Skip to content

Santa Lucia – Umbria (oταν η φυση και ο ανθρωπος εγιναν φιλοι)

January 13, 2010

Βρισκομαι στην Santa Lucia, στην Umbria, το καλοκαιρι του 2006.  Pre-blogging εποχη. Περιεργο γιατι τωρα αισθανομαι οτι το μπλογκ το ειχα απο παντα. Βρισκομαι στην Σαντα Λουτσια.  Μονο για μια μερα, για να παρακολουθησω καποιο workshop στη σχολη μηχανικων του Πανεπιστημιου της Περουτζια.   To workshop κρατα μερικες ωρες κι ετσι εχω την ευκαιρια να περπατησω στους δρομους της μικρης πολης γυρω απο το πανεπιστημιο.   Περπατω στην via Goffredo Duranti προς την strada Cappuccinelli και απο αυτη την βολτα ειναι οι περισσοτερες φωτιγραφιες  κατω.

Ο δρομος ειναι σχεδον ερημος, σπανια να περνα καποιο αυτοκινητο.  Οι μυρωδιες των κηπων δεξια και αριστερα μεθυστικες.  Ενας ευγενικος Ιταλος σταματα να με ρωτησει αν χαθηκα. Βεβαια ετσι που κοιτω σαν χαμενη και σα μεθυσμενη τη φυση σα χαμενο θα ημουν.  Τον ευχαριστω και του λεω οτι “Ιο παω στο Ουνιβερσιτά”  και φανταζομαι οτι με καταλαβαινει. Δεξια ενας λοφος με φυτεμενα αμπελια, ενα σκυλι με γαυγιζει  ανησυχο που μια ξενη εφτασε στα περιβολια του.  Συκιες μπλεγμενες με αγριες φτερες,  τοσο πρασινο σε αγκαλιασμενες περικοκλαδες και κατι που μοσχοβολα και δε καταφερνω να το εντοπισω.

Ενα παραξενο λουλουδι που δε το εχω ξαναδει,  κατι εγκαταλελειμμενα  σπιτακια με τερρακοτα τοιχους,  μποστανια παντου, κι ενα κομπρεσσερ να διακοπτει ποτε ποτε αυτη την παραδεισενια σιγη.  Οταν το βλεμμα γυρνα προς τα πανω,  βλεπει κυπαρισσια να μπλεκουν με πανυψηλα πευκα, κι οταν φευγει προς τον καμπο οι ηλιοι χαμογελουν ολοι μαζι, ολοι μαζι σε μενα.

Η βολτα αυτη ισως να ειναι μια απο τις πιο ομορφες βολτες που εχω κανει μεχρι τωρα στη ζωη μου.  Και γι αυτο αποφασισα εστω και αργα να τη μοιραστω εδω μαζι σας.

Σας φιλω γλυκα.

Πη Ες:  Κοιταξτε τη φωτογραφια στο τελος δεξια. Ειναι στον περιβολο του Πανεπιστημιου.  Ενας χωρος πεντακαθαρος, ησυχος, μεσα στη φυση, τελειο μερος για μελετη.  Τα παιδια ολα ευγενεστατα.  Να δωσουν πληροφοριες,  να εξηγησουν,  να κανουν χωρο να περασεις.  Αθελα μου κανω συνειρμους και συγκρισεις.   Χωρις να θελω να το αναλυσω το θεμα καταλαβαινετε.  Αυτα με πονανε λιγο. Σκεφτεται το ιδιο ενας ξενος επισκεπτης στην πολυτεχνειουπολη Ζωγραφου;  Ισως να το αναλυσω σε καποιο αλλο ποστ.  Ας σας αφησω για τωρα με  τις δικες μου αναμνησεις μεσα απο δεκαοχτω φωτογραφιες.  Με ενα κλικ βρισκεστε πιο κοντα στον παραδεισο.

39 Comments leave one →
  1. January 13, 2010 6:50 am

    Καλημέρα!
    Πανέμορφες φωτογραφίες, πανέμορφη ανάρτηση, πανέμορφο μέρος!
    Μου έφτιαξες τη μέρα και το χρειαζόμουν!! (σε 2 ώρες παραδίδω τη διδακτορική μου εργασία…che stress!)
    Όσο για το Πι Εσ, άσ’το καλύτερα…ασ’το να πάει, γιατί θα πικραθούμε και δεν κάνει μέρα που είναι;)

    Φιλιά πολλά!

    • January 14, 2010 12:43 am

      Τωρα ξερω πια οτι ολα τελειωσαν. Το διδακτορικο παραδοθηκε! Ευχομαι καλη επιτυχια και στην παρουσιαση Κωνσταντινα μου. Και εις ανωτερα. Ισως καποια μερα μα συζητησουμε το πι ες. Φιλια πολλα!

  2. January 13, 2010 8:42 am

    hehe, distixos Despinarion mou, den ksero poso kairo leipeis apo ta patria alla i Ellada exei allaksei kata poli….ego leipo mono 5 xronia kai kathe fora bgazo perisoteres kantiles otan girizo esto kai gia ligo…

    sinithos lene oti kai kala autos pou feugei to paizei ”ntiba” kai ola tou ftaine…ego apla xamogelao otan to akouo auto, kathos oloi autoi pou to lene den kseroun oti i Elladitsa paei apo to kako sto xeirotero oxi giati ftaine oi politikantides alla giati ftaine oi idioi oi Ellines…

    paradeigmata xiliades…apo to pos steketai kathis stin opoia oura, to pos odigei, to pos milaei ston sinanthropo opoias ilikias, to pos kapnizei, to pos ergazetai… klp klp!!

    i Ellada emena prosopika me ponaei poli distixos giati otan zeis se mia alli xora tin agapas akoma perisotero alla….

    • January 14, 2010 12:58 am

      Λονλινακι μου, λειπω πολλα χρονια αλλα ερχομαι συχνα και εχω και επαφη με τα ακαδημαϊκα λογω επαγγελματος. Ετσι εχω μια εικονα οχι μονο απο φοιτητες αλλα και απο καθηγητικο προσωπικο που ομολογω οτι με απογοητευει ακομα περισσοτερο. Και δε μιλαω για καταρτηση αλλα για κοινωνικοτητα. Ασε εγραψα εκεινο το πη ες αλλα στην πραγματικοτητα εκανα τη συγκριση και ειναι απογοητευτικη. Δεν ειναι ολοι ετσι, δε θελω να ισοπεδωσω τα παντα, αλλα ειναι ενα μεγαλο ποσοστο. Θα μπορουσα να γραψω πολλα για πραγματα που ειδα ακομα και φετος σε καποιο συνεδριο. Δε θα το κανω, δεν εξυπηρετει κανενα σκοπο, ουτε θα αλλαξει νοοτροπιες. Η Ελλαδα δε με εχει πονεσει, μερικοι ανθρωποι ομως με απογοητευουν.

  3. January 13, 2010 8:43 am

    p.s. i photo sou stin epikefalida einai poli kali 😀

    • January 14, 2010 12:59 am

      θενκς λονλινακι, δε μου λες τι γινεται με την Αθενς Βοϊς θα τελειωσουν τα μερεμετια καμια φορα;

      • January 14, 2010 10:48 am

        den ksero re Despinarion…ti na po…einai ligo argoi me tis metarithmiseis stin AV…mia mera to anoiksan to neo magazi kai blogs na fantasteis den ipirxan oute san idea…

        etsi kai mas ta xoun svisei ola, tha ginei mallon panikos!! haha!!

  4. January 13, 2010 9:25 am

    Τι υπέροχος τόπος!!! Μαγικός και ονειρεμένος… Αυτά τα σπιτάκια δε με τους τοίχους τερακότα πρωταγωνιστούν συχνά στα όνειρα μου…:-) Φιλιά φιλενάδα μου και καλή σου μέρα…

    • January 14, 2010 1:00 am

      Ηταν Ευη μου ακριβως οπως το ειπα, η πιο ωραια μου βολτα. Δεν ειναι τυχαιο που η Ουμπρια και η Τοσκανη ειναι τοσο αγαπητες σε ολο τον κοσμο. Φιλακια!

  5. margarita permalink
    January 13, 2010 10:24 am

    τα ηλιοτροπια με τρελλαναν… βλεπω απο το παραθυρο μου τον γκριζο ουρανο και το χιονι και θετω την γνωστη ερωτηση.. τι στο διαολο κανω εγω εδω?? δεν αφηνω ομως να με παρει απο κατω , θαυμαζω τις υπεροχες φωτο .. φτανω ομως στο πι ες.. και θλιβομαι με την σκεψη οτι ισως οντως καλιτερα εδω.. και συνεχιζω την μερα μου διχασμενη.. αυτο μονο για την lonely: οσα χρονια και να λειπεις ( και τα δικα μου ειναι απειρα!!) σε πληγωνει ,αλλα την πονας πιο πολυ απο οτι σε ποναει αυτη η εκεινοι που εχουν μεινει… και ντιβα και εξωπραγματικη και εξωγηινη και τι αλλο δεν εχουμε ακουσει .. αλλα γυριζουμε.. δεσποινα παλι καταχραστηκα το χωρο σου.. συγνωμη… ( αντε ισως και το τολμησω τωρα στα μακρυα..)

    • January 14, 2010 1:04 am

      Γραψε χαρα μου. Ο χωρος ειναι για τα δικα σας σχολια. Σιγουρα πολλα πραγματα δε τα βιωνουμε ρε Μαργαριτακι και ισως να ειναι λιγο οφ η γνωμη μας, αλλα μπορουμε να κανουμε συγκρισεις.

  6. January 13, 2010 11:37 am

    πανέμορφο το … ποτάμι με τα ηλιοτρόπια, μόνο αισιοδοξία μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς!

    • January 14, 2010 1:07 am

      Τεραστια χαμογελα ειναι τα ηλιιοτροπια, ειναι να μη σου προκαλουν αισιοδοξια;

  7. Ρούλα permalink
    January 13, 2010 2:29 pm

    από τις παραδείσιες φωτογραφίες μένω στην τελευταία δεξιά που απεικονίζει το πανεπιστήμιο.Η περιγραφή σου μου θυμίζει αυτά ακριβώς που αισθάνθηκα όταν επισκέφθηκα το Χημικό του πανεπιστημίου Ηρακλείου Κρήτης . Βρίσκεται σε μια περιοχή του Ηρακλείου που λέγεται Βούτες,θυμίζει μικρό ακρωτήρι,με θέα τη θάλασσα και ο αέρας ευωδίαζε θυμάρι και αυτή την ξεχωριστή μυρωδιά των νησιών το καλοκαίρι.Το κυλικείο της σχολής είχε τραπεζάκια κάτω από πέργολα, τα αμφιθέατρα θύμιζαν κολλέγια,πεντακάθαρο το κτίριο.Οι φοιτητικοί σύλλογοι είχαν πίνακες ανακοινώσεων και χρησιμοποιούσαν μόνο αυτούς .Η δε αναπόφευκτη σύγκριση με άλλα πανεπιστημιακά συγκροτήματα, αποκαρδιωτική.
    αυτό που αποπνέει από τη santa lucia είναι η νοικοκυροσύνη που αναδεικύει την ομορφιά του τοπίου.
    σε φιλώ

    • January 14, 2010 1:10 am

      Αυτο που ποεριγραφεις ειναι εξαιρετικα αισιοδοξο! Μ’ αρεσει. Και το λεω γιατι επιστεφτηκα το Πολυτεχνειο Χανιων που βρισκεται σε πανοραμικη τοποθεσια με μια θεα εκπληκτικη, αλλα η ολη κατασταση δε με ενθουσιασε, τωρα ειναι και μερικα χρονια, μπορει τα πραγματα να αλλαξαν. Κι εγω σε φιλω Ρουλακι!

  8. January 13, 2010 4:43 pm

    Μας γέμισες με αρωματα και μυρωδιες.Καθε φωτο και μια ανασα.

    Η φωτο στην επικεφαλιδα(όπως σχολιασε και ο lonely,)
    ειναι πολύ πολύ καλή.
    Και μπραβο στον αγνωστο φωτογραφο.

    • January 14, 2010 1:11 am

      Ευχαριστω αρεμαρε μου. Ο φωτογραφος μου ειναι γνωστος. Ο γνωστος αγνωστος Ερρικος.

  9. January 13, 2010 5:00 pm

    καλα με τη χιονοσυννεφουμπα που μας πλακωσε παλι σημερα ο καθαρος ουρανος, και ο ηλιος και τα λουλουδια μου φαινονται πολυ πολυ μακρινα πφφφ

    • January 14, 2010 1:12 am

      Ε γι αυτο τα εβαλα για να ξεφυγουμε μερικοι. Κι εδω μια παγωνια, μια ξεραϊλα, αστο.

  10. January 13, 2010 6:25 pm

    Δεσποινακι γλυκό νασαι καλά, με έφερες πίσω σε αλησμόνητα μέρη που λόγο χρόνου δεν έχω τελειώσει το γράψιμο. Ωραίες φωτογραφίες αλλά η δίκια σου απίθανη! Με παράπονο συμφωνώ απόλυτα με την σχεδιάστρια Lonely.

  11. January 13, 2010 11:11 pm

    Γιατι καλο μου??
    γιατι χαρα μου δεν μ αφηνεις να αγαιασω?
    Γιατι πειρασμε μου??

    Απο δω λιγο ελειψα να παω και να μη γυρισω ποτε
    τα λατρευω αυτα τα μερη
    και τη ντοπιολαλια!!::))

    ΑΚΟΥς ??

    “VLOJIMENO PAIDI MOU! -FINO ZISI!!!”

    ασε που μου θυμισες και αλλη κοινη μας φιλη (εκεινη με το ονομα μιας παραλιας) που εχει κανει απιστευτη δουλεια σε αυτα τα μερη μεσω του Υπουργειου!!

    αντε τωρα να κλεισω ματι ..

    -κοιμισου !καληνυχτα::)))

    • January 14, 2010 1:18 am

      Ωραια, απο την ωρα που διαβασα το σχολιο σπαω το κεφαλι μου να θυμηθω ποια εχει ονομα παραλιας! Μιλαμε εχω σκασει.. Βουλιαγμενη, Βαρκιζα, Βουλα, Σχοινιας.. Κινεττα, ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!! Τωρα μουρθε! Βρε παιδι μου εκεινη νομιζω ειχε παει Σικελια! Ναι ναι.. θυμαμαι τοτε που ειχα παει εγω Σικελια και με ρωταγε.. Αχ τι μου θυμησες κι εσυ! Παω κι εγω για νανι, φιλακια!

  12. January 14, 2010 2:23 am

    Αργησα ναρθώ γιατί είχα εορτασμούς γενεθλίους. Βλέπεις, τούρτες, κεριά, φίλοι, τριαντάφυλλα. Εστειλε και μια σαμπάνια ο Ερρίκος και τάπιαμε και γίναμε φεσάκι!
    Λοιπόν, πολύ ωραίες οι αναμνήσεις απο την Ούμπρια, αλλά η Τοσκάνη παραμένει ο κορυφαίος μου έρωτας. Λέω να κοιτάξουμε να πάρουμε διακοπές σε πύργο με μαθήματα μαγειρικής εκεί στην Τοσκάνα. Ετσι ίσως να καταφέρουμε να βάλουμε και τον Τέντ στο κούκινγκ.Γιατί τώρα μόνο απο μαντζάρε και φιλοσοφάρε ξέρει.
    Πάω για νάνι, οι μέρες αυτή την εβδομάδα είναι γεμάτες γραφειοκρατία!!!

  13. January 14, 2010 2:55 am

    Χα χααα Καναδεζα φεσακι μου!! Πηγα και κοιταξα τα προσωπικα μου κιταπια και ειδα οτι δεν ηταν δικα σου τα γεννεθλια. Ποιος ειχε γεννεθλια, ο Τεντυ η ο Αλεξ? Η εννοεις τα μπλογκογεννεθλια.. βρε Καναδεζα με μπερδεψες!!
    Τι να παμε βρε Τοσκανα.. λεω να οργανωσω κουκινγκ λεσονς στην κουζινα με τον Γκαστον και την κομπανια! Παντως Καναδεζα εισαι μανακι να παρασυρεις τους αθωους σε ονειρα. Α να σου πω! εχω το βιβλιο σου στα χερια μου.. Καληνυχτακια!

  14. January 14, 2010 3:14 am

    Βρε τα μπλογκογενέθλια εννοούσα, ο Τέντ έχει ενθουσιαστεί τόσο πολύ (μετα απο τρία χρόνια το ανακάλυψε) που ήθελε να κόψει και τούρτα! Ελεος ! είπα η γυναίκα δεν θέλω άλλες γλυκούμπες στο σπίτι!
    Καλοδιάβαστο το βιβλίο.΅Ελπίζω να σου κρατήσει όμορφη συντροφιά τα βράδυα πριν γείρεις.
    Καληνύχτες

  15. January 14, 2010 3:44 am

    Καλα εμεις ουτε μια σμουθ σαμπανια δεν ανοιξαμε επι τη ευκαιρια των μπλογκογεννεθλιων, ειμεθα τελειως ξενερωτοι! πφ!

  16. January 14, 2010 4:16 am

    καλημέρα Δεσποινάριο, υπέροχα τα χρώματα των σπιτιών και της φύσης…Το δεντράκι αυτό, είμαι σίγουρη οτι ξέρω το όνομά του, θα σου το γράψω μόλις το θυμηθώ…
    Πρέπει να έχασα πολλές αναρτήσεις…Πάω να δω τις προηγούμενες…

    • January 15, 2010 1:39 am

      Καλως την Αρτανις. Εσυ παιδι μου εισαι καταπληκτικη. Ολα τα διαβαζεις, σε ολα απαντας, ολα τα προλαβαινεις. Τιποτα δε σου ξεφευγει. Εγω υα σου απαντησω εδω για ολα, σε ευχαριστω και σου ευχομαι Καλη Χρονια

  17. Πέννυ permalink
    January 14, 2010 6:20 am

    Αγαπώ φωτογραφίες Δεσποινάριου… τόση ομορφιά, τόση ηρεμία, τόσα χρώματα.
    Δεν θα μπω στην παγίδα της σύγκρισης της τελευταίας φωτό με το Λαμπαδάριο των φοιτητικών μου χρόνων… παρότι η κατάσταση ήταν ΠΟΛΥ καλύτερη από άλλες σχολές που έτυχε να επισκεφτώ (με χειρότερη τη Νομική Αθηνών) δεν νομίζω ότι το συγκριτικό τεστ θα είναι υπέρ μας…. οπότε σχολιάζω και εγώ την υπέροχη φωτογραφία του banner και θαυμάζω εκτός από το φωτογράφο και το μονδέλο, το πολύ ωραίο δακτυλίδι…
    Φιλάκια Δέσποινα…. στην εδώ πρωτεύουσα σήμερα βρέχει…

    • January 15, 2010 1:44 am

      Πεννουλα μου, το Λαμπαδαριο οσο ημουν εκει ηταν ενταξει, θυμαμαι ομως πως μεσα σε ενα χρονο ρημαξε η φοιτητικη εστια. Φυσικα και δεν ειναι υπερ μας η οποια συγκριση. Αντε φιλακια, καιρος να δειτε και λιγο χειμωνα. Ευχαριστω δια τα κομπλιμαν. Φιλακια σου!

  18. January 14, 2010 8:41 am

    Για τις φωτογραφίες τι να πω είναι εξαιρετικές.Ηλιοτρόπια πα πα και εδώ βρέχει με ένα γκρίζο μωβ ουρανό έτοιμο να μας καταπλακώσει,πφφφ!
    Μου κανει εντύπωση πολυταξιδεμένο καλό φιλαράκι μου που θυμάσαι πολλά πράγματα και μετά από χρόνια!!! Έχω πάει σε ταξίδια στο παρελθόν και υπάρχουν παλιές φωτογραφίες που τις κοιτώ και προσπαθώ να θυμηθώ διάφορα για να τα φρεσκάρω.
    Πάντως η τελευταία ήδη φιγουράρει στο γραφείο.Αμέ!!

    Φιλάκι ζαχαρωτό

    • January 15, 2010 1:46 am

      Κατερινα ειδικα αυτη η βολτα οπως ειπα ηταν τοσο ομορφη που και να θελω δεν ξεχνιεται. Φιλακι μαρον γκλασσέ

  19. lena permalink
    January 14, 2010 1:02 pm

    Super ταξιδευτικές οι photos!!!
    Υπέροχο μέρος….
    Αχ ,,, ωραία πράγματα ….

    • January 15, 2010 1:48 am

      Λενα μου, ενα περιχωρο της Περουτζια, ησυχο και καταπρασινο. Αν δεν υπηρχε και το Πανεπιστημιο που δινει λιγη ζωη θα ηταν μια εξοχη. Πραγματικα ομορφα.

  20. January 14, 2010 8:16 pm

    Για να βοηθήσω εσένα (και την Artanis), το άγνωστο φυτό ανήκει στο είδος Caesalpinia gilliesii, το οποίο προέρχεται από τη Νότια Αμερική και καλλιεργείται ευρύτατα στην Ιταλία και σε πολλές άλλες Μεσογειακές χώρες (και στην Ελλάδα). Στα μέρη σου το λένε Bird of Paradise, αν και συχνά το αγγλικό αυτό όνομα μπορεί να προκαλέσει σύγχυση με ένα άλλο είδος τη Strelitzia

    Δες και

    http://www.gardening.eu/plants/Shrubs/Caesalpinia-gilliesii/524/

    http://www.flora-toskana.de/onlineshop2/product_info.php?products_id=1967

    http://en.wikipedia.org/wiki/Caesalpinia_gilliesii

  21. January 15, 2010 1:50 am

    Ιρλανδε μου σε ευχαριστουμε κι εγω και φανταζομαι και η Αρτανις. Εισαι η Γουϊκιπηντια μας! Παραδεισιο πτηνο, βεβαια δικαιολογειται το ονομα. Ειχα μεινει να το χαζευω. Μου εκανε τρελλη εντυπωση!

  22. January 15, 2010 2:11 pm

    Όμορφος τόπος υπέροχες φωτογραφίες από το επιδέξιο χέρι και μάτι της Δεσποιναρίου!! Καλό Σαββατοκυρίακο.

  23. January 16, 2010 12:21 am

    Γεια σου Φοιβο με το ωραιο ονομα. Καλο Σαββατοκυριακο και σε σενα. Πραγματικα υπεροχο μερος. Σε εμπνεει!

Leave a Reply

