Skip to content

ουτε καν για αποκαϊδια..

August 23, 2009

δεν μπορουμε να μιλησουμε ακομα.   Ακομα η φωτια ερπει, μαινεται, και κανεις δε ξερει τι θα καψει ακομα.  Γραφουν ολοι για κακη ενημερωση και για δημοσιογραφικες εξαρσεις, ομως αυτο εχω μονο.  Μια περιωρισμενη ενημερωση.  Εστω κι αν διακοπτεται καθε πεντε και δεκα για να διαφημιστει η εκπομπη της  κυριας καναλαρχου.

Τα μυνηματα φιλων σε γνωστη κοινωνικη ηλεκτρονικη σελιδα πεφτουν βροχη.  Ο φοβος, η οργη, η αγανακτηση, η απογοητευση εκδηλωνονται πιο εντονα απο ποτε.  Εκεινο που με ταρακουνησε περισσοτερο ηταν χτες μια ανακοινωση αγαπητου φιλου συνμπλογκερ που εδηλωσε οτι,  πηρε τον σκυλο του και μερικα απαραιτητα και εγκατελειψε τον Διονυσο.  Δεν ανεφερω  ονομα γιατι φτανει η στεναχωρια του και η αγανακτηση του.  Αυτο ηταν το πρωτο μυνημα που ειδα και που δεν ηταν απλα η αγανακτηση του θεατη,  του αριστερου, του δεξιου, αλλα του παθοντα.

Μιλω συχνα με τη μαμα, μου λεει οτι η καπνα δεν εχει φτασει στην Αθηνα.  Θελω να ξερω πως παρακολουθει ολη την απελπιστικη κατασταση γιατι εχει μνημες απο την περιοχη Νταου Πεντελης και οπως μου ειπε, κλαιει η ψυχη της.

Αλλοι κλαινε τα σπιτια τους, αλλοι τους κοπους μιας ζωης, εν τελει ομως η οικολογικη καταστροφη που θα αφησει αυτη η πυρκαγια θα ειναι  οτι χειροτερο για τις επομενες γενιες.  Να το πουμε κληρονομια για τα παιδια μας; Να το πω ποιοτητα δικης μας ζωης;

Εκεινο που με εξοργιζει προσωπικα ειναι οτι μετα την καταστροφη που προκαλεσε η φωτια στην Πελοποννησο το 2007,  κανεις δεν εμαθε τι σημαινει μια σπιθα φωτιας τον Αυγουστο με αερα.  Σε οποιοαδηποτε διοικηση ασχετα πολιτικων πεποιθησεων το πιο ουσιαστικο στοιχειο αντιμετωπισης καταστροφης, ειναι ο συντονισμος.  Και δεν αναφερομαι στον συντονισμο που εκ των πραγματων αναγκαζονται τωρα να εφαρμοσουν τα μαχομενα σωματα της πυροσβεστικης και του στρατου.  Αναφερομαι σε αμεση και υπερβολικη αντιμετωπιση τετοιων φαινομενων.  Αυτο ομως  δεν πρεπει να εφαρμοζεται ΑΦΟΥ ξεσπασει το κακο.  Σχεδιαζεται προσεκτικα,  γινονται δοκιμες εγρηγορσης σε σωματα και σε κοινωνικες ομαδες.  Εκεινοι που εχουν την υπευθυνοτητα για τις αποφασεις εχουν ετοιμο σχεδιο δρασης.  Δεν μπορεις να περιμενεις απο ανθρωπους που δεν εχουν εκπαιδευτει στο τι πρεπει να κανουν σε τετοιες περιπτωσεις.

Πολλες φορες σαν κατοικος Αμερικης  και μαλιστα σαν πολιτις που εχει προσβαση σε κυβερνητικες εγκαταστασεις, εχω υποχρεωθει να συμμετασχω σε σεμιναρια και ασκησεις ετοιμοτητας (βαρυγκομωντας θα ελεγα λογω του ελληνικου μου ταμπεραμεντου)  για περιπτωση καταστροφης.  Γιατι ποτε δε περνα απο το μυαλο μας τι μπορει να μας προκυψει.

Εκεινο που δυστυχως συμβαινει με μας ειναι οτι ο κοσμος που δεν πειθεται για τον συντονισμο και την εγρηγορση και με το δικιο τους.  Και αυτο δυστυχως θα προκαλεσει προβληματα.  Αυτο το τωρινο, περα απο αφορισμους, αγανακτηση, μοιρολατρεια,  και πονο, ειναι πια πολυ δυσκολο να σταματησει.

Προπερσυ καταστραφηκε η Ηλεια,  φετος καταστρεφεται  η ανατολικη Αττικη. Ειλικρινα πιστευω οτι  η κατασταση εκτακτης αναγκης με ολες τις ενεργειες που συνεπαγεται αργησε μια μερα.  Και να μην ειχαμε το προηγουμενο του 2007;

Δυστυχως η ζωη των ανθρωπων παγκοσμια εχει γινει πια αγωνας επιβιωσης απο ανθρωπογενεις και καιρικους παραγοντες.  Πρεπει να γινει συνειδηση.

Ευχομαι και ελπιζω να μη χασει ο κοσμος την ψυχραιμια του, ευχομαι να αντεξουν οι ανθρωποι που παλευουν, ευχομαι να μιλαμε συντομα για αποκαϊδια και οχι για φλογες.  Κουραγιο!

46 Comments leave one →
  1. August 23, 2009 2:14 pm

    Χωρίς να θέλω να μειώσω ούτε στο ελάχιστο τον πόνο των ανθρώπων που χάνουν τα σπίτια τους και τους κόπους μιας ζωής, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι το χειρότερο απ’όλα δεν έχει έρθει ακόμα. Η οικολογική καταστροφή είναι τεράστια και τα χειρότερα θα τα δούμε εν καιρώ…Δε μπορώ ούτε να φανταστώ τη ζωή των κατοίκων της Αθήνας απο δω και στο εξής…

    • August 23, 2009 3:10 pm

      Κωνσταντινα, αλλοιμονο, ο κοσμος κανει οτι μπορει. Τουλαχιστο εκεινοι που ειναι κοντα κι εκεινοι που εχουν φιλοτιμο. Πολλοι ομως το εχουν ριξει ηδη στη γκρινια εκ του ασφαλους δυστυχως.

  2. August 23, 2009 2:26 pm

    Δεσποινα δεν υπαρχουν λογια με θλιψη στην ψυχη παρακολουθω απο τηλεοραση ολα οσα συμβαινουν και πονω.Λογω κακοδαιμονιας της φυλης μας βλεπω οτι αμεσως αρχισαν να κατηγορουν ο ενας τον αλλο, μου ηλθε ενα μεϊλ που με εκνευρισε πολυ βριζοντας τους μπατσους,δεν μ’αρεσουν τετοιες εκφρασεις,σε τοσο δυσκολες ωρες.Σιγα μην παμε σε σεμιναρια αφου τα ξερουμε ολα εμεις οι ελληνες!!!!!!!!!!!!!!Ομως εγω προσωπικα που ζω αθηνα απο 2 ετων παιδι και την γνωριζω πετρα πετρα,υποφερω.Και πως θα ζησουμε σ’αυτη την πολη ,την υδροκεφαλη,που εχει μαζεψει τον μισο πληθυσμο της ελλαδας????Μερικες φορες οταν ανεβαινει η ρυπανση στα ορια,πνιγομαι,βλεπω τη συννεφια λογω ρυπων λαι αναζητω λιγο οξυγονο,αλλα που πρασινο?Και τωρα που θα βρουν πρασινο να φτιαξουν τις βιλες!!!!!!ολα τα εκαψαν.

    • August 23, 2009 3:18 pm

      Ελευθερια, η αστυφιλια δεν ειναι μονο ελληνικη πραγματικοτητα, αλλα η κακοδαιμονια που αναφερεις ειναι και παραειναι. Ευθυνες υπαρχουν και ειναι πολυ σημαντικες. Κι εγω εκ του ασφαλους εδω ειμαι θυμωμενη, αλλα προς το παρον ευχομαι να αλλαξει ο καιρος. Τιποτε αλλο. Τα αλλα πρεπει να αλλαξουν οταν μεινουν οι σταχτες.

  3. August 23, 2009 3:32 pm

    σχεδιο δρασης δεν πρεπει να υπαρχει μονο για τις περιπτωσεις που θα σε βρει το κακο αλλα πρεπει να υπαρχει σχεδιο και συντονισμος για να ελαχιστοποιησεις τις πιθανοτητες να σε βρει. αλλα για να υλοποιησεις ενα σχεδιο και να το εκτελεσεις πρεπει να το θελεις κιολας. εδω αυτο που οι λιγοι αλλα ισχυροι θελουν (και δεν μιλω για τις κυβερνησεις) ειναι οικιστικη αναπτυξη, παντου και με οποιο κοστος. χθες ημουν στη Σκυρο και καηκε το μισο νησι απο λαθος καποιου φτωχου στο μυαλο, ο εμπρησμος δεν αποτελει κακουργημα στη χωρα μας αλλα απλο πλημμελημα και ο τυπος θα πληρωσει ενα προστιματακι και ξεμπερδεψε, ουτε καν αυτοφορο δεν περασε. ετσι αντιμετωπιζουμε αυτου του τυπου εγκληματιες σ’αυτη τη χωρα!
    τωρα στην Αθηνα αν βγεις στο μπαλκονι αυτο που βλεπεις ειναι ενα πυκνο συννεφο καπνου πανω απο την πολη…

    • August 23, 2009 7:10 pm

      Εχεις δικιο σε ολα Μελισσουλα, και εργα και αποφασεις χρειαζονται. Σε οτι λες εχεις δικιο. Εσενα σε σκεφτομουνα που πηγες λιγο να ξεσκασεις.

  4. August 23, 2009 3:39 pm

    Πονάω.

  5. margarita permalink
    August 23, 2009 3:45 pm

    ειναι αδιανοητο καθε χρονο το ιδιο βιολι.. μια βροχη μας σωζει.. μετρα τσιγαρα που πετιουνται απο παραθυρα αυτοκινητων και μονο.. μεσα στις ξερες πευκοβελονες.. ολα τα ακαθαριστα οικοπεδα των δημων της περιοχης.. ( εκει εμαστε και τα ζουμε..) Η ελενη ειναι απο φυσικου της ηρεμη σε φυσικες καταστροφες αλλα απο χτες ειναι με κλεισμενα παραθυρα και βλεπει την καταστροφη σε ριαλ ταιμ… χωρις καναλια.. ο μισος διονυσος ειναι φιλοι και παληοι μαθητες της.. σταχτη η παρνηθα σταχτη η πεντελη ..και 4 000 000 ανθρωποι ζητουν να αναπνευσουν.. ΕΛΕΟΣ.. και απο μακρυα ποναει η καταστροφη..

    • August 23, 2009 7:14 pm

      Ελπιζω να συνεχισει να ειναι ηρεμη η Ελενη. Τωρα να πω οτι αισθανομαι λιγο καπως να μιλαω απο μακρυα, ναι ποναει παντου, αλλα φανταζομαι, ειμαι σιγουρη οτι η μαυριλα της ψυχης ειναι μεγαλυτερη στους συμπατριωτες μας.

  6. August 23, 2009 3:52 pm

    Οταν μεινουν σταχτες οπως στη πελοποννησο.

    • August 23, 2009 7:15 pm

      Τωρα να πω μια υπερβολη; Καηκε η Αθηνα, μπορει να τους πονεσει περισσοτερο.

  7. margarita permalink
    August 23, 2009 4:18 pm

    παλι.. μολις αντιληφτηκα οτι καθε καλοκαιρι η Ελλαδα γινεται πρωτοσελιδο σε ολο το διεθνη τυπο.. μολις διαβασα στην πιο εγκυρη γερμανικη εφημεριδα εκτακτη ανακοινωση.. με την προταση οτι το ελληνικο κρατος δεν εμαθε απο τις καταστροφες και τους νεκρους του 2007!!..και αυριο στο γραφειο θα απαντησω τι?? οτι η αδερφη μου ηταν οντως ετοιμη να φυγει πριν λιγο.. οτι καιγονται και νομιμα σπιτια ..

  8. August 23, 2009 7:26 pm

    Να μην απαντησεις τιποτα, δε φταισ εσυ, ουτε εγω, δε φταιει ο κοσμακης. Εγω θα πω οτι φταινε εκεινοι που δεν ανακυρηξαν εκτακτη αναγκη και δεν κατεβασαν τα στρατα απο προχτες! Και αυτοι που εδω και δυο χρονια δεν εκαναν τιποτα. Απολιτικο παρακαλω, και οι αλλοι να ηταν απανω δε φανταζομαι να ειχαν κανει κατι. Τωρα αυτο μου φταιει. Ουτε ο ανεμος που στροβιλιζεται ουτε τιποτα. Κι ετσι οσες δυναμεις ειχαμε αναγκαστηκαν να αναλωθουν σε μεγαλυτερα μετωπα. Και κουραστηκε ο κοσμος, αυτοι που παλευουν. Κουραστηκε ο κοσμος να ακουει μαρτυριες ανθρωπων που εχουν περιωρισμενη εκτιμηση. Η προσωπικες εκτιμησεις ειναι πολλες φορες προϊον απελπισιας και θυμου, το δεχομαι, αλλα ξεσηκωνουν ασχημα κοσμο που δεν ειναι εκει. Την φοβαμαι, την κουραση .. τωρα την φοβαμαι πολυ οσο κι αν λενε οτι στην αναγκη βρισκεις δυναμεις. Αν μιλησεις με την Ελενη πες της κουραγιο κι απο μενα.

  9. August 23, 2009 7:53 pm

    Ερχομαι να συμφωνησω με την μελισσουλα.Οικιστικη αναπτυξη,οικονομικο οφελος ,ο θεος του χρηματος χωρις ελεος διαφεντευει τις ζωες μας, το νου και την ψυχη μας.Ο ανθρωπος εχει περιελθει σε δευτερη μοιρα,η ποιοτητα εξαντληθηκε και η ζωη μας εχει γινει γκριζα.Αυριο που θα αναπνεουμε σταχτη και εξω απο το παραθυρο μας θα γινει σκοταδι ισως μαθουμε να αντιστεκομαστε.Ειναι αληθεια πολυ μεγαλος ο πονος και τα λογια μικρα.

    • August 23, 2009 8:42 pm

      Ετσι δεν ζουμε πια, προσπαθουμε να επιβιωσουμε. Γιαννα ελπιζω να ειστε καλα.

  10. August 23, 2009 8:07 pm

    υπαρχει ενας τυπος που εχτισε πανω στο βουνο στο Διονυσο. κοκκορευοταν που ειχε το τελευταιο σπιτι στο βουνο, για να εχει θεα και να ειναι μεσα στο πρασινο, δε μπορουσε πιο κατω… ηταν άλλο αυτος όχι σαν τους αλλους. με βυσματικους τροπους και ανωθεν βοηθειες το αποχαρακτηρισε το οικοπεδο. αρα ολα νομιμα…
    αν του καηκε σημερα ειλικρινα χαιρομαι οσο κι αν ακουγεται αυτο πολυ ασχημα.

  11. August 23, 2009 8:48 pm

    Μωρε ναι κακως εγινε αν εγινε το ρουσφετι, αλλα καμια καταστροφη δε με κανει να ευχαριστιεμαι ακομα και αυτες των εξυπνακηδων γιατι μαζι με τα ξερα καιγονται και τα χλωρα.
    Εν τω μεταξυ κοιταξα την προβλεψη για αυριο και μαλλον (λεει) δεν θα εχει τοσο αερα. Μακαρι μακαρι για να μπορεσει ο κοσμος να μετρησει τις πληγες του και να αρχισει να τις επουλωνει. Ναι ξερω ευκολα το λεω αλλα πρεπει.
    Μια μικρη φωτια ηταν και την ανεφεραν αμεσως οι ντοπιοι, ΤΡΕΛΛΑΙΝΟΜΑΙ!
    Καλο ξημερωμα μελισσουλα.

  12. Με νόημα permalink
    August 24, 2009 2:35 am

    Με σπαραγμό βλεπω την καταστροφή που για μιά ακόμα φορά πλήγει την πατρίδα μας.
    Θέλεις η εγκληματική ασυνηδησία των εμπριστών, θέλεις η εγκληματική ανικανότητα των …. αρμοδίων, θέλεις η εγκληματική προχειρότητα που μαστίζει, απο καταβολής, την Ελληνική …λογική. Θέλεις η εγκληματική αδιαφορία, όλων των Ελλήνων που πιστεύουν πως η ετοιμότητα, συντονισμός και εκπαίδευση είναι μόνον θέμα των αρμοδίων και όχι του καθένα μας. Θέλεις, θέλεις, θέλεις…. Πώς θα αποκαταστήσουμε την βιβλική καταστροφή της φύσης, αυτής τέλος πάντων που ξέφυγε απο την απληστία των εργολάβων και την λογική της…θέας και του πράσινου;

    • August 24, 2009 12:44 pm

      Καθομαι και ακουω την ενημερωση -με λιγη ζαχαρη οπως λενε εδω- εστω κι αν ειναι αλλοτε ελλιπης αλλοτε υπερβολικη. Μιλαω συνεχεια με φιλους στην Αθηνα και στα βορεια και ανατολικα προαστεια. Ενα θεμα ειναι η ετοιμοτητα, αλλο ο τεχνολογικος εξοπλισμος ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Χαρτες χρησιμοποιουν αν εχεις το θεο σου εν ετει 2009. Και αλλο πραγμα ειναι τα ντοπια και ξενα συμφεροντα. Ειναι τοσα και τοσα που απο που να αρχισεις. Ελπιζω να τα αγγιξω διεξοδικα καποια στιγμη. Δε χωρανε εδω κι εγω ειμαι πολυ πιεσμενη με το προγραμα μου. Νοημα μου εδω πια δε μπορω να απαντω σε σχολια, τα ακουω και καταλαβαινω την οργη του καθενα.

  13. August 24, 2009 3:48 am

    Δεν έχω να προσθέσω τίποτε για την απόλυτη φρίκη. Αλλά θέλω να δώ τις μπουλντόζες την επαύριο της απόσβεσης να σαρώνουν και να γκρεμίζουν όσα παράνομα σπίτια έχουν χτισθεί πάνω στα καμμένα της Αττικής. Να δούμε, θα ξανατολμήσουν να τα ξανακάψουν οι αχρείοι;

    • August 24, 2009 12:47 pm

      οι αχρειοι χαρα μου, δεν καταλαβαινουν απο τετοια. Ολα παιζουν για να συμφεροντα. Και σιγα μη γινει αναδασωση, σε γη που καηκε τοσες φορες. Πεταμε μια κουβεντα (εκεινοι οχι εμεις) για να καθησυχασουμε και να κατευθυνουμε τις συνειδησεις.

  14. August 24, 2009 7:01 am

    δεσποινάριον καλημέρα. ἐπέστρεψα ἀπό τήν ἔρημο, ὅπου δέν εἶχα καμμία πληροφόρηση γιά τό τί γίνεται στήν Ἑλλάδα.

    Νά σοῦ πῶ κάτι;
    Μήπως θά πρέπει ἐπιτέλους οἱ πολίτες νά…χάσουμε τήν ψυχραμία μας μέ ὅλους αὐτούς τούς ἄχρηστους ;(καί βέβαια ἀνεξαρτήτως κόμματος!!) καί ἄχρηστος εἶναι ὅλος μἀ ὅλος ὁ κρατικός μηχανισμός. Ἀκούω ἀπό τό ἴντερνετ τό ραδιόφωνο τῆς ΝΕΤ καί δέν ξέρω με τί νά πρωτοτσαντιστῶ. Μέ τίς εἰδήσεις πού ἀκούω ἤ μέ τόν τρόπο πού μεταδίδονται;
    Ἄντε νά κλείσω τό σχόλιο μήν πῶ κάτι πιό βαρύ

    • August 24, 2009 12:52 pm

      Καλως τον ερημιτη της μεσης ανατολης. Τωρα ξερεις για να λειτουργησει ο κρατικος μηχανισμος, πρεπει να εχει και τα καταλληλα μεσα. ΔΕ ΤΑ ΕΧΕΙ. Δεν εχω κανει βολτα στα μπλογκς (εκεινα που φυσικα ασχολουνται με την επικαιροτητα) για να δω αλλες καταγγελιες αλλα θα το κανω αργα αποψε. Ουτε σε σενα δεν εχω ερθει ακομα μωρε. Ελα παω να δω τωρα τι μας σουρνουν εδω.

      • August 25, 2009 12:10 am

        δηλαδή…μέ παραμελεῖς;

        • August 25, 2009 12:35 am

          δηλαδη ..μου γκρινιαζεις; Αυτα τα εγραφα το πρωϊ , εν τω μεταξυ ηρθα.. μουρμουρα! μουρθε στο νου εκεινο το παλιο λαϊκο ασμα που ελεγε..
          οοολη μερα μου γκρινιαζεις οοοοτι σε παραμελωωωω

  15. August 24, 2009 10:47 am

    Εγώ έκοψα το ράδιο και τις ειδήσεις, έστω και μέσω νετ, δεν αντέχω άλλο…Απλά δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει ξανά…

  16. August 24, 2009 12:44 pm

    καλο μου δεσποιναριον κι εμενα το ιδιο με εξοργιζει….τετοια καταστροφη πριν 2 χρονια,δε μπορει λες,κατι θα αλλαξε…και ομως, τιποτα …κι απο την αλλη σκεφτομαι πως ως πολιτες τελικα εμεις τους βαζουμε σε εκεινες τις καρεκλες…αρα….εχουμε αυτο που μας αξιζει….κι αυτο ειναι το πιο θλιβερο απ’όλα…

    (καλως σε ξαναβρηκα!…και μου πεφτει και χρυσος σκουφος!!!)

    • August 24, 2009 12:57 pm

      Κουκ μου, οταν ζητανε την ψηφο μας, δεν βγαζει κανεις να μας δειξει σχεδιο κυβερνητικο, εξοπλισμου και εκπαιδευτικο για τα θεματα που μας ..καινε. ΚΑΝΕΙΣ. Καλως μου ξαναρθες και σου πεφτει βεβαιως και σκουφι και αγαπη. Ελπιζω να ειναι καλα τα πραγματα εκει που εισαι τωρα.

  17. August 24, 2009 1:06 pm

    μερσι και για το σκουφο και για την αγαπη🙂
    ηταν ενα μαλλον θλιβερο καλοκαιρι….με μια περιπετεια υγειας(που ευτυχως παει καλα ως τωρα)και με το χαμο ενος νεου παιδιου στην ηλικια της 16χρονης κορης μου…
    φιλια απο το συννεφιασμενο και λιαν ζεστο Αγρινιο🙂

    • August 24, 2009 10:49 pm

      Χαιρομαι που μου λες οτι ολα ειναι καλα τωρα! Να προσεχεις. Καλα οταν φευγουν παιδια ειναι πολυ δυσκολα τα πραγματα. Φιλη της κορης σου φανταζομαι, αχ κριμα.

  18. August 24, 2009 6:15 pm

    Τι να πω ..Dep
    η κυβερνηση δεν εχει παρει κανενα μαθημα και ουτε προκειται να παρει κανεις απο τους πολιτικους
    -αυτο το εχουμε παρει αποφαση ..
    το μονο που διαπιστωνεται ομως
    ειναι οτι ο κοσμος εμαθε
    και προστατευτηκε μονος
    και οργανωθηκε μονος κι ευτυχως αυτη τη φορα δεν ειχαμε θυματα

    αν μη τι αλλο ειναι κατι κι αυτο

    παντως σκεφτομαι ολους αυτους που θα ξυπναν το πρωι και θα βλεπουν τα μαυρα βουνα και σφιγγεται η ψυχη μου.

    • August 24, 2009 11:03 pm

      Ταλισκερ μου, σε κανενα μερος του κοσμου η προστασια του πολιτη απο φυσικες καταστροφες δεν αφηνεται στον ιδιο τον πολιτη. Φυσικο ειναι να αμυνθει. Και να γινει ηρωας στα ματια των συμπολιτων του. Δε μαθανε, δε ρωτησανε δεν ενδιαφερθηκανε. Ειλικρινα σ’αυτη την περιπτωση δεν πρεπει να αρκουμαστε στο οτι δεν υπηρχαν θυματα και να το εξευμενιζουμε το θεμα. Θυματα ειναι ολοι εκει τωρα που δεν θα εχουν οξυγονο να αναπνευσουν.

  19. August 24, 2009 6:21 pm

    Δεσποινάριο τί να μάθουν από τις πυρκαγιές της Ηλείας; Αφού το έλυσαν το θέμα με το στρατηγό άνεμο τότε, και σήμερα με το αμαρτωλό εκσφενδονιζόμενο πυρακτωμένο/ φλεγόμενο κουκουνάρι-βόμβα.
    Επιστημονικά όπως καταλαβαίνεις το ζήτημα έχει λυθεί α λα Ελληνικά.
    Για όλους εμάς που έχουμε σχέση με την ασφάλεια συστημάτων και ανθρωπίνων ζωών , ο έλεγχος, τα ανανεούμενα διαρκώς συστήματα, οι προσομοιώσεις είναι ρουτίνα μια και ξέρουμε τί σημαίνει να δουλεύεις σε ερμητικά κλειστό σύστημα. Όπως πολύ καλά ξέρεις ότι καταλήγει κάθε σύστημα σε κρίση όποια και αν είναι η έκτασή του σε km2
    Έτυχε για πολύ σοβαρούς λόγους να έχω μείνει στην Αθήνα και να παρακολουθήσω λίγο από την ΄παρωδία’ αντιμετώπισης μιας τεράστιας πυρκαγιάς. Απέλπιδες προσπάθειες. Αναρωτήθηκα γιατί όταν ξεκίνησε η πυρκαγιά δεν έριξαν επιβραδυντικά υγρά ώστε να μην επεκταθεί , αναρωτήθηκα τί σημαίνει υποτίμηση της κατάστασης όταν οι άνεμοι είχαν τέτοιες ταχύτητες ,αναρωτήθηκα αν υπήρχε έστω και ένας στοιχειώδης σχεδιασμός έτσι ώστε έστω ένα μέτωπο να μπορεί να συγκρατηθεί.
    Αναρωτήθηκα τί κάνει η τοπική αυτοδιοίκηση που δεν κάνει επιβάλλει σε οικόπεδα και χωράφια αποψιλώσεις , τί κάνουν τα δασαρχεία ( αυτή είναι μόνιμη απορία )
    Βέβαια θυμήθηκα ότι πριν από 10 χρόνια και μη σου φανεί άσχετο – δεν υπήρχε στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό ειδικός αφρός για να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο με πρόβλημα , οπότε τί να συζητάμε για τις φωτιές που σκάνε μύτη κάθε διετία..
    εξάλλου είπαμε , για όλα φταίει ο στρατηγός άνεμος ( μεγάλη η χάρη του ) και το κουκουνάρι – βόμβα ( πες το και ναπάλμ )
    Είμαι τόσο κουρασμένη που βαριέμαι και να εξοργιστώ , απλά νιώθω τεράστια αηδία

    • August 24, 2009 11:09 pm

      Μα βρε Σο Φαρ μου δε πιστευω οτι δεν σκαμπαζουν απο τεχνολογια και μεθοδους. Απο ματαιοδοξη δυσκοιλιοτητα πασχουν. Η γνωση υπαρχει η τεχνολογια υπαρχει, οι προηγουμενες στατιστικες υπαρχουν. Μεθοδοι ταχειας προσβασης σε χαρτες ταχειας μεταβολης θερμογρασιας ειναι δωρεαν, θα γινω ιπταμενο κουκουναρι και θα σκασω!

  20. panathinaeos permalink
    August 24, 2009 6:52 pm

    μερικα ερωτηματα:
    1. γιατι δεν υπαρχει ακομα δασικο κτηματολογιο στην ελλαδα;
    2. γιατι η καταπατηση του δασους στη διαδρομη του χρονου εξελισσεται σαν ενα διαδικαστικο θεμα οπου πληρωνεις ενα προστιμο και ξεφευγεις;
    3. πως μεσα σε 20 χρονια η μιση αττικη μπηκε στο σχεδιο πολεως;

    ολοι ξερουμε τις απαντησεις και κανουμε οτι δεν καταλαβαινουμε, γιατι απλουστατα μας βολευει επειδη αυριο θα αγορασουμε κι μεις τη μαιζονετα στα καταπατημενα, με την πισινα και το γηπεδο του τεννις, και ασε τους αλλους να κουρευονται!

    κι οταν η φωτια ερχεται απεξω απο την πορτα επειδη δεν υπαρχουν οι στοιχειωδεις προβλεψεις, επειδη επειδη ολα εγιναν μονο για τη γρηγορη κονομα και τιποτε αλλο δεν προβλεφθηκε, τοτε φταιει το κρατος!

    οι πολιτικοι δεν κανουν τιποτε αλλο απο το να κολακευουν και να υποστηριζουν ολα αυτα τα απιστευτα, μια και οιο ψηφοφοροι αυτο θελουν! να καταπατουν συνεχως και αδιαλειπτως τις δασικες εκτασεις, να βγαζουν φιλετα για οικοδομηση και ουτω καθ εξης

    οταν ενας γνωστος ηθελε να χτισει σε καταπατημενη δασικη εκταση, πηρε τηλεφωνο τον βουλευτη της περιοχης κι αυτος του απαντησε: “προχωρα, εδω ειμαι εγω!” προχωρησε, εχτισε, οπως και χιλιαδες αλλοι, και στο τελος με ενα μικρο προστιμο ξεφυγε απο τα παντα!

    • August 24, 2009 11:14 pm

      Χα χα να σου απαντησω εγω τωρα;
      1.Δασικο κτηματολογιο δεν εχουμε γιατι μολις αρχισαμε το εθνικο κτηματολογιο που τσακιστηκαμε να δηλωνομε για να μαζευτει μπαγιοκο. Τα υποβληθεντα χαρτια μας μπορει ναι να ειναι σε καποιο.. ντουλαπι.
      2.Διοτι η που θα ειμαστε σταθεροι η που θα…
      3. Και ετοιμαζεται τωρα να μπει η αλλη μιση, αυτο δε το εβγαλα απο την κοιλια μου, χτες συζηταγα με κατι που ξερου 5 πραματα περισσοτερα απο μενα.
      Αχ αχ αχ αστα αγαπητωτατε μου, οτι και να πεις δικιο εχεις.

  21. August 24, 2009 8:51 pm

    Παράνομα κτίσματα, νομιμότατα παίρνουν ρεύμα!
    Απάτη και αηδία!
    Άσε Δεσποινάκι στάχτη παντού.
    Δεν έχω λόγια..

  22. August 24, 2009 11:15 pm

    Ε τι μισες δουλειες να κανουμε, αφου λαδωσαμε το υπουργειο, να λαδωσουμε και τη δεη. Ε πως τωρα;

  23. August 25, 2009 8:13 am

    Για ακόμα μία φορά καταφέραμε να κάνουμε τον ελληνικό τρόπο πυρόσβεσης σεμινάριο και παράδειγμα προς αποφυγή. Ας είναι κάτι προσφέρουμε και έτσι. Αν δεν είχαμε και τη λίμνη (Μαραθώνας) και τη θάλασσα (Πόρτο Γερμενό) αναρωτιέμαι που θα σταματούσε …
    Τέλος πάντων ας καθήσουν τώρα “έστω την ύστατη ώρα” όπως λέμε, να σχεδιάσουν κάτι καλύτερο και πιο αποτελεσματικό. Βέβαια για την Αττική και να μην σχεδιάσουν κάτι δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού δεν έμεινε πια και τίποτα άκαυτο…

    • August 26, 2009 2:19 am

      Τωρα Βασιλη δεν γινεται, ετοιμαζουν τους λογους για την Θεσσαλονικη. Μη βιαζεσαι

  24. August 25, 2009 11:26 am

    παντως δεσποινα, εγω που γυρναγα χθες στην Αθηνα απο Πηλιο, ειδα οτι η βορεια Αττικη ακομα δεν εχει καει εντελως… επισης και ο Σχοινιας ειναι οκ.

    και αυτοι οι εμπρηστες ρε παιδι μου… τιποτα δεν μπορουνε να κανουνε σωστα.

    ασε το κρατικο μηχανισμο… γιατι δεν τα αφησανε να καουνε? στην τελικη ας βαλουνε και αυτοι φωτιες… που να τρεχουνε παλι του χρονου να σβηνουνε τις φωτιες!!!

  25. Evie permalink
    August 26, 2009 1:21 am

    Δεσποινακι μου ηρέμησα λιγάκι, τι να κάνω κάθε καλοκαίρι τα ίδια και χειρότερα. Μα αφού τους ξέρω μια ολόκληρη ζωή τωρα αλλά δεν μπορώ να αναισθητοποιηθώ σας κι αυτούς. Φαίνετε επειδή βλέπουμε διαφορετικούς ψυχολόγους LOL

    Εμείς εδω κάναμε έκκληση να στείλει ο Καναδάς πυροσβέστες, αλλά όταν διάβασα αυτά που γράφει ο Βασίλης θα ήταν χαμένος κόπος, άσε που θα ρεζιλευόμασταν κι αλλο. Τώρα τι να τους ευχηθώ? είναι σαν να πάμε σε γάμο και ευχομαστε και του χρόνου.
    Πολύ λυπάμαι ιδιαιτέρως για τα παιδάκια που δεν θα ζήσουν όπως εμείς.
    Δεν έγραψες προσωρινά για την μαμά σου πως είναι?

    Καλή σου νύχτα γλυκια μου

    • August 26, 2009 2:29 am

      Ολοι τα ξερουμε και ολοι ελπιζουμε και γκρινιαζουμε και παλευουμε. Καλο ξημερωμα Ευουλα μου.

  26. August 26, 2009 6:45 am

    ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ http://sterianizali.wordpress.com/

    το μόνο που κόφτει πολίτες και δημοσιογράφους (με εξαιρέσεις πάντα στον κανόνα για να μην παρεξηγούμαι) είναι ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ, ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ,…
    αν και ομολογώ δεν έχω τίτλο ιδιοκτησίας, και επομένως θα πει κάποιος (και δικαίως) δεν γνωρίζω τον κόπο, τον μόχθο, τον αγώνα, την υπομονή, που ενέχει η προσπάθεια απόκτησης ενός, αδυνατώ να πιστέψω, να παραδεχτώ, ότι είμαι μέλος μιας κοινωνίας που σε μια τέτοια καταστροφή βλέπει αυτά και μόνο αυτά ως πληγές, χωρίς να ρίχνει δεύτερη σκέψη στο οικοσύστημα, στην ισορροπία, στις περιβαλλοντικές συνέπειες, μακροπρόθεσμες και μη, ΠΟΤΕ ΓΙΝΑΜΕ ΤΟΣΟ ΒΑΘΙΑ ΣΥΤΕΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΊΑ?

    ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ
    ναι είναι απίστευτο κι όμως αληθινό, δεν έμαθε τίποτα η κυβέρνηση από το 2007, και αξίζουμε να μας τα χώνουν τα διεθνή μίντια. Το χάλι μας είναι αδιαμφισβήτητο.
    Αυτή είναι η παιδεία μας, αυτή η κοινωνία μας, αυτοί οι κυβερνώντες μας. CONGTATS!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: