Skip to content

εν Αθηναις και εν Λεσβω, φαγαμε και ηπιαμε! (μερος 4o ενα απλο..σουτζουκακι))

July 2, 2010

Εντυπωσιαζομαι απο ενα πιατο δημιουργημα του σεφ Χρυσανθου Καραμολεγκου στο εστιατοριο ΑΠΛΑ στη Νεα Ερυθραια.  Μεσογειακη κουζινα και ο σεφ δινει μια καινουργια μορφη στα σουτζουκακια με χοιρινο κιμα και την σαλτσα ξεχωριστα απο πανω.  Εννοειται οτι το σουτζουκακι δεν εχει βρασει μεσα στη σαλτσα. Τονιζω οτι με εντυπωσιασε η παρουσιαση και η ιδεα και οχι η γευση καθεαυτη.  Αποφασιζω να κανω κατι παρομοιο παιζοντας με τα υλικα. Επισης τονιζω οτι η κουζινα μου αρεσε παρα πολυ και κυριως τα ορεκτικα και τα επιδορπια που δοκιμασα.

Ο πρωτος μου επισκεπτης μετα την επιστροφη μου στην Αμερικη,  ο Σταυρος απο την Τουλουζη που θα συνεργαστει με το δεσποιναριον στην ιδια εταιρεια, ειναι ο πρωτος που γευτηκε τα “πειραματικα σουτζουκακια”  σερβιρισμενα αλλα “ΑΠΛΑ”

Χρησιμοποιω τρεις κιμαδες σε ιση ποσοτητα,  βοδινο, μοσχαρακι γαλακτος και χοιρινο,  περιπου μισο κιλο, και τρεις φετες ξερο ψωμι βρεμμενο.  Στους κεφτεδες αποφευγω τριμμενη φρυγανια γιατι αντι να μου αφρατευει τον κιμα, μου τον σφιγγει.  Και ειναι και δυσκολη στο πλασιμο.  Μια σκελιδα σκορδο, αλατι και πιπερι.  Πλαθω τα σουτζουκακια σε μεγαλο μεγεθος γιατι θα τα ψησω στη φωτια.  Αναβω το γκριλ στο πιο δυνατο.  Ψηνω τα σουτζουκακια σε δυνατη φωτια αλειφοντας την επιφανεια τους με ελαιολαδο, συνολικα δεκα λεπτα απο ολες τις πλευρες.  Το εξωτερικο γινεται τραγανο και ξεροψημενο, ενω μεσα ο κιμας ειναι ροζ και ζουμερος.

Φιαχνω την σαλτσα.  Χρησιμοποιω φρεσκα πομοντορο που εχω ξεφλουδισει βουτωντας τα σε βραστο νερο.  Κοβω τα πομοντορο σε φετες και αφαιρω τα σπορια (οσο περισσοτερα μπορω).  Στο ζουμακι που εχει προκυψει απο αυτη τη διαδικασια προσθετω δυο κουταλιες κυμινο και δυο σκελιδες σκορδο λιωμενο, αλατι και πιπερι και τα βραζω μεχρι να παρουν γευση και να μαλακωσει το σκορδο.  Τελος 3 λεπτα πριν ολοκληρωθει η σαλτσα μου ριχνω μεσα τις φετες της ντοματας γιατι θελω να διατηρησουν τη φρεσκαδα τους.

Οταν ερθει η ωρα να τα  σερβιρω,  τοποθετω τρια σουτζουκακια αγκαλια στο πιατο και τα περιχυνω με την σαλτσα.  Το πιατο σερβιρεται με σπιτικες χυλοπιττες.  Προσωπικα μου αρεσε πααααααρα πολυ γευστικα αυτο που εφιαξα και μοιραζομαι μαζι σας την ιδεα.

Περα απο το ΑΠΛΑ που μου αρεσε εξαιρετικα, η πιο ενδιαφερουσα και ικανοποιητικη εμπειρια γαστρονομικα ηταν εκεινη στο εστιατοριο ” Γιαντες “ με την ξαδερφη μου την Ντενια η οποια και το προτεινε. Το Γιαντες βρισκεται στην οδο Βαλτετσιου στα Εξαρχεια διπλα στο παλιο σινεμα Ριβιερα. Φωτογραφιες απο το Απλα και το Γιαντες δεν εχω γιατι προτιμησα να συγκεντρωθω στην παρεα και στο φαγητο, παρα να το παιξω μπλογκερ. Διαβαστε ομως τα αρθρα του gourmed.gr αν σας ενδιαφερει. Ειναι πολυ καλα. Για το Γιαντες θελω να πω οτι τα φαγητα με βιολογικες πρωτες υλες ειναι νοστιμωτατα και οποιος δεν εχει φαει πατατες τηγανητες στο Γιαντες, απλα.. δεν εχει φαει πατατες τηγανητες. Η βολτα με την Ντενια μετα το φαγητο στα Εξαρχεια ηταν εξαιρετικη γιατι εκεινη σαν ντοπια ηξερε την ιστορια καθε κτιριου και καθε αρχοντικου.

Τελος θα κλεισω αυτη την ενοτητα με θεμα τις γαστρονομικες μου βολτες και εμπειρειες ατη Μυτιληνη και στην Αθηνα με την παρουσιαση της πρωτης “κρασομεζεδοκαταστασης” στο σπιτι μου στην Αθηνα, λιγες ωρες πριν φυγω για “Γουασινγκτων” . Περασε η Τινα με το Μιχαλη να μας πουν ενα αντιο και σκεφτηκα να κανω την αρχη. Α! μη φανταστειτε πολυτελειες. Αλφα Βητα και αγιος ο θεος. Προμηθευτηκα μερικα μπιρμπιλικια, ανοιξα και ενα καλο κρασι και εγινε η αρχη! Παμε να δουμε! Φιν φον του ποδαριου!

Σας φιλω γλυκα!

11 Comments leave one →
  1. July 2, 2010 8:25 am

    Ο Χρύσανθος είναι για μένα ο καλύτερος έλληνας chef με διαφορά απ’ ολους τους υπόλοιπους… Όσο για σενα… Είπαμε… Και θεά, και χρυσοχέρα…. :-))) Φιλάκια φιλενάδα μου…

    • July 3, 2010 12:11 pm

      Αυτο Ευουλα εσυ που εχεις δοκιμασει ξανα και ξανα μπορεις να το πεις με σιγουρια. Εγω με μια φορα και χωρις συγκριτικα στοιχεια δεν μπορω να κανω τετοια δηλωση. Μπορω ομως να πω οτι ο Λευτερης Λαζαρου εχει περισσοτερη φαντασια, ενω ο Χρυσανθος Καραμολεγκος παιζει καλυτερα με τα μεσογειακα υλικα. Αυτα με την ολιγη δικη μου κριση. Φιλακια και σ’ευχαριστω!

  2. elekat permalink
    July 2, 2010 10:13 am

    Η συνταγή σου με τα σουτζουκάκια μου άρεσε πααάρα πολύ, ειλικρινά!!!
    Καταγράφεται στα αρχεία και θα εκτελεστεί λίαν συντόμως με σπιτικές χυλοπίτες που έφερα από τη Βυτίνα!!!
    Το Απλά έχει απλά τέλειο φαγητό, συμφωνώ!
    Στις Γιάντες δεν έχω πάει, αλλά μιά και μας το συστήνεις, θα το επισκεφτώ!
    Μιά χαρά τραπέζι έφτιαξες Δεσποινάκι, τι άλλο θέλει κανείς μια καλοκαιρινή βραδυά με καλή παρέα;;;

    • July 3, 2010 12:13 pm

      Ειναι πραγματικα ωραια ετσι τα σουτζουκακια, πολυ νοστιμα και πιο ελαφρα. Ξεφευγουν απο το κλασσικο αλλα στο τελος οι κλασσικες γευσεις παντρευονται σε μια πηρουνια.
      Στο Γιαντες να πας, χωρις επιφυλαξη!

  3. July 2, 2010 10:18 am

    το σουτζουκάκι του Χρυσανθου εμενα παντως μου αρεσε, κυρίως γιατι ηταν ελαφρυ και το φαγαμε εν μεσω καυσωνα!
    στο Γιαντες παω με τη μικρη μου στρουμφιτα ιδιαιτερως το καλοκαιρι που πιανουμε τραπεζακι στον πεζοδρομο 🙂
    εσυ, του ποδαριου αλλα παντα φιν φον!
    φιλια

    • July 3, 2010 12:14 pm

      Πρεπι τωρα να δοκιμασεις και τη δικη μου παραλλαγη! χε χε! Εμενα μου αρεσαν οι γαριδες, τα χτενια και το… γλυκο σου! Φιλακια!

  4. margarita permalink
    July 2, 2010 11:25 am

    με τετοια ζεστη που εχει αυτη τη στιγμη.. μονο καρπουζι θελω.. αλλα που..

    το Γιαντες το ξερω καλα.. εχω ακομα συγγενεις που μενουν στην περιοχη!!! οσο για τα σουτζουκακια εχω αποψη .. καθοτι μια γιαγια εκ σμυρνης.. και λογω οριενταλ παραμονες εχω και αποιρες συνταγες απο λιβανο-συριο-περσικο μερια… αλλα τα προτιμω με ρυζι η πατατουλες τηγανητες .. μιαμ μιαμ .. εχει και συνεχεια αυτο το γαστρονομικο οδοιπορικο?? φιλακια μ. σημερα βαριεμαι ολιγον να ασχοληθω με το δορυφορο της ζωης μου.. εχει κατι αναδρομο η τροχια του..!!

    • July 3, 2010 12:19 pm

      Κι εγω τα προτιμω με πατατουλες, απλα δεν τηγανιζω οταν εχω καλεσμενους. Το γαστρονομικο οδοιπορικο τελειωσε. Τωρα θα επικεντρωθουμε στα τοπια και στις νεκρες φυσεις. Αστον να φυγη τον μπαγασα τον Λ. Φιλακια!

  5. July 2, 2010 7:40 pm

    E βεβαια
    πρωτα μου ανοιγεις τρο με ρα την ορεξη και μετα με φιλας γλυκα!!!!!!!!!

    Ξερεις πολυαγαπημενη ποσο καιρο εχω να δω τετοιο ψωμακι με σουσαμακι
    και τετοια εδεσματα??
    μια οι εξεταστικες μια το φαγητο της εστιας μια τα τζανκ φουντ
    εχω ξεχασει τι ειναι αυτη η κουζινα

    μαγισσα ..ε μαγγισα πλανευτρα!:)

    • July 3, 2010 12:21 pm

      Καλα φουρνους δεν εχετε εκει; Μη μου πεις οτι παραγγελνεις εξω, δε θελω να σε ξαναδω με τσηζμπεργερ ανα χειρας! Απο την αλλη θυμαμαι κατι φασεις που επιανε φωτια η κουρτινα γιατι δεν προσεχες τα τηγανια και αλλαζω γνωμη. Οκ, τζηζμπεργκερ αλλα απο φιν φον μπεργκεραδικο!

  6. July 3, 2010 9:04 pm

    Πήγες στο Γιάντες βρε??? Ααααα τέλεια σε βρίσκω!!

    Αρκετά συχνά πηγαίνουμε εκεί. Και σήμερα το μεσημέρι, σύμπτωση! Εξαιρετικοί χορτοκεφτέδες, και η σαλάτα με τα τοματίνια και όλα μα όλα του άψογα! Έπιασε και μια καταιγίδα και κάτω απ το κιόσκι ήταν υπέροχα. :))))
    Συγνώμη αυτό το τραπέζι το ετοίμασες πριν φύγεις??’Ετσι πεταχτά απ το ΑΒ?? Να λιποθυμησω τώρα καλό μου ή αύριο?? Τι λείπει?Όλα τα χει! Και τα τυράκια του και τα κριτσίνια του και τα μπιρμπιλίκια του και την όμορφη παρέα του, αγαπημένο νοικοκυροκόριτσο.

    Όλα θα τα μαρτυρήσω του Γκαστόν!!

    Φιλιά Σαββατοβραδυνά:)))))

Leave a Reply

