Skip to content

ριζοτο με πρασσα και μανιταρια, και αλλα ιταλιανικα

February 21, 2011

Το φιν φον μπλογκ,  με τα διαφορα εχει παρα πολυ καιρο να δικαιολογησει το ονομα του με μια αναλογη αναρτηση.  Ετσι σημερα θα προσπαθησει να σωσει την κατασταση με την παρουσιαση ενος γευματος  που ετοιμασε το δεσποιναριον για τεσσερεις φιλους.  Πριν απο καιρο, παλι ελειπε ο Ερρικος,  ειχαμε παει με τους φιλους σε ενα Ιταλικο εστιατοριο, και δεν μας ειχε αρεσει ιδιαιτερα το φαγητο. Εκει λοιπον μεταξυ κρασιου και αχλαδιου τους λεω,  με την πρωτη ευκαιρια θα σας φιαξω εγω κατι ιταλικο.

Η ευκαιρια δοθηκε χτες (Κυριακη) με την επομενη ημερα να ειναι αργια εδω, ετσι ωστε να μπορεσουμε να το ευχαριστηθουμε.  Εδω θα σας δωσω το μενου και θα σας πω πως να φιαξετε ενα καταπληκτικο ριζοττο με πρασσα και μανιταρια.

Menu

Bruschetta

Antipasto

Risotto with leeks and mushrooms

Italian sausages

Tiramisu

Εχω λοιπον για αρχη, bruschetta που φιαχνω με ντοματακια, σκορδο, βασιλικο, ελαιολαδο, και ξυδι μπαλσαμικο.  Το μιγμα μενει μερικες ωρες στο ψυγειο για να ενωθουν τα αρωματα και οι γευσεις.   Ακομα ετοιμαζω φετουλες ψωμι με ricotta forte (πολυ ομοια με την δικη μας κοπανιστη) και λιαστες ντοματες. Ο συνδιασμος αυτος,  εμπνευσης Ερρικου,  ειναι νοστιμωτατος.  Αυτα λοιπον για να εχουν οι καλεσμενοι μου να μασουλανε με λιγο κρασακι,  την ωρα που εγω ετοιμαζω το ριζοτο και τα χωριατικα ιταλιανικα λουκανικα.

Για ορεκτικο, εφιαχνω αντιπαστο.  Μπορειτε να το δειτε στις φωτογραφιες.  Μοτσαρελα Μπαφαλα με ντοματακια και βασιλικο να ξεφευγει λιγο απο τη διαταξη της caprese.  Πιπεριες ξυδατες (δικες μου),  πεκορινο ρομανο,  καρδιες αγκιναρας που μαριναρισα για αρκετες ωρες σε λαδολεμονο με ριγανη,  μανιταρια, ελιτσες, και ρεβυθοσαλατα με λαϊμ και μαϊντανο.   Ακομα ενα πιατο με ζαμπονακια και μορταδελλα.  Για ολα αυτα ετοιμασα ενα ντρεσινγκ με ελαιολαδο, μπαλσαμικο, ριγανη και αλατι.

Το ριζοτο ετοιμαζεται λιγο πριν καθησουμε στο τραπεζι.  Το μονο που εχω κανει απο πριν ειναι να σωταρω τα πρασσα σε λιγο φρεσκο βουτυρο μεχρι να μαραθουν.  Χρησιμοποιω τρια μεγαλα πρασσα, μονο το ασπρο μερος, κομμενα σε ροδελλες.    Ακομα εχω σωταρει τα μανιταρια αυτη τη φορα σε ελαιολαδο, μεχρι να μαλακωσουν, περιπου 4 λεπτα.  Χρησιμοποιω συνολικα 300 γραμμαρια baby bella,  crimini, oyster, shtitake, porcini,  οχι ομως κι εκεινα τα κλασσικα τα ασπρα γιατι δεν εχουν καμια γευση.  Στη συνεχεια σωταρω εναμισυ φλυτζανι ρυζι Arborio μαζι με τα πρασσα για  δυο λεπτα και τα σβηνω με μισο ποτηρι λευκο ξηρο κρασι.  Προσθετω σε μικρες  δοσεις ζωμο κοτας συνολικα περιπου 3 ποτηρια ανακατευοντας συνεχως περιπου 15 λεπτα.   Προσθετω και τα μανιταρια και λιγο αλατι και ανακατευω δυο τρεις φορες.  Σβηνω τη φωτια και αφηνω το ριζοτο σκεπασμενο.  Κανονικα το ριζοτο θελει 20 λεπτα για να γινει τελειο και να πιανει λιγο στο δοντι, ομως ετσι σκεπασμενο συνεχιζει να “μαγειρευεται” μεχρι να απολαυσουμε τα ορεκτικα, χωρις να μαλακωσει πολυ το ρυζι.   Σερβιρω με τριμενη παρμεζανα.

Αναμεσα στα ανακατεματα,  σωταρω τα χωριατικα λουκανικα για να ειναι κι αυτα φρεσκα.  εχω τρια ειδη,  hot italian,  χοιρινα mild τυρι assiago, και με κοτοπουλο.

Το ριζοτο και τα χωριατικα λουκανικα συνοδευω με NOZZOLE Chianti Classico, Riserva 2004.

Για γλυκο ετοιμαζω ενα πολυ καλο tiramisu.  Ειναι ελαφρυ παρ’ολες τις θερμιδες του.  Τα 30 περιπου  σαβουαγιαρ τα εμβαπτιζω σε μιγμα δυνατου εσπρεσσο με ρουμι.  Η κρεμα περιεχει 6 κροκους αυγων, και 3 κουταλιες ζαχαρη καλα χτυπημενα και μισο κιλο mascarpone.   Στο ταψακι βαζω μια στρωση σαβουαγιαρ,  την μιση κρεμα, αλλη μια σαβουαγιαρ και καλυπτω με την υπολοιπη κρεμα. Μετα τσουπ, στο ψυγειο για 3 ωρες.  Πριν σερβιρω πασπαλιζω  την επιφανεια με κακαο.

Το τιραμισου σερβιρω με καπουτσινο και ακολουθει limoncello για τη χωνεψη.  Πιστευω οτι οι φιλοι μου ευχαριστηθηκαν και θα μου ξαναρθουν!  Εγω παντως το διασκεδασα, και το μαγειρεμα,  και την παρεα.  Και χαλαρωσα αρκετα, πραγμα που το χρειαζομουν αφανταστα, αφου απο αυριο Τριτη ξεκινα μια απιστευτα δυσκολη εβδομαδα στο γραφειο.

Baci a tutti !

31 Comments leave one →
  1. Katerina A. permalink
    February 22, 2011 1:32 am

    Καλή εβδομάδα Δεσποινιώ μετά το ιταλικό τσιμπούσι! Μου αρέσουν τα χρώματα της τουλίπας, το άρωμα της παρμεζάνας και εκείνο το πολύχρωμο κεραμικό!

    • February 26, 2011 2:18 am

      Κατερινακι μου! Περασε κι ολας η εβδομαδα. Τα πιο ομορφα σου αρεσουν! Σε φιλω!

  2. margarita permalink
    February 22, 2011 3:53 am

    χιχιχι.. καθε φορα που λες για ρυζοτο επαναλαμβανω οτι δεν μ αρεσει το ρυζι σ αυτη την μορφη.. αλλα η ωρα ειναι 7 και μιση εδω και ολα αυτα για πρωινο ειναι οτι πρεπει… περνω την αρχη και το τελος του γευματος, σας ζλευω γι ατην ωραια παρεα και σου ciaoευχομαι μια ομορφη κουτσουρεμενη βδομαδα.. – απροπο χτες πηρα και αντιβιωτικο και εφαγα ενα τεραστιο αρνισιο ψητο συκωτι ( εγραψα κυριολεκτικα τη χοληστερινη ) και σημερα και ακουω και μιλαω.. μια βδομαδα μανζτουνια και υγιεινη διατροφη και εισπνοες δεν απεδωσαν.. ciao bella.

    • February 26, 2011 2:17 am

      Τσαο Μαργκω. Χαιρομαι που σου περασε επι τελους το παλιοκρυωμα. Επισης χαιρομαι που περασεκι αυτη η εβδομαδα εδω. Παρ’ολο που ηταν κουτσουρεμενη, ηταν γεματη απροοπτα. Οχι απαραιτητα ευχαριστα. Φιλια!

  3. February 22, 2011 6:58 am

    Αν οι φίλοι σου δεν ευχαριστήθηκαν το τέλειο ρυζότο σου, το καταπληκτικό γλυκάκι σου και τα νοστιμότατα “παρελκόμενα” και δεν ξανάρθουν….μην ανυσηχεις..θα έρθουμε εμείς που είμαστε και βολικοί άνθρωποι!!!
    Όπως πάντα όλα τέλεια, μα πάνω απ’ολα η παρέα σου και η διάθεσή σου!!
    Καλημέρα και φιλιά:))

    • February 26, 2011 2:14 am

      Τους αρεσαν, τους αρεσαν Μαρια μας! Φιλια κι απο μενα!

  4. February 22, 2011 7:32 am

    Το τραπέζι σου το λάτρεψα για ακόμη μία φορά. Τα φαγητά φαίνονται εξαιρετικά, τη bruschetta τη ζήλεψα και οι τουλίπες …υπέροχες!! Μπράβο στην οικοΔέσποινα!!!

    • February 26, 2011 2:13 am

      Η μπρουσκετα ηταν πολυ καλη και αξιζει νατην φιαχνουμε μονοι μας, αλλη νοστιμια. Ετοιμαζω αλλο τραπεζι για τις 3/5 σταντ μπαϊ! Ευχαριστω μπλουπριντ!

  5. February 22, 2011 8:41 am

    buona giornata signorina με τις νοστιμιές σου και τις ομορφιές σου 🙂
    φιλάκια

  6. February 22, 2011 11:34 am

    Όλα τέλεια όπως πάντα αν εξαιρέσεις τα μανιτάρια με τα οποία έχω ένα θέμα… Έχω ερώτηση για το ριζότο όμως.. Ζωμό κότας χρησιμοποιείς έτοιμο ή φτιάχνεις εσύ home made? Το δε τιραμισού μπαίνει στο πρόγραμμα του weekend άμεσα.. Φιλάκια προκομένη, χρυσοχέρα φιν φον φίλη…:-)))

    • February 22, 2011 11:57 pm

      Ευακι ζωμο κοτας παιρνω ετοιμο σε χαρτοκουτα, και μαλιστα με ενδειξη απο αλανιαρα κοτα. Καλο ειναι να το φιαχνουμε μονοι μας αλλα δεν εχω χρονι για τετοια δυστυχως.

  7. margarita permalink
    February 22, 2011 11:39 am

    ΥΓ. το ξεχασα το πρωι.. δοκιμασε αντι ρουμι , να βαλεις αμαρετο ( αν σου αρεσει)

    • February 26, 2011 2:10 am

      Αμαρετο μαλλον οχι γιατι δεν μ’αρεσει Μαργκω αλλα Τια Μαρια, η κονιακ ε;

  8. February 22, 2011 3:23 pm

    Τρελαίνομαι για την Ιταλική κουζίνα. Η συνταγή σου για το ριζότο είναι υπέροχη και η παρουσίαση άψογη! Αλλά και το τιραμισού όντως πάει ψηλά ψηλά!

    • February 26, 2011 2:10 am

      Γεια σου Βιτα μου κι ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

  9. February 22, 2011 6:23 pm

    Αχ” Αμερικάνα “μου τι όμορφα που τα συνδύασες και τα μαγείρεψες!
    Και το τραπέζι ανοιξιάτικο και φίνο.!
    Τις καρδιές αγκινάρας τις αγαπώ και γω πολύ και τις χρησιμοποιώ στα antipasto μου.
    Και το γλυκάκι νόστιμο και εύκολο!
    Μπράβο σας κυρία μου, άριστα και στα Ιταλικά!
    tanti baci

    • February 26, 2011 2:09 am

      Αχ μη μου το χαλας τωρα με το “αμερικανα” α πα παααα!!! Ειναι το αδυνατο σημειο μου. ΙΙΙΙΙ!!! Κατα τα αλλα Ποπακι η ανοιξη ειναι εδω, την πηρε το ματι που τριγυρνουσε εδω εξω! Μπατσι καρα μια!

      • February 26, 2011 11:10 am

        Για να σε τσιγκλίσω το είπα μικρή μου και το ξέρεις!!!!
        Εύχομαι να ξεκουράστηκες λίγο!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  10. February 22, 2011 7:46 pm

    Δεσποινακι μου τελειο το Ιταλικο σου γευμα.Αχ να ευρισκα ενα τροπο να τρυπωσω στο σπιτικο σου να δοκιμασω τις λιχουδιες σου.
    Εχεις πολλα προσοντα και εμεις ειμαστε εδω για να τα χαρουμε μαζι σου.
    Πολλα φιλια και αν καποιος απο τους φιλους σου δεν απολαυσε το φαγητο σου να μου το πεις εμενα να τον κανονισω.
    Χα χα!!

    • February 26, 2011 2:06 am

      Γιαννα μου σ’ευχαριστω! Οι φιλοι μου περασαν ομορφα. Με σας τουλαχιστο μοιραζομαι ιδεες. Και οταν ξαναβρεθουμε κοντα θα μοιραστουμε και γευσεις.

  11. Ρούλα permalink
    February 22, 2011 9:04 pm

    Το φιν φον μπλογκ το έκανε πάλι το θαύμα του, miracolo!!!
    και η έμπνευση όμως του Ερρίκου νοστιμότατη και εκείνο που μου άρεσε πιο πολύ είναι ότι το διασκέδασες, πέρασες καλά!
    mille bacci χρυσοχέρα μου!

    • Ρούλα permalink
      February 22, 2011 9:09 pm

      * baci και όχι bacci βεβαίως αλλά σστ μην το πεις στον Γκάμπριελ 🙂

    • February 26, 2011 2:04 am

      Μα εχει κατι ιδεες αλλο πραγμα αυτο το παιδι. Πραγματικα το διασκεδασα Ρουλα, αλλα και οι γειτομες μου επισης. Φιλια! Μπατσι μπατσοι.. τρεχα γυρευε τωρα!

  12. February 23, 2011 12:02 am

    Απαντησα μονο στην Ευουλα που μου εκανε μια ερωτηση. Σας ευχαριστω ολους που περασατε απο δω και γραψατε τοσο ομορφα σχολια. Θα απαντησω οταν επιστρεψω. Προς το παρον η μπλογκερ πρεπει να κανει ενα διαλειμμα. Φιλια σε ολους.

  13. February 23, 2011 5:32 pm

    Εμένα, πάλι, που μου αρέσουν μεν όλα, αλλά κόλλησα στα ρεβύθια?? Σε ποστ με θέμα ιταλικό φαγητό, εγώ θέλω τα ρεβύθια! Κι αν είμαι μακαρονού και ρυζού και ρυζοτού και απ’ όλα 🙂

    Γεια σου Δεσποινάριον πολυαγαπημένον!

    • February 26, 2011 2:02 am

      Γεια σου γουϊντερση μου γλυκεια. Ολα αυτα κι εμενα μου αρεσουν. Τι κακο μ’αυτοθε τους παλιοϋδατανθρακες ε;

  14. Πέννυ permalink
    February 24, 2011 7:59 am

    μμμμ.. νοστιμιές… λατρεύω ιταλική κουζίνα και το τιραμισού είναι από τα αγαπημένα μου γλυκά, ακριβώς γιατί δεν είναι πολύ γλυκο…

    • February 26, 2011 2:00 am

      Κι εμενα γι αυτο μ’αρεσει Πεννυ. Αλλα και η γευση του καφε μ’αρεσει επισης.

  15. February 25, 2011 3:00 pm

    Ωραία τα τραπέζια Δέσποινα..Χτες και μεις κάναμε το τραπέζι μας ,λόγω ημέρας..Πολύ ωραία ήταν..έβαλα δίπλα σε κάθε πιάτο μια μικρή καραμούζα…
    Στόλισα και μια πιατέλα με έναν ανανά και πολλές πιπεριές όλων των χρωμάτων.
    Και σε άλλα με υγεία, και φιν φον διακοσμίσεις!
    Πολλά φιλιά!

    • February 26, 2011 1:59 am

      Και του χρονου Σοφια μου! Πολυ ομορφη μου φαινεται η ιδεα με τις αποκριατικες καραμουζες!

Leave a Reply

