Skip to content

διαχρονικα και επικαιρα

October 2, 2009

Το ειχα γραψει και παλιοτερα καπου σε ενα σχολιο. Ο μεγαλυτερος και παντα επικαιρος σχολιαστης πολιτικων πεπραγμενων στην Ελλαδα ειναι αναμφησβητητα ο Γεωργιος Σουρης. Δεν υπαρχει περιπτωση να διαβασεις ενα απο τα σκωπτικα αλλα και συναμα λυρικα ποιηματα του και να αποφυγεις τον παραλληλισμο με την σημερινη πολιτικη πραγματικοτητα.  Ισως το μονο που εχει αλλαξει στο σκηνικο ειναι ο τοπος οπου ξεκινα η σκωπτικη εκλογολογια. Δεν ειναι πια ο καφενες.  Ο καφενες εχει μετατραπει σε καφετερια οπου οι θαμωνες η μιλανε για τις διαπροσωπικες τους σχεσεις (τα γκομενικα οπως λεει η Ευουλα), η δε μιλανε καθολου.  Παλια ο Ρωμηος.. (ονομα που εφερε και η εφημεριδα που αρθρογραφουσε ο Σουρης και εγραψε την ιστορια μερικων δεκαετιων)  ελεγε:

“Στον καφενε απ’εξω, σαν μπεης ξαπλωμενος,

του ηλιου της αχτινες αχορταγα ρουφω,

και στων εφημεριδων τα νεα βυθισμενος

κανενα δε κοιταζω, κανενα δε ψηφω”

Σημερα η εκλογολογια περασε στα παραθυρα των τηλεορασεων, λιγωτερο στις εφημεριδες, και ακομα περισσοτερο στο ιντερνετ σε πολιτικα και μη μπλογκς αλλα και σε κοινωνικες ιστοσελιδες  (βλεπε facebook).  Εκει η γενικη εικονα εχει πολυ πλακα.  Αναμεσα στις ροζ καρδιες, στα  βιντεακια του τρεχοντος συναισθηματικου στατους, και στην αδιακοπη κριτικη του στυλ “τα λεω εδω για να τα δεις κι εσυ”.. σου πετιεται ενα πολιτικο, σχολιο που στην καλη περιπτωση σατιριζει τον αντιπαλο, στην χειροτερη ομως βγαζει ολη την πικρα μιας καρφωμενης καταστασης.  Βεβαια οι φιλοι ειναι οι μονοι που τα βλεπουν και συνηγορουν οποτε δεν εχει και πολυ πλακα ο διαλογος, οι υπολοιποι ποιουν την νησσαν  για να μη γινει εκει το ελα να δεις.  Φανταζομαι ομως οτι καπου θα συμβαινουν και παρεκτροπες.

Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω μπει ακομα σε ιστοσελιδες πολιτευομενων για να εχω μια εικονα. Ισως το κανω αποψε. Ξαναγυριζω ομως στον Σουρη που σατιριζει τον δικομματισμο  της εποχης. Εχει αραγε αλλαξει τιποτα;

“Δεν ξερεις τι να γραψεις, δεν ξερεις τι να κανης!

το στομα σου ανοιγεις κι εξιστασσαι και φριττεις..

τα ιδια και τα ιδια… Τρικουπης Δεληγιαννης, μα βγαινει μες την μεση ο μεγας Μολαϊτης,

δεν ξερει πια κανενας τι διαβολο να πη,

και αν πηγαινουμ’ετσι ..δεν ειναι προκοπη.”

Ετσι λοιπον φτανουμε σημερα να αντιμετωπιζουμε και να αναμασαμε τα ιδια πραγματα αναφερομενοι σε διαφορετικα προσωπα.  Και αυτο δεν προκειται να αλλαξει, εαν δεν αλλαξει ο χαρακτηρας του Ελληνα.  Αυτο ομως ειναι απο δυσκολο εως ακατορθωτο. Και ισως ακομα και ανεπιθυμητο.  Οτι και να αλλαξει στην ηγεσια της χωρας,  τα χρηματα τα διαχειριζονται οι επι μερους οργανισμοι και ειδικωτερα, οι υπευθυνοι και αρμοδιοι αυτων.  Αυτοι δεν προκειται να αλλαξουν.  Και ΔΕΝ εινει οι σημερινοι υποσχομενοι.

Κλεινω την σημερινη αναρτηση με τον Νιονιο που με μεγαλωσε και με γαλουχησε στα χρονια των μεγαλων μου ανησυχιων σε ενα επικαιρο τραγουδακι. Θα τα ξαναπουμε την επαυριο των εκλογων.

21 Comments leave one →
  1. October 2, 2009 2:58 am

    Παιδί μου, πολύ σοβαρά έχουμε πάρει τον εαυτό μας εμείς οι Ελληνάρες! Εκλογές σου λεέι και στολίζονται όλοι να τα δώσουν όλα στα παράθυρα. Η παραθυροφιλολογία έχει αντικαταστήσει τα μπαλκόνια. Σε λίγο θα γίνονται εκλογές απο το μαϊσπέις και θα χαθεί η γραφικότητα. Α! δεν πάιζω. Θέλω εκλογές με μπαλωθιές και πολύ γέλιο!
    Φιλάκια πολλά

    • October 2, 2009 8:48 pm

      Ε δε ξερω αν στολιζονται Καναδεζα μου, αλλα σιγουρα πανε με τα κλισεδακια στο τσεπακι. Χαρμα οφθαλμων και ωτων (οταν μιλανε ταυτοχρονα) και αντε να βγαλεις ακρη. Μπα στην εποχη του Μαυρογιαλουρου δεν ξαναγυριζουμε, θα ψηφιζουμε με ενα τσιπακι που θα μας εχουν εμφυτευσει κατω απο το δερμα για ηλεκτρονικη αναγνωριση στο ιντερνετ. Αντε φιλακια προεκλογικα (οχι ψευτικα ομως) και Χρονια Πολλα για τη γιορτουλα σου.

  2. October 2, 2009 6:36 am

    αα τα παραθυρα βλεπεις και σε επιασε πονοκεφαλος.. πες το ντε και ειχα τυψεις 😉
    εγώ τα εχω κοψει αυτα, βλεπω ειδησεις στο star, κατι ψηνεται και αλλες τετοιες εκπομπες που δεν προκαλουν παρενεργειες!!
    φιλακια και καλο ΣΚ

    • October 2, 2009 8:51 pm

      ε αρχισα με τα παραθυρα και μετα.. με αποτελειωσες. Τι “κατι ψηνεται”; Εχει καινουργια επισοδεια και μου διεφυγε; Καλο Σ/Κ επισης και φιλια.

  3. October 2, 2009 6:38 am

    Καλημέρα!!
    Τι χαρά που διαβάζω για τον Σουρή! Ξέρεις πόσο τον λατρεύω!
    Τα μόνα βιβλία που αν τα δεις φαίνονται πραγματικά διαβασμένα!! χα..χα
    Ήταν μια μεγαλοφυία και πάω αμέσως να ξεσκονίσω μερικά αγαπημένα μου ποίηματα του!!

    • October 2, 2009 8:52 pm

      Κι εμενα Σοφια μου αρεσει παρα πολυ. Τρελλη μου αγαπη ο Αναπαραδιαδης!

  4. margarita permalink
    October 2, 2009 7:52 am

    ποιητης εκ του προχειρου..
    κι εγω με τον Σουρη.. οταν οι αλλοι διαβαζαν Νερουντα ( καλος κι αυτος δεν λεω) εγω ειχα βρει κατι απαντα του στη γιαγια μου και τα ειχα κανει φυλλο και φτερο.. οσο για το αλλο θεμα των εκλογων.. θλιψη και πληξη .. η για να χρησιμοποιησω την φραση του ενος υποψηφιου.. μηδεν εις το πηληκιον!! δεν εχω αποφασισει αν θα δω τηλεοραση η οχι.. ειμαι μια διχασμενη προσωπικοτης..

    • October 2, 2009 8:55 pm

      Απαντα κληρονομημενα απο παπου, εκδοση 1957 περικαλω, εικονα με την βουλη απ’εξω και την καρικαρουρα του αναμαλλιασμενου Σουρη.
      Θα δω τηλεοραση, δεν το συζητω, μια φορα στο τοσο εχουμε εξαϊτμεντ εδω στα ξενα. Επισης μου αρεσει να παρακολουθω μα παραθυρα με τον Ερρικο και να γελαω με τις ατακες του. Δεν αφηνει κανενα..

  5. October 3, 2009 1:05 am

    Και την επαυριον των εκλογων γλυκοδεσποιναριον αγαπητον,
    παλι επικαιρος και διαχρονικος θα παραμεινει ο Σουρης.
    Οχι δε, γιατι ηταν τοσο εξυπνος και χαρισματικος,
    αλλα γιατι ο Ελλην ειναι τοσο προβλεψιμος και ..επιπεδος!
    “Παραθυρα “δεν..θα ανοιξω,εκτος απο αυτα της..Microsoft,
    αλλα με αφορμη τις ανησυχιες σου και ..τον Νιονιο,εχω να πω,
    και οχι προσωπικα σε σενα..οτι,οι πραγματικοι (κυριολεκτικα Καραγκιοζηδες),
    που κυβερνουν τον κοσμο,δεν εχουν καμια σχεση με τους..Καραγκιοζηδες που βλεπουμε στα…”παραθυρα”!

    Φιλακια αρκετα,για να φτασουν λοιπον μεχρι την..επαυριον 😉

  6. October 3, 2009 1:16 am

    Εγω παλι παλιογατο των ορεων, (και των ωραιων) θα τρωω τα νυχια μου ολη την Κυριακη μεχρι να βγουν τα αποτελεσματα. Για μενα τιποτα δεν ειναι ..προβλεψιμο και βεβαιο. Μονο την επαυριο.. θα ηρεμησω. Ευχαριστω για τα φιλακια και ανταποδιδω.

  7. October 3, 2009 1:53 am

    Σουρή δεν έχω διαβάσει καθόλου αν και με τον καιρό πείθωμαι όλο και περισσότερο ότι πρέπει να ασχοληθώ. Είναι από τους underground ποιητές που έχουμε ή είναι ιδέα μου;

    Φιλιά και με τη Νίκη. Θα έχουμε εξελίξεις την Κυριακή το βράδυ. Έχω μισθώσει live streaming tv με όλα τα ελληνικά κανάλια. Πολύ φτηνή. Αν θες σου λέω πως.

    Τα λέμε !

    • October 3, 2009 2:40 am

      Ειναι εκπληκτικος Ση Ες Λακωνακο μου. underground δεν θα τον ελεγα, ομως εκτος απο την απιστευτη σκωπτικη πεννα του ειχε το χαρισμα, και την πιο απλη εικονα να την περιγραφει με χιουμορ συνδιαζοντας καθαρευουσα δημοτικη και στοιχεια παραλογου. Οι συγχρονοι του τον σνομπαρανε λιγο, εκεινος ομως για χρονια διατηρησε την εφημεριδουλα του τον Ρωμηο (και δημοσιογραφος ηταν) οπου η διευθυνση των γραφειων ηταν:
      “Ενα σπίτι με μια μάντρα, μια μεγάλη οικοδομή
      Και μια χήρα δίχως άντρα, που ήταν άλλοτε μαμή”
      Φιλια καλο μου και πες μου για την τι βι. Γραψε μεηλ η στο ινμποξ ξερεις. Ουτως η αλλως εχω δυο παλιοκαναλια για τις αναγκες των αποτελεσματων.

  8. October 3, 2009 4:04 pm

    Τώρα δεν ξέρω τι σχόλιο να κάνω Σουρή τον θυμάμαι πολύ αμυδρά αλλά αύριο κάποια στιγμή μέσω ιντερνετ ραδιο θα ακούσω κανένα αποτέλεσμα…. Δυστυχώς είναι όλοι απογοητευμένοι και πεσμένοι εκεί κάτω για να δούμε λοιπόν…χχο

    • October 3, 2009 9:35 pm

      Για να δουμε καρδουλα. Ας θεωρηθει μια καινουργια αρχη οποια κι αν ειναι η εκβαση. ΧΧΟ

  9. October 3, 2009 5:20 pm

    οι εκλογές είναι πια του καναπέ…

    και τα μπαλκόνια έχουν αντικατασταθεί με SMS στα κινητά
    και mails από τους υποψήφιους

    αλλά ο Σουρής διαχρονικός, το ίδιο και ο Νιόνιος…

    φιλιά
    κι ο καθένας ας δει το κόμμα του κερδισμένο 🙂

    • October 3, 2009 9:37 pm

      Ε ναι ..πως μου εστελνε κι εμενα η Χιλαρυ μυνηματακια.. Ας δουμε την Ελλαδιτσα κερδισμενη και τα αλλα αστα Ναταλακι. Φιλια κουκλα μου.

  10. panathinaeos permalink
    October 3, 2009 6:57 pm

    δεσποιναριον, διαχρονικος ο σουρης, και αδιορθωτος ο ελληνας!
    το κακο ειναι οτι μετα την παρασταση, αρχιζει ο μεγαλος κατηφορος, ειμαστε χρεοκοπημενοι και μπαζουμε απο παντου σε οτι αφορα την εξωτερικη πολιτικη ανεξαρτητως πασοκ η νεας δημοκρατιας

    • October 3, 2009 9:40 pm

      Απαισιοδοξο σας βρισκω αλλα δεν μπορω να πω οτι δεν εχετε και καποιο δικιο. Δυστυχως ομως ενα απο τα δυο θα κυβερνησουν απο Δευτερα. Εκει που αφοριζαμε τον δικομματισμο, εκει θα τον υποστουμε αλλη μια φορα και ειθε οτι βγει να ειναι για καλο.

  11. October 3, 2009 8:37 pm

    έλα που δέν μου επιτρέπεται να σχολιαζω σήμερα….χρονιάρα μέρα

    • October 3, 2009 9:42 pm

      Γκαμπυ, συγκεντρωσου, σοβαρεψου, βαλε την ουδετερη γραβατα και φροντισε ολα να πανε καλα. Ο Θεσσαλικος καμπος βρισκεται στα χερια σου. Δεν φανταζομαι να πλακωσες τα τσιπουρα χρονιαρα μερα.. Φιλια βρε, αυριο ξημερωνει για σενα κουραστικη μερα.

  12. October 9, 2009 9:24 am

    Πω, πω, έχω χάσει πολλές αναρτήσεις…τρέχω να τις προλάβω όλες…
    καλημέρα από ΝΖ…

Leave a Reply

