Skip to content

ασπρο – 1

March 12, 2010

Πολλες φορες βλεπω την λεξη “ασπρο” την επικεφαλιδα στο μπλογκ, και  θυμαμαι πως μου ηρθε η ιδεα.  Το “ασπρο” φυσικα δεν ειναι ενας τιτλος που ταιριαζει σ’ αυτο το χρωματιστο μπλογκ.  Θα μπορουσα να το λεω “μουλτικολορ” ,”εμπριμε” η ακομα και “ουρανιο τοξο” .  Οχι ..οχι το τελευταιο ειναι πολυ μελο και δε μου ταιριαζει.  Το “ασπρο”  ηταν μια φυσικη συνεχεια της “tavola bianca” .   Ειναι το χρωμα που παντα διαλεγω τα καλοκαιρια. Ειναι το χρωμα που μου ταιριαζει στον χαρακτηρα και στο δερμα.  Ειχα σχεδιασει τοτε, να εχω τρια διαφορετικα μπλογκς στην Πρες. Το ασπρο, το μαυρο και το κοκκινο.  Με ενθουσιαζε η τριχρωμια. Με ενθουσιαζε η ιδεα του παιχνιδιου. Μπορει και να με επηρρεασε τοτε η τριλογια του Krzysztof Kieslowski που ειχα λατρεψει.

Τα  δυο σιγα σιγα πεφτουν σε απραξια.  Το μαυρο με καταθλιβει, αλλα μου παιρνει καιρο να το καταλαβω,  το κοκκινο με ιντριγκαρει και ειναι απαιτητικο.  Μενει το ασπρο να φιλοξενει τα χρωματα μου,  τις βολτες,  τις εικονες,  τις σκεψεις,  ακομα και την κυκλοθυμικη μου διαθεση που δεν κρυβεται.  Μενει το “ασπρο”,  να μπαινω και να  καταθετω τη σκεψη της στιγμης,  την ωριμη σκεψη, την επιπολαια σκεψη,  την χαρουμενη, την θλιμμενη, την κεφατη.

Σκεφτομαι καμια φορα, για φαντασου να παθει κατι η Πρες, και ολα αυτα να πανε να εξαφανιστουν στα ταρταρα του διαδυκτιου. Να μη τα ξαναδω.  Αν συνεβαινε κατι τετοιο δεν θα αρχιζα ποτε απο την αρχη.  Με λιγα λογια, το αγαπω το “ασπρο” και  ειναι κομματι της ζωης μου.  Με συνδεει με πολλες ωραιες γνωριμιες.   Οι ατυχεις στιγμες του ειναι τοσο λιγες που δεν ριχνουν ουτε μια σκια στη σχεση μου μαζι του.

una paloma blanca

Αν διαλεγα δεκα απο τις πιο αγαπημενες μου φωτογραφιες τα τελευταια δεκα χρονια, σιγουρα αυτη ειναι αναμεσα τους.  Τι κανει μια φωτογραφια αγαπημενη μας;  Δεν ειναι η καθαροτητα, η εστιαση,  το γεγονος οτι αρεσει σε αλλους.  Ειναι η στιγμη που ξαναρχεται στο νου μας οταν την βλεπουμε.  Ολα αυτα, που ειχαμε αισθανθει εκει για λιγα δευτερολεπτα, και μας εκαναν να στρεψουμε την καμερα και να στοχευσουμε, για να αποθανατισουμε μια στιγμη στο χρονο.  Το ασπρο μου περιστερι,  στεκοταν στη σιδερια ενος μισογκρεμισμενου αρχοντικου στη Σεβιλλη.   Σαν μια υποσχεση ελπιδας να ξεπηδα μεσα απο την καταστροφη.  Ρεαλισμος εκεινη τη στιγμη,  παραλληλισμος και αναδρομη καποιες αλλες στιγμες.  Διπλα  κυλουσε ο Γουαδαλκιβιρ με τα βρωμικα νερα,  θα ειχε και σαραντα βαθμους εκεινη την ημερα. Το ασπρο μου περιστερι σταθηκε λιγο στο παραθυρο να το φωτογραφισω. Κι απο τοτε, οποτε το βλεπω, να ξαναζω αυτα που ξεσηκωσαν το ενστικτο να στρεψει την μικρη καμερα προς τα κει.

Σας φιλω γλυκα.

27 Comments leave one →
  1. March 13, 2010 12:32 am

    Να σημειώσουμε ότι το άσπρο δεν ορίζεται ως χρώμα, όπως και το μαύρο. Δεν είναι χρώματα, αλλά καταστάσεις.

    Επίσης το άσπρο είναι ‘το χρώμα’ που προκύπτει από όλα τα βασικά χρώματα όπως μας μαθαίνει ο δίσκος του Νεύτωνα….
    🙂

    • March 14, 2010 3:22 am

      Επισης ασπρο ειναι το χρωμα απο το παγωτο καϊμακι που μακαρι να ειχαμε λιγο κι εδω! 😛 Γεια σου Λακωνακο μου.

  2. March 13, 2010 12:35 am

    ΩΩΩ!μη μου πείς οτι δεν αποθηκεύεις ο,τι γράφεις…θα μου στρίψει…
    Πάρα πολυ όμορφη η φωτο!

    • March 14, 2010 3:23 am

      Κι ομως Νατασσα μου, δεν τα αποθηκευω. Τωρα τελευταια το σκεφτηκα, αλλα δεν εχω κανει κατι ακομα. Θα το κοιταξω. Ευχαριστω πολυ!

  3. March 13, 2010 12:49 am

    τί ωραία αυτη η αναρτηση.
    σαν να ‘ξαποστασες’ στο πεζουλι.
    ειλικρινα σου μιλαω, πολυ μου αρεσε.

    • March 14, 2010 3:26 am

      Μα αυτο εκανα Γκαμπυ μου. Και το ευχαριστηθηκα πααααρα πολυ. Σε ευχαριστω.

  4. March 13, 2010 8:53 am

    Δεσποινάκι μου,
    πολύ όμορφη η φωτογραφία με το άσπρο περιστέρι!!! Α, και όσον αφορά ένα άλλο άσπρο, ελπίζω να έφυγε πια η ασπρίλα του χιονιού από την Ουάσιγκτον. Να άρχισε να μυρίζει Άνοιξη που σιμώνει.
    Τα φιλιά μου

    • March 14, 2010 3:37 am

      Ευχαριστω Μεροπη μου, η ασπριλα του χιονιου εφυγε, και η ανοιξη χαμογελα στο βαθος. Σε φιλω κι εγω!

  5. Ρούλα permalink
    March 13, 2010 9:01 am

    καλημέρααα αγαπημένο μου Δεσποινάκι.Κοίτα να δεις κάτι συμπτώσεις!όταν έψαχνα στην αρχή ποιο μπλογκ να επισκεφτώ,μέσα από μια πολύ μεγάλη λίστα,ξεχώρισα το “άσπρο” πρώτο και καλύτερο.
    Μού έκανε αυτό το κλικ,η επιλογή του ονόματος από σένα,επιλογή πεντακάθαρη,λιτή!Ήρθα και από τότε έμεινα.Μετά από πολύ καιρό,τόλμησα να αφήσω σχόλιο!
    Για μένα εσύ ήσουν το περιστεράκι που έστρεψα την προσοχή μου προς τα εκεί!
    Σου στέλνω μια αγκαλίτσα με φιλάκια!
    καλό σ/κ

    • March 14, 2010 3:39 am

      Μα τι ωραια που μου τα λες βρε Ρουλα μου. Με συγκινεις τωρα. Λενε οτι το ονομα του μπλογκ λεει πολλα για τον μπλογκερ, αλλα αυτο ειναι μια ιστορια απο μονη της. Σε ευχαριστω πολυ για το σημερινο σχολιο.

  6. March 13, 2010 12:37 pm

    ti omorfo post einai auto??🙂 kalimera…foberi photo🙂

    • March 14, 2010 3:40 am

      Καλημερα της επομενης μερας Λονλινακι. Ευχαριστω!

  7. margarita permalink
    March 13, 2010 12:46 pm

    τι ωραια !! να διαβαζω τετοιο ομπρφο κειμενακι.. μεσα στο ξεσαλωμα .. φιλια κι ευχαριστω..( σιγουρα θα βρεις πως θα τα σωσεις αυτα ολα.. ποση μνημη θες??)

    • March 14, 2010 3:43 am

      Θα το βρω Μαργαριτα μου γιατι ειναι κριμα. Δεν ειναι θεμα χωρου και μνημης, ειναι θεμα να ασχοληθω. Φιλια πολλα και σε σενα.

  8. March 13, 2010 2:05 pm

    Keep being white honey!

  9. Marthaki permalink
    March 13, 2010 3:04 pm

    Καλημερα Δεσποιναριο,
    Πολυ ωραιο το ποστ σου σημερα και η φωτογραφια σου φανταστικη. Το ασπρο για μενα ειναι το χρωμα της ελπιδας ενω το μαυρο ουτε καν το θεωρω χρωμα. Συνηθως λεμε… ο τι εαν δεν θεμεις να δης κατι, βαφτω μαυρο? φιλακια

    • March 14, 2010 3:15 am

      Ευχαριστω Μαρθακι. Ομορφο το ασπρο αλλα εχει και το μαυρο τις ωρες του και την κομψοτητα του πιστευω. Για ξανασκεψου το λιγο! Σε φιλω κι εγω.

      • Marthaki permalink
        March 14, 2010 10:25 pm

        Οχι οχι..με αρεσε πολυ το μαυρο, για την ακριβεια τα περισσοτερα ρουχα μου ειναι μαυρα.
        By the way, Happy “Pi” day!!!!!

        • March 15, 2010 1:31 am

          Σε φιλω τρεις και δεκατεσσερεις φορες κι αλλες εκατον εξηντα εννεα!

          • Marthaki permalink
            March 15, 2010 2:56 am

            Ευχαριστω……….I am very lucky!!!!!!

  10. March 13, 2010 5:53 pm

    Ενα κομματι ασπρο διεκδικω και γω για το ονομα που εβαλα στο μπλογκ μου.Δεσποινα η φωτογραφια σου φερνει μια γλυκεια νοσταλγια και ειναι υπεροχη.Αν αιχμαλωτιζεις με τοση αφοσιωση τη στιγμη, ενα δικο σου κομματι εγκλωβιζεται εκει, γιαυτο και η τοση ομορφια.

    • March 14, 2010 3:11 am

      Το ασπρο ειναι απεραντο και δεν το διεκδικω. Πραγματικα πιστευω οτι ειναι αμοιβαια η σχεση της εικονας με τον δημιουργο της. Και επισης πιστευω αυτο που λενε Γιαννα, beauty is in the eyes of the beholder.

  11. March 13, 2010 8:47 pm

    εμενα παλι μου αρεσει πιο πολυ το παραθυρο απο το περιστερι!
    και… απ το παραθυρο μου στελνω ενα δυο και τρια και τεσσερα φιλια🙂

    • March 14, 2010 3:06 am

      Γιατι τα βλεπεις ξεχωριστα; Ειναι ενα, η ζωη και ο θανατος, ο μαρασμος και η ελπιδα, φιλακια!

  12. panathinaeos permalink
    March 14, 2010 5:52 pm

    ασπρα φιλια μεσα απο την νυχτερινη ομιχλη της αττικης γης
    απο την χωρα του Περικλη και του Πλατωνα
    απο την χωρα του Πραξιτελη και του Ικτινου
    σε χαιρετω δεσποινα
    το ασπρο τελικα ειναι ιδεα
    το ασπρο ειναι κονσεπτ
    το ασπρο ειναι η αντανακλαση του δεσποιναριον
    η λεξη αποκτα νοημα μονον ετσι
    τα παραθυρα τα περιστερια τα χερια τα μαχαιρια
    ειναι τα επιφαινομενα
    το ασπρον υπαρχει τωρα αφ εαυτου
    υπαρχει εξω απο τη δεσποινα
    οσο και αν παντοτε υπαρχει και ενα κομματι του εντος της
    το ασπρο λοιπον αποτελει αυθυπαρκτη οντοτητα
    αποτελει δημιουργημα
    ας εινα καλα η πρες να το κρατα καλα και να το προστατευει
    καλην εσπερα

  13. March 15, 2010 1:49 am

    Κι εγω απο την χωρα του Ομπαμα, της Χιλαρυ και της πεκαν παϊ σας χαιρετω. Το ασπρο σωστα υπαρχει εντος ..εκτος αλλα παντα επι τα αυτα γιου αρ ελ. Ας δινει ο μεγαλοδυναμος χρονια στην Πρες και σε μας κεφια, αμην!
    Καλη σας εβδομαδα.

Leave a Reply

