Skip to content

Πανακοτα με Μαστιχα (συνταγη Σ. Παρλιαρου) και αλλες μικρες ιστοριες.

November 14, 2009

egspΣπεσιαλ αναρτηση για την μικρη lonely στη μακρυνη Σκωτια που της αρεσει η πανακοτα

και στην καρδουλα στο Απμου Νταμπι για να μαγεψει τους Αραβες! Φανταζεστε αραβικες νυχτες με πανακοτες!

Η συνταγη αυτη ειναι απο το βιβλιο του Στελιου Παρλιαρου “Ευκρατες Γευσεις” (Γλυκα και γευσεις της μεσογειου, εκδοσεις Σιδερη). Η σχεση μου με την ζαχαροπλαστικη δεν μπορω να πω οτι ειναι η καλυτερη. Ισως δεν της εχω δωσει την πρεπουσα προσοχη. Αυτο το βιβλιο ομως πολλες φορες με εχει κανει να αναθεωρησω οχι μονο την αποφαση μου να φιαξω μονη μου ΚΑΙ το γλυκο αλλα και να μεινω εκστατικη μπροστα στις εναλλακτικες που παρουσιαζει ο Στελιος Παρλιαρος, χρησιμοποιωντας υλικα ελαφρια και μυρωδατα σε συνδιασμους ικανους να ικανοποιησουν και την πιο δυσκολη γευστικη παλεττα. Η λεβαντα, το μελι, τα φρουτα, τα ροδια, τα ροδοπεταλα, ακομα και το τυρι γινονται ενα μικρο μυστικο σε γλυκα που οχι μονο ειναι εργα τεχνης στην απλοτητα τους, αλλα σε καθε μπουκια σε ανεβαζουν σε μεσογειακους ουρανους.

PB140127 (810x1024)

Σημειωνω εδω οτι αν ειστε απο τους ανθρωπους που οταν λενε γλυκο..εννοουν σοκολατα, αυτο το βιβλιο δεν ειναι για σας, αλλα εαν ειστε σαν κι εμενα που καποια στιγμη ξεφυγα απο τα δεσμα της σοκολατας και ανακαλυψα τις ντελικατες κρεμες, τοτε θα σας ενθουσιασει.

Πανακοτα με Μαστιχα (για 6-8 ατομα)

600 γρ. κρεμε γελεκτος (35% λιπαρα)

100 γρ. γαλα

1 κλωναρακι βανιλιας

2 γρ. μαστιχα (εδω ειναι που κανω την παρεμβαση και χρησιμοποιω 3-4 σταγονες μαστιχελαιο)

60 γρ. ζαχαρη

2 φυλλα ζελατινας

Βραζουμε το γαλα, την κρεμα γαλακτος, τη ζαχαρη και το κλωναρακι βανιλιας κομμενο καθετα και  ανακατευουμε. Μολις το μειγμα αρχισει να φουσκωνει, το αποσυρουμε απο τη φωτια και προσθετουμε τα φυλλα ζελατινας, αφου προηγουμενως τα εχουμε μαλακωσει σε κρυο νερο. Αφηνουμε το μειγμα να κρυωσει ανακατευοντας σταδιακα. Αδειαζουμε το μειγμα σε ατομικα φορμακια η σε φορμα της αρεσκειας μας. Βαζουμε τα φορμακια στο ψυγειο τουλαχιστο για 5 ωρες, ωστε να κρυωσουν. Λιγο πριν σερβιρουμε , ξεφορμαρουμε την κρεμα βουτωντας την σε ζεστο νερο για λιγα δευτερολεπτα. Το γλυκο συνοδευεται με σαλτσα της αρεσκειας μας.

PB140135 (767x1024)

Μαστιχελαιο μπορειτε να προμηθευτειτε στα καταστηματα “mastic shop”  των μαστιχοπαραγωγων της Χιου που υπαρχουν σε ολη την Αθηνα. Το πιο κεντρικο βρισκεται στην Πανεπιστημιου ψηλα απεναντι απο τη Μεγαλη Βρεττανια.

Πριν λιγο καιρο ειχε δημοσιευσει μια συνταγη για πανακοτα η αγαπητη μικρη κουζινα. Με περισσοτερες πληροφοριες και μικρα μυστικα για την επιτυχια του γλυκου. Δειτε την κι αυτη.

PB140131 (1024x767)

Η πανακοτα υπηρξε αφορμη πριν 5 χρονια να γνωρισω μια γλυκεια κοπελλα στο διαδυκτιο που αφηνει συχνα σχολια εδω με το ονομα Χριστινα.  Η συζητηση περιστρεφοταν γυρω απο την πανακοτα και καπου ειπα οτι θα τους εφερνα συνταγη και για πανακοκορα.  Εκει η Χριστινα μου γραφει ενα μεηλ εντ δε ρεστ ιζ Χιστορυ!  Η Χριστινα ειναι στην ηλικια της Δαφνης μου.  Σε μερικους μηνες παντρευεται τον αγαπημενο της.  Λεω να παω στο γαμο να φιαξω πανακοκορα!

Μιλωντας για γλυκα, τωρα που πλησιαζουν οι γιορτες πρεπει να ψαξω να βρω την πουτιγκα σοκολατας της θειας Νικης.  Ηταν το καλυτερο γλυκο των παιδικων μου χρονων. Η θεια Νικη αδελφη της κυριας Δαφνης,  εξη χρονια μεγαλυτερη,  ειναι  μια υπεροχη κυρια που εκανε τοσα τραπεζια στα νιατα της,  οσα εχει ο ουρανος αστερια.

PB140132 (1024x767)

Σημειωση:  οι φωτοφραφιες ειναι απο το βιβλιο του Δεσποιναριου.

Σας φιλω γλυκα.

33 Comments leave one →
  1. November 14, 2009 3:18 pm

    Tρέχω να την φτιάξω Δεσποινάκι και ευχαριστώ. Να σου πω έχουν κάτι ανάλογα γλυκά και εδώ οι Αραβες με κρέμες και είναι πολυ ντελικάτα και χρησιμοποιούν πολύ φυστίκη. Αλλά όταν βγάζουν φαγητά στο τραπέζι ζαλίζετε κανείς από ποικιλία και ποσότητα… δεν υπάρχει μέτρο εδώ ίσως το μότο τους είναι ‘φάτε τώρα που έχετε’ ! Πανακοκόρα λοιπόν για το επόμενο τραπέζι χχο

    • November 15, 2009 2:58 am

      Καλη επιτυχια καρδουλα, τα φυστικια τα δικα μας της Αιγινας μου αρεσουν στα γλυκα. Τα αλλα οχι ιδιεταιρα. Το λαδι τους μου χαλαει τη γευση του γλυκου. ΧΧΟ

  2. margarita permalink
    November 14, 2009 3:50 pm

    βρε ατυχια.. να μην εχω μαστιχα .. που να το βρω τωρα το μαστιχα σοπ?? μονο οδοντοπατσα μαστιχα εχω ακομα.. αλλα δεν παει ε??.. περιμενω και γω λοιπον τη παραμονη στα εμιρατα και θα το δοκιμασω εκει..προς το παρον εμμενω στο βραστο μπροκολο.. και χαλβαδιαζω τις φωτο.. καλα για χαλβα της ρηνας εχεις κατι τις??

    • November 15, 2009 3:03 am

      Οχι η οδοντοπαστα ΔΕΝ κανει.. θεε μου τι αλλο θα ακουσω με την φιλενας που εμπλεξα! Ουτε κρυσταλλακια δεν εχεις; Καλα σε λιγο καιρο θα εχω δυο φιλες στα εμιρατα! Χαλβα της Ρηνας βεβαιως κι εχω, θελεις;

  3. November 14, 2009 5:29 pm

    ο ίδιος ο Παρλιάρος έχει πει ότι αν τα γλυκά είναι πάθος, τότε η σοκολάτα είναι μαύρη μαγεία και συμφωνώ απολύτως μαζί του. λατρεύω και τη ζαχαροπλαστική και τα γλυκά κάθε είδους. μ΄αρέσουν τα χρώμματα, τα αρώματα, τα σχήματα που παίρνουν τα υλικά μέχρι να γίνουν λαχταριστά γλυκάκια. για αυτά είναι απολύτως υπεύθυνος ο Παρλιάρος και μόνο. το βιβλίο Ευκρατες Γευσεις ειναι το πρωτο του και κατα τη γνωμη μου ειναι το βιβλιο σταθμος για τη ζαχαροπλαστική στην Ελλαδα. κάθε φορά που είμαι στην Αθήνα πηγαίνω στο μαγαζί του για να μου πει για όλα τα τρομερά υλικά που έχει φέρει και τι μπορώ να τα κάνω και τι ιδιότητες έχουν, για τα απίστευτα σκεύη και να δω και αυτή την καινούρια vahlrona που έφερε και συνοδεύει καταπληκτικά μια μους κάστανο και να μου δώσει συνταγές που έχει τυπωμένες σε μικρά χαρτάκια. ειλικρινά τον αγαπώ και πολύ λυπάμαι που δεν μπορώ να παρακολούθησω τα σεμινάρια του. η πανακότα με μαστίχα είναι ωραίο γλυκάκι και σε βγάζει ασπροπρόσωπο κάθε φορά αλλά θεωρώ ότι το πιο κορυφαίο γλυκό που έχει φτιάξει με μαστίχα είναι η μους μαστίχας με μαρέγκες και σως βανίλιας🙂
    παρασουρθηκα η παρλιαρική γλυκατζου, σταματάω.
    φιλάκια

    • November 15, 2009 3:08 am

      Καλα εκανες, πολυ το ευχαριστηθηκα το σχολιακι σου και ειμαι σιγουρη οτι και οι υπολοιποι φιλοι συμφωνουν. Μους μαστιχας, καλα δεν μπορω να το φανταστω! Ολη η σημερινη συζητηση με εχει κανει να σκεφτομαι σοβαρα να αρχισω να φιαχνω γλυκα. Ασε ειναι να μη μου μπει κατι στο μυαλο. Φιλακια.

      • November 15, 2009 10:37 am

        η μους μαστίχας είναι στο βιβλίο γλυκιές αλχημείες και την έχω δείξει παλιότερα🙂
        εγώ πάντως αφού είδα το τζούλι και τζούλια σκέφτηκα να κάνω το μελισσούλα και στέλιος αλλά δεν μπορώ να διαλέξω βιβλίο😀

        • November 15, 2009 12:51 pm

          Ναι μωρε, τωρα που το λες το θυμαμαι. Αντε πια εχουμε
          γραψει τοσα πραγματα στα μπλογκς πια πουεχω αρχισει
          να χανω το λογαριασμο. Καμια φορα σκεφτομαι…. τους το ειπα
          αυτο;;;;;
          Ε ετσι ειναι ολοι εχουμε ενα μεντορα! χο χο !

  4. November 14, 2009 8:11 pm

    diladi ti na protopo?? eimai 1000sklabomeni se sena despinarion…

    pragmatika den mporeis na ksereis pooooso poli se euxaristo…kai elpizo na ksereis oti den eimai mono gia to gegonos oti anebases ena post gia mia sidagi gia mena😀

    ego imoun kai eimai tis sokolatas poli, einai pathi auta, ALLA anakalipsa kapoia xronia tora kapoia glika analafra kai omorfa pou kamia sxesi me to pathos mou den exoun alla exoun ginei PATHOS kai auta!!

    tha agoraso kai ego to biblio, kai as min to kano pote…kathe fora pou tha to blepo tha ksero oti exoume kati koino😛 (isos k parapano apo ena)

    thnx thnx thnx thnx again and again…

    (pao aurio na paro ta ilika kai tha ta anebaso sto blog na deite😉 ti ekama, tha pesei mallon gelio)

    • November 15, 2009 3:14 am

      Ελα λονλυ μου, χαρα μου ειναι ολα αυτα. Το βιβλιο αξιζει πραγματικα και οι συνταγες δεν ειναι δυσκολες, ειναι πανευκολες, αντιθετα το αποτελεσμα ειναι παντα νοστιμωτατο. Σπανια πια τρωω σοκολατα.. οοοοχι δεν την εχω κοψει τελειως, απλα στην επιλογη απανω .. αρπαζω το ασπρο! Θα κοιταξω να εχω στο νου μου να δω το μπλογκακι σου, φανταζομαι στην Αθ. Β. θα το βαλεις.

  5. November 15, 2009 12:09 am

    για την ωρα κανω μουτρα!

    ολοκληρη πανακοτα για τη μικρη λονλυ στη Σκωτια
    και στη Σκα στην Ατλαντα ουτε ενα ρουμι του Νοτου!
    δε με νοιαζει κανω μουτρα ::)) οσο μπορω σε σενα φυσικα

    -ωραια περασαν!

    Στο θεμα τωρα:)
    Εμενα ο Παρλιαρος μου αρεσει και σαν παρουσια

    ειναι σοβαρος και “γραφει”
    σε βγαζει απο την κουζινα της Μενεγακη (που κατα τα αλλα απολυτως συμπαθω)
    οπου νομιζεις οτι το χρυσο δαχτυλιδι και η περλα πρωι πρωι στη μαγειρισσα ειναι σετακι με την ανταυγια “στης Νιτσας κοφουρ” και τα καραμελωμενα αμυγδαλα

    και σε βαζει στην ατμοσφαιρα της δημιουργιας
    με λιγο επιστημονικη αποψη και επιτελους νορμαλ λεξιλογιο !!

    (ναι σαββατο και εμφανιζομαι -εγω και η σταχτοπουτα ενα πραγμα πφ:(

    φιλια Δεσποιναριο!!:::))))

    (Χριστε μου αυτο με “τα γλυκα των γιορτων” μου μοιαζει απειλη που μεταφραζεται σε “Ταλι κι αλλα κιλα”:)

  6. November 15, 2009 3:25 am

    Χαρα μου σου εχω μια εκπληξη που δε θα πιστευεις τα ομορφα σου ματια! Ολη τη βδομαδα εργασια, κουραση κι ορθοστασια.. ξερω.. ξερω. Πρεπει, αξιζει. Α! τωρα τη Μαναγακη δεν την εχω δει εδω και πολυ καιρο.. δε μας την φερνουν εδω. ΟΜΩΣ ουτε τον Παρλιαρο βλεπω εδω.. εχει εκπομπη; Ειμαι απολυτα ασχετη! Τον ειχα δει μια φορα μονο παρεα με τον Μαμαλακη που σε μια κουζινα συνομωτουσαν.
    Τις γιορτες το γλυκοπεπρωμενον, φυγειν αδυνατον.

  7. panathinaeos permalink
    November 15, 2009 7:52 am

    φτιαχνει πανακοτα
    για την μικρη μοναχικη στης σκωτιας τη βεραντα
    σε λιγο θα φουρνισει και την κοτα
    για την σκα στην ατλαντα!

    ευγε ευγε δεσποιναριον, εισαι ψυχουλα!

    • November 15, 2009 12:47 pm

      ακουστε τα νεωτερα
      φιαχνουμε πανακοκορα
      ευχαριστω ευχαριστω
      κανω κι εγω οτι μπορω.

  8. Ρούλα permalink
    November 15, 2009 7:58 am

    http://www.megatv.com/glykesalximies/
    Δεσποινάκι καλημέρα!είναι το link για την εκπομπή του Παρλιάρου.μπορείς να δεις στην επιλογή γλυκές συνταγές όλες τις συνταγές που έχει παρουσιάσει από την προηγούμενη και τη φετινή χρονιά.
    σε φιλώ🙂

    • November 15, 2009 12:48 pm

      Σ’ ευχαριστω πολυ Ρουλακι, παω να τα δω. Φιλια!

  9. November 15, 2009 3:22 pm

    Ωωωωω!!! Η πανακότα με άρωμα μαστίχας που μου έλεγες!!!! Πολύ γέλασα με το πανακόκορα! χαχα! Θέλω συνταγή! χαχα!

    • November 16, 2009 1:09 am

      Ναι, νομιζω οτι το ειχα αναφερει τοτε. Πανακοκορα τωρα, κατι πρεπει να σκαρφιστω, για να μαθω να λεω σαχλαμαριτσες!

  10. November 15, 2009 4:23 pm

    Ααααχχχχ τον χαζεύω τόσο πολύ στην εκπομπή του!!! Κι ας μην φτιάξω ποτέ ούτε μία συνταγή του, κάθομαι και τον βλέπω! Μου αρέσει ο τρόπος που τα παρουσιάζει όλα απλά και εύκολα κι ας έχει κάθε συνταγή είκοσι υλικά – το δε food styling είναι το αγαπημένο μου🙂 Α, και ο τρόπος που “μαλώνει” τους “μαθητές” του!
    Κλείνοντας το παρλιαρικό παραλήρημα, θα δηλώσω ότι εγώ όταν λέω γλυκό εννοώ σοκολάτα – αλλά, να μην σας προσβάλω, μία πανακότα θα τη φάω ευχαρίστως…

    • November 16, 2009 1:14 am

      ΑΑΑ!!! βρηκα τα βιντεακια!!!! Αφηνω το μπλογκ και τις αηδιες, και παω να τα δω! Οσο για την σοκολατα Χειμωνιατικη μου θαλασσα, οι περισσοτεροι την προτιμουν. Αντε να σου βαλουμε σιροπι σοκολατας στην πανακοτα.

  11. November 15, 2009 6:46 pm

    Τώρα άντε να βρω στην Ν Αφρική μαστίχα… Ούτε σε οδοντόκρεμα την βάζουν!
    Και όχι τίποτα άλλο, έρχεται και ο πανακόκορας…

  12. November 16, 2009 1:16 am

    Στη Νοτια Αφρικη;;;; Στη Νοτια Αφρικη εισαι Αγγελικη; Α!! κοιτα πλατη και μηκη που φτασαμε. Κοιτα, παραλειψε τη μαστιχα, η πανακοτα σου μπορει να γινει τελεια με λιγο ξυσμα λεμονιου στο μειγμα της κρεμας.

  13. November 16, 2009 11:08 am

    Παρλιαράκια βλέπω υπάρχουν πολλά! Είναι φοβερός τύπος. Μου κάνει πολύ επιστημονικό το όλο θέμα όπως δημιουργεί και μ αρέσει.Δεν τον χάνω με τίποτε.
    Εν τω μεταξύ έχουμε ξαναπεί περί μαστίχας κρεμούλες-σαμπουάν που μας αρέσουν,πόσο λοιπόν μμμμμμμμμμ…πανακότα!! Λιγώθηκα Δεσποινάκι μου έλεος!!

    Φιλιά τόόόόσο γλυκά

  14. November 17, 2009 12:47 am

    Εμενα μου αρεσει η ηρεμια του και το ανεπιτηδευτο στους τροπους. Λιγο γλυκακι παντα χωραει στο τελος του γευματος. Και η πανακοτα μπορει να γινει λιγωτερο ..επικινδυνη, αν μειωσεις την κρεμα και αυξησεις το γαλα. Φιλια κι απο μενα.

  15. November 19, 2009 8:42 am

    Αχ, και πού να τη βρω τη μαστίχα στη ΝΖ😦

    Σε φιλώ και πάω στο παραπάνω ποστ…

  16. τολης permalink
    November 21, 2009 6:53 pm

    apo ta pio ntelikata glukismata !!sigxaritiria!!san epaggelmatias ..thavmazo to pathos gia dhmiourgia geyseon ..

    • November 22, 2009 1:49 pm

      Καλησπερα Τολη, ζαχαροπλαστης εισθε; Καλωσορισατε!

  17. τολης permalink
    November 28, 2009 12:07 pm

    geia sou kai pali !!nai tygxanei na eime eppagelmatias apo 17 eton sto ….athlima..tha se parakoloutho kai tha ta leme!!!bye
    xarika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. TOLIS permalink
    April 3, 2010 7:07 am

    ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ!ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Trackbacks

  1. Lonely | Πανακότα (στα γρήγορα)

Leave a Reply

