Skip to content

Η φθινοπωρινη συναξη των Παρθενων και των Ζυγων

September 26, 2010

Οι φθινοπωρινοι μας εορταζοντες, περιλαμβανουν και παρθενους και ζυγους.  Τους γιορτασαμε ολους μαζι το Σαββατο, αφου οι μεν Παρθενοι ελειπαν στα δικα τους γεννεθλια, οι δε ζυγοι φευγουν ταξιδι αυριο.  Τελευταια ειχα κανει στο σπιτι δυο-τρια “sit down”  dinners.  Ετσι τωρα ειπα να ετοιμασω κατι διαφορετικο.  Οι συγγεντρωσεις σε στυλ μπουφε, ειναι υποτιθεται πιο ξεκουραστες για την οικοδεσποινα(ριον).  Κι αυτο, γιατι ο κοσμος κυκλοφορει και γεμιζει το πιατο του κατα βουλησιν και δεν εχουμε να συντονιζουμε τα διαφορα courses.

Χαλαρα λοιπον εδωσα σημασια στο ντεκορ και ετοιμασα μεζεδακια ευκολα.   Ενα κοκκινο-κανελλι τραπεζομαντηλο, λουλουδια εποχης, ενα καφασακι με κολοκυθες χρωματιστες και μερικα κερια σε φθινοπωρινα χρωματα,  τοποθετηθηκαν στο τραπεζι της κουζινας.  Αυτο το τραπεζι ειναι παντα το αγαπημενο ολων.  Γιατι ειναι σε ανοικτο χωρο και διπλα στο φαγητο.

Εστρωσα φετακια καπνιστου σωλωμου σε μια ξυλινη πιατελα και εβαλα διπλα ψωμακια, βουτυρο, καππαρες, μια σως με ανηθο και λεμονι.

Εψησα στο φουρνο ενα brie με topping  απο καστανη ζαχαρη, ξερα βερυκοκα και αμυγδαλα.

Ενα ντιπ απο cream cheese με αποξηραμενα μανιταρια και παρμεζανα.  Κι αυτο ψηθηκε στο φουρνο και τοπθετηθηκε διπλα στα σπανιολικα κριτσινακια ελαιολαδου που βλεπετε στο κοκκινο ποτηρι.

Εκοψα ντοματακια στην μεση και τα αρτυσα μονο με αλατι.

Εφιαξα μια πρασινη σαλατα απο ροκα μονο και dressing vinaigrette με πορτοκαλι, σουσαμι και τζιντζερ. Θα μου πειτε.. μα.. πικρο χορτο με γλυκοξινη σαλτσα; Ω! ναι!  Αρκει να μην ειναι πολλη η σαλτσα και παρει τελειως την πικριλα του χορτου.

Δεν θα μπορουσε να ελειπε κατι Βαυαρικο απο τον μπουφε. Τι στην ευχη Oktoberfest εχουμε;  Weissen Wurst και κοκκινο λαχανο και φυσικα η καταλληλη βαυαρικη γλυκεια μουσταρδα.

Εφιαξα μια γαριδοσαλατα με σως λαδολεμονο και cilantro.  Μικρα καβουροκεφτεδακια με cocktail sauce,  και λουκανικακια σε σφολιατα.

Πλαταρια πουλιων (chicken wings) με barbecue sauce.  Προσφερονται με blue cheese dressing και κρατσανιστα καροτακια.

Τελος  ειχα και μια πιατελλα με τυρια διαφορα με φρεσκα συκα και σταφυλια  muscadine.

Εδω βλεπετε το μικρο μπαρακι της κουζινας, ετοιμο για τους πρωτους καλεσμενους.


Σε ενα δευτερο τραπεζι,  μαζεψα τα γλυκα και τα φρουτα.  Τα ξερα φυλλα που σκορπισα πανω στο table runner,  ειναι απο τον κηπο μου απο καποιο παλιο φθινοπωρο.  Τα βαζω αναμεσα σε σελιδες παλιων περιοδικων και κρατανε την ομορφια τους για παντα.

Ταρτακια με διαφορα φρουτα, ενα αμαρτωλο κεϊκ τρουφας, μινι καπκεηκς και φραουλες.

Τα γλυκα δεν τα εφιαξα μονη μου, οποτε μη βιαστειτε να με πειτε χρυσοχερα.  Τα ερωτευτηκα με την πρωτη ματια στην βιτρινα του ζαχαροπλαστειου και εκανα ολοκληρη κομπινα να τα μεταφερω σπιτι την Παρασκευη που εσκαγε ο τζιτζικας με 34 βαθμους εξω.  Τελικα ομως τα καταφερα!  Δεν ελιωσαν και ετσι στολισαν το τραπεζι με τα γλυκα.  Μεταξυ μας τα καπκεηκς ειναι πολυ λιγωτικα.  Ολο αυτο το τριανταφυλλο ειναι βουτυρο με χρωμα.  Ειναι ομως φιν φον, παει και τελειωσε! Και του χρονου με υγεια!

Σας φιλω γλυκα και ευχομαι καλη εβδομαδα!

43 Comments leave one →
  1. September 26, 2010 11:15 pm

    Θα μας τρελλάνει η οικοδεσποινα(ριον)! Ολα αυτα στο χαλαρο; Αμα δεν εισαι χαλαρη τι προκειται να συμβει δηλαδη; Εμενα που ζω τοσα χρονια εξω παντως μου λειπει η αισθηση του οικογενειακου τραπεζιου,σνιφ

    • September 27, 2010 10:41 pm

      Αγαπητε μου man about town. Nα διευκρινησω οτι το “χαλαρον” της ιστοριας αρχιζει οταν αρχισουν να ερχονται οι καλεσμενοι. Μεχρι εκεινη την ωρα εψηνα, ανακατευα, στολιζα. Τωρα φανταζομαι αυτο που λες, οτι σου λειπουν οι οικογενειακες συγκεντρωσεις, ειναι δυσκολο, κυριως αν εισαι μονος σου (ετσι φανταζομαι οπως το εθεσες). Οι συγκεντρωσεις φιλων μπορουν μεχρις ενος σημειου να το υποκαταστησουν αυτο.

  2. September 27, 2010 1:54 am

    Δεσποινάριον,
    Χρόνια Πολλά στους Παρθενοζυγούς σου. Να τους χαίρεσαι.
    Πολύ γουστάρω το κούλ στυλάκι με τα ωραία πιάτα σε δεκάδες παραλλαγές, με σιδερωμένα τραπεζομάντηλα. Πολύ γουστάρω τους μπουφεδες, γενικά. Φαντάζομαι οι καλεσμένοι σου θα ξελιγώθηκαν με τα φαγάκια τους και με τα καπκέικς!
    Φιλάκια φθινοπώρου

    • September 27, 2010 10:47 pm

      Οπερατικη Καναδεζα! Ευχαριστω για τις ευχες. Και τωρα θα σου κανω τεστ. Πως λενε την υπηρετρια στην οπερα Cosi fan tutte? Αν το βρεις χωρις να κοιταξεις, κερδισεις δειπνο στο σπιτι μου. Και μαλιστα σιτ νταουν! Φιλια!

  3. September 27, 2010 2:24 am

    Κάτι σαν professional catering μου ακούγεται… Σε δεξιώσεις ολκής λιγότερα εδαίσματα (και όχι τόσο gourmet) βρίσκεις… Μήπως σου ανοίγεται μια καινούρια καριέρα εμπρός σου; Λέω δηλαδή! Τι άλλο να πω! Brava!

    • September 27, 2010 10:51 pm

      Α ηλιοτυπον κεμπιλιμεντωδες! Τωρα ειναι αργα να αλλαξω καρριερα. Θα κρατησω την μαγειρικη σαν το δευτερο μου χομπι. Μ’ αρεσει και δε με κουραζει να παιδευομαι για να ερχονται οι φιλοι και να ευχαριστιουνται.
      Η αλλη αναρτηση (γιου νοου) θα γινει σε λιγες μερες. Περιμενω αλλο ενα!

  4. September 27, 2010 3:20 am

    Εδώ Ζυγάκι, ζητά ταρτάκι.😀
    απαπα να μη μπορώ να βάλω το χέρι μέσα στην οθόνη..
    Καλή εβδομάδα!

    • September 27, 2010 10:53 pm

      Διβουλα μου! Πεταχτηκα να δω ποτε ειναι τα γεννεθλια σου! Ζυγακι κι εσυ ε; Παντως εκει που εισαι εχετε και γ.. τα γλυκακια.

  5. September 27, 2010 3:20 am

    Να εισαι καλα και να φτιαχνεις τετοιες ομορφιες! Νιωθω σα να γιορτασα κιολας τα γενεθλια μου!!! Σ’ ευχαριστω!

    • September 27, 2010 10:55 pm

      Πεταχτηκα να δω και τα δικα σου γεννεθλια! Μια μερα πριν απο το δικο μου ζυγακι!

  6. September 27, 2010 5:48 am

    Όλα καλά κι ωραία. Τα τρώμε … με τα μάτια και η κοιλιά περίδρομο….
    Δυστυχώς όμως στη ζωή όλα τα ωραία μα :
    ΟΛΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΕ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ…ΕΙΤΕ … ΑΝΗΘΙΚΑ!
    Αχ γιατί να βασανιζόμαστε τόσο?

    • September 28, 2010 12:54 am

      Αγαπητε Μαϊκ, δε ξερω γιατι βασανιζεσθε! Να διευκρινησω οτι δεν τρωμε ετσι καθε μερα. Αλλοιμονο μας. Οταν λοιπον μια στο τοσο φαμε κατι που ξεφευγει και σε μικρη ποσοτητα, δεν νομιζω οτι πειραζει. Ο σολωμος εχει τα καλα ωμεγα 3 λαδια, η πρασινη σαλατα, το λαχανο, οι ντοματουλες ειναι καλα. Και ολα τα αλλα απο δυο μπουκιτσες και δε νομιζω οτι ξεφευγουμε. Τωρα εγω μιλαω χωρις να ξερω, αλλα αν δεν εχετε σοβαρο προβλημα υγειας, δεν χρειαζεται να βασανιζεσθε σε περιστασιακα τραπεζια. Τελος να πω οτι την ηθικη την οριζουν αλλοι για μας. Αν την ορισουμε μονοι μας, τοτε παυει να υφισταται η εννοια του ανηθικου. Ξερω σας υποχρεωσα!🙂

  7. September 27, 2010 6:06 am

    Χαλαρή χαλαρή, διακόσια πράγματα έφτιαξες πάλι… Μήπως κρύβεις κάπου στην ντουλάπα σου ένα μαγικό ραβδί? Να μου πεις το μυστικό γιατί έχω και εγώ ένα Ζυγό στο σπίτι όπως ξέρεις και την Παρασκευή έχω τραπέζι και άμα χαλαρώσω το πολύ να την βγάλουν με τοστάκια οι καλεσμένοι μου… Επίσης μου άρεσε η ιδέα του Brie στον φούρνο… Θα μου πεις περισσότερες λεπτομέρειες πληζ? Φιλιά πολλά και καλημέρες…

    • September 28, 2010 12:45 am

      Χα χα! Ειπαμε Ευουλα, πολλα ηταν ετοιμα, και οσα εφιαξα ηταν ευκολα. Τωρα το πολλα με ζορισε λιγο δυο ωρες πριν ερθουν, τσοπ τσοπ, φουρνος, στολισματα, αλλα μετα καθοοοομουνα. Ο Ερρικος φροντιζε τα ποτα κι εγω ειχα κουβεντουλα με τους φιλους.
      Λοιποοοοον ΜΠΡΙ!
      Το εφιαξα για πρωτη φορα και νομιζω οτι εχω περιθωρια βελτιωσης. Το μπρι επειδη εχει το προστατευτικο περιβλημα, δεν λιωνει να σκορπισει. Κι επειδη δεν εχει εντονη γευση του παει το γλυκο απο πανω. Χρησιμοποιησα ενα μικρο brie αυτο που ειναι περιπου 250 γρ. ολοκληρο. Ανακατεψα τρεις κουταλιες ξανθη ζαχαρη με λιγη κανελλιτσα και το σκορπισα στην επιφανεια του τυριου. Απο πανω εβαλα μικρα κομματακια αποξηραμενα βερυκοκα και αμυγδαλακια. Εψησα σε πηλινο σκευος (για ταρτουλα) σε 350 βαθμους F (180 C) για 20 λεπτα. Για να πω την αληθεια καλο ηταν αλλα δε ξετρελλαθηκα. Κι εγω καπου το διαβασα. Νομιζω οτι την επομενη φορα θα το ψησω σκετο και θα το σερβιρω με κατι γλυκο στο πλαϊ, ισως καλο μελι. Φιλακια!

  8. margarita permalink
    September 27, 2010 6:44 am

    ολα υπεροχα και χαλαρα .. (!!?) αλλα το weisswurst με το κοκκινο λαχανο?? τις ξεχασες τις βαυαρικες γκουρμεδιες ? δεν σε βρηκα το σαββατο να σου δωσω οδηγιες.. δεν θα το πω παντως στον σειχη.. φανταζομαι οτι θα περασατε μουρλια.. κι εγω την περασα χτες μουγκη και μονη.. κριους δεν καλειτε στις συναξεις?? φιλια και καλη βδομαδα ..

    • September 28, 2010 12:26 am

      Καλα καλα εκανα ατοπημα, αλλα το εμαθα το μαθημα μου. Βαϊς βουρστ με μπρετζεν, ροτκολ με παπια και σαουερκραουτ με χοιρινο. Ναι ναι μη το πεις στον Βαυαρο και με διαγραψει! Φιλακια κι ευχαριστω για τις ευχες.

  9. September 27, 2010 6:58 am

    Πρώτα από όλα να τους χαίρεσαι!
    Σαν Ζυγούλα κι εγώ παίρνω κέρασμα από όλα!
    Φαντάζομαι ότι μοιράζεις και καρτούλες στο τέλος του event για φιλικά, επαγγελματικά και μη μενού. Τι λες ρε φιλενάδα, τι έκανες πάλι!
    Όλα σούπερ μια πολύ ζήλεψα τα καβουροκεφτεδάκια, το brie και το ντιπ παρμεζάνας με τα καλούδια!
    Super Art de La Table!

    • September 28, 2010 12:24 am

      Α πα πα σημερα τρεις φορες με στειλατε στο φμπ να δω ποτε ειναι τα γεννεθλια σας. Εσυ ειδα εισαι απο τους τελευταιους ζυγους. Ευχαριστω για τις ευχες και για τα κομπλιμαν. Φιλακια!

  10. September 27, 2010 7:19 am

    Ούτε σε δέκα χρόνια δε μπορώ να φτιάξω τετοιο τραπέζι!!!!!!!!!!!!!🙂

    • September 28, 2010 12:15 am

      Α! Γλαυκη νταρλινγκ, ποτε μη λες ποτε. Αν κατι σου αρεσει πολυ το κανεις.🙂

  11. September 27, 2010 7:38 am

    aaax auta ta loukanopitakia…proiniatiko… slourp slourp…edo ta loukanopitakia einai MIA AIDIA KAI MISI!!

    ontos kai emena mou leipoun ta oikogeneiaka tsimpousia…ta tsimpousia genikotera…🙂

    • September 27, 2010 11:39 pm

      Οπως ειπα και στον Μαν αμπαουτ ταουν Λονλινακι, ειναι δυσκολο να εισαι μονος σου στο εξωτερικο. Δε ξερω αν εχεις ελληνικες παρεες εκει, μπορειτε να κανετε παρτυ ρεφενε, αν δηλαδη ταιριαζετε και σας αρεσουν αυτα. Φιλια!

  12. September 27, 2010 8:26 am

    ααα εχω ωροσκόπο παρθένο αλλά δεν με φωνάξατε….😉

    • September 27, 2010 11:53 pm

      Καποτε καποιος μου ειπε τον ωροσκοπο μου αλλα τοσο με απασχολει που το ξεχασα! Παντως λενε οτι οι διδυμοι ταιριαζουν με ζυγους. Ενα πραγμα καθε διδυμος πιανει ενα δισκακι του ζυγου και εχουμε τελεια εφαρμογη. Παντως, ετσι που ηρθατε ολοι σημερα, ηταν σαν να σας ειχα παρεα! Μακαρι να εισασταν στ’ αληθεια!

  13. elekat permalink
    September 27, 2010 1:05 pm

    Να τους χαίρεσαι Δεσποινάκι!
    Α πα πα….
    Ευτυχώς που διάβασα το ποστ αφού είχα φάει γιατί εκείνες οι γαρίδες και οι σολομοί καθώς και το μπρι, με αγγίξανε βαθειά στην ψυχή!!!
    Ωραίο τσιμπούσι πρέπει νάγινε, είδα και ποτά μπόλικα, μια χαρά!!
    Πάντα τέτοια, να σε χαίρονται οι δικοί σου και να τους χαίρεσαι κι εσύ!

    • September 28, 2010 12:10 am

      Σ’ ευχαριστω Ελεκατ μου για τις ευχες. Εσυ εισαι γνωστη διαδυκτιακη μεζεκλου. Τα ποτα μας δεν τα φωτογραφισα. Αυτα στο μπαρακι ειναι παντα εκει, για το μαγειρεμα.

  14. September 27, 2010 2:00 pm

    Σερβίρετε και πιατέλα με φελλούς στους καλεσμένους?
    Και αν ναι με τι τους συνοδεύετε? 🙂
    χα,χα,χα,χα θα με πεθάνεις λέμε….

    • September 28, 2010 12:13 am

      Καποια στιγμη θα σας παρουσιασω το προτζεκτ “φελλοι” του Ερρικου Μαρκονακι. Και οχι δεν ηπιαμε τοσο το Σαββατο. (ηταν η επομενη σου απορια)

  15. September 27, 2010 3:42 pm

    Πι ες: Να χαιρεσαι τα παρθενοζυγουδια σου!
    (αυτα παθαινει κανεις οταν αφηνει σχολιο με την τσμπλα στο ματι και ΠΡΙΝ τον καφε!)

  16. Πέννυ permalink
    September 27, 2010 5:52 pm

    Μόνο θαυμασμό έχω Δέσποινα… η ¨χαλαρή” σου μάζωξη για μένα φαντάζει βουνό… όσο κι αν χαίρομαι να έχω φίλους στο σπίτι για κρασάκι, φαγητό και κουβεντούλα, γενικά με αγχώνει πολύ όλη η προετοιμασία… τι θα ετοιμάσω πρώτα και τι μετά, τι συνδιάζεται καλά με τι… ομολογώ ότι πελαγώνω με όλα αυτά… οπότε απλά υποκλίνομαι στην οικο-Δέσποινα!!!

    • September 27, 2010 11:35 pm

      Ενταξει Πεννυ μου, καποτε πελαγωνα κι εγω. Ομως μου αρεσουν αυτα και εχω αποκτησει τους ρυθμους μου. Στην τελικη παντως, αν η παρεα ειναι καλη, ολα αυτα τα φιν φον ειναι δευτερευουσας σημασιας. Φιλια και δεν υποκλινομαστε μεταξυ μας😉

  17. September 27, 2010 5:57 pm

    πλυμμήρισε η οθόνη μου χρώματα, μυρωδιές και αρώματα! να σου ζήσουν, και πάντα να είσαι χρυσοχέρα, με μεράκι και αγάπη για τους αγαπημένους σου!!🙂

    • September 27, 2010 10:36 pm

      Σε ευχαριστω Μαριζακι μου. Σε παρακολουθω παντως που σου αρεσουν κι εσενα αυτα. Ξερω ..χρονο και μερακι θελουν. Φιλια!

  18. elli permalink
    September 27, 2010 6:27 pm

    Ας το καλό βραδιάτικα και πεινάω!!! Να μας έδινες και λεπτομέριες γι’αυτό το brie στο φούρνο και τα καβουροκεφτεδάκια. Περιμένω με ανυπομονησία. (περνάω τη δημιουργική μου περίοδο στη μαγειρική και χρειάζομαι ιδέες)

    • September 27, 2010 10:33 pm

      Elli μου, για τα καβουροκεφτεδακια θα σε παραπεμπψω σε παλια μου αναρτηση:
      https://despinarion.wordpress.com/2009/10/21/crab_cakes/
      Πιο μικρα και ψηνονται στον φουρνο.
      Για το brie βλεπε απαντηση στην fevis πιο πανω.
      Καλη σου επιτυχια.

  19. Marthaki permalink
    September 27, 2010 10:56 pm

    Αγαπημενο Δεσποιναριο,
    Χρονια πολλα σε οσους γιοτραζαν και θα γιορτασουν. Λοιπον, και στο δικο μου σπιτι ημαστε αυτα ακριβως τα ζωδια. Ναι, εδω βρησκομαι αλλα ετοιμαζομαι να παω στη μητερα μου να περασωμε λιγο χρονο μαζι και να κανω μερικες δουλιες. Ειμαι τοσο πισω στο μπλογκ σου, σου ζητω πολυ συγγνωμη…..
    Το μενου σου ειναι φανταστικο, και η ολη ατμοσφαιρα αυτης της βραδιας πολυ χαλαρη, αλλα ξερουμε εμεις ποσο πολυ δουλιτσα εβαλες.
    Σου ευχομαι να εισαι καλα. Πολλα φιλακια!!!!

    • September 27, 2010 11:32 pm

      Μαρθακι μου! Τι συγνωμη ζητας βρε χαρα μου! Εμενα μου ελλειψες, αλλα φανταστηκα οτι εισαι ακομα Ελλαδα. Να περνας ομορφα οπου κι αν εισαι. Κι εσεις λοιπον παρθενοζυγοι! Να ζησετε. Εσενα ποτε ειναι τα γεννεθια σου; Καλο ταξιδι σου ευχομαι και χαιρετισμους στη μανουλα σου. Φιλια!

      • Marthaki permalink
        September 28, 2010 3:09 am

        Γλυκο μου Δεσποιναριο,
        Σε ευχαριστω πολυ. Λοιπον, Σεπτ. 8 τα δικα μου και Οκτ. 10; και φετος ειναι τα 60!!!! Για φαντασου……Μαλλον, θα φυγω μετα τις 10, για ενα μηνα!!!!η μανα η καυμενουλα με περιμενει. Φιλακια πολλα.

        • September 29, 2010 12:21 am

          Μαρθακι, καλο σου ταξιδι. Και να τα χιλιασεις!

  20. September 28, 2010 4:07 pm

    Πω, πω εχουμε παρτι εδώ βλέπω! Εχεις φτιάξει της π….αγίας τα μάτια. Φοβερή λεμε. Δεν έχω παρθενο ζυγούς στο άμεσο περιβάλλον αλλά σχεδόν όλοι οι φίλοι μου ανήκουν σε αυτά τα ζώδια και είναι τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες που λέει και ο Λεφάκης ;)χχο

  21. September 29, 2010 12:19 am

    Χα χα, αλλη που διαβαζει τα αστρα! Ετσι λενε λοιπον οτι Παρθενοι με ζυγους δεν ταιριαζουν; Εμεις λοιπον ειμαστε ενας Ζυγος, ενας Παρθενος, ενας Ψαρακης και δυο διδυμες!
    Φιλακια!

  22. September 29, 2010 12:01 pm

    Τώρα αξιώθηκα να το διαβάσω με την ησυχία μου και να το ευχαριστηθώ. Βρε Δεσποινιώ μ ένα τρόπο, δε ξέρω θα το βρεις εσύ ,βάλε ένα εικονίδιο να μπορώ να εκτυπώνω κάτι τέτοια αριστουργήματα, δημιουργήματα και διάθεσης και αποτελέσματος να το κολλήσω στο ψυγείο μου ΝΑ 10×10 χαρτί μπας και ακολουθήσω!!!!!!!

    Συγχαρητήρια ευχές και χρόνια πολλά κι αγαπημένα!

    Φιλιά απ το τεμπέλικο φιλαράκι σου:)))

Leave a Reply

