δε άλλο που δεν ξεχνω είναι ο τρόπος που προβλέπουν το εποχιακό κλίμα από την παραγωγή των κρεμμυδιών τους.
    Χοντρη φλούδα η ψιλόφλουδα ειναι κρεμμυδια προστατευμένα από την φύση.
    Ποιο σωστοί κι από μετεωρολόγους.

    Ονειρα γλυκα

    • August 4, 2009 9:14 am

      Καταθετω τις απαντησεις μου χαραματα, πεντε το πρωϊ. Πιστευα οτι εχω νικησει το τζετ λαγκ αλλα οχι απολυτα ακομα. Τεσσερεις και μιση νααα το ματι γαριδα. Και τι να κανεις ετσι νωρις. Κοιτας το μπλογκ λιγο.
      Ευη παλια μου Αθηναια, καπου διαβασα οτι οι Ελληνες απο αρχαιοτατων χρονων ειχαν αυτο που λεμε σημερα “γλυκοξινα” φαγητα. Και εκεινη την ημερα που ο Γιωργος περιεγραφε το πιατο, πηγε ο νους μου αμεσως εκει. Και το κρεμμυδι και το δαμασκηνο, και το νερατζι και το λεμονι. Γλυκα και ξυνα μαζι.
      Τα ονειρα εξατμιστηκαν καπου, ο καφες μυριζει ομορφα κι εγω μετραω αναποδα.
      Καλη μερα να εχεις στο Τοροντο.

  17. August 4, 2009 7:17 am

    Όντως θεϊκό το πιάτο με το λαβράκι, και οι πινελιές που έδωσε ο κος Ζερβουλάκος είναι αυτά τα “μικρά” μυστικά που κάνουν πάντα την ΔΙΑΦΟΡΑ.
    Σας ευχαριστούμε και τους δύο που τα μοιραστήκατε μαζί μας.

  18. August 4, 2009 9:16 am

    Για μενα ηταν μεγαλη χαρα οχι μονο η επισκεψη, αλλα και η συνεχεια εκεινης της βραδιας εδω στο μπλογκ. Γεια σου Πηνελοπη.

  19. August 4, 2009 10:20 am

    Είναι φανερό πως πέρασες καλά. Και από παρέα και από φαγητό! Πάντα τέτοια!

    • August 4, 2009 9:24 pm

      Η παρεα προηγειται παντα του φαγητου και ναι ομολογω οτι περασα καλα. Οταν χαιρομαι δεν μπορω νατο κρυψω με τιποτα.

  20. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    August 4, 2009 3:33 pm

    Δεν αντέχω στον πειρασμό να σας κάνω κοινωνούς, ξενητεμένα μουΕλληνάκια ΄σ΄ ένα πανάρχαιο κρητικό έδεσμα, που στη χάρη του χρωστά η Κρήτη τη θαλασσοκρατορία της, επι Μίνωα φυσικά.Είναι το καπρικό΄
    Το περιγράφω:
    Ενα μεγάλο κοματι χοιρινό από κάπρο( Αρρεν γουρούνι) Από το αριστερό πίσω πόδι -ακόμα και τα γουρούνια ξαπλώνουν δεξιά.Το αλατίζουμε υπερβολικά με χοντρο αλάτι, και το βάζουμε στο φούρνο για 6 ώρες στους 150 βαθμούς.
    γίνεται σαν κρεάτινος ντάκος. Τραβάει κρασί (ΒΙΛΑΝΑ+ ΜΑΝΤΗΛΑΡΙΑ+ ΚΙΔΩΝΙΤΣΑ)
    Με το καπρικό κατάφεραν οι Κρητικοί να κάνουν μεγάλα ταξίδια.
    ΚΑΛΟ ΤΑΞΊΔΙ ΣΕ ΌΛΟΥΣ ΣΑΣ.

    • August 4, 2009 9:29 pm

      Γιωργοοοο τελεια.. θα παω να ζητησω απο τον αμερικανο χασαπη, το αριστερο κωλομερι του καπρου να δω τι βλεμμα θα εισπραξω! Ναι μπορω να συμφωνησω απολυτα, τραβαει κρασι!
      Τωρα θελω να ταξιδεψω στην Κρητη! Αντ’ αυτου ταξιδευω νοερα μπροστα σε ενα παλιολαπτοπ.

  21. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    August 4, 2009 3:39 pm

    Ξέχασα να σας πω ότι το γουρούνι πρέπει να ξαπλώνει σε σχάρα με ταψί αποκάτω να μαζεύει τα λάδια.

  22. orfia permalink
    August 4, 2009 5:37 pm

    Δεσποινακι , γυρισες και εφερες μαζι σου καλουδια,…το λαυρακι ειναι στα υπ’οψιν οταν επιστρεψω απο τας εξοχας….οσο για το εδεσμα απο καπρο…. που περιγραφει πιο πανω ο κ.Ζερβουλακος, δυσκολο..αλλα πρεπει να γινεται πεντανοστιμο…. οντως θα θελει συνοδεια αρκετων κανατων απο κρασι….!!!
    Φιλακια πολλα.

    • August 4, 2009 9:30 pm

      Καλη συνεχεια στις διακοπες σου Οργια μου. Το καπρικο τελειος μεζες. Φιλακια.

  23. Evie permalink
    August 5, 2009 3:03 am

    Πέρασα κλεφτά,είδα τζιτζίκια, έφυγα για να γράψω στο δικό μου
    και μέχρι να γυρίσω πάνε οι τζίτζικες.
    Δεν ονειρεύομαι, σωστά ? τα είδα?
    Ελπίζω να κοιμηθείς 9άωρο.
    Καληνύχτα απο το βροχερο Τοροντο

  24. August 5, 2009 10:10 am

    Kαλα ειδες Ευη. Μια αναθεωρητικη ματια εκρινε οτι ηταν κακιστη φωτογραφια και τα εφαγε η λογοκρισια. Εξαωρο και προοδευουμε. Παω να δω το δικο σου.

  25. August 5, 2009 11:11 am

    Μια μικρή βόλτα από τη γειτονιά, όσο μου το επιτρέπει η μικρή που έχει προς το παρόν απορροφήσει όλο το χρόνο μου και είδα φωτογραφίες από Αθήνα και μια υπέροχη συνταγή που μου υπενθύμισαν ότι η ζωή συνεχίζεται κανονικά, χωρίς κλάματα, θηλασμό και πάνες🙂

    • August 5, 2009 11:46 pm

      Να σου ζησει Ντορα μου η κορουλα, να ειναι παντα ενα χαρουμενο και γερο πλασμα κι εσυ να την χαιρεσαι. Ολα ζωη ειναι και μια καινουργια ζωη ειναι χαρα.

  26. Ρούλα permalink
    August 5, 2009 7:41 pm

    ευχαριστούμε τον σκηνοθέτη και σένα για τις συνταγές!
    οι μοναχοί εκτός από τα αρχαία κείμενα διέσωσαν απ’ότι φαίνεται και αρχαίες συνταγές!!!είναι καλό και ευπρόσδεκτο που υπάρχει τελευταία μια τάση και το ισχυρό φύλο να ασχολείται περισσότερο με την μαγειρική και μάλιστα με γευστικότατα αποτελέσματα!δεν ανάφέρομαι στους σεφ που ούτως ή άλλως είχαν τα πρωτεία!άντε αγόρια αφού τα καταφέρνετε καλύτερα ευχαρίστως σας παραχωρούμε ή τουλάχιστον μοιραζόμαστε το… προνόμιο που έχουμε!
    όνειρα θερινής νυκτός!!!προσγειώνομαι και πάω να μαγειρέψω κάτι δροσιστικό που μου παρήγγειλαν τα 3 αγόρια της οικογένειας(μακάρι νάξερα τι εννοούσαν)!!
    φιλάκια

    • August 5, 2009 11:49 pm

      Ευχαριστω Ρουλακι. Δροσιστικο; μαλλον σαλατα και φρουτακια. Τι αλλο να φας με τη ζεστη.
      Το αλλο θεμα με τους ανδρες σεφ, μηπως σημαινει οτι οι ανδρες εχουν ανεπτυγμενη φαντασια; Ας μας πει καποιος! Φιλακια.

  27. August 6, 2009 6:43 am

    Ιδέες μου βάζεις και πού να βρω λαβράκια…
    Αστα-βράστα…
    Θα κάνω μια έρευνα αγοράς μήπως και, και βλέπουμε…Καλημέρα και φιλιά…

  28. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΆΚΟΣ permalink
    August 8, 2009 1:49 pm

    Το ιδανικό ψάρι Αγιου Ορους ειναι το μουγκρί, εχει όμως πρόβληξμα με τα κόκαλα.Και το λαυράκι καλό ειναι ίσως και η πέρκα. Ως λαταρίστο λαυράκι θα έβαζα το δεσποινάριον χώρίς δαμάσκινα όμως.Δαεν πρέπει να πολυγλυκάνει.

    • August 9, 2009 12:08 am

      Χα χααα κατι ηξερα εγω που τα μαζεψα και επεστρεψα στην Γουασινγκτων! Εν τω μεταξυ τους εχεις μπερδεψει εδω τους αναγνωστες, ολο αλλαζεις την συνταγη!!

  29. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΆΚΟΣ permalink
    August 8, 2009 1:53 pm

    ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΡΟΪΔΟ!

    • August 9, 2009 12:09 am

      ΑΑΑ δε πειραζει καθολου. Μου εφιαξες την ημερα!

  30. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΆΚΟΣ permalink
    August 14, 2009 5:50 am

    Για τη γιορτή σου χρόνια καλά και όμορφα.
    Σας περιμένω.
    Πάω ΙΟ μέρες στην Ελούντα, ο μέγας γκόμενος Ανδρέας έλεγε φοβερά πράματα για την άυρα της.Εγώ ξέρω τις ρακές από τους ποτάμους, με παπούλες και βρεχτά κουκιά.Στην υγειά σας! ΑΓΑΠΗ
    Πόπη και Γιώργος/.
    Και μιά αυτοσχέδια μαντνάδα σαν δώρο:
    Οντας τα μάθια θωρώ, χάνω το φώς μου, φώς μου
    κι ανασεμιά του κάρφου σου μοσχοβολιά του δυόσμου.

    • August 15, 2009 1:57 am

      Γιωργο μου αν και γιορταζω στις 21 Νοεμβρη, παντα τις δεχομαι τις ευχες και τις ανταποδιδω. Καλα εμπλεξε η Μανη με την Κρητη και με τρελλαινετε! Τι νοστιμιες ειναι αυτες!
      Να περασετε ομορφα και πολλα φιλια στην Ποπη. Υπεροχη η μαντιναδα σου!! πες μου κι αλληη!

  31. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΆΚΟΣ permalink
    August 14, 2009 5:55 am

    Το αιώνιο λάθος του δαίμονα.την κοπανησε το βσικό ΣΟΥ!
    ΒΆΛΤΟ ΣΤΗ ΘΈΣΗ ΤΟΥ. δικό σου είναι

  32. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    November 20, 2009 10:28 pm

    ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΈΤΥΧΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ
    ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΛΟΙΠΌΝ ΚΑΙ ΌΠΩΣ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ

    ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΠΗ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ
    ΥΓ. ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΣΟΥ

    Γ.Ζ

  33. November 21, 2009 12:28 am

    Ναιιιιιι!!!! πετυχες τη γιορτη μου. Σ’ ευχαριστω παρα πολυ Γιωργο μου. Την αγαπη μου σε σενα και την γλυκεια Ποπη! Παω να βρω το δωτο μου! Φιλια φιλια, με συγκινεις!

  34. ζερβουλακος permalink
    November 21, 2009 3:53 am

    Αγαπητότατη Δεσποινιώ +την συντροφιά σου

    Προχτές είχα πάει στη Μάνη, Αρεόπολη μεριά, εκεί υπάρχει ενας εκδοτικός οίκος κι ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο με το όνομα ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΜΑΝΗ. Εκεί θα βρεις βιβλία σχετικά με την Μάνη αλλά και το εξαίρετο περιοδικό ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΜΑΝΗ.
    Σκαλίζοντας ξέθαψα ενα βιβλιαράκι με τίτλο Γεύσεις της Μάνης.
    Ξαφνιάστηκα , τι γεύσεις στη ξεραϊλα και την άγρια λιτότητα του αποσκιαδερού βραχότοπου: .
    Και όμως στο βιβλιαράκι βρήκα κάτι που μονάχα Μανιάτες θα μπορούσαν να φάνε.Λάγός σκορδαλιά. Εψαξα στο δύκτιο και βρήκα κάποιες λάiτ νησιώτικες παραλαγές αλλά με την συμβουλή του φίλου εκδότη Γιώργου Δημακόγιαννη συνάντισα την Αναϊπόνυφη τη νοικκυρά
    Σας μεταφέρω τη αυθεντική συνταγή;
    Ένας μέτριος λαγός σε κομάτια , αλεύρι πιπεριά καυτερή, νερό λαδι ξύδι και ισο βάρος με το λαγό σκόρδα Τεγέας.
    Καθαρίζουμε τα σκόρδα και τα κοπανάμε στο γουδί σκέτα μονάχα με κάλο λάδι, ξύδι και λίγο αλάτι χωρίς ψωμιά, πατάτες και τοιάυτα. Είναι μια σκορδαλιά για Μανιάτες..
    Βράζουμε στο τσουκάλι το λαγό με λίγο νερό και την πιπεριά. Τον σιγοβράζουμε. ‘Όταν βράσει καλά τον ρίχνουμε στο κουρκούτι που έχουμε έτοιμο από το ζουμί του λάγου και αλεύρι..
    Τηγανίζουμε τα κομάτια σε κάυτό μανιάτικο λάδι.
    Βάζουμε στο τραπέζι μια τσανάκα με την σκορδαλιά βουτάμε μέσα το κομάτι του λάγου και κατευθείαν στο στόμα, όποιος αντέξει.
    Εγώ επέζησα!

    • November 21, 2009 4:17 am

      Το ειδα ..το ειδα και μου ανοιξε η ορεξη. Το φανταζομαι εκει στον κηπο σου με το κρασακι σου και εσενα να μου λες ιστοριες με θεατρινους και αχρηστους πολιτικους. Και σ’ ευχαριστω παρα πολυ, θα το κανω ιδιεταιρη αναρτηση μονο του καποια στιγμη. Για ολους αυτους που δε θα το δουν εδω. Πιασε το λαγο κι ερχομαι! Σε φιλω πολυ πολυ!

  35. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ permalink
    November 29, 2009 8:19 am

    Ο λαγός και της παπαδιάς τ΄αμπέλι

    …… Εβγήκε πρώτη η παπαδιά κι εχόρευε καγκέλι
    πάνω στην άψα του χορού ,πάνω στη βαρβατίλα
    σηκώθηκε η φούστα της και φάνει το πλατσό της.
    Άλλοι το λένε λαγιαρνί, άλλοι λαγός κοιμάται..
    κείνο δεν είναι λαγιαρνί, δεν ειν΄λαγός κοιμάται
    μον είναι γυφτατσικουριά που ισιώνουν τα στειλιάρια

    Ρουμελιώτικο

Leave a Reply

