Skip to content

το Ψωνιο

July 16, 2010

Η Κατερινα Καραγιαννη-Ιατροπουλου ειναι ενα γλυκητατο πλασμα. Δεν την γνωριζα πριν μερικους μηνες. Καποτε η αγαπημενη Καναδεζα Ιουστινη Φραγκουλη εκανε μια αναρτηση με θεμα “η νεραϊδενια ζωγραφος” αναφερομενη στην Κατερινα.  Θυμαμαι οτι ειχα διαβασει την αναρτηση και ειχα σχολιασει. Πριν μερικους μηνες παιρνω ενα μυνημα στο φεησμπουκ με μια αιτηση φιλιας απο την Κατερινα Ιατροπουλου. Η Κατερινα μου γραφει οτι ειναι φιλη με την Ιουστινη και οτι με “ανακαλυψε” μεσα απο το μπλογκ της.  Αυτο μου φανηκε απιστευτα  κολακευτικο ομολογω.

Κατα τη διαρκεια της τελευταιας μου επισκεψης στην Αθηνα, η Κατερινα ζητα να βρεθουμε και να τα πουμε απο κοντα. Τα καταφερνουμε.  Σε ενα ωραιο ραντεβου για καφε που κανονιστηκε μια μερα πριν την αναχωρηση μου,  με μερικες φιλες,   φτανει και η Κατερινα.   Περνωντας τα παραλειπομενα αυτης της συναντησης σαν προσωπικα, μενω στην γνωριμια με την Κατερινα.  Μου χαριζει ενα βιβλιο που εγραψε αρκετα χρονια πριν.

Η αναρτηση αυτη δεν αποτελει κριτικη. Πρωτον γιατι οι κριτικες των βιβλιων γινονται απο λογοτεχνες και δευτερον γιατι ειθισται να γινονται κοντα στο χρονο της εκδοσης.  Το βιβλιο της Κατερινας εκδοθηκε το 1994.  Επομενως εδω κανω μια απλη αναφορα, για να τιμησω οχι μονο την καλη της διαθεση να γνωριστουμε αλλα και την ευγενεια της να μου χαρισει το δημιουργημα της κανοντας μου μαλιστα μια πολυ συγκινητικη αφιερωση.

“Το Ψωνιο”  ειναι ο τιτλος του,  και περιγραφει την εμμονη ενος νεαρου δημοσιογραφου  να εισχωρησει και να κατοχυρωθει στον κοσμο των συγγραφεων.   Μεσα  απο την αφηγηση διαγραφονται χαρακτηρες και συμπεριφορες ανθρωπων και κοινωνιων.  Εντυπωσιαζομαι με τον τροπο που προσεγγιζει την ιστορια.  Η εμπνευση του ηρωα ξεκινα απο μια συγχρονη του ποιητρια που δεν γνωρισε ποτε.  Στην εξιστοριση των γεγονοτων λοιπον η πενα λειτουργει σαν σκυταλη.  Περνα διαδοχικα απο την περιγραφικη αφηγηση,  στην ποιηση που ξεπηδα μεσα απο επιστολες της δημιουργου της σε προσφιλες της προσωπο,  σε ανατροπες και παρεμβασεις της ιδιας της συγγραφεως που απευθυνεται αμεσα στον αναγνωστη.   Μαζι της παρακολουθουμε  τα γεγονοτα απο τρεις διαφορετικες  οπτικες γωνιες.

Ρωτω την Κατερινα αν εχει γραψει αλλο βιβλιο και μου λεει με την απαραμιλλη γλυκα της:  “Με τα χρόνια, τα μάτια μου γίνονται όλο και πιο απαιτητικά όχι μόνο απο τη θέση της ανάγνωσης αλλά και απο τη θέση της γραφής.  Επειτα η ζωγραφική είναι για μένα αμεσότερος τρόπος έκφρασης”

Αλλη μια φορα χαμογελω στην οθονη του ροζ μου λαπτοπ και σκεφτομαι ποσες χαρες μου εχει χαρισει!

Σας φιλω γλυκα.

6 Comments leave one →
  1. Πέννυ permalink
    July 16, 2010 9:31 am

    Είναι πράγματι πολλές οι χαρές που μπορεί να μας χαρίσει το ιντερνετ, με σπουδαιότερη τη γνωριμία (έστω και μέσα από τα τηλεπικοινωνιακά κανάλια) με ανθρώπους ξεχωριστούς… και ακόμα μεγαλύτερη η χαρά όταν αυτή η ηλεκτρονική γνωριμία παίρνει σώμα και μορφή και γίνεται πραγματική έχοντας πια απεναντί σου ζωντανά τον “ηλεκτρονικό” σου φίλο…
    Την Κατερίνα τη γνώρισα τυχαία και πραγματικά χάρηκα πολύ… μόνο το χαμόγελο και τα φωτεινά της μάτια αρκούν για να τη συμπαθήσεις… ελπίζω να είναι πάντα ευτυχισμένη και της εύχομαι και από εδώ να πραγματοποιήσει κάθε της επιθυμία.🙂

    • July 17, 2010 10:13 pm

      Ας εκμεταλλευτω την ευκαιρια να εκφρασω τη χαρα μου που γνωρισα κι εσενα μεσω του ιντερνετ. Ελπιζω την επομενη φορα να εχω περισσοτερο χρονο για ολους σας. Φιλια αγαπημενη μου Πεννυ!

  2. κατερίνα ιατροπουλου permalink
    July 16, 2010 6:28 pm

    Δεσποινάριον αγαπημένο σ΄ευχαριστώ.

    • July 17, 2010 10:14 pm

      Εγω σε ευχαριστω για ολα αυτα που αναφερω στην αναρτηση. Φιλια!

  3. July 17, 2010 8:47 pm

    εγω τωρα αναρρωτιεμαι ποσο απενεχοποιημενο θα πρεπει να ειναι ενα ατομο για να τολμα να βαζει εναν τετοιο τιτλο και να τον κυκλοφορησει σε μια κοινωνια “ψωνίων”…:)

    η ατακα για την απαιτητικη γραφη ολα τα λεφτα Ντεπ
    αν ολοι σκεφτομασταν ετσι θα ειχαμε χιλιαδες τομους προς χαρτο-πολτοποιηση καθε χρονια ..

    για να σκεφτεις ομως ετσι..πρεπει να το χεις ..
    χαρηκα λοιπον για τη γνωριμια και θα την τιμησω δεοντως αλλωστε οι εκδοσεις Λιβανη ειναι απο μονες τους εγγυηση

    (ενας αυτος και ενα ο Ψυχογιος -τελος!)::))))))))))))

    χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

  4. July 17, 2010 10:18 pm

    Νομιζω αγαπημενη μου Σκα, οτι ειδικα εσενα θα σου αρεσει οχι μονο το θεμα, αλλα και η προσεγγιση του. Απο εκδοτες δε ξερω χαρα μου.
    Σε φιλω!

Leave a Reply

