Skip to content

ενας μανιατης λαγος

November 23, 2009

Μεταφερω απο χτεσινο σχολιο σε παλια αναρτηση, μια συνταγη για λαγο σκορδαλια που μου εγραψε σαν δωρακι  στη  γιορτη μου, ο αγαπημενος μου Γιωργος Ζερβουλακος.  Δεν ηταν μονο για μενα, ηταν και για ολους εσας που περνατε βολτα απο δω.  Την μεταφερω λοιπον αυτουσια.

”  Αγαπητότατη Δεσποινιώ +την συντροφιά σου

Προχτές είχα πάει στη Μάνη, Αρεόπολη μεριά, εκεί υπάρχει ενας εκδοτικός οίκος κι ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο με το όνομα ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΜΑΝΗ. Εκεί θα βρεις βιβλία σχετικά με την Μάνη αλλά και το εξαίρετο περιοδικό ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΜΑΝΗ.
Σκαλίζοντας ξέθαψα ενα βιβλιαράκι με τίτλο Γεύσεις της Μάνης.
Ξαφνιάστηκα , τι γεύσεις στην ξεραϊλα και την άγρια λιτότητα του αποσκιαδερού βραχότοπου .
Και όμως στο βιβλιαράκι βρήκα κάτι που μονάχα Μανιάτες θα μπορούσαν να φάνε. Λαγός σκορδαλιά. Εψαξα στο δύκτιο και βρήκα κάποιες λάiτ νησιώτικες παραλαγές αλλά με την συμβουλή του φίλου εκδότη Γιώργου Δημακόγιαννη συνάντισα την Αναϊπόνυφη τη νοικοκυρά.
Σας μεταφέρω τη αυθεντική συνταγή:
Ένας μέτριος λαγός σε κομάτια , αλεύρι πιπεριά καυτερή, νερό λαδι ξύδι και ισο βάρος με το λαγό σκόρδα Τεγέας.
Καθαρίζουμε τα σκόρδα και τα κοπανάμε στο γουδί σκέτα μονάχα με κάλο λάδι, ξύδι και λίγο αλάτι χωρίς ψωμιά, πατάτες και τοιάυτα. Είναι μια σκορδαλιά για Μανιάτες..
Βράζουμε στο τσουκάλι το λαγό με λίγο νερό και την πιπεριά. Τον σιγοβράζουμε. ‘Όταν βράσει καλά τον ρίχνουμε στο κουρκούτι που έχουμε έτοιμο από το ζουμί του λάγου και αλεύρι..
Τηγανίζουμε τα κομάτια σε κάυτό μανιάτικο λάδι.
Βάζουμε στο τραπέζι μια τσανάκα με την σκορδαλιά βουτάμε μέσα το κομάτι του λάγου και κατευθείαν στο στόμα, όποιος αντέξει.
Εγώ επέζησα!

Γιωργος Ζερβουλακος  “

Πη Ες:  Μπομπα ο λαγος!  Παω προς αγραν σκορδων Τεγεας.  Απο  τοτε που ανοιξα το μπλογκ αυτο..εχει γινει η ζωη μου πολυπλοκη.

Σας φιλω γλυκα.

UPDATE:  Ηθελα να το γραψω απο χτες και το ξεχασα, στην Αθηνα στην οδο Φαληρου στο Κουκακι υπηρχε ενα εστιατοριο που λεγοταν ΜΑΝΗ ΜΑΝΗ. Δεν ξερω αν υπαρχει ακομα αλλα πριν τρια χρονια που εφαγα εκει ηταν παρα πολυ καλο. Καλομαγειρεμενες μανιατικες σπεσιαλιτε σε ωραια μοντερνα ατμοσφαιρα.

36 Comments leave one →
  1. orfia permalink
    November 23, 2009 6:35 am

    Καλημερα Δεσποινα μου. Ετσι οπως βλεπω αυτο το μουτρακι..να με κοιταζει….και να μου αρεσε ο λαγος..ουτε που θα το σκεφτομουν…ποσο μαλλον που δεν τον δοκιμαζω…ετσι και αλλιως.. Η συνταγη …μπομπα οντως..ΕΕ!! Μανη ειναι αυτη..

    Φιλακια και καλη εβδομαδα

    • November 24, 2009 12:08 am

      Ε πηγα και διαλεξα κι εγω το πιο γλυκο λαγουδακι για να εικονογραφησω την αναρτηση. Λαγο εχω δοκιμασει δυο φορες στη ζωη μου. Μια οταν τον εξιαξε στιφαδο η μαμα της φιλης μου της Μαργετινας και μια στην Νικαια πιο προσφατα. Μου φανηκε λιγο σκληρο το κρεατακι. Απο τον Ζερβουλακο θα το ετρωγα γιατι ειναι ενας κρυφομαγειρας ολκης! Σε φιλω.

  2. November 23, 2009 6:44 am

    ‘Μπόμπα’ ο κύριος Ζερβουλάκος και η συνταγή του και η τελευταία του πρόταση ‘η ζωή μου έγινε περίπλοκη με το ιντερνετ’ μας εκφράζει όλους νομίζω 😆

    • November 24, 2009 12:11 am

      Η τελευταια προταση καρδουλα ειναι δικη μουυυυ! Και φυσικα με εκφραζει απολυτα. ΧΧΟ

  3. November 23, 2009 7:24 am

    Να φάω εγώ τον Bugs Bunny δεν υπάρχει ούτε μια πιθανότητα στο ένα εκατομμύριο… Οπότε, θα σε καλημερίσω με ένα γλυκό φιλί και θα πω… Non, merci….:-))))

    • November 24, 2009 12:12 am

      Ελα..ελα, αν σου το σερβιραν με μαυρη τρουφα.. τι θα ελεγες..παλι οχι; 😛 😛 😆

  4. Χριστινα permalink
    November 23, 2009 8:38 am

    επειδη ειχα κουνελακι στο σπιτι, μου ειναι αδυνατο να φαω οτιδηποτε το θυμιζει εκτοτε!
    αλλα θα πω : κουκλα η Αρεοπολη, αγκαλια με τον Ταυγετο νιωθεις! κ εχουμε ριξει πολυ γελιο με την ΑΔΟΥΛΩΤΗ ΜΑΝΗ!

    Καλη βδομαδα Δεσποιναριον!

    • November 24, 2009 12:14 am

      Εχω περασει απο κεινα τα μερη Χριστινακι και συμφωνω ειναι υπεροχα. καλη εβδομαδα.

  5. melissoula permalink
    November 23, 2009 9:20 am

    οταν ημουν μικρη και πηγαινα στο λυκειο ελληνιδων και μαθαινα χορους τρελαινομουν για το λαγο που εμαθε να μπαινει με πηδηματα μες στης παπαδιας τ’αμπελι και χαλαει τα κληματα. απο τοτε ημουν με το μερος του λαγου και οχι με της παπαδιας που εψαχνε να βρει κυνηγο να σκοτωσει το λαγο. αλλα κι ετουτος εδω με τοσο σκορδο δολοφονικος θα ειναι 🙂
    καλη εβδομαδα Δεσποινακι

    • November 24, 2009 12:32 am

      Λαγος εναντιον παπαδιας ε; Ολη η παγκοσμια λογοτεχνια φερνει τον λαγο αντιμετωπο με τους κακους, τον Ελμερ Φαντ, την χελωνα κλπ. Καλη εβδομαδα μελισσακι.

  6. November 23, 2009 11:09 am

    Επειδή τελευταίως με βασανίζει μια γαστρίτιδα, θα αποφύγω το λαγό σκορδαλιά. Πέρασα όμως να πω ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για τη γιορτή σου, έστω και καθυστερημένα. Φιλιά από την όμορφη Κύπρο, όπου βρίσκομαι για λίγες μέρες.

    • November 24, 2009 12:33 am

      Στην Κυπρο εισαι Μεροπη μου; Να περνας ομορφα, ελπιζω να περασε η γαστρεντεριτιδα και να σε αφησει να χαρεις τα κυπριακα καλουδια!

  7. Ρούλα permalink
    November 23, 2009 12:05 pm

    ε,ψιτττ λαγέ,κουνήσου,δεν κινδυνεύεις μόνο να σε περάσει η χελώνα αλλά και να γίνεις με τα σκορδάκια μια ωραιότατη συνταγή!
    ευχαριστούμε τον κύριο Ζερβουλάκο για την συνταγή και σένα που μοιράστηκες αυτό το δώρο μαζί μας!
    καλή εβδομάδα

    • November 24, 2009 12:34 am

      Μα ειδες Ρουλα, απευθυνεται και σε σας, την συντροφια μου. Οποτε επρεπε να σας το φερω, καλη σου εβδομαδα!

  8. Anonymous permalink
    November 23, 2009 1:14 pm

    otan imoun mikri i giagia mou ekane kouneli…asxeto to ksero…alla mou to parousiaze gia kotopoulo gia na to fao kai as tis elega oti i geusi den einai idiaaaa… ti mou thimises…

    exo kseskistei sto gelio me to ps tou filou sou…teleiooo…

    • November 24, 2009 12:38 am

      Τι κανουν αυτες οι γιαγιαδες για να μας ξεγελασουν ε; Θα ησουνα κι εσυ λιγο μιζμιζικο στο φαγητο ε;
      Το πη ες ειναι δικο μου, εγω ψαχνω για σκορδα Τεγεας στην Ουασινγκτων.

  9. Anonymous permalink
    November 23, 2009 1:14 pm

    Lonely gia to apopano btw

    • November 24, 2009 12:38 am

      Λες να μη σε καταλαβα ζουζουνακι; Δεν εχω αλλη φιλη να γραφει γκρηκλις!

  10. Anonymous permalink
    November 23, 2009 1:15 pm

    Lonely gia to apopano sxolio btw

    • November 24, 2009 12:41 am

      Λες να μη σε κα… πφφφ επαναλαμβανομαστε

  11. November 23, 2009 1:18 pm

    Λαγουδάκι στιφάδο θυμάσαι πέρυσι που λέγαμε με τα κρεμμύδια πως να τα καθαρίζω!Το φιάχνω και μ αρέσει . Αλλά με σκορδαλιά σε αυτή την έκδοση δεν το ήξερα. Πω πω, μπόμπα θα είναι! …και όποιος αντέξει!!
    Παρέα για δυνατούς πότες αυτός ο λαγός!

    Kiss kiss

    • November 24, 2009 12:46 am

      Ουτε κι εγω το εχω φαει ετσι μπομπέ, και ομολογω οτι δεν εχω μαγειρεψει λαγο Καθριν. Κις κις

  12. margarita permalink
    November 23, 2009 2:22 pm

    κουκλος ο λαγος.. αλλα αυτον θα τον αφησουμε να ζησει ε??

    • November 24, 2009 12:47 am

      Ααααντε.. για σενα σημερα δε θα παμε για κυνηγι!

  13. Lonely permalink
    November 24, 2009 1:06 pm

    hahahahaha korifaio…se pao me 1000 leme 😀

  14. November 24, 2009 1:13 pm

    Να τον φάω και …αν μου το κρατήσει μανιάτικο?

    Άραγε θα του πήγαινε λίγο μπούκοβο? τι λεει η Κατερίνα περί αυτού?

    Βρε, μέχρι και πριν 10 χρόνια δίπλα στη Φαλήρου έμενα, δεν θυμάμαι να υπήρχε τέτοιο μαγαζί…

    • November 25, 2009 1:10 am

      Ναι τι εχει παθει η γυναικα, μπουκοβο και στα λαχανα! Το μαγαζι ειναι περιπου 5 χρονων και νομιζω οτι ακομα υπαρχει.

  15. November 24, 2009 9:12 pm

    δεν θα προλάβω να φαω το λαγό, γιατί θα με φάει πρώτη η σκορδαλιά χαχαχα

    dynamite…

    υγ θα παω να ψαξω αν υφίσταται ακόμη το μαγαζί…

  16. November 25, 2009 1:12 am

    Ετσι φαινεται Ναταλια, νταϊναμαϊτ. Βρες το κι αν σ’ αρεσουν τα συγκλινα και τα τοιαυτα πηγαινε καρφωτη. Πολυ καλο φαγητο!

  17. November 26, 2009 10:53 am

    Αχ βρε Δεσποινάκι φοβερό, αμα βλεπω εγώ αυτόν τον λαγο στη φωτο, πώς να σκεφτώ κάτι άλλο . Με πιάνει μια τρέλα να σου την αλήθεια μου…Περασαμε καταπληκτικά με την Ιουστίνη στην Αθήνα.Αντε, να δουμε πότε θα δούμε και σενα…Φιλια από μια πολη και μια χωρα που δοκιμάζεται…

    • November 27, 2009 12:43 pm

      Καλως το Ριτσακι! Να σου πω την αληθεια το ηξερα οτι αυτος ο γλυκας λαγος θα δημιουργουσε ενοχες στους αναγνωστες και ισως κατα βαθος γι αυτο να τον διαλεξα. Σας καμαρωσα στις φωτογραφιες της Ιουστινης, θα ηθελα να ειμαι κι εγω εκει αλλα θα γινει κι αυτο σιγουρα καποια μερα. Φιλια κι απο μενα. Τις δοκιμασιες τις παρακολουθω, μη νομιζεις, εγω εδω κι ο νους εκει!

  18. November 27, 2009 5:56 am

    Πω πω, σκορδαλιά θάνατος…
    Σε πιο λάιτ εκδοχή, δεν παίζει 😉

  19. November 27, 2009 12:43 pm

    Χα χα ναι μπορει να παιζει, αλλα δε θα ειναι μανιατης!

  20. γιωργοσ ζερβουλακος permalink
    November 29, 2009 4:05 pm

    Ο λαγός και της παπαδιάς τ΄αμπέλι

    …… Εβγήκε πρώτη η παπαδιά κι εχόρευε καγκέλι
    πάνω στην άψα του χορού ,πάνω στη βαρβατίλα
    σηκώθηκε η φούστα της και φάνει το πλατσό της.
    Άλλοι το λένε λαγιαρνί, άλλοι λαγός κοιμάται..
    κείνο δεν είναι λαγιαρνί, δεν ειν΄λαγός κοιμάται
    μον είναι γυφτατσικουριά που ισιώνουν τα στειλιάρια

    Ρουμελιώτικο

  21. November 29, 2009 10:22 pm

    Ααααα!! αυτο θα ειναι το τραγουδακι που αναφερει η σχολιαστρια μελισσουλα οτι το τραγουδουσαν στο λυκειο των Ελληνιδων. Γεια σου Γιωργο με τα ωραια σου! Φιλακια σε σενα και στην Ποπη!

Leave a Reply

