Skip to content

gourmet NY/ ESCA

August 31, 2010

Ισως το πιο δυσκολο κομματι του να προγραμματισεις ενα ταξιδι στη Νεα Υορκη, ειναι το να αποφασισεις που θελεις να φας, και να  μπορεσεις να κανεις κρατησεις φυσικα.  Ακομα πιο δυσκολο ειναι οταν αποφασισεις το ταξιδι χτες και θελεις να φυγεις αυριο.  Το μεγαλο λαθος ειναι να ψαξεις να βρεις  κριτικες στο trip advisor.  Εκει, μπορεις να δεις τις πιο εκ διαμετρου αντιθετες γνωμες και να πηξεις.  Γιατι του καθενος τουριστα, και κυριως του αμερικανου μπορει να του βρωμισει το γεγονος οτι το μπουκαλι του κρασιου, εχει βιδωτο καπακι αντι για φελλο.  Τον καταλογο Zagat τον βρισκω τελειως ενδεικτικο.  Παραμονη λοιπον της αναχωρησης μου μου ηρθε η ιδεα να ψαξω να βρω καποιο παλιο τευχος του Gourmet (του συχωρεμενου) για την Νεα Υορκη.  Και ω του θαυματος το βρηκα.  Μαρτιος του 2004, εξαιρετικα αφιερωμενο στην γαστρονομια και την εξερευνηση της Νεας Υορκης.  Θα μου πεις, αυτο ειναι παλιο!  Και ομως!  Οπως καποτε πριν πολλα χρονια πηγα στο Παρισι με το αναλογο Gourmet, ετσι και τωρα το αγαπημενο μου περιοδικο ηταν σχεδον ο οδηγος μου.   Εκει διαβασα για το Balthazar, εκει και για τα περισσοτερα σημεια που ονομασα “γαστρονομικους σταθμους” του ταξιδιου μου.

Στη Νεα Υορκη λοιπον δεν  νοεειται να μην επισκεφθεις καποιο καλο εστιατοριο,  καποια ντελικατεσσεν για bagel and lax,  το χατ ντοκ σταντ της γωνιας,  και να μη δοκιμασεις pastrami, soft pretzel,  new York cheesecake, donuts, καποιο Delmonico steak,  κατι Ιταλικο, και να μη πιεις ενα “Manhattan” στα ορθια.

Παντα μου αρεσε ο Ιταλο-αμερικανος σεφ Mario Batali, εχω και τα βιβλια του.  Το εστιατοριο Babbo του Mario εχει τις καλυτερες κριτικες σαν Ιταλικη κουζινα.  Ειναι ομως αδυνατον να βρεις τραπεζι για εβδομαδες, ποσο μαλλον την παραμονη που το αποφασισα εγω.  Διαβαζω οτι o Mario Batali ανοιξε πριν μερικα χρονια το εστιατοριο ESCA μαζι με τον σεφ David Pasternack.  Το ESCA  βρισκεται στην περιοχη  Theater District West (Off Brodway)  στη γωνια της 9ης λεωφορου με την 43η οδο.   Ο David ουσιαστικα ειναι ενας “ψαρας” που σεβεται τα ψαρια και τα θαλασσινα και δημιουργει αριστουργηματα.

Raw oysters, sushi, αλλα και δημιουργιες με ψαρια και θαλασσινα που κανεις μας δε σκεφτεται να τα μαγειρεψει στο σπιτι του.  Η λιστα κρασιων εξαιρετικη. Το σερβις διακριτικο και οταν ο καιρος το επιτρεπει, ανοιγει και το πατιο.   Απο το ESCA  που σημαινει decoy,   (κι εγω ρωταγα αν προερχεται απο το Φραντζεσκα)  φερνω μερικες φωτογραφιες. Το decoy εχει την εννοια οτι παρασυρει τον κοσμο απο το Babbo.

Στην επομενη επισκεψη σας στη Νεα Υορκη,  το συνιστω με ολα μου τα γευστικα κυτταρα.

Zuppa di Pesce Amalfitana

Χωρις πολλα λογια, απλη και νοστιμη.

house made guitar cut spaghetti with sea urchin and crabmeat

Εκπληκτικο πιατο. Η καβουροψυχα μπολικη και ο αχινος δινει χρωμα και γευση στη σαλτσα.


Sorbetti

Η ποικιλια δεν ειναι παντα ιδια.  Ο σεφ χρησιμοποιει παντα φρουτα εποχης.  Εδω εχουμε νεκταρινι, δαμασκηνο και βατομουρο (το πιο ωραιο βατομουρο σορμπε που εχω δοκιμασει).

Σας φιλω γλυκα.

10 Comments leave one →
  1. Πέννυ permalink
    August 31, 2010 5:02 am

    Και μετά το χθεσινό breakfast, προχωράμε σε πιο “σκληρές” αναρτήσεις… ωραίος ο Ιταλός… το πιπεράκι στη σουπίτσα μέχρι εδώ μύρισε, οι ελιές κλασσικό μεσογειακό έδεσμα, το σορμπέ λαχταριστό οπτικά αν και δεν είναι του γούστου μου τα επιδόρπια αυτού του είδους…. αλλά το μακαρονάκι, το ζήλεψα!!! πού με πας βρε Δεσποινάκι, πού με πας πρωί πρωί🙂
    Φιλάκια!!!!

    • September 1, 2010 12:12 am

      Και που εισαι ακομα. Αυριο ομως εχει μια μεριδα απο τα ιδια γιατι κλεισαμε για λιγο την κουζινα. Ξερεις ουτε εμενα μου αρεσουν γενικα τα σορμπε, αλλα πρωτον μετα απο τοσο φαηγτο οποιοδηποτε αλλο γλυκο θα παραηταν, και τελικα δεν το μεταμοιωσα γιατι το βατομουρο ηταν τελειο. Να! αυτο ειναι τα σορμπε με ξυνιζουν, αυτο ηταν γλυκο. Φιλακια Πεννυ μου.

  2. August 31, 2010 9:16 am

    Λοιπόν Λοιπόν έχω να να πω τα εξής! Στο Babbo, έχω πάει, συνεργαστήκαμε επαγγελματικά διότι τότε μέσω του James Beard Foundation κάναμε διάφορες συνέργιες. Είναι αριστούργημα, αν σου αρέσει η Ιταλική κουζίνα- που σε ποιόν δεν αρέσει- η λίστα των κρασιών περιλαμβάνει και τις 21 περιοχές της Ιταλίας, ακόμη και το χύμα του κρασί που το σερβίρει σε quartino αντί ποτηριού, μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό παλαιωμένο Barolo.
    Στο ESCA δεν έχω πάει, με πήγες όμως εσύ Δεσποινάριον και την άλλη φορά είναι must

    • September 1, 2010 12:19 am

      Γιου αρ κιντιν μηηηη!! Εχεις παει στο Μπαμπω! Λοιπον σημερα διαπιστωνω οτι εχεις ασχοληθει επαγγελματικα με την κουζινα. Να προσεχω τι γραφω η ασχετιλα! Ποπη η Ιταλικη κουζινα μου αρεσει πολυ. Θα κανονισω να κλεισω στο εστιατοριο κι ετσι θα εχω δικαιολογια να ξαναπαω .. Εχω κι αλλα στη λιστα αλλα ποσα θα φαμε πια! Να πας Ποπη μου, αξιζει.

  3. August 31, 2010 9:18 am

    Ξέχασα να πω ότι συμφωνώ απόλυτα για όσα είπες για το Trip Advisor

  4. orfia permalink
    September 1, 2010 7:12 am

    Τι ξεναγηση ειναι αυτη…Δεσποινακι μου, εσυ πρεπει να μπεις στις πληροφοριες ¨πως να περασετε και να φατε καλα στην Ν. Υορκη”…
    Καλο μηνα φιλια πολλα!!

    • September 1, 2010 10:42 pm

      Καλο μηνα και σε σενα Ορφια μου. Εγω τα πεντε πραγματα που ειδα θα τα πω εδω, αλλα για να κανεις κατι τετοιο, πρεπει να εισαι γεννημα η τουλαχιστο θρεμμα του Μανχατταν. Φιλια επισης!

  5. September 1, 2010 2:11 pm

    Πω πω τι ανάρτηση! Δείχνουν τόσο απέριττα…
    Κι εγώ τα μακαρόνια ζήλεψα. Εντάξει και το σορμπέ γιατί να το κρύψω;

    • September 1, 2010 10:46 pm

      Γεια σου Βιτα! Η μακαροναδα ηταν φανταστικη. Αντε τωρα να βρω αχινους να την κανω ετσι. Ατυχησα! Ειναι μερικα πραγματα που δεν γινονται οποτε και οπως τα θελουμε εμεις!

Leave a Reply

