Skip to content

μπαμπακο!

June 19, 2011

Αυτη τη λεξη “μπαμπακο”  την ξεσηκωσαμε απο το Κολλητηρι.  Ενα πλασμα που χοροπηδαγε  πισω απο τον Καραγκιοζη τον εφερνε τουμπα και εκανε ολες τις σοβαρες δηλωσεις.

– Γεια σου μπαμπακο!

– Γεια σου οικογενεια!!

– Μπαμπακο, χτυπανε την προτα!

Πολλες φορες σε ελεγα μπαμπακο γιατι ησουν κι εσυ παιχνιδιαρης και σου αρεσαν τα γουτσου γουτσου.  Ειχαμε δικο μας κωδικα συννενοησης, θυμασαι;   Το  ” μπουρδου μπουρδου μπο ”  δε σημαινε τιποτα για κανενα αλλα για μας σημαινε ” τι σαχλαμαρες λεει παλι αυτος..”.  Και εκεινο το Α.Κ  .. καλα δε θα πω εδω τι σημαιναν τα αρχικα Αλφα Καππα γιατι το μπλογκ ειναι σοβαρο μπαμπακο.

Δεσποιναριον και πατερουλης, Πατησιων 318, στο σπιτι που γεννηθηκα. Απεναντι βλεπετε το παλιο εργοστασιο  ζυθοποιιας ΦιΞ.

Ειναι μερικες στιγμες που μου εχουν μεινει εντονα στη μνημη  απο τις κουβεντες μας.   Σε μια εποχη που οι πατεραδες δεν μιλουσαν πολυ με τα παιδια τους, εσυ οχι απλα μιλουσες αλλα θεωρουσες τα κοριτσια δωρο θεου.  Μας προετρεπες παντα να μαθουμε οσο περισσοτερα μπορουσαμε και να ειμαστε δικαιες και να μην υποτιμουμε κανενα.  Μου το περασες στο DNA,  τωρα ειμαι σιγουρη, αλλα και το λεγε λεγε, δε μου εκανε καθολου κακο.   Καλα δε θα ξεχασω μια κουβεντα που ειπες στον Κυριο Κωστα και στον κυριο Αλκιβιαδη ενα βραδυ που τρωγαμε πιτσες στο Πορτοφινο. Ηταν μια απο τις Πεμπτες που η μαμα επαιζε κουμ καν με τις ” καρακαξες” .   ” Ο Δημητρακης μου θα δωσει Νομικη”  ,  ” ο Γιαννακης μου θα γινει οικονομολογος”.  Πετιεσαι κι εσυ και λες σαν παγωνι ” Το Δεσποινακι μου θα γινει μηχανικος του Πολυτεχνειου”.  Κι εκει ο κυριος Αλκιβιαδης που  με ειχε μονο για να τραγουδαω τη “Μαρια με τα κιτρινα”, εμειδιασε..  Αργοτερα οταν το Δεσποινακι σου περασε στο ΕΜΠ,  εσυ ελαμπες αλλα δεν ειπες τιποτα για τους αλλους που εφυγαν στο Λονδινο.   Σε θυμαμαι εκεινο το πρωϊ που ηρθα με την εφημεριδα και το ονομα μου,  που λαχταρησες, και στο λεω φοβηθηκα.

Οταν ελειπες δεν παρελειπες να γραφεις και σε μας τα παιδακια σου. Ομορφα γραμματακια με την εικονα σου παντα διπλα για να ξερουμε απο ποιον ηρθε το γραμμα.   Κι οταν ερχοσουν παντα ειχες κατι για μας που υποτιθεται οτι φροντιζαμε τη μαμα.

εξω απο τον Αη Δημητρη το Λουμπαρδιαρη

Καμια δεκαρια χρονια ζησαμε καθημερινα κοντα κοντα.  Κι αυτα τα χρονια εμεθα τοσα οσα χρειαζεται ο ανθρωπος για να λεγεται ανθρωπος.  Οχι γιατι μου πιπιλαγες το μυαλο, αλλα γιατι τα εκανες πραξη.   Χαιροσουν τη ζωη καθε στιγμη. Φυτεψες δεκαδες τριανταφυλλιες στο κτημα και εβαλες και κοτες γιατι θα ερχοταν η μικρη Δαφνη το καλοκαιρι.  Μοιραζοσουν το κρασι που εφιαχνες (τη σαμπανια σου) με τον κοσμο.  Μιλουσες στον πληθυντικο στους εργατες.  Εδινες μια κλωτσια στην μπαλα και την χαναμε.  Αγαπουσες τη μαμα κι ολες τις ωραιες γυναικες.   Το γαλακτομπουρεκο, τον Παναθηναϊκο,  το σουπωτο πιλαφακι με φρεσκια ντοματα.  Κι εμενα!

Εφυγες αποτομα και πολυ νωρις. Χαζομαρες τωρα μπαμπακο.. βιαστηκες.  Γιατι ειχα να σου πω τοσα πολλα και για τα αλλα που εμαθα.   Και εσυ θα καμαρωνες, ειμαι σιγουρη.  Εφιαχνα λαζανια την ωρα που χτυπησε το τηλεφωνο.  Τα πεταξα. Δεν ξαναφιαξα λαζανια ποτε πια.

Πη Ες.  Χαρουμενη να ειναι η ημερα για τους μπαμπαδες ολου του κοσμου και να τους χαιρονται τα παιδια τους.

Σας φιλω γλυκα.

37 Comments leave one →
  1. June 19, 2011 12:32 pm

    Α.Κ =Αλογο Κλανει = Χεστηκε η φοραδα στ’ αλωνι

  2. June 19, 2011 1:18 pm

    Τωρα εγω γιατι συγκινηθηκα τοσο;
    Αγαπημενη μου Δεσποινα καπου εκει κοντα θα υπαρχει η αυρα του και θα σε αγαπαει για παντα, οπως ακριβως κανεις κι εσυ.
    χρονια πολλα στους μπαμπαδες ολου του κοσμου.

    • June 21, 2011 12:24 am

      Δε ξερω Γιαννα μου, αν η αυρα ειναι η γλυκεια θυμηση και η αιωνια ευγνωμοσυνη, τοτε ναι ειναι παντα εδω γυρω. Φιλακια!

  3. June 19, 2011 2:25 pm

    Εγώ πάλι έτρεχα με τις ετοιμασίες του γάμου μου όταν χτύπησε το τηλέφωνο… Έτσι αυτή την φωτογραφία στον Αη Δημήτρη δεν την έχω. Έχω όμως κάποιες στο γάμο που κοιτάω ψηλά.

    • June 21, 2011 12:22 am

      Κριμα, ασχημο πραγμα, θα σκιασε ολη σου τη χαρα. Που ξερεις Δεσποινακι μου, μπορει και να σε εβλεπε κι εκεινος!

  4. Πέννυ permalink
    June 19, 2011 4:13 pm

    Αχ βρε Δεσποινάκι, πόσο μου έχει λείψει ο μπαμπακούλης μου… και πόσο έκλαψα επτα χρόνια πριν, το πρωινό του γάμου μου που πήγα να του πω τα νέα μου και να ζητήσω την ευχή του… και να του κάνω τα παράπονά μου που δεν θα είναι εκεί το βράδυ, να με συνοδέψει νύφη και να μου τραγουδήσει με την υπέροχη φωνή του…
    κανένας άντρας συγγενής δεν πήρε τη θέση του πλάι μου το βράδυ εκείνο… πήγα νύφη κρατώντας το χέρι της μαμάς μου… και κανένα από τα αδέλφια του δεν τραγούδησε χωρίς εκείνον…
    Μου λείπει, τον αγαπώ πολύ, και θα του κρατάω πάντα λίγα μούτρα που βιάστηκε να φύγει…

    • June 21, 2011 12:20 am

      Η αδελφη μου, τεσσερα χρονια μικροτερη οταν παντρευτηκε, ο μπαμπας ειχε ηδη φυγει. Την συνοδεψε ο νονος της που ηταν πολυ αγαπημενος φιλος του μπαμπα. Ειναι ομως μερικα πραγματα που δεν παιρνουν υποκαταστατο. Πενουλα μου να τον θυμασαι κι εσυ με αγαπη!

  5. zwaki permalink
    June 19, 2011 4:54 pm

    πόσο συγκινητικο… πως χάνονται έτσι οι ψυχές που αγαπήσαμε…

  6. June 19, 2011 4:59 pm

    Mωρε Δεσποινάκι τι όμορφο μπουλουκάκι μωρό που ήσουν , ετσι που το βλέπω στην φωτογραφία θέλω να το αγκαλιάσω, να βλέπεις οι κόρες μου μεγάλωσαν ….. Σήμερα η κόρη μου έλεγε ‘τι κρίμα να πεθάνει ο μπαμπάς σου και να μην τον γνωρίσω ποτέ’. Και η ζωή συνεχίζεται με τους ζωντανούς και τις αναμνήσεις τους για τους ολοδικούς τους ανθρώπους χχ

    • June 21, 2011 12:08 am

      Αυτα τα μαγουλα που βλεπεις ενεπνευσαν τον παπου μου και με ελεγε μπουλου. Εχεις δικιο, περνανε οι γενιες και σημασια εχει οτι ζουμε τωρα. Σκεψου, το ιδιο αισθανομαστε εμεις για τις γιαγιαδες μας. Ποτε δεν την γνωρισα, την αγαπω απο οσα εχω ακουσει, αλλα για μενα απλα .. ηταν .. εκε με ενα στατικο τροπο στη ζωη μου.

  7. June 19, 2011 10:27 pm

    Είσαι τυχερή που έχεις τόσο όμορφες αναμνήσεις από το μπαμπά σου! Κι αυτός ήταν τυχερός που είχε μια κόρη σαν κι εσένα…αν και εδώ που τα λέμε δεν ήταν μόνο θέμα τύχης, του άξιζε μια κόρη σαν κι εσένα. Να τον θυμάσαι πάντα τόσο γλυκά και τρυφερά!

    • June 21, 2011 12:03 am

      Κωνσταντινα μου, ποσο καιρο ειχα να σε δω! Στο μεταξυ εγινες κι εσυ μαμα! Παντως επειδη εγω ειμαι παλια μαμα, το λεω σε ολα τα νεα παιδια. Τα παιδια μας θελουν αγαπη ανιδιοτελη. Ετσι ολα εξελισσονται ομορφα. Δεν ξερω αν του αξιζα αλλα αν ζουσε θα προσπαθουσα συνεχεια να το επιβεβαιωνω. Φιλια!

  8. June 19, 2011 10:31 pm

    ….

    • June 20, 2011 11:58 pm

      ε.. πες κατι ντε! (σου ευχομαι να γινεις μπαμπας Γαβριλουδι μου)

  9. June 20, 2011 10:18 am

    Τι υπέροχο ποστ και πόσο τυχερή είσαι που είχες έναν τέτοιο μπαμπά… Μακάρι να μπορούσα να γράψω και εγώ κάτι σχετικό για τον δικό μου αλλά δυστυχώς δεν….😦 Φιλιά πολλά αγαπημένη…

    • June 20, 2011 11:57 pm

      Λυπαμαι Ευακι ειλικρινα που αισθανεσαι ετσι. Φιλια και σε σενα.

  10. June 20, 2011 12:06 pm

    Με ένα τόσο όμορφο ποστ ομολογώ μου το χάλασες, εμένα που νόμιζα ότι κανείς δε γνωρίζει τη γιορτή του πατέρα (και έβρισκα μια ωραία ευκαιρία για γκρίνια)!

    Νομίζω, τελικά, ότι τα καλύτερα τα ‘λέμε’ στους καημένους τους γονείς μετά θάνατον. Θυμάμαι σχετικά τον δικό μου τον πατέρα που μου ‘λεγε το πολύ απλό ‘θα γίνεις κι εσύ γονιός και θα καταλάβεις’. Έγινα και κατάλαβα…

    • June 20, 2011 11:54 pm

      Γερασιμε μου ειναι κι αυτη μια γιορτη που μας ηρθε απο ” τα ξενα “. Πολλοι δεν την γιορταζουν. Ειναι ομως σημαντικη γιατι οι μπαμπαδες σημερα συμμετεχουν ενεργα στο μεγαλωμα των παιδιων.
      Το καλο θα ηταν να τους τα λεμε οσο ειναι εν ζωη ετσι για να χαιρονται. Ο δικος μου εφυγε οταν ημουν 25. Δεν προλαβα. Στα 25 μαμα φοιτητρια συζυγος και μακρυα. αστα! Δεν ειναι ευκολο να εισαι καλος μπαμπας αλλα αξιζει καθε θυσια.

  11. June 20, 2011 8:18 pm

    εξαιρετικό αφιέρωμα δεσποινάκι…

    καλησπέρα

    • June 20, 2011 11:48 pm

      Τι κανεις Ναταλια μου! Χαιρομαι που σε ” βλεπω “. Α! και καποιος κοινος φιλος μου ειπε οτι βρεθηκατε και ζουλεψα!

  12. Elli permalink
    June 20, 2011 8:43 pm

    Απλά υπέροχο…

  13. June 21, 2011 7:40 am

    Αυτό το Α.Κ. με έστειλε!!

    • June 22, 2011 2:15 am

      Γεια σου ταχυδρομε μου. Εδω ολοι κλαψανε κι εσυ κολλησες στο αλφα καππα. 🙂.

  14. μαργαριτα permalink
    June 21, 2011 12:32 pm

    εμενα στη εκκλησια με πηγε ο γνωστος θειος…. το τηλεφωνημα με βρηκε χωρις διαβατηριο . για την αποσταση τα λεμε και τα ξαναλεμε αλλα δεν χωνευεται βρε παιδι μου..

    • June 22, 2011 2:17 am

      Κι εγω μακρυα ημουν. Αμερικα – Μαλάκασσα, ενας ωκεανος. Υπεροχο που σε πηγε ο θειος!

  15. June 21, 2011 3:47 pm

    Τόσο συγκινητικό but what a blessing to have his love following you and supporting you! God bless!

    • June 22, 2011 2:19 am

      Η ζωη συνεχιζεται με τις αναμνησεις. Καλημερα Irene μου.

  16. Multi Psi permalink
    June 21, 2011 8:37 pm

    Despina mou ti omorfo post kai poso siginitiko!!…….Oi kouventes kai oi sizitiseis me tous goneis mas sta paidika mas xronia kollane epano mas forever kai mas “zimonoun” se xaraktira kai prosopikotita…….Exo kai ego enan tetoio glyko mpampa pou me megalose monos tou me kopo kai polles thysies !! Krima pou den exeis pia ton diko sou konta sou……Na ton thymase panta etsi glyka kai tryfera………

    • June 22, 2011 2:24 am

      Μουλτι Ψι μου! Και μανα και πατερας λοιπον. Να τον αγαπας διπλα! Και να τον χαιρεσαι!

      • Multi Psi permalink
        June 23, 2011 7:12 am

        Despina …..ayto pou mou kanei entyposi eitan oi omoiotites!!!! Etsi mou syzitouse otan eimoun mikri kai o dikos mou!!….Panta gia na me kanei na gelao mou elege..”Mpampako xtypane tin prota!!”…..oso gia to pio apisteyto…(kai ayto eitan pou me syginise perissotero)…eitan pou elege…..”Ippos ekpempei aeria!!” (xestike i forada st’aloni”……Fovero?????………….eitan kati san kodikos metaksi mas otan mas aradiazane kapioi me vlakies!!!!

        • June 25, 2011 11:16 am

          Χιουμορ και αγαπη, αυτο ειχαν οι μπαμπακοι μας Λιανα, Ασυναισθητα κι εγω φερομαι με τον ιδιο τροπο στα δικα μου. Φιλια!

  17. June 22, 2011 5:20 am

    Τα έγραψες και τα αποτύπωσες τόσο όμορφα….

  18. Χαρης permalink
    July 5, 2011 8:40 am

    Ειχα πολυ καιρο να σε επισκεφτω….. Επειδη και μενα μου αρεσει το γαλακτομπουρεκο, ειμαι παναθηναικος, αγαπαω τη γυναικα μου και ολες τις ωραιες γυναικες και πεθαινω για τις δυο κορες μου που εχουν την ιδια διαφορα ηλικιας με σενα και την αδελφη σου, θελω να σου πω οτι ο πατερας σου δεν εχει φυγει ποτε απο διπλα σου και να εισαι σιγουρη οτι δεν υπαρχει περιπτωση να φυγει ποτε, εκτος αν εσυ θελεις να φυγει και τον διωξεις….. Να εισαι καλα οτι και να κανεις στη ζωη σου…..

Trackbacks

  1. Χρόνια πολλά Μπαμπά…δες! | Μαμά...δες Μπαμπά...δες!

Leave a Reply

