Skip to content

δευτερα, γιορτη και σχολη

January 18, 2010

Ναι οπως το ακουτε,  σημερα εδω στην “πρωτευουσα”  ειναι αργια.  Ο Αμερικανικος λαος γιορταζει τα γεννεθλια του αιδεσιμωτατου Μαρτιν Λουθερ Κινγκ, ναναι ελαφρυ το χωμα που τον σκεπαζει.  Ετσι δυο εβδομαδες μετα τις γιορτες,  εχουμε ενα ακομα τριημερο διαλειμμα.  Αυτα τα διαλειμματα το χειμωνα ειναι πολυ ομορφα γιατι μας δινουν την ευκαιρια να χουχουλιασουμε,  και να ευχαριστηθουμε το χειμωνιατικο σπιτι.   Ενα περιεργο πραγμα,  ενω τις καθημερινες μπορω να κοιμαμαι μεχρι τις εννεα,  κατι τετοια τριημερα ξυπναω απο τα χαραματα, λες και δεν θα προλαβω να χαρω την ηρεμια στο σπιτι. Σαν τον κλεφτη κατεβαινω κατω, φιαχνω καφε και στρωνομαι στον καναπε εν μεσω λαπτοπ, περιοδικων, καφε και το μπισκοτακι της ημερας που σημερα ειναι ενας κουραμπιες!

Μεχρι τις ενιαμισυ θα ειμαι εδω,  θα απαντω σε μεηλ, θα ενημερωνομαι και θα κανω σχεδια.  Σημερα θα ηθελα πολυ να κανω τεχνολογικη ενημερωση,  να δω τι  καινουργια απληκεησονς κυκλοφορουν για το αει φοουν μου,  (καλα εχω βρει μια με τυρια  που λεγεται fromage και μια με εστιατορια που λεγεται urbanspoon που πολυ μου αρεσουν).  Θελουν κι αυτα ανανεωση κι ετσι που εξελισσεται η τεχνολογια αντε να προλαβεις.

Θα μαγειρεψω ενα ωραιο φαγακι για αυριο.  Κατι στην κοκοτα για να ειναι χειμωνιατικο αυτο που λενε εδω comfort food.  Εχω παρει μοσχαρακι, αλλα δεν εχω αποφασισει ακομα πως θα το μεγειρεψω.  Αυριο θα μαζευτουμε με τα μωρα μου!

Επισης θελω να κανονισω το μενου για ενα τραπεζι που εχω το Σαββατο.  Με παιδευει λιγο αυτο γιατι περιμενω 5 αμερικανους και τους υποσχεθηκα να φιαξω ενα ελληνικο γευμα.  Τωρα αυτοι ειναι λιγο ψαγμενοι στα φαγητα αλλα δεν ειναι και πολυ συνηθισμενοι στις δικες μας γευσεις.

Δεν μπορεις για παραδειγμα να φιαξεις αρνακι σε ξενους που ερχονται για πρωτη φορα σπιτισ σου. Ναι μεν ειναι Ελληνικο, αλλα οι αμερικανοι εχουν ενα θεμα με το αρνακι, ισως οχι ολοι αλλα με ανθρωπους που δε ξερεις καλα,  δεν το παιζεις κορωνα γραμματα.  Ετσι με βλεπω να καταληγω σε μοσχαρακι ΠΑΛΙ,  ισως ενα καπαμα,  η τιποτα σουτζουκακια!  Χμμμμμ..  Τελος παντων οταν καταληξω στο μενου θα σας το πω και φυσικα θα σας φερω και το τελικο αποτελεσμα.

Κι επειδη δεν εχω κατι να εικονογραφησω την σημερινη πρωϊνη αναρτηση θα ανατρεξω παλι στο Σαν Φρανσισκο,  με ενα πρωϊνο στο “Samovar Tea Lounge”  που με πηγε μια μερα η Δαφνη.  Ναος του τσαγιου,  λιγο multicultural το βρηκα,  με εμφαση στο αραβικο στοιχειο.  Καπως μπερδεμενο ολο το κονσεπτ, αλλα περασαμε ενα ηρεμο πρωϊνο, με κουβεντουλα,  περιμενοντας να σταματησει η βροχη.

Ιδου λοιπον οι φωτογραφιες κι εγω απερχομαι για σημερα απο την μπλογκοσφαιρα περιμενοντας να εξελιχθει η Δευτερα σε μερα ομορφη.  Το υποσχεται αυτος ο ηλιος που τρυπωνει απο τον φεγγιτη μου.

Το chai της Δαφνης.

Σας φιλω γλυκα.

Samovar Tea Lounge

730 Howard Street
(above the waterfall in Yerba Buena Gardens)
San Francisco, CA 94103

Phone: (415) 227-9400

54 Comments leave one →
  1. January 18, 2010 4:11 pm

    Ιδεες για αύριο, αν προφταίνεις δηλαδή·
    1. Λαχανοντολμάδες,
    2. κοτόπουλο με χυλοπίττες
    3. χοιρινό με σέλινο, ή αν δε το τρώνε εκ λόγων θρησκευτικών,
    4.μοσχαράκι με σπανάκι ή με κυδώνια,
    5.χοιρινό ( είπαμε αν το τρώνε) με δαμάσκηνα και ξερά βερύκοκα.
    Και μια τολμηρή ιδέα που μου ήρθε έτσι ξαφνικά, ΠΑΤΣΑΣ, τριπ γαλλιστί ή τρίπα βενετσιάνα στα ιταλικά.!!!

    • January 18, 2010 11:48 pm

      Προφταινω Ελενη μου καλη! Ειναι το Σαββατο το τραπεζι. Αυριο θα ερθουν τα παιδακια μου, κι σε κεινα θα εχω μοσχαρακι της κατσαρολας με πατατες.
      Καλες οι προτασεις σου εκτος απο το κοτοπουλο που δεν το τρωεει ο Ερρικος και τον ΠΑΤΣΑΑΑΑ!! ΠΑΤΣΑΑΑΑ;;;;
      Μια φορα το χρονο τον εφιαχνε η μαμα μου για τον μπαμπα και εκεινη τη μερα ετρωγα στη .. θεια!

  2. January 18, 2010 4:24 pm

    Βρε τον Μάρτιν, να είναι καλά εκεί που είναι ο άνθρωπος που σας προσφέρει έξτρα ξεκούραση και μάλιστα αμέσως μετά τα Χριστούγεννα.. Όσο για το ελληνικό μενού, εγώ προτίνω οπωσδήποτε τυρόπιτα που την λατρεύουν όλοι, ανεξαρτήτως γευστικών συνηθειών και μοσχαράκι κοκκινιστό με πουρέ που επίσης είναι σούπερ πιάτο και είναι και εύκολο γιατί φτιάχνεται στην κατσαρόλα.. Η τυρόπιτα θα ψήνεται, το κρέας θα βράζει και η οικοδέσποινα θα χαίρεται την παρέα χωρίς να πρέπει να είναι από πάνω από την κουζίνα διαρκώς.. Για γλυκό ένα γιαούρτι με βύσινο θα ήταν μια χαρά ιδέα, για να μην σου πω και ένα ωραίο γαλακτομπούρεκο να τα στείλεις αδιάβαστα τα αμερικανάκια…:-)))
    υ.γ. Αυτό με τις μέρες ησυχίας το παθαίνω και εγώ.. Όταν έχω δουλειά με πλακώνει το πάπλωμα και όταν έχω διακοπές ξυπνάω αχάραγα… Ξανθιές παιδί μου.. Μάλλον η απόχρωση δεν παίζει και πολύ μεγάλο ρόλο τελικά…:-)))

    • January 18, 2010 11:54 pm

      Την τυροπιττα την ειχα στο νου μου Ευη μου. Ειναι γερο.. χαρτι. Τα Χριστουγεννα που ειχα φιαξει εγινε αναρπαστη. Ο πουρες προσωπικα μου αρεσει πολυ αλλα οι Αμερικανοι τον τρωνε καθε μερα, θα προτιμησω κατι αλλο. Το γαλακτομπουρεκο παιζει κι αυτο αν και θα ειναι δυο πραγματα με …φυλλο.. Θα ετοιμασω δυο μενου και θα διαλεξουμε! Σ’ ευχαριστω για τις προτασεις. Φιλακια!

  3. Πέννυ permalink
    January 18, 2010 5:08 pm

    Αχ τι ωραία: εδώ αργεί ακόμα το επόμενο τριήμερο…
    Οσο για το δείπνο σου… προτείνω γιουβετσάκι με μοσχάρι και χυλοπιτούλες, και ξερή μυζηθρούλα τριμένη…αν το σερβίρεις και στα ατομικά πήλινάκια θα κάνει περισσότερη εντύπωση…

    • January 19, 2010 12:20 am

      Ωραιο φαγακι Πεννυ μου, εγω τρελλαινομαι για γιουβετσι αλλα το μονο που φοβαμαι ειναι οτι οταν παλευω διαφορα courses αν μου ξεφυγει λιγο ο χρονος και χυλωσει το ζυμαρικο, παει το πιατο. Θα το σκεφτω παντως, μ’ αρεσει, εχω και μυζηθρα.. ευχαριστω!

  4. orfia permalink
    January 18, 2010 5:41 pm

    Εγω δεν θα προτεινω συνταγουλα ελληνικη, γιατι οι φιλες πιο πανω…τα ειπαν ολα…
    Θα επιμεινω στη μινι διακοπουλα, τι ωραια αισθηση να ξυπνας και αμεσως να συνειδητοποιεις οτι..δεν χρειαζετια να σηκωθεις αμεσως..αλλα η χαρα σε κανει να πεταγεσαι για να απολαυσεις το καφεδακι, τα περιοδικα και το laptop το αγαπημενο(το κολλημενο..)….!!!
    και να σκεφτεσαι..”αυτη ειναι ζωη”..λες και χτες…την γνωρισες., “μικρες στιγμες ευτυχιας”…(αντε αρκετα το φιλοσοφειν)…Φιλακια πολλα.

    • January 19, 2010 12:23 am

      Αυτα τα πρωϊνα ειναι οοοολα τα λεφτα! Νομιζω οτι μου λειπει το σπιτι μου και θελω να το απολαμβανω τα πρωϊνα. Τις αλλες μερες τι να κανω, να πεταχτω να τρεξω να δω τον κινεζο; Ε! οοοοχι! Φιλακια.
      Πη Ες. Να σου ζησει ο γιος σου Ορφια μου.

      • orfia permalink
        January 19, 2010 7:07 am

        Ευχαριστω απο καρδιας..!! να χαιρεσαι τα “μωρα” σου…!!!(παντα ετσι λεω…και τα δικα μου..)

  5. January 18, 2010 6:54 pm

    Έχεις πολύ δίκιο για το αρνί. Η φεβης έχει καλή ιδέα για την τυρόπιτα.
    Εγώ θα προσθέσω παστίτσιο, μουσακά κι επειδή είσαι μερακλού σε αυτά
    μπορείς να φτιάξεις κρέας, πατάτες, σπανάκι κ λίγη φέτα, προσωπικά τυλιγμένο σε φύλλα, σερβιροντας με την σάλτσα του κρέατος.

    Εάν δε χρησιμοποιείς slow cooker θα μπορέσεις να τους απολαυσεις με την ησυχία σου. Καλή ξεκούραση Δεσποινακι μου!!

    • January 19, 2010 12:30 am

      Χα χα χααααααα…. ναιιιι μερακλου ειμαι, αλλα αυτα ειναι χρονοβορα λιγο, κι εχω να ετοιμασω 3-4 courses. Το αλλο με το κρεας σπανακι κλπ, δε το εχω ξανακουσει οποτε παω παρακατω.. Σλοου κουκερ δε φανταζομαι να εννοεις ηλεκτρικη γιατι δεν εχω. Εχω ομως την κοκοτα μου την μαντεμενια και μαλλον αυτη θα χρησιμοποιησω. Τελειωσε ομως η Δευτερααααα.. κλαααααααααααψψψψψψψ!!!

      • January 19, 2010 7:28 pm

        Ναι είναι ηλεκτρικές, πρακτικές για τις εργαζόμενες κυρίες/ους http://www.williams-sonoma.com/?cm_type=gnav.

        Αυτά που ανέφερα τα ετοιμάζω προ ημερών κ τα διατηρώ στο ψυγείο πριν τα ψήσω. Έχεις τόσες πολλές καλές ιδέες από τους σχολιαστές σου που δεν χρειάζεσαι άλλες, με το θάρρος θα γράψω άλλη μια ιδέα, φρικασέ αυγολέμονο.

  6. January 18, 2010 7:08 pm

    Ίσως γεμιστά και σπανάκι ωγκρτέν…το αρνί λόγω των κεμπαπτζίδικων εδώ πέρα το έχει σιχαθεί η ψυχή μου, οπότε είναι μεγάλο ρίσκο.
    Εμείς έχουμε day off αυτή την Τετάρτη και την περιμένω τι και πώς!

    πι-ες Άμα ξαναπάς στο Φρίσκο, ρίξε μέηλι 😉

    • January 19, 2010 12:32 am

      Ε καλα εσυ πια θα βλεπεις αρνι και θα κοβεις δρομο! Οσο για το Φρισκο δε θα παω συντομα, αλλα εχω δικο μου παιδακι εκει, πες τι θελεις και θα κανονισω!

  7. January 18, 2010 7:46 pm

    Γαλακτομπούρεκο ωραία ιδέα της Εύης. Κάνε και κανένα ντολαμαδάκι ή λαχανοντολμάδες, κανένα παστίτσιο για κυρίως ή κάτι σε κρέας. Τώρα τι να πω κι εγώ….εδώ έχεις σούπερ νοικοκυρές και μαγείρισσες. Να μην μιλάνε οι ερασιτέχνες 🙂

    • January 19, 2010 12:36 am

      Ντορααααακι μου! Το ντολμαδακι παιζει για ορντεβρ, σε γιαλατζη δηλαδη. Κρεας φυσικα μαλλον ειμαι μεταξυ σουτζουκακια σμυρνεϊκα και καπαμα. Μ’ αρεσει που μου προτεινουν ολοι κατι!! Μ’ αρεσειιι!!!

  8. Ρούλα permalink
    January 18, 2010 7:56 pm

    Σε τέτοιες περιπτώσεις κάνουμε δοκιμασμένες συνταγές,χωρίς να έχουμε την αγωνία αν θα μας πετύχει όπως την πάτησα μια φορά .Το χειρότερό μου και κυρίως σε άτομα που ήθελα να περιποιηθώ πολύ.
    Ιδού η δική μου πρόταση
    -πολύχρωμες γεμιστές πιπεριές*
    -μινιμαλιστικός μουσακάς (σε τσέρκια)*
    -σουτζουκάκια σμυρνέικα
    -ρεβανί ή σάμαλι ή πανακότα (οκ,δεν είναι ελληνική αλλά έχει το ελληνικώτατο μαστιχέλαιο που κάνει τη μεγάλη διαφορά)
    *δοκιμασμένες συνταγές δια χειρός και εμπνεύσεως Παναθήναιου
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και καλό υπόλοιπο της αργίας που αποδείχθηκε μήτηρ πάσης μορφής δημιουργίας!
    φιλάκια

    • January 19, 2010 12:43 am

      Τα σουτζουκακια περνανε μπροστα ολοταχως. Και η πανακοτα επισης. Ευχαριστω και για τις προτασεις Ρουλα μου. Ασε αυτες οι αργιες περνανε πολυ γρηγορα. Φιλακια.

  9. panathinaeos permalink
    January 18, 2010 8:24 pm

    δεσποιναριον καλη ξεκουραση σημερα!

  10. January 18, 2010 9:33 pm

    ε αυτα ειναι στην αμερικα… αργια αλλα οχι και για τα μαγαζια. εδω θα ειχαν κλεισει απο νωρις την προηγουμενη
    και θα παιρναμε τα βουνα ακομη μια φορα! γι αυτο καλυτερα που δεν εχει καμια αργια μεχρι το Πασχα 🙂
    καλη διασκεδαση!

    • January 19, 2010 12:54 am

      Ευχαριστω μελισσακι. Εδω χαρα μου εινα ολα ανοιχτα παντα οπως θα διαπιστωσες. Ομως μου αρεσει και η εκδοχη να κλεινουν ολα και να με αναγκαζουν να παιρνω τα βουνα. Αλλοιως παιρνω σβαρνα ολα τα αλλα.

  11. margarita permalink
    January 18, 2010 10:25 pm

    καλα ανακαλυψα μολις τωρα οτι ο απανταχουθεν!!! ελληνισμος εχει το ιδιο μενου για τους ξενους.. μονο οτι εγω οντας μινιμαλιστρια σαν κυριο, εχω συνηθως κοτοπουλο με πατατες στο φουρνο η τας-κεμπαμπ! με μελιτανι πουρε ( το τουρκικο ονομα τωρα μου διαφευγει) γιατι εχω ηδη ξεθεωθει στα πρωτα!!.. στο τελος παντα γιαουρτι με κοφτο ( δηλ. κυδωνι) απλο και δροσιστικο και χωνευτικο!!.. αλλα μενω σ αυτα που ειπε η Μελισσουλα.. εδω στην πολιτισμενη ευρωπη κουκλα μου, τις αργιες ΔΕΝ παμε στα μαγαζια.. η βαθεια περισυλλογη η ανελεητα σπορ!! φιλια και καληνυχτες πολυ μου αρεσουν οι αργιες.. και σς μια βδομαδα !!! δεν σου λεω τιποτα θα καααααααααααθομαι.. ( τροπος του λεγειν)

    • January 19, 2010 12:58 am

      Κοτοπουλο με πατατες, χαρα μου.. τι λες. Να φαει και ο Ερρικος. Εγω θα μαζεψω τωρα ολες τις προτασεις του απανταχουθεν ελληνισμου και θα συσκεφτω με τον εαυτο μου. Μετα θα αποφανθω! Εσθ θα καααααθεσαι κι εγω θα εχω κωλοπιλαλες να τελειωσω μια δουλεια για το επομενο Βη Ελ Μπι Αϊ μητινγκ. Αλλοι στα γραφεια και αλλοι μια μαφια!

  12. January 18, 2010 10:57 pm

    ἁπλῶς μία καλησπέρα ἐκ Λευκωσίας.
    καί τέλος.
    🙂

    • January 19, 2010 12:59 am

      Γαβριλακιιι.. πολυ αποτομα τα λες βρε παιδι μου. Μπαμ και κατω! Καλησπερα, και καλη επιτυχια σε ολα!

  13. Marthaki permalink
    January 19, 2010 1:49 am

    Αι, αφου θελουν ελληνικη κουζινα, τι να κανης Δεσποιναριο μου παρα να τους μαγειρεψης ελληνικα.
    Οι δικες μου προτασεις…. γαριδες σαγανακι φετα, κεφτεδες η σουτζουκακια η κρεας καπαμα. Τα συνοδευεις με πουρε απο πατατες και σελινορυζα η πατατες στο φουρνο, και φασολακια η μπιζελια με ντοματα.
    Οσο για το γλυκο, ενας καλος μου φυλος απο Θεσσαλονικη τρελλαθηκαι με την ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ, ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΩΜΕΝΑ ΚΑΡΥΔΙΑ του Παρλιαρου. Εγω δεν το εχω κανει ακομη, αλλα ακουγεται καλο.
    Να και το λινκ…..http://www.megatv.com/glykesalximies/page.asp?catid=15523&subid=20531#synt
    Φανταζομαι τι πολλες κουβεντουλες κανετε με την Δαφνη οταν ηστε μαζι πανω απο τσαι η καφε. Θα πρεπη να σου λυπη…
    Καλη σου νυχτα και δυναμη αυριο για δουλεια.

    • January 19, 2010 11:12 pm

      Μαρθακι μου, εσυ απο το ανεμοδαρμενο Σικαγο με καταλαβαινεις. Τωρα αυτοι πρωτη φορα ερχονται στο σπιτι και φανταζομαι η σχεση τους με την ελληνικη κουζινα μπορει να ειναι οτι εχουν φαει εδω γυρω (δηλαδη ελληνοαμερικεν) και αν ειναι ετσι αυτο το μυθο θελω να καταρριψω, εαν παλι δεν εχουν καμια σχεση τοτε θελω να κανω καλη εντυπωση αλλα οχι με περιεργες εντονες γευσεις. Γαριδες σαχανακι το σκεφτηκα και παιζει κι αυτο για πρωτο πιατο. Ευχαριστω για το λινκ. Η σοκολατα παντου δεν αρεσει σε μενα οποτε ΑΝ φιαξω καρυδοπιττα θα ειναι σκετη με το σιροπακι της. Το πολυ με λιγο παγωτο στο πλαϊ. Ευχαριστω Μαρθακι μου γλυκο. Προχτες δοκιμασαμε τον τραχανα της μαμας σου! Πες της γεια στα χερακια της!

  14. Marthaki permalink
    January 19, 2010 1:59 am

    Αχ ξεχασα οτι και ο μπακλαβας της Τζιατας ειναι πολυ καλος. Αυτο το εχω κανει, ειναι διαφερετικος απο τον παραδοσιακο αλλα ειναι ευκολος και καλος. Να και αυτο το λινκ….http://www.foodnetwork.com/recipes/giada-de-laurentiis/simple-baklava-recipe/index.html

    • January 19, 2010 11:15 pm

      Μαρθακι, αν αποφασισω για μπακλαβα, αναλαμβανει ο Ερρικος, ειναι ο πιο καταλληλος σεφ! Παντως ευχαριστω και γι αυτο!

  15. January 19, 2010 6:39 am

    Καλημέρα ! νομίζω ότι όποια γραμμή και να ακολουθήσεις από όσες σου προτάθηκαν, θα μείνουν ευχαριστημένοι οι Αμερικάνοι καλεσμένοι

    • January 19, 2010 11:17 pm

      Ειμαι κατενθουσιασμενη με τη συμμετοχη εδω ολων αυτων των ευγενικων κυριων! Θα μεινουν ευχαριστημενοι φανταζομαι και μετα θα παω στο σπιτι τους να φαω κανενα στεκι..

  16. January 19, 2010 8:12 am

    Δεσποινάριον
    Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες στα πιάτα. Σκέψου όμως πόσα μενού σκαρώνεις με διαφορετικούς συνδυασμούς. Σουτζουκάκια για πρώτο (που μπορείς να τα έχεις κάνει και από την προηγουμένη, τουλάχιστον το πρώτο ψήσιμο) αλλά και οπι λαχανοντολμάδες δεν είναι κακοί. Για απλούστερη λύση … μαρουλοντολμάδες. Είναι πιο έυκολο το μάνατζμεντ του μαρουλιού. Η τυρόπιτα είναι καλό πρώτο. Για κυρίως το κρέας σπανάκι είναι όπωεςτο κρέας με αντίδια ή άλλα χόρτα και το οποίο τρώγεται όπως είναι με λεμονάκι, , με ντοματούλα ή αυγοκομμένο. Αλλά εγώ παθιάστηκα με ένα πιάτο που έφαγα πρόσφατα σε μια φίλη και το έφτιαξα την Πρωτοχρονιά. Βέβαια έχει και αρνί αλλά μπορείς να βάλεις λιγότερο και δεν πολυφαίνεται. Γκιούλμπασι στη γάστρα με μοσχάρι (ελιά), χοιρινό (σπάλα) και αρνάκι (μπουτάκι) κομμένο σε μικρές μεριδούλες με πιπεριές , ντομάτες και σκορδάκι, τυρί κεφαλοτύρι, κύμινο και κόλιανδρο σε σπόρους. Οχι λάδι, γβάζει αρκετό λίπος. Τέλειο για τραπέζι.

    Οσο για τα τέϊα, ωραίο να βλέπεις φωτογραφίες τους καθότι κι εγώ φαν του φιν φον τσαγιού. Και τα φρουτάκια με τσάϊ μαγκιά!

    • January 19, 2010 11:21 pm

      Μαιρη μου εμεις εδω δεν εχουμε χορτα.. σνιφ, ειναι το παραπονο μου. Μονο ραδικια καλλιεργημενα. Το πιατο που προτεινεις το τελευταιο φαινεται ενδιαφερον αλλα θελω να το φιαξω πρωτα να το δοκιμασω. Φοβαμαι μη τοιυς πεσει βαρυ. Ξερεις εχω πιασει το σφυγμο τους τοσα χρονια (γενικα των αμερικανων) ΦΙΝ ΦΟΝ κι εσυ ε; ΤΕΛΕΙΑ!!

  17. January 19, 2010 12:28 pm

    Ιδεών συνέχεια :
    Στιφάδο. Και επειδή μπορεί να βαριέσαι το καθάρισμα τόσων κρεμμυδιών, σου προτείνω να τα κόψεις χοντρουτσικα, όπως κάνουν τον “τταβά” στην Κύπρο. Παραπλεύρως το συνοδεύεις με ένα ωραίο πουρέ.
    Αντί για τυρόπιτα, μήπως θυμάσαι το “σουφλέ” που έφτιανε η μαμά σου με ψωμί φόρμας; γάλα αυγά και τυριά; Κόβεται πιο εύκολα από την τυρόπιτα και δεν διατρέχεις τόσο τον κίδνυνο να σου κατακαθίσει αν αργήσουν οι ξένοι.
    Στην αρχή μπορείς να βγάλεις ένα ντίπ με σπανάκι (κατεψυγμένο ψιλοκομμένο) το ανακατεύεις με μια έτοιμη σούπα σκόνη τύπου swiss vegetagle και γιαούρτι τύπου σακούλας, ξέρεις το πηχτό. Μπορείς να το βάλεις μέσα σε ένα φραντζολάκι στρογγυλό μαύρο που θα το έχεις σκάψει και βγάλει τη ψύχα και γύρω γύρω να βάλεις ωραία κράκερς ή ότι άλλο θες. Η συνταγή είναι δοκιμασμένη και πολύ πετυχημένη την κάνεις και από την προηγούμενη το γέμισμα του φραντζολακίου όμως την τελευταία στιγμή.
    Φιλιά και καλή επιτυχία.

    • January 19, 2010 11:30 pm

      Κι αλλες ωραιες ιδεες, Ελενη μου εισαι καταπληκτικη. Στιφαδο εχω σημερα στα παιδια, φοβαμαι για τους ξενους μηπως πεσει βαρυ τοσο κρεμμυδακι. Λοιπον θα τους κοψω τι μερος του λογου ειναι και αναλογα την επομενη φορα θα κανω κατι πιο πολυπλοκο. Αυτη τη φορα το μοτο ειναι καθαρες ελληνικες γευσεις οχι πολυπλοκα πραγματα η περιεργες γευσεις, οχι πολλα μπαχαρικα αλλα ναι μυρωδικα. Για την αρχη σκεφτομαι μια μελιτζανοσαλατα ελαφρια που θα εχω καπνισει στη φλογα.
      Φιλια Ελενη μου. Ευχαριστω για ολες τις προτασεις..
      Α! Η μαμα μου δεν εκανε τετοιο σουφλε, εκανε μια δυο κανονικο σουφλε, τηε εκατσε.. πηγε παρακατω. Η μαμα μου ηταν η κλασσικη μοντερνα νοικοκυρα του 60 με το βιβλιο τηε κυριας Χρυσας Παραδειση. Του Ερμολ και των διχρωμων κεϊκς. Το σουφλε παραπεμπει λιγο σε γαλλικη κουζινα.. δε συμφωνεις!

  18. January 19, 2010 12:30 pm

    Για γλυκό,
    1.Αχλάδια belle Helene με γιαούρτι ή whiped cream
    2.Creme caramel

    • January 19, 2010 11:31 pm

      ΕΛΕΝΗΗΗΗΗΗΗΗ, τι σε επιασε με τα γαλλικα κουκλα μου?? Μα φυσικα, Μπελ Ελεν! αν δε παινεσεις το γλυκο σου!! χα χα..

  19. lena permalink
    January 19, 2010 2:00 pm

    Σπανακοτυρόπιτα και μοσχαράκι ολόκληρο καρέ με το κόκαλο σιγοψημένο στη γάστρα με πατατούλες λαδορίγανη!
    Αχ και πεινάω τώρα…
    Για γλυκό ένα ωραίο ταβανί!
    Αααχχχχ… Τα διαβάζω όλα αυτά που γράφετε και δεν πεινάω απλώς, πονάω η θεονήστικη!!!

    • January 19, 2010 11:33 pm

      Τι εγινε βρε χρυσο μου με εκεινα τα αμυγδαλακια που σου ελεγα για την λιγουρα? Πατατουλες λαδοριγανηηηη.. μμμμ.. καλη ιδεα κι αυτη!!!

  20. lena permalink
    January 19, 2010 2:01 pm

    Ραβανί και όχι ταβανί!
    Καλά, έχω σαλέψει από την πείνα η γυναίκα!

  21. January 19, 2010 3:35 pm

    Πω πω τι ιδέες έπεσαν .Όλες τώρα τις καταγράφω! Όχι μωρέ δε θα κλέψω έτσι το πα,χο χο!!!

    Κιοφτέδες με σως γιαουρτιού και δυόσμο,
    Σπανακοπρασσόπιτα,
    Πατάτες φούρνου με μουστάρδα και λεμόνι,
    συμπλήρωμα στο μοσχάρι ή στα σουτζουκάκια!!

    Έχεις περάσει ήδη χάρμα το τριήμερο και ξεκίνα τις προετοιμασίες μωρό μου.
    Καλη επιτυχία και να περάσετε ζάχαρη.
    Φιλούδι

    • January 19, 2010 11:36 pm

      Κλεψε παιδι μου, ειναι τοοοοσες οι ιδεες!! κλεψε! ΚΙΟΦΤΕΔΕΣ; να τηγανηζω τελευταια στιγμη, να πιασει τσικνα να βηχουμε;;; οοοοχι Φιλακια, εχε το νου σου!!!!

      • January 19, 2010 11:37 pm

        μπουκοβο??????? το ξεχασες, που να βαλω μπουκοβο;

  22. January 19, 2010 3:46 pm

    Αγαπημένη μου,
    Επειδή έχω εξαντληθεί απο ιδέες για τραπέζια (αισίως κάνω το τρίτο μεθεόρτιο αυτή την Κυριακή) δε μπορώ να σου πώ τίποτε. Ας πούμε τώρα σκέφτομαι να κάνω ένα πιάτο με γαρίδες και σάλτσα, σολωμό στο φούρνο λεμονάτο αλλά με σκορδαλιά στο πλάι. Ενα ανακάτεμα δηλαδή γεύσεων, μαγειρικής και ντόπιων προϊόντων.
    Κατα τα άλλα, μπράβο σου που ξεκουράστηκες και μάλλον σουρτούκιασες στα μαγαζάκια (φέρε το εμπόρευμα μην το κρύβεις!!!)
    Πολλά φιλάκια. Εδώ η συννεφιά έχει γίνει παραμόνιμη!

    • January 19, 2010 11:39 pm

      Τα ντοπια προϊοντα ειναι δεδομενα. Ωραια τα ψαρακια, απλα αυτη τη φορα θελω να ειμαι κλασσικη ελλινις χοστες! Βρε Καναδεζα, κανε τσακρουτερι με σαλαμι λευκαδας!!! Να σου βρηκα! Φιλακια, εχω σχεδον καταληξει!

  23. January 19, 2010 5:01 pm

    Γιατί οι Αμερικανοί δεν τρώνε αρνάκι??? Αυτο δεν το ήξερα …

    • January 19, 2010 11:40 pm

      Βλεπε απαντηση Καναδεζας σινεφιλ απο κατω!

  24. January 19, 2010 7:34 pm

    Ελα μωρέ Πηνελόπη, δεν είδες το Γάμο αλα ελληνικά; Επειδή δεν το θεωρούν κρέας! Συγγνώμη για την παρέμβαση Δεσποινάριον, με το μπαρδόν!

  25. Ρούλα permalink
    January 19, 2010 8:26 pm

    πω,πω !απ’ότι βλέπω σύσσωμος ο πανταχού ελληνισμός έσπευσε να συνδράμει με τον δικό του φιλόξενο και ευγενικό τρόπο τους εκλεκτούς καλεσμένους σου.
    Ούτε τον Ομπάμα με τη Μισέλ να τραπέζωνες δεν θα κάναμε έτσι!
    Θυμήθηκα τις συζητήσεις που γινόταν για το ολυμπιακό μενού του 2004!

  26. January 19, 2010 11:43 pm

    ΑΠΑΝΤΑΧΟΥΘΕΝ ειναι η εκρφραση για σημερα Ρουλακι, και που το ξερεις οτι ΔΕΝ ειναι ο Μπαρακ και η Μισελ; Πφφ!

  27. January 20, 2010 12:40 pm

    Μπούκοβο στα σουτζουκάκια οπωσδήποτε!!!!!! Πρόσεχε …και θα το μάθω αν δεν..!!!

    Καλή επιτυχία φιλεναδίτσα μου.

Leave a Reply

