Skip to content

flashback -3

January 15, 2011
tags: ,

Το φλουρι πεφτει στον Τεντυ.  Καθε χρονο στον Τεντυ πεφτει.

Πρωτοχρονιά 2011
Το πρωί με ένα καλάθι λουλουδια πάμε να χαιρετίσουμε τη μαμά, και να τις ευχηθούμε καλη χρόνια.  Δε καταφέρνουμε να την πείσουμε να μας ακολουθήσει.  Περναμε ενα πρωινο γεματο αναμνησεις απο προηγουμενες Πρωτοχρονιες. Οι μακρυνες αναμνησεις ποτε δε σβηνουν απο το μυαλο των μεγαλων ανθρωπων. Τους κρατανε παντα συντροφια και τους κρατανε στη ζωη! Το μεσημερι η Άννα έχει ετοιμάσει πάλι του κόσμου τα φαγητά.  Είμαστε εμείς και ο Νίκος και η Μαρία.  Τα γλυκά που έχω καταναλώσει αυτές τις μέρες είναι μια απόλαυση κι ενα δράμα μαζι! Πως θα συνελθω? Mπαίνω, βγαίνω και τσιμπολογαω μελομακαρονα, τους κουραμπιεδες της κυρίας Κατινας και διπλες. Κάποτε μου άρεσαν οι ελιτσες, με σοκολάτα και αμυγδαλο. Τις έχουν μπασταρδεψει.  Ούτε η σοκολάτα είναι καλη και το αμυγδαλο λειψο.  Την original γεύση δεν την ξεχνώ ποτέ! Ο Ερρίκος μου φέρνει μια μέρα μαρον γκλασε απο τοπικό ζαχαροπλαστείο. Καμία σχέση! Θα μείνω στα μελομακαρονα.
Αλλη μια βόλτα στην παγωμένη Κηφισια για να χωνεψουμε.  Ο κόσμος κυκλοφορεί,  οι καφετέριες γεμάτες, τα ρεστωραν άδεια.  Με ενα ποτό σε μπαράκι κλείνει η πρώτη μέρα του 2011.  Μου λείπουν τα παιδιά χρονιαρες μέρες,  το είχα τάξει στη μαμα ομως. Τις γιορτές θα είμαστε μαζι! Θέλω να το θυμάται, σαν γλυκεια ανάμνηση, έστω κι αν δεν είναι μακρινή.

Απο το εργο πλακοστρωσης στηνΑκροπολη και τον Αη Δημητρη τον Λουμπαρδιαρη του Δημητρη Πικιωνη.

2 Γενάρη
Βρέχει στην Αθήνα.  Μουσείο Μπενάκη, οδός Πειραιώς.  Έκθεση για το έργο του Δημήτρη Πικιωνη. Ο γνωστος αρχιτέκτονας και άγνωστος ζωγραφος, ο πρώτος νεοελληνας που σεβάστηκε το Αθηναϊκό περιβάλλον και άφησε δείγματα απίστευτης ωραιοτητας.  Καθώς μεγάλωνα στην γειτονιά που έζησε, στην Κυπριαδου, πάντα έβλεπα αυτα τα δείγματα. Αργοτερα στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο γνώρισα μέσω της αειμνηστης Ερσης Λιοση τον πατέρα της Σολωνα  Κυδωνιατη μαθητή του Πικιωνη και μου μιλησε πολυ γι αυτον. Πριν χρόνια είχα γράψει ενα πόστ αφιέρωμα και στους δυο.  Ιδιεταιρη ανάρτηση για αυτη την έκθεση υπόσχομαι στο εγγύς μέλλον.
Η βροχή μια αρχίζει μια σταματά.  Σε μισή ώρα μέσω Εθνικής και Αττικης οδού βρισκόμαστε στα Καλυβια.  Έρχεται η Γιάννα με τον Τάσο και μας υποδέχονται. Μεγάλη μέρα για την Γιάννα. Μόλις ορκίστηκε δημοτική σύμβουλος. Λάμπει!  Φορα μια μεγάλη καρφίτσα σε σχήμα καρδιάς.  Η δική της είναι σαφώς πιο μεγάλη. Καταλήγουμε σε ταβέρνα με ψητά στα κάρβουνα και εξαιρετικό κρασακι.  Η χαρα της επαφής επισκιάζει τα κοψιδια. Έρχεται και η μικρή Χριστιανα.  Όταν βλέπω τόσο χαριτωμένα, γλυκά, κοινωνικά παιδιά πιστεύω ότι έχουμε το δυναμικό να εξελιχθουμε στην Ελλάδα μέσα απο οποιαδήποτε κρίση.

Η βραδιά τελειώνει δίπλα στ τζάκι της Γιάννας, με γλυκα που έχει στείλει η Ρούλα απο την Ξάνθη,  με τον Ερρίκο να απολαμβάνει το τέλειο εσπρεσσο του Τάσου, με μένα να απορώ, πως έδεσε έτσι μια παρέα που χτες δεν υπήρχε.  Και να ευχαριστώ τους θεούς της τεχνολογίας και του Ίντερνετ που κάνουν θαύματα.

3 Γενάρη
Ξεκινάμε για ενα διήμερο στην Αράχωβα, που τελικά έγινε μιας μέρας εκδρομή. Βρέχει! Δεν είναι ιδιεταιρα ευχάριστη μέρα.  Όλα ομως στη διαδρομή είναι καταπράσινα. Αυτο δε το  βλέπω τα καλοκαίρια και μου κάνει εντύπωση. Στην Αράχωβα θα αφιέρωσω ιδιεταιρη ανάρτηση με πολλές φωτογραφίες. Προς το παρόν θα πω μόνο αυτο.  Όσον αφορά τα κοψιδια, Καλυβια-Αράχωβα 1-0. Το απόγευμα περνάμε λίγο και απο τους Δελφούς. Απο την πρωτεύουσα του πλανήτη, στον ομφαλο της γης.  0-1!

4 Γενάρη
Το πρωί παρέα με την μαμα. Δυο μέρες μου έμειναν να την χαρώ και να της κάνω λίγη παρέα. Απογευματακι κατορθωνουμε να συναντήσουμε τον φίλο μας τον Βασίλη στο GASPAR στο Ψυχικό.  Πάντα απασχολημένος, πάντα στην τρεχαλα, κανονιζουμε μελλοντικές συναντήσεις στην Βιεννη και στην Ουασινγκτων.
Ανεβαινουμε βόρεια,  παίρνουμε μια γλάστρα με κυκλαμινα απο τα ανθοπωλεια. Ο ανθοπωλης ταχα μου, μας την δίνει πιο φτηνά λόγω ωραίας κυρίας. Αυτη είμαι εγω τρομάρα μου. Ο Ερρίκος μου ψιθιριθζει ότι θα με έχει πάντα μαζι του γιατί λειτουργώ σαν κουπόνι!   Προχωράμε στην Κηφησια και επισκεπτομαι την νονα και λατρεμενη μου θεία Ρέα.  Μολις γύρισε απο την Τυνησία και μας κερνάει τους πιο νοστιμους χουρμαδες που έχω δοκιμάσει ποτέ.  Η θεία Ρέα είναι η μικρή αδελφή της μαμάς. Όταν γεννήθηκα είχε χομπυ την φωτογραφία. Χάρη σ´ αυτήν έχω υπέροχες παιδικές φωτογραφίες.
Σκεφτόμαστε με τον Ερρίκο, τι μπορούμε να κάνουμε εδω γύρω. Να τσιμπήσουμε  κάτι. Προχωράμε στη Δροσιά για πεινιρλι. Καταγγελία.. Έχουν χαλάσει το ψωμί στο πεινιρλι, είναι σα ζύμη πιτσας. Αν ξέρει κάποιος που υπάρχει το οριτζιναλ ψωμί που φιαχνουν πεινιρλι, ας μου το πει κι εμένα να φροντισω. Μόνοι μας στην ταβέρνα. Εντελώς. Να τη πάλι η εικόνα της κρίσης.
Γυρνώντας μας τηλεφωνεί η Ελένη, αγάπημενη φιλη που μενει στο ισογειο και που μόλις επέστρεψε απο Χαλκιδική. Πάμε για ποτά στο σπίτι της. Περνά η ώρα με την κουβεντουλα.

5 Γενάρη
Πάμε  με τον Ερρίκο να αποχαιρετισουμε τη μαμα. Η δικη μου μαμα είναι γενναία στα αντίο. Χαμογελάσει εύχεται να ξανανταμωσουμε. Η μαμα του Ερρίκου είναι μέσα το παράπονο,  πολλές μέρες πριν την αναχώρηση.  Φιαχνω βαλίτσες.  Ξεχωρίζω μια μικρή για την διήμερη παραμονή στο Λονδίνο.  Έτσι οι διακοπές τελειώνουν αλλα προσβλεπω και σε δυο μέρες χαλαρές  πριν προσγειωθω ανώμαλα.  Τηλεφωνα για τα αντίο.  Τηλεφωνα για τα  ευχαριστώ.
Το βραδάκι συναντω την Τινα και το Μιχάλη στο Πρυτανειο. Στην υγεία μας, να ξανανταμωσουμε.

6 Γενάρη
7 η ώρα στο αεροδρόμιο. Ψάχνω την Βαλισια αλλα δεν την βρίσκω. Τελείωσαν οι διακοπές στην Ελλάδα. Σαν κινηματογραφική ταινία. Σαν όνειρο.  Flight 329 from Athens to London is ready for boarding.

Μέρες κουβαλαω μαζί μου τις σημειώσεις απο τα οδοιπορικά που τυπωσα απο τα μπλογκς της fevis και της Donnabella.  Απο σακκιδιο σε βαλίτσα, απο την Washington στο χιονισμένο Λονδίνο, στην Αθήνα, με την πρόθεση κάποια στιγμή να τις ξαναδιαβασω και να προγραμματισω το δικο μου μικρό ταξίδι.  Η στιγμή ειναι τωρα.  Τελευταία στιγμή με λίγα λόγια. Βρίσκω τα οδοιπορικά τους εξαιρετικά εμπεριστατωμενα με ζωντανες περιγραφες, με διευθύνσεις,  και γνωρίζοντας τα γούστα τους είμαι σίγουρη ότι θα αποτελέσουν ένα χρήσιμο οδηγό για τις επόμενες τρεις μέρες. Εχουν ψάξει πριν απο μένα, για μένα.

London here I come!

Σας φιλω γλυκα.

 

12 Comments leave one →
  1. Ρούλα permalink
    January 15, 2011 9:55 pm

    Να είναι καλά οι θεοί της τεχνολογίας! Μοιράστηκα τον ενθουσιασμό της Γιάννας λίγο πριν συναντηθείτε και λίγο μετά, τι να σου πω, αν και δεν ήμουν χάρηκα πολύ, δεν βρίσκω τα κατάλληλα λόγια για να περιγράψω συναισθήματα. Για δες κάναμε την ίδια σκέψη για τη Χριστιάνα, με έχει κατασκλαβώσει η οικογένεια της Γιάννας που είχα την καλή τύχη με το μέρος μου να τη γνωρίσω και από κοντά.
    Πάω στο boarding για Λοδίνο και ακολουθώ 🙂
    πολλά πολλά φιλάκια

  2. January 15, 2011 11:16 pm

    1. Erikos is in love 😉
    2. Vienna rocks..
    3. Ma kala mono ego pigaina se tabernes pou itan tigka?? ego giati den eida krisi??

  3. January 16, 2011 12:20 am

    Περιμένω με ανυπομονησία να μάθω και τα του Λονδίνου. Πήγατε στο Scotch? Φιλάκια..

  4. January 16, 2011 1:46 am

    ναι μωρέ… πώς περνούν έτσι οι μέρες! αλλά δεν πειράζει θα έρθουν άλλες καλύτερες όπως πάντα 🙂
    φιλιά πολλά

  5. January 16, 2011 4:35 am

    Δεσποινάκι μου, αχ αυτοί οι αποχαιρετισμοί με τη μαμά τόσα χρόνια δεν μπορώ να το ξεπεράσω και τώρα που το γράφω κάπως στεναχωριέμαι.Εγώ είχα τη μαμά μου μαζί μου ολο αυτό το καιρό, βέβαια κάθε φορά μου λέει μέχρι πότε θα ταξιδεύω να σε βλέπω …. (αυτό ήταν και είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της μετανάστευσης. Αντε να περνάς καλά με τα english breakfast, afternoon…..nights..κλπ
    Το Λονδίνο είναι ομορφο ότι και να έχεις εκει χχο

  6. January 16, 2011 4:36 am

    Ξέχασα να σου πω, μπάνερ μου αρέσει πολύ !

  7. January 16, 2011 4:41 pm

    Και εγώ σαν τις παραπονιάρες γριές θα κάνω εδώ δημόσια τα παράπονά μου. Καλά, να είσαι Αθήνα και να μη δώσεις ένα σημείο ζωής! Και στα Καλύβια ένα τέταρτο δρόμο από τη Σαρωνίδα που βρισκόμουν τη συγκεκριμμένη ημέρα! Εν τάξει ξέρω είναι πολλοί οι φίλοι, συγγενείς κλπ κλπ που θέλουν να σε δουν και οι μέρες λίγες, Just a hello όμως που έλεγε και η καημένη η μαμά μου..και σαν εκείνη θα σου πω, “δεν πειράζει, του χρόνου πόλι..”
    Πολλά φιλιά Καλή Χρονιά

  8. January 16, 2011 8:28 pm

    Η Γιάννα είναι μια παρουσία ευγενική,γλυκιά, ήρεμη. Είμαι πολύ μα πολύ σίγουρη πως είναι και μια αγκαλιά φιλοξενίας. Μια γλυκιά μητέρα και σύζυγος. Και τώρα είμαι σίγουρη επίσης πως στο νέο της ρόλο θα έχει επιτυχίες και μόνο!!

    Ομορφες στιγμές μωρό μου με αγαπημένα πρόσωπα. Να έιναι συνεχώς και παντού διάχυτη αυτή η αγάπη που παίρνετε Δεσποινάκι μου!!

    Φιλιά ζαχαρωτά:))

  9. January 17, 2011 12:42 am

    Καλά πέρασες τέλεια λέμε. Το ημερολογιάκι σου τα λέει όλα κατά γράμμα. και η θεία Ρέα μόλις γλίτωσε την επανάσταση στην Τυνησία. Συγκινούμαι με τη Ρούλα, αυτό το κορίτσι μου έχει πάρει την καρδιά. Οσο γιά τη Γιάννα, είναι μια δροσοσταλίδα στη μπλογκόσφαιρά μας. Ωραίες οι συναντήσεις, δεν υπάρχει βίρτουλα αυταπάτη μόνο τρισδιάσταση αγάπη.\
    Φιλί

    • January 17, 2011 5:12 am

      Ioustinaki είσαι στα πάνω σου ….εχεις γράψει τα ωραιότερα και εδώ και στο ΦΒ αυτό το ‘βίρτουαλ αυταπάτη’πια…:)))))

  10. January 17, 2011 1:37 pm

    Άλλο ένα συναρπαστικό εξαήμερο οδοιπορικό, με μας συνταξιδιώτες στην ονειρική σου παρουσίαση.
    Να είστε πάντα καλά!!
    Ναι, θα ήταν πολύ όμορφα να βρεθούμε κάποια στιγμή Δεσποινάκι!! Άμποτε 🙂
    Άλλωστε την τέχνη για το ψωμί του πεϊνιρλακίου την κατέχω επαρκώς θα έλεγα :)))
    Φιλιά πολλά
    Καλημέρα

  11. January 18, 2011 1:37 pm

    Άλλο ένα όμορφο δικό σου “οδοιπορικό”! Κι η δική μου μαμά είναι γενναία στα “αντίο” εγώ πάλι όχι!
    Κάτι ξέρει ο Ερρίκος και το ξέρει και ο “ανθοπώλης” δεν τον αδικώ καθόλου!
    Φιλάκια λίγο συναχωμένα!

Leave a Reply

